Εδεσε στη Ρεβυθούσα, στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ, το δεξαμενόπλοιο που θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση πρόσθετων φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η εγκατάσταση του πλοίου αυξάνει τον αποθηκευτικό χώρο, ενώ η υποδομή επιθεωρήθηκε την περασμένη Τετάρτη 3 Αυγούστου από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι.
Το ερώτημα όμως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι ποιος πληρώνει το έργο για τη ναύλωση του πλοίου της Gaslog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Ο ΔΕΣΦΑ διεξήγαγε έναν διαγωνισμό που αφήνει πολλά ερωτηματικά ως προς την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Ανάδοχος αναδείχθηκε η Gaslog. Και το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι πως οι καταναλωτές, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου οικονομικά χειμώνα, και το δημόσιο ταμείο θα πληρώσουν τις ακριβές αποφάσεις του Διαχειριστή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο project υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και πληροφορίες επιμένουν ότι είχαν κατατεθεί και χαμηλότερες προσφορές, αλλά ο ΔΕΣΦΑ επέλεξε περιέργως την ακριβότερη πρόταση. Κάποια στιγμή δεν θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς το γιατί;
Τα ερωτήματα
Διότι προφανώς το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους άλλους εφοπλιστές που κατέθεσαν προσφορές και μαθαίνουμε ότι έχουν ήδη κινηθεί νομικά κατά του ΔΕΣΦΑ και της επιλογής του.
Μερικά από τα ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα για τον διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ, όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, είναι:
- Γιατί επιλέχθηκε ως διάρκεια μίσθωσης ο ένας χρόνος, ενώ για λόγους ενεργειακής ασφάλειας απαιτούνται τουλάχιστον πέντε έτη; Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η επέκταση της μίσθωσης σε πολυετή θα σήμαινε μείωση κατά 7 εκατ. ευρώ του κόστους.
- Γιατί ο ΔΕΣΦΑ αρχικά προέκρινε τη ναύλωση μεγάλου δεξαμενόπλοιου, 160.000 κυβικών μέτρων, που θα αποτελούσε ακριβή επιλογή; Μόνο όταν έγιναν προσφορές πλοίων μικρότερης δυναμικότητας κατέβασε κατά 15% το ζητούμενο μέγεθος, με αποτέλεσμα το κόστος να μειωθεί κατά 50%.
- Γιατί δεν συνυπολογίστηκε στην τελική αξία των προσφορών, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των συμβούλων του διαγωνισμού, το δικαίωμα αγοράς του δεξαμενόπλοιου;
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΝΕΑ
Latest News
Μαθήματα τουρκικών από την Gazprom στους εργαζομένους της - Ο ρόλος της Άγκυρας
Υπάλληλοι της Gazprom μετακομίζουν στην Κωνσταντινούπολη με παχυλούς μισθούς
Επέλαση των «ταύρων» στην αγορά του ουρανίου - Το πυρηνικό στοίχημα της Big Tech
Η αναγέννηση της πυρηνικής ενέργειας φέρνει το ουράνιο στο προσκήνιο, ωστόσο οι προκλήσεις είναι πολλές και τα προβλήματα ποικίλα
Εκτεταμένες κυρώσεις στον ρωσικό πετρελαϊκό τομέα από τις ΗΠΑ - Ράλι στο Brent
Η κίνηση στο πετρέλαιο έρχεται από την απερχόμενη κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν σε συντονισμό με το Ηνωμένο Βασίλειο
«Τριμερής» Κοπελούζου – ΑΔΜΗΕ – EETC για είσοδο στον GREGY – Στα «σκαριά» η επενδυτική συμφωνία
Για το καλώδιο Ελλάδας – Αιγύπτου η Elica του ομίλου Κοπελούζου, ο ΑΔΜΗΕ και ο Αιγύπτιος Διαχειριστής (EETC) πυκνώνουν τις επαφές τους
Protergia: Οι πρώτες νικητές του Powergiving
Μέσα από το Powergiving, η Protergia θα πραγματοποιήσει μέσα στο 2025, 12 μηνιαίες κληρώσεις με 111 νικητές
ΔΕΗ: Ξεκινά η κατασκευή μονάδας ΣΗΘΥΑ για τηλεθέρμανση στη Δυτική Μακεδονία
Η μονάδα θα καλύπτει ποσοστό ενεργειακής εξοικονόμησης πάνω από 10%, καθώς και συνολικό βαθμό απόδοσης μεγαλύτερο από 75%, σύμφωνα με τη ΔΕΗ
Bloomberg: Το 2030 βλέπει ο Κοπελούζος να ξεκινάει η ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας - Αιγύπτου
Η Ελλάδα καθίσταται πύλη εισαγωγών στην Ευρώπη με το έργο GREGY, γράφει το Bloomberg
Άλμα 32% στις τιμές φυσικού αερίου το δωδεκάμηνο - Οι κίνδυνοι για τη βιομηχανία [γράφημα]
Καμπανάκι για τον πληθωρισμό από συνολικό κόστος ενέργειας και αυξήσεις στο ρεύμα - Οι προκλήσεις στο φυσικό αέριο
Reuters: Το χάσμα των τιμών της ενέργειας πλήττει δυσανάλογα τον ευρωπαϊκό νότο
Μεγάλο μέρος της αντίθεσης στις τιμές ενέργειας μεταξύ της νοτιοανατολικής και βόρειας Ευρώπης οφείλεται στο ύψος των επενδύσεων
Με ρυθμούς-ρεκόρ 7ετίας αδειάζουν οι αποθήκες φυσικού αερίου στην Ευρώπη - Οι ανησυχίες του καλοκαιριού
Σε μια ασυνήθιστη κατάσταση, το φυσικό αέριο για παράδοση το καλοκαίρι διαπραγματεύεται με μεγάλο risk premium