Ενα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη του μετασχηματισμού της ναυτιλιακής βιομηχανίας έρχεται από τη δημιουργία «πράσινων διαδρόμων» (green corridors), οι οποίοι στοχεύουν να συνδράμουν στην πρωτοπορία της απανθρακοποίησης της μεταφορικής αλυσίδας.
Αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι ο μεγαλύτερος πράσινος και ψηφιακός ναυτιλιακός διάδρομος που θα συνδέει την Ασία με την Ευρώπη, προωθώντας μία ναυτιλία χαμηλών ή και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ηδη η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης και η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (MoU) και ενεργοποιούν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξη του project μέσα σε μία πενταετία.
Βιώσιμα πλοία
Η συμφωνία υπεγράφη στο περιθώριο του World Cities Summit, που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και έχει ως στόχο να φέρει κοντά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη των εφοδιαστικών αλυσίδων, προκειμένου τα πρώτα, φιλικά, πλήρως βιώσιμα πλοία να πλέουν στην εν λόγω διαδρομή έως το 2027.
Διαβάστε επίσης: Πράσινη ναυτιλία: Από τα ηλεκτρικά πλοία έως την αιολική ενέργεια
Αλλωστε τα δύο μεγάλα λιμάνια, η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ αποτελούν εκ των κορυφαίων κέντρων τροφοδοσίας εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Ο μεγαλύτερος πράσινος διάδρομος δεν θα περιλαμβάνει στην ουσία μόνο την πορεία ανάμεσα στα λιμάνια, αλλά και όλες τις αναγκαίες υποδομές τόσο μέσα στις εμπορικές πύλες, όσο και γύρω από αυτές. Για να γίνει αυτό θα χρησιμοποιηθούν όλες οι αναγκαίες τεχνολογικά υποδομές, ενώ θα δημιουργηθεί το αναγκαίο πλαίσιο λειτουργίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το μνημόνιο συνεργασίας προσβλέπει στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας και στη διαφανή ροή αγαθών, μέσω της δημιουργίας ενός ψηφιακού εμπορικού διαδρόμου, όπου σχετικά δεδομένα, ηλεκτρονικά αρχεία και διαδικασίες θα μοιράζονται.
Το φιλόδοξο αυτό project στην πραγματικότητα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας «πιλότος» και η γνώση που θα προκύψει θα εφαρμοστεί στο σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας και όσων συνδέονται με αυτή.
Διαβάστε επίσης: Πώς «ξεκλειδώνει» το ηλεκτρικό μέλλον των Containerships
Συμμαχίες
Πέραν των ναυτιλιακών και των λιμενικών αρχών οι όροι της νέας συμφωνίας προβλέπουν τη συγκέντρωση μιας ευρείας συμμαχίας από τον τομέα των logistics, των καυσίμων και άλλων εταιρειών για τις απαραίτητες ενέργειες στις προκλήσεις της εισαγωγής εναλλακτικών καυσίμων και της υποστήριξης του σχεδίου. Όπως επισημαίνεται κάθε εναλλακτικό καύσιμο -όπως το συνθετικό μεθάνιο, το υδρογόνο, η αμμωνία και η μεθανόλη- έχει τις προκλήσεις του σχετικά με το κόστος, τη διαθεσιμότητα, την ασφάλεια και τους περιορισμούς στην εμβέλεια.
Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας οδικός χάρτης για μία πραγματική μετάβαση στη χρήση «πράσινης» ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Γι΄ αυτόν τον λόγο, η δημιουργία της ευρασιατικής διαδρομής χαρακτηρίζεται ως μία εκκίνηση για την υιοθέτηση μακροπρόθεσμων λύσεων που θα είναι ζωτικής σημασίας για τον μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Βέβαια, καθώς η απανθρακοποίηση αποτελεί έναν βασικό στόχο για την επόμενη ημέρα, θα πρέπει να γίνει αναφορά στα εμπόδια της δημιουργίας πράσινων διαδρόμων, μία εκ των οποίων είναι η υιοθέτησή τους από έναν περιορισµένο αριθµό πολύ µεγάλων εταιρειών – συµµαχιών, όπως συµβαίνει στην περίπτωση της ναυτιλίας τακτικών γραµµών. Για την ώρα ο τοµέας της bulk/tramp ναυτιλίας, ένας κλάδος που αποτελείται από χιλιάδες εταιρείες παγκοσµίως και βασίζεται στις χρονοναυλώσεις θα πρέπει – εκ των πραγμάτων- να ακολουθήσει ένα διαφορετικό μονοπάτι.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς