
Ενα σημαντικό βήμα προς την επίτευξη του μετασχηματισμού της ναυτιλιακής βιομηχανίας έρχεται από τη δημιουργία «πράσινων διαδρόμων» (green corridors), οι οποίοι στοχεύουν να συνδράμουν στην πρωτοπορία της απανθρακοποίησης της μεταφορικής αλυσίδας.
Αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι ο μεγαλύτερος πράσινος και ψηφιακός ναυτιλιακός διάδρομος που θα συνδέει την Ασία με την Ευρώπη, προωθώντας μία ναυτιλία χαμηλών ή και μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ηδη η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης και η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (MoU) και ενεργοποιούν όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξη του project μέσα σε μία πενταετία.
Βιώσιμα πλοία
Η συμφωνία υπεγράφη στο περιθώριο του World Cities Summit, που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια και έχει ως στόχο να φέρει κοντά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη των εφοδιαστικών αλυσίδων, προκειμένου τα πρώτα, φιλικά, πλήρως βιώσιμα πλοία να πλέουν στην εν λόγω διαδρομή έως το 2027.
Διαβάστε επίσης: Πράσινη ναυτιλία: Από τα ηλεκτρικά πλοία έως την αιολική ενέργεια
Αλλωστε τα δύο μεγάλα λιμάνια, η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ αποτελούν εκ των κορυφαίων κέντρων τροφοδοσίας εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων.
Ο μεγαλύτερος πράσινος διάδρομος δεν θα περιλαμβάνει στην ουσία μόνο την πορεία ανάμεσα στα λιμάνια, αλλά και όλες τις αναγκαίες υποδομές τόσο μέσα στις εμπορικές πύλες, όσο και γύρω από αυτές. Για να γίνει αυτό θα χρησιμοποιηθούν όλες οι αναγκαίες τεχνολογικά υποδομές, ενώ θα δημιουργηθεί το αναγκαίο πλαίσιο λειτουργίας.

Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης και η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία του «πράσινου διαδρόμου»
Αξίζει να σημειωθεί πως το μνημόνιο συνεργασίας προσβλέπει στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας και στη διαφανή ροή αγαθών, μέσω της δημιουργίας ενός ψηφιακού εμπορικού διαδρόμου, όπου σχετικά δεδομένα, ηλεκτρονικά αρχεία και διαδικασίες θα μοιράζονται.
Το φιλόδοξο αυτό project στην πραγματικότητα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένας «πιλότος» και η γνώση που θα προκύψει θα εφαρμοστεί στο σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας και όσων συνδέονται με αυτή.
Διαβάστε επίσης: Πώς «ξεκλειδώνει» το ηλεκτρικό μέλλον των Containerships
Συμμαχίες
Πέραν των ναυτιλιακών και των λιμενικών αρχών οι όροι της νέας συμφωνίας προβλέπουν τη συγκέντρωση μιας ευρείας συμμαχίας από τον τομέα των logistics, των καυσίμων και άλλων εταιρειών για τις απαραίτητες ενέργειες στις προκλήσεις της εισαγωγής εναλλακτικών καυσίμων και της υποστήριξης του σχεδίου. Όπως επισημαίνεται κάθε εναλλακτικό καύσιμο -όπως το συνθετικό μεθάνιο, το υδρογόνο, η αμμωνία και η μεθανόλη- έχει τις προκλήσεις του σχετικά με το κόστος, τη διαθεσιμότητα, την ασφάλεια και τους περιορισμούς στην εμβέλεια.
Σύμφωνα με φορείς του κλάδου, στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας οδικός χάρτης για μία πραγματική μετάβαση στη χρήση «πράσινης» ενέργειας στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Γι΄ αυτόν τον λόγο, η δημιουργία της ευρασιατικής διαδρομής χαρακτηρίζεται ως μία εκκίνηση για την υιοθέτηση μακροπρόθεσμων λύσεων που θα είναι ζωτικής σημασίας για τον μετασχηματισμό του ναυτιλιακού τομέα.
Διαβάστε επίσης: Αλγόριθμος μειώνει τις εκπομπές ρύπων στη ναυτιλία κατά 15%
Βέβαια, καθώς η απανθρακοποίηση αποτελεί έναν βασικό στόχο για την επόμενη ημέρα, θα πρέπει να γίνει αναφορά στα εμπόδια της δημιουργίας πράσινων διαδρόμων, μία εκ των οποίων είναι η υιοθέτησή τους από έναν περιορισµένο αριθµό πολύ µεγάλων εταιρειών – συµµαχιών, όπως συµβαίνει στην περίπτωση της ναυτιλίας τακτικών γραµµών. Για την ώρα ο τοµέας της bulk/tramp ναυτιλίας, ένας κλάδος που αποτελείται από χιλιάδες εταιρείες παγκοσµίως και βασίζεται στις χρονοναυλώσεις θα πρέπει – εκ των πραγμάτων- να ακολουθήσει ένα διαφορετικό μονοπάτι.


Latest News

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών