Ολο για κρίση μιλάμε στην παγκόσμια μουσική βιομηχανία αλλά τουλάχιστον αυτό δεν διαφαίνεται σύμφωνα με τα στοιχεία ή κυρίως σύμφωνα με τις προβλέψεις. Οπως αυτή της Goldman Sachs, που κάνει το μέλλον να φαντάζει καλύτερο. Ή σίγουρα περισσότερο αισιόδοξο.
Πόσο θα αξίζει η παγκόσμια μουσική βιομηχανία το 2030; Πρόκειται για ερώτηση που καλείται να απαντήσει η εταιρεία αναλύσεων μέσω της έκθεσής της «Music in the Air», που συντάχθηκε από την αναλύτρια Lisa Yang και τους συνεργάτες της. Η εφετινή ενημέρωση των 62 σελίδων (που η αλήθεια είναι ότι μέχρι τη δημοσίευσή της είχε προκαλέσει πονοκεφάλους σε όσους επενδυτές αγόραζαν και αγοράζουν πνευματικά δικαιώματα/τραγούδια των καλλιτεχνών) φέρνει αισιοδοξία σε όλα τα γρανάζια της μουσικής βιομηχανίας. Οι αστικοί μύθοι της Νέας Υόρκης θέλουν να στήθηκαν κάποια πάρτι – μετά την ανακοίνωση της ανάλυσης – όπως και σε κάποιες (μεγάλες) δισκογραφικές εταιρείες.
Ακμάζουσα δεκαετία
Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια τάξη, παρόλο που οι αναφορές από τη Wall Street γίνονται σκοτεινές εν μέσω ανησυχιών για ύφεση, η Goldman Sachs προβλέπει μια ακμάζουσα δεκαετία για τη μουσική βιομηχανία, με τα συνολικά έσοδα από τη μουσική να φθάνουν/ξεπερνούν τα 130 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Η ετήσια πρόβλεψη της εταιρείας «Music in the Air» προβλέπει ότι ο συνδυασμός της παγκόσμιας ανάπτυξης τoυ stream των αναδυόμενων πλατφορμών όπως το TikTok, η αναβίωση της αγοράς των συναυλιών, περιοδειών κ.ο.κ. καθώς και η συνεχιζόμενη αύξηση των πωλήσεων βινυλίου θα οδηγήσουν τα καταγεγραμμένα έσοδα της μουσικής βιομηχανίας στα 52,3 δισ. δολάρια έως το 2030. Επίσης στην έρευνά της η εταιρεία διαπιστώνει ότι αύξηση θα υπάρχει και στην επίδοση των δικαιωμάτων, προβλέποντας ότι τα έσοδα θα αυξηθούν στα 12 δισ. δολάρια το 2030. Αυτή η άνοδος βασίζεται σε «υψηλότερα έσοδα ροής», τα οποία συνδέονται με μια ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη στα live, μετά τη σχεδόν πλήρη διακοπή λειτουργίας τους λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Στα παραπάνω δισ. να προσθέσουμε 80 ακόμη, από τις ηχογραφήσεις.
Διαβάστε επίσης: Η αναγέννηση της μουσικής βιομηχανίας μέσα από τα NFTs
Αυξάνεται η κατανάλωση
Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στις αρχικές σελίδες της έκθεσης: «Αναμένουμε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες για μουσική θα παραμείνουν ανθεκτικές ακόμη κι αν υπάρξει πληθωρισμός και ασθενέστερο μακροοικονομικό περιβάλλον. Η ανάλυσή μας δείχνει ότι η μουσική παραμένει μια από τις κύριες μορφές ψυχαγωγίας με δαπάνες, αν και βρίσκεται ακόμα 40% κάτω από την ιστορική της κορύφωση, ενώ η κατανάλωση συνεχίζει να αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο».
Η έκθεση μετριάζει ορισμένες από τις προβλέψεις της για το επόμενο έτος λόγω των επιπτώσεων που μπορεί να υπάρξουν στην οικονομία και της επίδρασης του πολέμου της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας, που απομακρύνει σε μεγάλο βαθμό και τις δύο χώρες από την παγκόσμια μουσική οικονομία. Ωστόσο, προβλέπει αύξηση 12% στο streaming. Aξίζει επίσης να επισημανθεί ότι όσον αφορά το streaming διαχωρίζονται πλήρως τα video stream από τα μουσικά streams. Επισημαίνει επίσης ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών ροής είναι θετικός, με το Spotify να είναι «ο ξεκάθαρος ηγέτης» με μερίδιο αγοράς 34,4% σε παγκόσμιο επίπεδο, αν και το προβάδισμά του μειώνεται, το YouTube Music και η Tencent Music της Κίνας κερδίζουν έδαφος, ενώ η Apple Music και η Amazon Music παραμένουν γενικά σταθερές. Κάτι ακόμη που έχει τη σημασία του είναι το γεγονός ότι η Goldman Sachs προβλέπει μείωση στον συνολικό αριθμό των συνδρομητών ροής (επί πληρωμή φυσικά) ως το 2030. Υπολογίζει από τους 1,277 δισ. συνδρομητές ροής στους 1,26 δισ. ως το 2030, με αύξηση όμως του μέσου όρου εσόδων ανά χρήση από 42,8 δολάρια στα 45,8 δολάρια.
Κυριαρχία των μεγάλων
Επίσης, δεν πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι προβλέπει μια συνεχιζόμενη κυριαρχία των τριών μεγάλων δισκογραφικών (Sony, Universal και Warner), αν και διαπιστώνει αύξηση και στις ανεξάρτητες εταιρείες, ιδίως στη γαλλική Believe. Οι προβλέψεις της για ζωντανή μουσική για το 2030 παρέμειναν σταθερές, με πρόβλεψη ότι θα αποφέρει 38,3 δισ. δολάρια εφέτος.
«Η παγκόσμια αγορά μουσικής (ηχογραφημένη, δικαιώματα και ζωντανή) ανέκαμψε έντονα το 2021, σημειώνοντας άνοδο 34% σε ετήσια βάση σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μας, λόγω της ισχυρής επιστροφής των ζωντανών εκδηλώσεων (+200% σε ετήσια βάση), της ταχείας υιοθέτησης του streaming (+24% σε ετήσια βάση) και της αναζωπύρωσης των φυσικών πωλήσεων (+16% σε ετήσια βάση)» αναφέρει η έκθεση. «Ως αποτέλεσμα, η ηχογραφημένη μουσική και οι εκδόσεις μουσικής αυξήθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό από τότε που ξεκίνησαν οι δίσκοι μας, σημειώνοντας αύξηση 18,5% / 17% σε ετήσια βάση, αντίστοιχα, ξεπερνώντας τις προηγούμενες προσδοκίες μας κατά 11% / 12% αντίστοιχα».
Εξαγορά καταλόγων
H έκθεση της εταιρείας στέκεται και σε ένα άλλο σημείο, εξίσου σημαντικό όσον αφορά την εξαγορά των καταλόγων τραγουδιών των καλλιτεχνών. Οικονομική δράση που πήρε τη μορφή χιονοστιβάδας τους προηγούμενους μήνες αλλά τώρα βρίσκεται σε ύφεση. Προσθέτει όμως το εξής: «Οι επενδύσεις σε καταλόγους πιθανότατα θα συνεχίσουν να υφίστανται έως ότου μάθουμε με σαφήνεια τις πραγματικές αποδόσεις ή έως ότου μειωθούν οι πραγματικές δαπάνες (σ.σ.: εξαγορά των καταλόγων τραγουδιών)». Επισημαίνει για παράδειγμα την τεράστια αύξηση των καταλόγων των Queen και Elton John στον απόηχο των βιογραφικών ταινιών τους «Bohemian Rhapsody» και «Rocket Man». Η βιομηχανία των μουσικών δικαιωμάτων θα αυξηθεί σε επικές διαστάσεις την επόμενη δεκαετία.
Πηγή ΤΟ ΒΗΜΑ
Latest News
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους