
Οι «γίγαντες» του κλάδου των βιντεοπαιχνιδιών είδαν τις πωλήσεις τους να παίρνουν την κατηφόρα κατά το β’ τρίμηνο του έτους, καθώς «κόπασε» ο ούριος άνεμος που έπνεε στη συγκεκριμένη αγορά κατά την περίοδο της πανδημίας.
Κατά το τρίμηνο που έληξε στο τέλος Ιουνίου, οι τρεις κορυφαίοι του κλάδου, Microsoft, Sony και Nintendo, κατέγραψαν απογοητευτικά αποτελέσματα για τους τομείς τους που αφορούν τα βιντεοπαιχνίδια. Τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν αντανακλούν την συστολή δαπανών εκ μέρους των καταναλωτών το συγκεκριμένο διάστημα.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το CNBC, οι Αμερικανοί ξόδεψαν 12,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε βιντεοπαιχνίδια κατά το β’ τρίμηνο, όπως φαίνεται από τις μετρήσεις της εταιρείας ερευνών NPD. Δηλαδή, η αγορά στο σύνολό της γνώρισε πτώση της τάξης του 13%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Διαβάστε ακόμα: Συμφωνία Microsoft-Samsung και το gaming πάει στο… cloud
Βασική αιτία για την πτώση είναι η χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων λόγω πανδημίας που επέτρεψε στο κοινό να επιστρέψει σε δραστηριότητες και ψυχαγωγία εκτός σπιτιού. Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης η συνεχιζόμενη έλλειψη σε ημιαγωγούς.
Η Sony είχε πτώση στις πωλήσεις της τάξης του 2% κατά το β’ τρίμηνο, ενώ τα λειτουργικά της έσοδα έκαναν «βουτιά» κατά 37%. Παράλληλα, η ιαπωνική εταιρεία προχώρησε και σε δυσοίωνες προβλέψεις, περικόπτοντας την πρόβλεψη ετήσιων κερδών κατά 16%.
Βασική αιτία για όλα αυτά είναι ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν πλέον λιγότερο χρόνο παίζοντας τα βιντεοπαιχνίδια τους. Ο συνολικός χρόνος που οι κάτοχοι PlayStation πέρασαν μπροστά στην κονσόλα τους εμφανίζεται μειωμένος κατά 15%, πολύ χαμηλότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις της εταιρείας.
Διαβάστε ακόμα: Πόσο επηρεάζει (τελικά) το gaming την ψυχική υγεία;
Η εξαφάνιση της επίδρασης του Covid
Σημειώνεται ότι τα βιντεοπαιχνίδια ήταν ο κλάδος με το μεγαλύτερο όφελος από την εμφάνιση της πανδημίας και την εφαρμογή περιοριστικών μέτρων, με τους εκδότες τίτλων αλλά και τους κατασκευαστές παιχνιδομηχανών να γνωρίζουν «έκρηξη» κερδών καθώς ο κόσμος ήταν υποχρεωμένος να μείνει κλεισμένος στα σπίτια του.
Η κατάσταση άρχισε να αλλάζει όταν οι καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών άρχισαν να αλλάζουν μετά τα λοκντάουν, σε συνδυασμό με την άνοδο του πληθωρισμού στοιχείο που άλλαξε τις προτεραιότητες των νοικοκυριών.
Η Microsoft από τη δική της μεριά είδε τα έσοδα να μειώνονται κατά 7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Οι πωλήσεις της κονσόλας Xbox μειώθηκαν κατά 11% ενώ οι πωλήσεις περιεχομένου gaming και τα έσοδα από πωλήσεις υπηρεσιών μειώθηκαν κατά 6%.
Η Activision Blizzard, που έχει εξαγοραστεί από τη Microsoft, αναφέρει πτώση 70% στα καθαρά κέρδη και 29% πτώση στα έσοδα.
Η Ubisoft, εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τη σειρά τίτλων Assassin’s Creed, είχε μείωση κρατήσεων της τάξης του 10%.
Η Electronic Arts ήταν από τις ελάχιστες του κλάδου που πήγε αντίθετα στο ρεύμα ανακοινώνοντας αύξηση 50% στα κέρδη και αύξηση εσόδων κατά 14%.
Διαβάστε ακόμα: Γιατί η Microsoft ξόδεψε 69 δισεκατομμύρια δολάρια σε βιντεοπαιχνίδια
Δυσκολία στην παραγωγή παιχνιδομηχανών
Μία σημαντική παράμετρος που επηρεάζει τον κλάδο είναι η συνεχιζόμενη δυσκολία κατασκευής του απαραίτητου hardware για την αναπαραγωγή των βιντεοπαιχνιδιών. Δηλαδή οι εταιρείες δυσκολεύονται να βγάλουν αρκετές κονσόλες για να καλύψουν τις ανάγκες του κοινού.
Η Nintendo είδε τα λειτουργικά της έσοδα να πέφτουν κατά 15% την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου. Η εταιρεία πίσω από το εμβληματικό franchise του Super Mario θεωρεί υπεύθυνη για τις χαμηλές επιδόσεις την παγκόσμια έλλειψη σε ημιαγωγούς. Ουσιαστικά η ιαπωνική εταιρεία θεωρεί ότι η μειωμένη παραγωγή δεν της επιτρέπει να πουλήσει τόσες φορητές κονσόλες Switch όσες θα επιθυμούσε.
Η εταιρεία πούλησε 3,43 εκατομμύρια φορητά Switch κατά τη διάρκεια του τριμήνου, επίδοση μειωμένη κατά 23% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σε επίπεδο λογισμικού (δηλαδή τίτλων) οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά 8,6%.
Η επίσης ιαπωνική Sony πούλησε 2,4 εκατομμύρια κονσόλες PlayStation 5, ελαφρώς υψηλότερα από τις 2,3 εκατομμύρια μονάδες την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η εταιρεία ελπίζει ότι η άρση των περιορισμών λόγω Covid στα κρίσιμης σημασίας βιομηχανικά συγκροτήματα της Σαγκάης στην Κίνα σε συνδυασμό με την περίοδο των Χριστουγέννων θα της επιτρέψουν να φτάσει τον στόχο παράδοσης 18 εκατομμυρίων PS5 μέχρι το τέλος του 2022.
Διαβάστε ακόμα: Μερίδιο στην Nintendo απέκτησε το επενδυτικό fund της Σαουδικής Αραβίας
Απομακρυσμένη εργασία και καθυστερήσεις
Η απομακρυσμένη εργασία επίσης προκάλεσε καθυστερήσεις στην κυκλοφορία νέων τίτλων, περιορίζοντας την διαθέσιμη δεξαμενή από την οποία το κοινό μπορεί να αγοράσει. Το CNBC αναφέρει χαρακτηριστικά την περίπτωση της Microsoft η οποία καθυστέρησε το λανσάρισμα του πολυαναμενόμενου sci-fi τίτλου Starfield τουλάχιστον έως τις αρχές του 2023. Την ίδια στιγμή η Ubisoft μετέθεσε σε μελλοντικό χρόνο το λανσάρισμα του βιντεοπαιχνιδιού που θα βασίζεται στο franchise του Avatar.
Πλέον ορισμένες εταιρείες ρίχνουν το βάρος στα συνδρομητικά προϊόντα για να τους βοηθήσουν να αντισταθμίσουν τις απώλειες από τον παραδοσιακό τομέα πώλησης τίτλων. Σύμφωνα με τη Microsoft, η άνοδος της συνδρομητικής υπηρεσίας Xbox Game Pass λειτούργησε σαν προστατευτικό μαξιλάρι απέναντι στη μειωμένη ζήτηση για κονσόλες για βιντεοπαιχνίδια. Αν και η αμερικανική εταιρεία δεν έδωσε πρόσφατα στοιχεία, είχε πάνω από 25 εκατομμύρια συνδρομητές έως το τέλος Ιανουαρίου.
Η Sony από την πλευρά της ανανέωσε τη συνδρομητική υπηρεσία PS Plus και ελπίζει (και αυτή) ότι θα είναι ένα σημαντικό βοήθημα στην προσπάθεια ανάκαμψης. Οι συνδρομητές της υπηρεσίας PS Plus υπολογίζονται σε 47,3 εκατομμύρια, ελαφρώς μειωμένοι το τελευταίο τρίμηνο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.


Latest News

Η Ευρώπη θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ αμερικανικής ή κινεζικής τεχνολογίας - Τι είπε αξιωματούχος του Τραμπ
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών Μπρένταν Καρ προτρέπει την Ευρώπη να επιλέξει την εταιρεία Starlink του ίλον Μασκ

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Ξεπέρασαν τις 15.000 οι επισκέπτες στη Beyond 2025
Η BEYOND 2025 συγκέντρωσε περισσότερους από 300 εκθέτες από την Ελλάδα και από 10 χώρες

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science