Η κρίση της πανδημίας COVID-19 δεν επέφερε μόνο εκτεταμένες επιπτώσεις στην οικονομία, με τις αεροπορικές μεταφορές ιδιαίτερα να πλήττονται σκληρά από τη μείωση των επιβατών, αλλά άλλαξε και τον εργασιακό χάρτη στον κλάδο, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που να δημιουργηθούν εκτεταμένα προβλήματα σε πολλά αεροδρόμια με ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων.
Λόγω του κορωνοϊού και των Lockdown, οι αεροπορικές εταιρείες και οι συνδεδεμένες επιχειρήσεις μείωσαν ανάλογα τον αριθμό των απασχολουμένων τους – παρότι επιδοτήθηκαν αδρά από το κράτος- , με τους νεότερους εργαζόμενους να επηρεάζονται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό όπως δείχνουν και τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Εurostat.
Διαβάστε επίσης: Ολικό comeback για τη «βαριά βιομηχανία» του τουρισμού
Το πρώτο τρίμηνο του 2022, 325.600 άτομα απασχολήθηκαν στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών στην ΕΕ. Πρόκειται για τον χαμηλότερο αριθμό εργαζομένων στον κλάδο που έχει καταγραφεί εδώ και 14 χρόνια.
Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες
Ποιες ηλικίες «εγκατέλειψαν» μαζικά τον κλάδο
Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη μείωση αποδίδεται σε εργαζόμενους ηλικίας μεταξύ 15 και 39 ετών (από 204 400 το πρώτο τρίμηνο του 2008 υποχώρησαν σε 121 400 το πρώτο τρίμηνο του 2022, δηλαδή μείον 83 000 άτομα). Παράλληλα σημειώθηκε αύξηση, αν και ηπιότερη, στους εργαζομένους μεταξύ 40 και 64 ετών (από 170.500 σε 204.200, +33.700 άτομα).
Το μοτίβο ήταν παρόμοιο εάν συγκριθεί το πρώτο τρίμηνο του 2019 πριν από την πανδημία με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Ενώ υπήρξε μεγάλη μείωση στους εργαζομένους ηλικίας μεταξύ 15 και 39 ετών (από 184.900 σε 121.400, -63.500 άτομα), σημειώθηκε πολύ μικρότερη μείωση των εργαζομένων μεταξύ 40 και 64 ετών (από 225.500 σε 204.200, -21.300 άτομα).
Κατά τη σύγκριση της απασχόλησης ανά φύλο, οι άνδρες αποτελούσαν το 58% του εργατικού δυναμικού το πρώτο τρίμηνο του 2022. Το ίδιο ισοζύγιο καταγράφηκε και το πρώτο τρίμηνο του 2008. Το μερίδιο των ανδρών στις αεροπορικές μεταφορές ήταν μάλλον σταθερό με την πάροδο του χρόνου.
Ωστόσο, ενώ η συνολική απασχόληση στις αεροπορικές μεταφορές στην ΕΕ μειώθηκε τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι άνδρες επηρεάστηκαν πρώτοι το δεύτερο τρίμηνο του 2020, οδηγώντας σε ποσοστό ανδρών ίσο με 53% το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Στη συνέχεια, το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2020, οι γυναίκες επηρεάστηκαν περισσότερο από την πανδημία. Σε ολόκληρη την περίοδο μεταξύ του πρώτου τριμήνου του 2019 και του πρώτου τριμήνου του 2022, οι άνδρες αντιπροσώπευαν το 60% της μείωσης (-33.800 για τις γυναίκες έναντι -50.900 για τους άνδρες).
Latest News
Capital Economics: Ο Τραμπ δεν είναι το μόνο πρόβλημα για τις αγορές
Οι τρεις σημαντικές πτυχές που εντοπίζει το Capital Economics κάτω από το ραντάρ των επενδυτών και επηρεάζουν την παγκόσμια οικονομία
«Ρίχνει« το δολάριο ο εκλεκτός του Τραμπ για το υπουργείο Οικονομικών
Οι αποδόσεις των αμερικανικών ομολόγων μειώνονται καθώς ο διαχειριστής hedge fund επελέγη για το κουρυφαίο κυβερνητικό πόστο
Γιατί οι «μεγάλοι» παίρνουν πάντα τις ισχυρές θέσεις στην Κομισιόν
Το Politico «σκάναρε» τις θέσεις που λαμβάνουν οι Επίτροποι της ΕΕ ανάλογα με τη χώρα προέλευσης τόσο παλαιότερα όσο και τώρα - Τα συμπεράσματα
Η γαλλική κυβέρνηση σχεδιάζει την «εθνικοποίηση» της Atos
Η Atos, κάποτε θεωρούνταν ένας από τους πρωταθλητές της Ευρώπης στον τομέα του λογισμικού και της τεχνολογίας, πλέον βρίσκεται στο χείλος της οικονομικής κατάρρευσης
Ιστορική ανατροπή σε Fed και ΕΚΤ φέρνει ο Τραμπ, πως θα κινηθούν τα επιτόκια
Οι αγορές πλέον τιμολογούν μειώσεις στα επιτόκια δανεισμού περισσότερων από 1,5 ποσοστιαίων μονάδων μέχρι το τέλος του επόμενου έτους για την ΕΚΤ
Κι άλλο χτύπημα από την UniCredit - Κάνει προσφορά για την ιταλική Banco BPM
Η συμφωνία θα μπορούσε να δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη τράπεζα της Ευρώπης σε κεφαλαιοποίηση, λέει η UniCreditb
Το άγχος «χτυπά» τους εργαζόμενους στην Ευρώπη - Τι κάνει η Βρετανία για την εργασία
Η νέα κυβέρνηση των Εργατικών στη βρετανία σκοπεύει να πάρει σκληρά μέτρα για την εργασία - «Κλειδί» η παραγωγικότητα που μειώνεται
Γιατί ο Μπέζος αποκαλεί τον Μασκ ψεύτη
H διαμάχη μεταξύ των δύο κρoίσων αναζωπυρώνεται - Τι κρύβουν οι αναρτήσεις τους στο Χ
Γιατί οι μετοχές εταιρειών που διαχειρίζονται φυλακές, εκτινάσσονται στα ύψη;
Ο ρόλος του Τραμπ - Γιατί κατά την προηγούμενη θητεία του οι μετοχές εταιρειών που διαχειρίζονταν φυλακές, κατρακύλησαν
Γιατί η νέα βιογραφία του Ιλον Μασκ προκαλεί τρόμο
Ένα νέο graphic novel που εξιστορεί την ιδιότυπη ανέλιξη του Έλον Μασκ στο club των ισχυρών έχει φέρει τρόμο σε εκδοτικούς οίκους που την αποφεύγουν όπως ο Διάβολος το λιβάνι