
Πτωτική τάση καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με τις εταιρείες να αντιμετωπίζουν ένα ιδιόμορφο κοκτέιλ παραγόντων που διαμορφώνουν τα σημερινά κέρδη των bulk carriers.
Για τους πλοιοκτήτες των μεγαλύτερων σε μέγεθος bulkers, και συγκεκριμένα των Capesizes, η εβδομάδα που πέρασε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αξέχαστη», καθώς οι τιμές των ναύλων έπεσαν, με τον τρέχοντα μέσο όρο των τιμών spot για τις πέντε διαδρομές capesizes (5TC) του δείκτη Baltic Exchange να διαμορφώνεται στα 15.000 δολάρια ημερησίως.
Στο Ειρηνικό τα backhaul φορτία (έμφορτα ταξίδια επιστροφής) σημείωσαν ορισμένες ιδιαίτερα απότομες μειώσεις, καθώς οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν πλήρως το ασθενέστερο κλίμα και τη συσσώρευση χωρητικότητας, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η τεταμένη κατάσταση στα στενά της Ταϊβάν. Η διαδρομή Transpacific C10 έκλεισε την εβδομάδα στα 5.841 δολάρια (άνοδος 468 δολάρια), που είναι περίπου το λειτουργικό κόστος για το Capesize, ενώ σε άλλες διαδρομές από την Ασία καταγράφηκαν χαμηλά επίπεδα 6μήνου.
Διαβάστε επίσης: Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Εμειναν χωρίς φορτίο
Σε ό,τι αφορά τα αμέσως μικρότερα σε μέγεθος Panamax υπήρχε έντονη δραστηριότητα τόσο στα υπερατλαντικά ταξίδια μετ’ επιστροφής όσο και στην περιοχή του Ειρηνικού, μία αντιστροφή του σκηνικού σε σχέση με τον περασμένο μήνα, όταν ένας σημαντικός αριθμός πλοίων που επλήγησαν από την ινδονησιακή απαγόρευση άνθρακα έμειναν χωρίς φορτίο. Ο μέσος όρος των ναύλων για τους μεγαλύτερους γύρους του Ειρηνικού ήταν περίπου 15.500 δολάρια ημερησίως.
Τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγέθους στον τομέα Ultramax/Supramax χαρακτηρίστηκαν από μία μεγάλη αρνητικότητα που σάρωσε την αγορά σε όλους τους τομείς. Συγκεκριμένα, στην Ασία υπήρξαν σημαντικές μειώσεις, με ένα bulker 58.000 dwt να ναυλώνεται στην Κίνα για φορτίο χάλυβα στα 19.000 δολάρια, ενώ ένα πλοίο 63.000 dwt για ταξίδι από το Χονγκ Κονγκ, μέσω Ινδονησίας, στην Κίνα στα 18.000 δολάρια.
Τέλος, ο κλάδος των Handysize γνώρισε περαιτέρω απώλειες με τους ναυλωτές να καταγράφουν ελάχιστη δραστηριότητα σε Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό. Στην ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής, ένα πλοίο 34.000 dwt έκλεισε ταξίδι από την Αργεντινή στη Βόρεια Βραζιλία με προβλεπόμενο φορτίο σιτηρών στα 24.500 δολάρια ημερησίως, ενώ ένα αντίστοιχης χωρητικότητας bulker «κλείδωσε» δρομολόγια από τη Βραζιλία προς την Πορτογαλία στα 25.000 δολάρια/ημέρα.
Αύξηση της ζήτησης
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλυση της Signal Ocean επιχειρεί να σκιαγραφήσει πως θα διαμορφωθούν οι ροές σιτηρών από την Ουκρανία και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στη ναυλαγορά των bulk carriers. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «η επανεκκίνηση των θαλάσσιων εξαγωγών σιτηρών θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης των dry σε tonnes-days το γ’ τρίμηνο και σε υψηλότερα έσοδα για τα πλοία». Επιπλέον, η μείωση των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα οδηγούν σε αύξηση των ταχυτήτων των πλοίων, προσθέτοντας capacity στην αγορά.
Μέχρι τώρα είναι φανερό ότι οι θετικοί παράγοντες έχουν επηρεάσει περισσότερο τα μέσα κέρδη της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου από τους αρνητικούς. Κέρδη τα οποία τους τελευταίους μήνες συνέχιζαν να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά τις μειώσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»