Πτωτική τάση καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με τις εταιρείες να αντιμετωπίζουν ένα ιδιόμορφο κοκτέιλ παραγόντων που διαμορφώνουν τα σημερινά κέρδη των bulk carriers.
Για τους πλοιοκτήτες των μεγαλύτερων σε μέγεθος bulkers, και συγκεκριμένα των Capesizes, η εβδομάδα που πέρασε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αξέχαστη», καθώς οι τιμές των ναύλων έπεσαν, με τον τρέχοντα μέσο όρο των τιμών spot για τις πέντε διαδρομές capesizes (5TC) του δείκτη Baltic Exchange να διαμορφώνεται στα 15.000 δολάρια ημερησίως.
Στο Ειρηνικό τα backhaul φορτία (έμφορτα ταξίδια επιστροφής) σημείωσαν ορισμένες ιδιαίτερα απότομες μειώσεις, καθώς οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν πλήρως το ασθενέστερο κλίμα και τη συσσώρευση χωρητικότητας, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η τεταμένη κατάσταση στα στενά της Ταϊβάν. Η διαδρομή Transpacific C10 έκλεισε την εβδομάδα στα 5.841 δολάρια (άνοδος 468 δολάρια), που είναι περίπου το λειτουργικό κόστος για το Capesize, ενώ σε άλλες διαδρομές από την Ασία καταγράφηκαν χαμηλά επίπεδα 6μήνου.
Διαβάστε επίσης: Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Εμειναν χωρίς φορτίο
Σε ό,τι αφορά τα αμέσως μικρότερα σε μέγεθος Panamax υπήρχε έντονη δραστηριότητα τόσο στα υπερατλαντικά ταξίδια μετ’ επιστροφής όσο και στην περιοχή του Ειρηνικού, μία αντιστροφή του σκηνικού σε σχέση με τον περασμένο μήνα, όταν ένας σημαντικός αριθμός πλοίων που επλήγησαν από την ινδονησιακή απαγόρευση άνθρακα έμειναν χωρίς φορτίο. Ο μέσος όρος των ναύλων για τους μεγαλύτερους γύρους του Ειρηνικού ήταν περίπου 15.500 δολάρια ημερησίως.
Τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγέθους στον τομέα Ultramax/Supramax χαρακτηρίστηκαν από μία μεγάλη αρνητικότητα που σάρωσε την αγορά σε όλους τους τομείς. Συγκεκριμένα, στην Ασία υπήρξαν σημαντικές μειώσεις, με ένα bulker 58.000 dwt να ναυλώνεται στην Κίνα για φορτίο χάλυβα στα 19.000 δολάρια, ενώ ένα πλοίο 63.000 dwt για ταξίδι από το Χονγκ Κονγκ, μέσω Ινδονησίας, στην Κίνα στα 18.000 δολάρια.
Τέλος, ο κλάδος των Handysize γνώρισε περαιτέρω απώλειες με τους ναυλωτές να καταγράφουν ελάχιστη δραστηριότητα σε Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό. Στην ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής, ένα πλοίο 34.000 dwt έκλεισε ταξίδι από την Αργεντινή στη Βόρεια Βραζιλία με προβλεπόμενο φορτίο σιτηρών στα 24.500 δολάρια ημερησίως, ενώ ένα αντίστοιχης χωρητικότητας bulker «κλείδωσε» δρομολόγια από τη Βραζιλία προς την Πορτογαλία στα 25.000 δολάρια/ημέρα.
Αύξηση της ζήτησης
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλυση της Signal Ocean επιχειρεί να σκιαγραφήσει πως θα διαμορφωθούν οι ροές σιτηρών από την Ουκρανία και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στη ναυλαγορά των bulk carriers. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «η επανεκκίνηση των θαλάσσιων εξαγωγών σιτηρών θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης των dry σε tonnes-days το γ’ τρίμηνο και σε υψηλότερα έσοδα για τα πλοία». Επιπλέον, η μείωση των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα οδηγούν σε αύξηση των ταχυτήτων των πλοίων, προσθέτοντας capacity στην αγορά.
Μέχρι τώρα είναι φανερό ότι οι θετικοί παράγοντες έχουν επηρεάσει περισσότερο τα μέσα κέρδη της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου από τους αρνητικούς. Κέρδη τα οποία τους τελευταίους μήνες συνέχιζαν να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά τις μειώσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη