![Βulk carriers: «Μελτέμια» στην αγορά μεταφοράς ξηρού φορτίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/ploia-768x512-1.jpg)
Πτωτική τάση καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με τις εταιρείες να αντιμετωπίζουν ένα ιδιόμορφο κοκτέιλ παραγόντων που διαμορφώνουν τα σημερινά κέρδη των bulk carriers.
Για τους πλοιοκτήτες των μεγαλύτερων σε μέγεθος bulkers, και συγκεκριμένα των Capesizes, η εβδομάδα που πέρασε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αξέχαστη», καθώς οι τιμές των ναύλων έπεσαν, με τον τρέχοντα μέσο όρο των τιμών spot για τις πέντε διαδρομές capesizes (5TC) του δείκτη Baltic Exchange να διαμορφώνεται στα 15.000 δολάρια ημερησίως.
Στο Ειρηνικό τα backhaul φορτία (έμφορτα ταξίδια επιστροφής) σημείωσαν ορισμένες ιδιαίτερα απότομες μειώσεις, καθώς οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν πλήρως το ασθενέστερο κλίμα και τη συσσώρευση χωρητικότητας, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η τεταμένη κατάσταση στα στενά της Ταϊβάν. Η διαδρομή Transpacific C10 έκλεισε την εβδομάδα στα 5.841 δολάρια (άνοδος 468 δολάρια), που είναι περίπου το λειτουργικό κόστος για το Capesize, ενώ σε άλλες διαδρομές από την Ασία καταγράφηκαν χαμηλά επίπεδα 6μήνου.
Διαβάστε επίσης: Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Εμειναν χωρίς φορτίο
Σε ό,τι αφορά τα αμέσως μικρότερα σε μέγεθος Panamax υπήρχε έντονη δραστηριότητα τόσο στα υπερατλαντικά ταξίδια μετ’ επιστροφής όσο και στην περιοχή του Ειρηνικού, μία αντιστροφή του σκηνικού σε σχέση με τον περασμένο μήνα, όταν ένας σημαντικός αριθμός πλοίων που επλήγησαν από την ινδονησιακή απαγόρευση άνθρακα έμειναν χωρίς φορτίο. Ο μέσος όρος των ναύλων για τους μεγαλύτερους γύρους του Ειρηνικού ήταν περίπου 15.500 δολάρια ημερησίως.
Τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγέθους στον τομέα Ultramax/Supramax χαρακτηρίστηκαν από μία μεγάλη αρνητικότητα που σάρωσε την αγορά σε όλους τους τομείς. Συγκεκριμένα, στην Ασία υπήρξαν σημαντικές μειώσεις, με ένα bulker 58.000 dwt να ναυλώνεται στην Κίνα για φορτίο χάλυβα στα 19.000 δολάρια, ενώ ένα πλοίο 63.000 dwt για ταξίδι από το Χονγκ Κονγκ, μέσω Ινδονησίας, στην Κίνα στα 18.000 δολάρια.
Τέλος, ο κλάδος των Handysize γνώρισε περαιτέρω απώλειες με τους ναυλωτές να καταγράφουν ελάχιστη δραστηριότητα σε Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό. Στην ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής, ένα πλοίο 34.000 dwt έκλεισε ταξίδι από την Αργεντινή στη Βόρεια Βραζιλία με προβλεπόμενο φορτίο σιτηρών στα 24.500 δολάρια ημερησίως, ενώ ένα αντίστοιχης χωρητικότητας bulker «κλείδωσε» δρομολόγια από τη Βραζιλία προς την Πορτογαλία στα 25.000 δολάρια/ημέρα.
Αύξηση της ζήτησης
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλυση της Signal Ocean επιχειρεί να σκιαγραφήσει πως θα διαμορφωθούν οι ροές σιτηρών από την Ουκρανία και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στη ναυλαγορά των bulk carriers. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «η επανεκκίνηση των θαλάσσιων εξαγωγών σιτηρών θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης των dry σε tonnes-days το γ’ τρίμηνο και σε υψηλότερα έσοδα για τα πλοία». Επιπλέον, η μείωση των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα οδηγούν σε αύξηση των ταχυτήτων των πλοίων, προσθέτοντας capacity στην αγορά.
Μέχρι τώρα είναι φανερό ότι οι θετικοί παράγοντες έχουν επηρεάσει περισσότερο τα μέσα κέρδη της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου από τους αρνητικούς. Κέρδη τα οποία τους τελευταίους μήνες συνέχιζαν να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά τις μειώσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023