Πτωτική τάση καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με τις εταιρείες να αντιμετωπίζουν ένα ιδιόμορφο κοκτέιλ παραγόντων που διαμορφώνουν τα σημερινά κέρδη των bulk carriers.
Για τους πλοιοκτήτες των μεγαλύτερων σε μέγεθος bulkers, και συγκεκριμένα των Capesizes, η εβδομάδα που πέρασε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αξέχαστη», καθώς οι τιμές των ναύλων έπεσαν, με τον τρέχοντα μέσο όρο των τιμών spot για τις πέντε διαδρομές capesizes (5TC) του δείκτη Baltic Exchange να διαμορφώνεται στα 15.000 δολάρια ημερησίως.
Στο Ειρηνικό τα backhaul φορτία (έμφορτα ταξίδια επιστροφής) σημείωσαν ορισμένες ιδιαίτερα απότομες μειώσεις, καθώς οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν πλήρως το ασθενέστερο κλίμα και τη συσσώρευση χωρητικότητας, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η τεταμένη κατάσταση στα στενά της Ταϊβάν. Η διαδρομή Transpacific C10 έκλεισε την εβδομάδα στα 5.841 δολάρια (άνοδος 468 δολάρια), που είναι περίπου το λειτουργικό κόστος για το Capesize, ενώ σε άλλες διαδρομές από την Ασία καταγράφηκαν χαμηλά επίπεδα 6μήνου.
Διαβάστε επίσης: Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Εμειναν χωρίς φορτίο
Σε ό,τι αφορά τα αμέσως μικρότερα σε μέγεθος Panamax υπήρχε έντονη δραστηριότητα τόσο στα υπερατλαντικά ταξίδια μετ’ επιστροφής όσο και στην περιοχή του Ειρηνικού, μία αντιστροφή του σκηνικού σε σχέση με τον περασμένο μήνα, όταν ένας σημαντικός αριθμός πλοίων που επλήγησαν από την ινδονησιακή απαγόρευση άνθρακα έμειναν χωρίς φορτίο. Ο μέσος όρος των ναύλων για τους μεγαλύτερους γύρους του Ειρηνικού ήταν περίπου 15.500 δολάρια ημερησίως.
Τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγέθους στον τομέα Ultramax/Supramax χαρακτηρίστηκαν από μία μεγάλη αρνητικότητα που σάρωσε την αγορά σε όλους τους τομείς. Συγκεκριμένα, στην Ασία υπήρξαν σημαντικές μειώσεις, με ένα bulker 58.000 dwt να ναυλώνεται στην Κίνα για φορτίο χάλυβα στα 19.000 δολάρια, ενώ ένα πλοίο 63.000 dwt για ταξίδι από το Χονγκ Κονγκ, μέσω Ινδονησίας, στην Κίνα στα 18.000 δολάρια.
Τέλος, ο κλάδος των Handysize γνώρισε περαιτέρω απώλειες με τους ναυλωτές να καταγράφουν ελάχιστη δραστηριότητα σε Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό. Στην ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής, ένα πλοίο 34.000 dwt έκλεισε ταξίδι από την Αργεντινή στη Βόρεια Βραζιλία με προβλεπόμενο φορτίο σιτηρών στα 24.500 δολάρια ημερησίως, ενώ ένα αντίστοιχης χωρητικότητας bulker «κλείδωσε» δρομολόγια από τη Βραζιλία προς την Πορτογαλία στα 25.000 δολάρια/ημέρα.
Αύξηση της ζήτησης
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλυση της Signal Ocean επιχειρεί να σκιαγραφήσει πως θα διαμορφωθούν οι ροές σιτηρών από την Ουκρανία και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στη ναυλαγορά των bulk carriers. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «η επανεκκίνηση των θαλάσσιων εξαγωγών σιτηρών θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης των dry σε tonnes-days το γ’ τρίμηνο και σε υψηλότερα έσοδα για τα πλοία». Επιπλέον, η μείωση των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα οδηγούν σε αύξηση των ταχυτήτων των πλοίων, προσθέτοντας capacity στην αγορά.
Μέχρι τώρα είναι φανερό ότι οι θετικοί παράγοντες έχουν επηρεάσει περισσότερο τα μέσα κέρδη της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου από τους αρνητικούς. Κέρδη τα οποία τους τελευταίους μήνες συνέχιζαν να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά τις μειώσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο