
Πτωτική τάση καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με τις εταιρείες να αντιμετωπίζουν ένα ιδιόμορφο κοκτέιλ παραγόντων που διαμορφώνουν τα σημερινά κέρδη των bulk carriers.
Για τους πλοιοκτήτες των μεγαλύτερων σε μέγεθος bulkers, και συγκεκριμένα των Capesizes, η εβδομάδα που πέρασε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «αξέχαστη», καθώς οι τιμές των ναύλων έπεσαν, με τον τρέχοντα μέσο όρο των τιμών spot για τις πέντε διαδρομές capesizes (5TC) του δείκτη Baltic Exchange να διαμορφώνεται στα 15.000 δολάρια ημερησίως.
Στο Ειρηνικό τα backhaul φορτία (έμφορτα ταξίδια επιστροφής) σημείωσαν ορισμένες ιδιαίτερα απότομες μειώσεις, καθώς οι ναυλωτές εκμεταλλεύτηκαν πλήρως το ασθενέστερο κλίμα και τη συσσώρευση χωρητικότητας, ενώ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η τεταμένη κατάσταση στα στενά της Ταϊβάν. Η διαδρομή Transpacific C10 έκλεισε την εβδομάδα στα 5.841 δολάρια (άνοδος 468 δολάρια), που είναι περίπου το λειτουργικό κόστος για το Capesize, ενώ σε άλλες διαδρομές από την Ασία καταγράφηκαν χαμηλά επίπεδα 6μήνου.
Διαβάστε επίσης: Ηγεμονική θέση στα λιμάνια κατέχει η Κίνα
Εμειναν χωρίς φορτίο
Σε ό,τι αφορά τα αμέσως μικρότερα σε μέγεθος Panamax υπήρχε έντονη δραστηριότητα τόσο στα υπερατλαντικά ταξίδια μετ’ επιστροφής όσο και στην περιοχή του Ειρηνικού, μία αντιστροφή του σκηνικού σε σχέση με τον περασμένο μήνα, όταν ένας σημαντικός αριθμός πλοίων που επλήγησαν από την ινδονησιακή απαγόρευση άνθρακα έμειναν χωρίς φορτίο. Ο μέσος όρος των ναύλων για τους μεγαλύτερους γύρους του Ειρηνικού ήταν περίπου 15.500 δολάρια ημερησίως.
Τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία μεγέθους στον τομέα Ultramax/Supramax χαρακτηρίστηκαν από μία μεγάλη αρνητικότητα που σάρωσε την αγορά σε όλους τους τομείς. Συγκεκριμένα, στην Ασία υπήρξαν σημαντικές μειώσεις, με ένα bulker 58.000 dwt να ναυλώνεται στην Κίνα για φορτίο χάλυβα στα 19.000 δολάρια, ενώ ένα πλοίο 63.000 dwt για ταξίδι από το Χονγκ Κονγκ, μέσω Ινδονησίας, στην Κίνα στα 18.000 δολάρια.
Τέλος, ο κλάδος των Handysize γνώρισε περαιτέρω απώλειες με τους ναυλωτές να καταγράφουν ελάχιστη δραστηριότητα σε Ατλαντικό και Ειρηνικό Ωκεανό. Στην ανατολική ακτή της Νότιας Αμερικής, ένα πλοίο 34.000 dwt έκλεισε ταξίδι από την Αργεντινή στη Βόρεια Βραζιλία με προβλεπόμενο φορτίο σιτηρών στα 24.500 δολάρια ημερησίως, ενώ ένα αντίστοιχης χωρητικότητας bulker «κλείδωσε» δρομολόγια από τη Βραζιλία προς την Πορτογαλία στα 25.000 δολάρια/ημέρα.
Αύξηση της ζήτησης
Αξίζει να σημειωθεί πως ανάλυση της Signal Ocean επιχειρεί να σκιαγραφήσει πως θα διαμορφωθούν οι ροές σιτηρών από την Ουκρανία και ποιος θα είναι ο αντίκτυπος στη ναυλαγορά των bulk carriers. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά «η επανεκκίνηση των θαλάσσιων εξαγωγών σιτηρών θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης των dry σε tonnes-days το γ’ τρίμηνο και σε υψηλότερα έσοδα για τα πλοία». Επιπλέον, η μείωση των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα από τα ιστορικά υψηλά επίπεδα οδηγούν σε αύξηση των ταχυτήτων των πλοίων, προσθέτοντας capacity στην αγορά.
Μέχρι τώρα είναι φανερό ότι οι θετικοί παράγοντες έχουν επηρεάσει περισσότερο τα μέσα κέρδη της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου από τους αρνητικούς. Κέρδη τα οποία τους τελευταίους μήνες συνέχιζαν να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα παρά τις μειώσεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group