
Χαμόγελα αισιοδοξίας για αύξηση στην επάρκεια προϊόντων η οποία θα μπορούσε να αναχαιτίσει τον πληθωρισμό δείχνει η μείωση των τιμών των ναύλων για εμπορευματοκιβώτια, σε συνδυασμό με μια πιο συνολική διαφαινόμενη αποκλιμάκωση των πιέσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι τιμές μεταφοράς των κοντέινερ από τις ναυτιλιακές υποχωρούν και οι χρόνοι παράδοσης για φορτία που μεταφέρονται μέσω αέρος μειώνονται. Επίσης οι ουρές έξω από τα μεγάλα λιμάνια από εμπορικά πλοία γίνονται πολύ μικρότερες, ενώ ο βασικός Δείκτης της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ για τις Πιέσεις στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, γνωστός ως Global Supply Chain Pressure Index (GSCPI), δείχνει υποχώρηση. Μένει τώρα να φανεί εάν αυτή η τάση θα διαρκέσει, δίνοντας ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις που έχουν γονατίσει από τις υψηλές τιμές.
Διαβάστε επίσης: Κίνα: Ανεβάζει ταχύτητα στις εξαγωγές παρά την αποδυνάμωση της παγκόσμιας ζήτησης
Πέφτουν οι ναύλοι για τα κοντέινερ
Νέα στοιχεία δείχνουν ότι η τιμή για να μεταφερθεί ένα στάνταρ κοντέινερ 40 ποδών (12 μέτρων) από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ έχει υποχωρήσει σχεδόν κατά 35% περίπου φέτος σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι με τις τιμές να διαμορφώνονται πλέον περίπου στις 9.000 δολάρια ανά κοντέινερ σύμφωνα με στοιχεία της Drewry. Η αντίστοιχη τιμή για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στη Γένοβα παρουσιάζει υποχώρηση 24% στα 10.300 δολάρια, ενώ για τη μεταφορά από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες η μείωση στις τιμές ξεπερνά το 30% στα 7.000 δολάρια. Περίπου πέρσι τέτοια εποχή στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων καταγράφονταν τιμές που έφταναν ακόμη και τις 14.000 δολάρια ανά κοντέινερ.
Διαβάστε επίσης: Maersk: Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα διαρκέσουν
Συνολικά, το μέσο κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών από τις ναυτιλιακές είναι μειωμένο κατά περίπου 45% από την κορύφωσή του το φθινόπωρο του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της διεθνούς εταιρείας εμπορευματικών μεταφορών Freightos που επικαλούνται οι Φαινάνσιαλ Τάιμς.
Μειώνονται οι ουρές σε εμπορικά λιμάνια και αεροδρόμια
Ταυτόχρονα, έχουν αρχίσει να μειώνονται και οι ουρές έξω από μεγάλα εμπορικά λιμάνια από πλοία που περίμεναν τη σειρά τους να φορτώσουν και να ξεφορτώσουν. Ενδεικτικά, ο αριθμός τέτοιων έξω από το λιμάνι του Λος Άντζελες έχει μειωθεί κατά 75%, παρά το γεγονός ότι το λιμάνι τον Ιούνιο αντιμετώπισε τη μεγαλύτερη εμπορική κίνηση του τελευταίου αιώνα, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Οι χρόνοι παράδοσης για αεροπορικά φορτία, που παρακολουθούνται από την πύλη της αλυσίδας εφοδιασμού Flexport, βελτιώνονται επίσης, σημειώνουν οι ΦΤ.
Βελτίωση δείχνει ο δείκτης εφοδιαστικής της FED
Επιπλέον, ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα της FED Νέας Υόρκης, ο (GSCPI), δείχνει νέα βελτίωση. Ο δείκτης αυτός υποχώρησε 57% τον Ιούλιο από το ανώτατο σημείο του όπως φαίνεται και στο σχετικό γράφημα της FED που παρουσιάζει σήμερα ο Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Όπως αναφέρει η ίδια η κεντρική τράπεζα στην έκθεσή της, «οι πιέσεις της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού μειώθηκαν τον Ιούλιο, συνεχίζοντας τη χαλάρωση που παρατηρήθηκε τους προηγούμενους δύο μήνες. Η πτώση του Ιουλίου ήταν ομοιόμορφη στα περισσότερα από τα επιμέρους στοιχεία του δείκτη μας (της FED). Οι κινήσεις του GSCPI από τις αρχές του 2022 υποδηλώνουν ότι, αν και οι παγκόσμιες πιέσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού μειώνονται, παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα».
Σύμφωνα με την εταιρεία Axios, Ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας (GSCPI) της FED υποχώρησε για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, αγγίζοντας το χαμηλότερο σημείο από τον Ιανουάριο του 2021. «Στις 1,84 μονάδες πάνω από τα τυπικά επίπεδα – κάτω από το ιστορικό υψηλό των 4,32 τον Δεκέμβριο – η καθοδική κίνηση του GSCPI υποδηλώνει ότι τα προϊόντα αρχίζουν αργά να κινούνται πιο ελεύθερα στην οικονομία», σημειώνει η Axios σε ανάλυσή της.
Ο υψηλός πληθωρισμός μειώνει τη ζήτηση
Παράγοντας για βελτίωση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι και η μείωση της ζήτησης προϊόντων από καταναλωτές καθώς οι τιμές είχαν καταγράψει μεγάλη άνοδος. «Περιμένουμε από τους περισσότερους λιανοπωλητές να μειώσουν τις προθεσμιακές αγορές αποθεμάτων, δεδομένων των προσδοκιών χαμηλότερης ζήτησης», ανέφερε σε έκθεσή της η Fitch Ratings. Η τάση αυτή «θα πρέπει να υποστηρίξει την ενδεχόμενη σταθεροποίηση του περιθωρίου κέρδους καθώς τα επίπεδα αποθεμάτων διορθώνονται και επίσης να διευκολύνει ορισμένα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα», σημειώνει ο οίκος αξιολογήσεων.
Πτωτική πορεία ακολουθούν οι ναύλοι για τη μεταφορά κοντέινερ 40 ποδών
Πηγή: Drewry
________________________
Αποκλιμάκωση εμφανίζει και για τον Ιούλιο ο Παγκόσμιος Δείκτης Πιέσεων στην Εφοδιαστική Αλυσίδα (GSCPI), της FED Νέας Υόρκης
Πηγή: FED Νέας Υόρκης


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα