Σε γενικές γραμμές το Μετρό έχει αντιμετωπιστεί θετικά από τους κατοίκους της Αττικής. Είναι γρήγορο, βολικό, και οικολογικό. Αν εξαιρέσουμε την αναπόφευκτη γκρίνια των οδηγών εκεί όπου τα έργα περιορίζουν τον διαθέσιμο χώρο για τα αυτοκίνητα, είναι καλοδεχούμενο. Αλλωστε, το να περιορίσουμε ριζικά τη χρήση του αυτοκινήτου είναι κομβική πλευρά ενός «πράσινου» μέλλοντος.
Οι κάτοικοι των Εξαρχείων προφανώς και δεν αγνοούν όλες αυτές τις θετικές διαστάσεις της κατασκευής νέων γραμμών του Μετρό. Ο λόγος που αντιδρούν στην κατασκευή του σταθμού στην Πλατεία Εξαρχείων έχει να κάνει ακριβώς με το ότι αισθάνονται ότι η συγκεκριμένη επιλογή χωροθέτησης δεν έχει να κάνει με κάποια τεχνική επιλογή, ιδίως από τη στιγμή που είχε προταθεί και άλλη παρακείμενη θέση για τον σταθμό αυτό, που θα εξυπηρετούσε και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, αλλά με το πώς η κατασκευή του εντάσσεται σε μια μακρά αλυσίδα προσπαθειών η γειτονιά αυτή να αντιμετωπιστεί με τρόπο «κατασταλτικό».
Εδώ και χρόνια τα «Εξάρχεια» έχουν χρεωθεί έναν συμβολισμό «παραβατικότητας» και «ανομίας», που παρότι δεν ανταποκρίνεται συχνά στην πραγματικότητα, εντούτοις έχει αναδείξει την «ανάπλασή» τους και δη με όρους κατάργησης ενός υποτιθέμενου «άβατου» σε μια ιδιότυπη πολιτική στόχευση που υπερβαίνει κατά πολύ τα πραγματικά προβλήματα της γειτονιάς και εντάσσεται σε μια ακόμη παρενέργεια της κυριαρχίας της επικοινωνίας στον χώρο της πολιτικής απόφασης.
Ομως, αυτό που προσπερνιέται είναι η εύλογη αντίρρηση στη μετατροπή μιας δενδρόφυτης πλατείας σε εργοτάξιο τώρα και σε είσοδο και έξοδο σταθμού αργότερα, σε μια πόλη με τραγική έλλειψη ελεύθερων χώρων και πρασίνου, όπως και η εξίσου εύλογη διαπίστωση ότι μέρος της όλης μεθόδευσης σε μικρό βαθμό έχει να κάνει με την αναγκαία χωροταξική αναμόρφωση και αναβάθμιση.
Ως εάν οι λαμαρίνες που τοποθετήθηκαν περιμετρικά της πλατείας, οριοθετώντας τον χώρο του εργοταξίου, με τη συνοδεία αστυνομικών δυνάμεων, να συμβολίζουν πολύ περισσότερο την κατίσχυση σε βάρος μιας υποτίθεται ανυπότακτης περιοχής.
Latest News
Η οικονομική κατάθλιψη των Ελλήνων
Η Eurostat μέσα στις στατιστικές της έρευνες που κάνει δημοσιεύει και μία για την αυτοκατάταξη κάθε χώρας ως προς το ποσοστό του πληθυσμού που θεωρεί τον εαυτό του φτωχό
Το νούφαρα του Μονέ, τα crypto και η μπανάνα…
Στο οίκο Sotheby's γράφτηκε ένα περίεργο κεφάλαιο στην ιστορία της τέχνης
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς