Το «πράσινο» φως για την εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για ολόκληρο το Δήμο Πειραιά, το οποίο θα προσεγγίζει για πρώτη φορά με ολιστικό τρόπο τα έντονα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης, δόθηκε μετά την υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη, παρουσία και του Δημάρχου Πειραιά Γ. Μώραλη.
Η χρηματοδότηση του Στρατηγικού Σχεδίου ύψους περίπου 800.000 ευρώ θα γίνει από την Περιφέρεια Αττικής, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττική 2014-2020, κατόπιν της έγκρισης της σχετικής πρότασης που υποβλήθηκε από τον Δήμο Πειραιά.
Στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Πειραιά θα καθορίζονται μέτρα που απορρέουν από στρατηγικούς στόχους της βιώσιμης κινητικότητας, της μείωσης ρύπων και θορύβου, κλπ και θα γίνει μία εστιασμένη ανάλυση των τρόπων μεταφοράς στη μητροπολιτική περιοχή του Πειραιά, που θα προσομειώσει τον τρόπο με τον οποίο η υπάρχουσα και η μελλοντική ζήτηση μετακινήσεων μπορούν να ικανοποιηθούν επαρκώς, μέσω μίας σειράς παρεμβάσεων και λύσεων.
Βασικοί άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Πειραιά
Ειδικότερα το Σχέδιο αυτό θα καλύπτει τομείς όπως:
- Μετακινήσεις και κυκλοφορία από/ προς τα κύρια σημεία δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου της πόλης και του λιμανιού
- Μετακίνηση και κυκλοφορία επιβατών/ πεζών μεταξύ μεγάλων κόμβων μεταφοράς, όπως το μετρό, το τραμ, οι αστικές συγκοινωνίες λεωφορείων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το τρένο, το λιμάνι και το κέντρο της πόλης
- Πρόσβαση και κινητικότητα στην κεντρική περιοχή με όλους τους τρόπους, μέσω ανακατανομής του χώρου, σύμφωνα με τις αρχές βελτίωσης της ποιότητας ζωής και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις
- Χρήση ενός μοντέλου πολυτροπικών μεταφορών που θα επιτρέψει την αξιολόγηση συγκεκριμένων μέτρων, σε σχέση με βασικούς στόχους (οικονομική αποδοτικότητα, περιβαλλοντικές επιπτώσεις, προσβασιμότητα, κοινωνική ένταξη, ασφάλεια και ποιότητα του τοπικού περιβάλλοντος)
- Προώθηση όλων των μέσων βιώσιμης κινητικότητας στον Δήμο Πειραιά, με έμφαση στην αστική αναβάθμιση/ αναζωογόνηση, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Κινητικότητα σε τοπικό επίπεδο
Επιπρόσθετα θα αναπτύξει μια σειρά προτάσεων ώστε να συμπεριλάβει τις ανάγκες κινητικότητας σε τοπικό επίπεδο, με έμφαση στην ήπια κινητικότητα (την προσβασιμότητα, το περπάτημα και το ποδήλατο), ικανοποιώντας και τις ανάγκες κινητικότητας του τοπικού πληθυσμού. Ένα βασικό χαρακτηριστικό του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών θα είναι η χρήση λεπτομερών αναλυτικών μεθόδων (κυκλοφοριακό μοντέλο), αφενός για την κατανόηση των συγκρούσεων στη ζήτηση για μετακινήσεις και αφετέρου για την ανάπτυξη/ αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων και μέτρων.
Επισημαίνεται πως το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την περιοχή του Πειραιά θα είναι σε συνέργεια με το υπό σύνταξη Περιφερειακό Σχέδιο του ΟΑΣΑ, το εγκεκριμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής και το προς ολοκλήρωση ΣΒΑΚ Πειραιά, αντλώντας από αυτά πληροφορίες στρατηγικού επιπέδου που θα τις χρησιμοποιήσει για να βελτιώσει τη ρύθμιση της κυκλοφορίας στην τοπική κλίμακα, παρέχοντας σαφή κατανόηση των (συχνά) αντικρουόμενων αναγκών του στρατηγικού και τοπικού επιπέδου.
Το Σχέδιο θα αποτελείται από 2 Υποέργα:
- Υποέργο 1: Παροχή υπηρεσίας για την βελτίωση της προσβασιμότητας στην κεντρική περιοχή του Πειραιά και
- Υποέργο 2: Μελέτη κυκλοφορίας και στάθμευσης του Δήμου Πειραιά.
«Να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πιο λειτουργικό»
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης επισήμανε σχετικά: «Στόχος μας σε συνεργασία με τον Δήμο Πειραιά να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πιο λειτουργικό, πιο ασφαλές και να εξυπηρετεί τις ανάγκες του μέλλοντος. Στο πλαίσιο της προτεραιότητας που δίνουμε ως διοίκηση στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας αλλά και της ενίσχυσης της βιώσιμης κινητικότητας, χρηματοδοτούμε την υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδίου που θα συμβάλλει στην κάλυψη των υπαρχόντων αλλά και νέων κυκλοφοριακών αναγκών που θα προκύψουν μετά την ολοκλήρωση των συγκοινωνιακών έργων στον Πειραιά και την επέκταση της κρουαζιέρας, αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων. Με σχέδιο, μεθοδικότητα και συγκεκριμένες προτάσεις θα δοθούν για πρώτη φορά λύσεις σ΄ένα ζήτημα που είναι κυρίαρχο για τον Πειραιά, το κυκλοφοριακό. Με έμφαση σε «πράσινες» παρεμβάσεις, που θα ενισχύσουν την τουριστική δυναμική του Πειραιά και θα τον μετατρέψουν στον πιο σύγχρονο συγκοινωνιακό κόμβο της χώρας».
«Σημαντική μελέτη για το κυκλοφοριακό ζήτημα του Πειραιά»
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γ. Μώραλης δήλωσε: «Ευχαριστούμε πολύ την Περιφέρεια Αττικής και προσωπικά τον Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη για τη χρηματοδότηση αυτής της πολύ σημαντικής μελέτης για το κυκλοφοριακό ζήτημα στην πόλη του Πειραιά, το οποίο απασχολεί ιδιαίτερα τους πολίτες του. Με δεδομένη την επικείμενη σύνδεση της κεντρικής περιοχής του Πειραιά και του λιμένα με το κυκλοφοριακό δίκτυο σε επίπεδο αστικό, μητροπολιτικό και εθνικό δίκτυο ΜΣΤ, την επέκταση του τερματικού σταθμού κρουαζιέρας αλλά και την ανάκαμψη της τουριστικής δραστηριότητας, αυτή η μελέτη θα αποτελέσει ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο και οδηγό για τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην πόλη ώστε να δοθούν λύσεις στα προβλήματα που υπάρχουν και να ενισχυθεί η βιώσιμη κινητικότητα».
«Βιώσιμες και ρεαλιστικές λύσεις στον κυκλοφοριακό πρόβλημα»
Η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σ. Αντωνάκου επισήμανε: «Είναι πολύ σημαντικό που επιχειρείται για πρώτη φορά να δοθούν βιώσιμες και ρεαλιστικές λύσεις στον κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς μας. Αποτελεί ένα ζήτημα που ταλαιπωρεί για χρόνια τους πολίτες του Πειραιά καθώς οι αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στο μεγαλύτερο λιμένα της χώρας σε συνδυασμό με τα συγκοινωνιακά έργα που γίνονται, απαιτούν λύσεις άμεσες και αποτελεσματικές».
Latest News
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard