Οι πρόσφατες γεωπολιτικές αναταραχές και ο στόχος της «ενεργειακής ασφάλειας» τοποθετούν τον κλάδο LNG στο επίκεντρο των παγκόσμιων γεγονότων, προσθέτοντας περαιτέρω ώθηση σε έναν ναυτιλιακό κλάδο που αναπτύσσεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια.
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ομίλου Εισαγωγέων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (GIIGNL), οι νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου βρίσκονται στο ζενίθ, διαθέτοντας την υψηλότερη αναλογία παραγγελιών προς υφιστάμενο στόλο. Οπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons Research, αυτό μπορεί να εξηγηθεί με μια απλή πρόβλεψη, τον διπλασιασμό της ικανότητας υγροποίησης φυσικού αερίου μέχρι το 2028.
Διαβάστε επίσης: LNG: Γιατί είναι σημαντικό το υγροποιημένο φυσικό αέριο
Οι παραγγελίες
Μέχρι στιγμής το βιβλίο παραγγελιών για νεότευκτα LNG Carriers ανέρχεται πλέον στο 40% της υπάρχουσας χωρητικότητας, από 27% στην αρχή του 2021. Την ίδια ώρα, το 32% των υφιστάμενων πλοίων κινείται με ατμοστρόβιλους και στο πλαίσιο αυτό υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με τον αντίκτυπο των επερχόμενων κανονισμών EEXI και CII.
Στα τέλη Απριλίου 2022 ο παγκόσμιος στόλος LNG Carriers αποτελούνταν από 641 ενεργά πλοία, συμπεριλαμβανομένων 45 πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRUs) και πέντε πλωτών μονάδων αποθήκευσης (FSUs). Το 2020 ο στόλος είχε 529 πλοία και το 2021 ο αριθμός τους ανέβηκε στα 588 καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 10%.
Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα containerships έχουν εξοβελίσει όλους τους άλλους τύπους πλοίων στα κορυφαία ναυπηγεία της Ασίας τα τελευταία δύο χρόνια. Η μέση τιμή κατασκευής ενός LNG Carrier έχει αυξηθεί στα 210 εκατ. δολάρια στη διάρκεια της χρονιάς.
Ωστόσο, το ενδιαφέρον για ναυπηγήσεις παραμένει πολύ ισχυρό, με τη συμβολή και του μεγάλου project επέκτασης του Κατάρ.
Οι εξαγωγικοί σταθμοί
Στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 υπήρχαν 23 εξαγωγικοί σταθμοί, δυναμικότητας 165 εκατ. τόνων ετησίως, υπό κατασκευή, ενώ εγκαταστάσεις χωρητικότητας 293 εκατ. τόνων ετησίως βρίσκονται σε φάση Ολοκλήρωσης Μελέτης Βασικού Σχεδιασμού (FEED).
Μάλιστα, οι τελευταίες προβλέψεις της Clarksons υποδεικνύουν διπλασιασμό της δυναμικότητας στους 459 εκατ. τόνους κατά την επόμενη εξαετία.
«Η βιομηχανία LNG βιώνει μια σημαντική φάση επέκτασης, εστιάζοντας στην ενεργειακή ασφάλεια, ενώ η προοπτική ανάπτυξης υποστηρίζεται από την αυξημένη ζήτηση φυσικού αερίου στην Ασία, τη δυναμική της ενεργειακής μετάβασης και ένα σημαντικό πρόγραμμα εξαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου», σχολίασε ο Στιβ Γκόρντον, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research.
Στο μεταξύ, συνεχίζει να επεκτείνεται και ο κλάδος μικρής κλίμακας, καθώς συνολικά 10 εισαγωγικοί τερματικοί μικρής κλίμακας (λιγότερο από 1 εκατ. τόνους ετησίως) βρίσκονται υπό κατασκευή και επιπλέον 35 έχουν προταθεί (έναντι 25 που βρίσκονται σε λειτουργία).
Τέλος, σημειώνεται ότι οι υποδομές ανεφοδιασμού LNG στα λιμάνια συνεχίζουν να επεκτείνονται για να εξυπηρετήσουν τον αυξανόμενο στόλο.
Συνολικά 143 λιμάνια είναι σήμερα εξοπλισμένα με εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού LNG από 132 στο ξεκίνημα του 2021. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αριθμός αναμένεται να αυξηθεί στις 184 μονάδες μέχρι το τέλος του 2022.
Καθώς η Ευρώπη «μάχεται» με την Ασία, σε μία προσπάθεια να αυξήσει με ταχείς ρυθμούς τις εισαγωγές υγροποιημένου αερίου για να χτίσει αποθέματα ικανά να αντικαταστήσουν το ρωσικό αέριο, οι περιορισμοί στη διαθεσιμότητα έχουν ωθήσει τις τιμές αναφοράς TTF σε υψηλά ρεκόρ. Αυτός ο αγώνας των δύο περιοχών να «κλειδώσουν» έξτρα προμήθειες εντείνει τους κινδύνους για νέες αυξήσεις.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα