
Σημαντικό εργαλείο μάρκετινγκ για την προσέλκυση πελατών θεωρείται η μυρωδιά, με πολλές εταιρείες να καταφεύγουν στην αγορά προσαρμοσμένων αρωμάτων προκειμένου να αυξήσουν την πελατειακή τους βάση. Ταυτόχρονα, μία ολόκληρη βιομηχανία, γνωστή και ως «μάρκετινγκ αρωμάτων», αναπτύσσεται ως παρεπόμενο της τάσης αυτής.
Η ύπαρξη ενός ευχάριστου αρώματος στα καταστήματα μπορεί να βοηθήσει οποιαδήποτε επωνυμία να ξεχωρίσει σε μία πολυπληθή αγορά και να επηρεάσει θετικά τους πελάτες προς αυτή, όπως δηλώνει ο Λόρενς Μίνσκι, καθηγητής στο τμήμα επικοινωνίας στο Columbia College, στο Σικάγο, ο οποίος μελετά το branding.
Διαβάστε επίσης: Όταν η όσφρηση γίνεται μέσο τέχνης
Σύμφωνα με το CNN, αυτό συμβαίνει διότι η αίσθηση της όσφρησης καταλήγει στο μεταιχμιακό μας σύστημα -περιοχή του εγκεφάλου που ρυθμίζει τα συναισθήματα και τη μνήμη μας – «ξυπνώντας» πολλές φορές ακόμη και παιδικές αναμνήσεις.
Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Marketing, το 2019, κατέδειξε ότι η παρουσία ενός ευχάριστου αρώματος σε καταστήματα είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων κατά 3% σε σχέση με τα καταστήματα που δεν ήταν συνδεδεμένα με τη μυρωδιά κάποιου αρώματος.
Άλλη έρευνα, που δημοσιεύθηκε το 2013, στο Journal of Retailing ανέδειξε το εξής φαινόμενο: οι καταναλωτές συνήθιζαν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα και να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα σε καταστήματα όπου επικρατούσε μία απλή μυρωδιά πορτοκαλιού ή λεμονιού σε σχέση με τα καταστήματα όπου υπερίσχυε η μυρωδιά ενός πιο σύνθετου αρώματος (π.χ. βασιλικός-πορτοκάλι- πράσινο τσάι ή λεμόνι-βασιλικό) ή σε καταστήματα χωρίς καθόλου άρωμα.
Παραδείγματα εταιρειών που ακολουθούν την τάση
Η ανάδειξη του φαινομένου αυτού έκανε πολλές εταιρείες να αρχίσουν να πειραματίζονται με διαφορετικά αρώματα, ώστε, εν τέλει, να καταφέρουν να βρουν «το δικό τους» – το άρωμα, δηλαδή, που θα συνοδεύει το brand τους και θα συμβάλλει στην αύξηση των πωλήσεων.
Αναφορικά, επωνυμίες όπως η παιδική πούδρα Johnson & Johnson ή η Play-Doh ήταν δύο από τις πρώτες που χρησιμοποίησαν τη μυρωδιά αρώματος ως εργαλείο μάρκετινγκ, με την Play-Doh να κατοχυρώνει, τελικά, το άρωμα βανίλιας ως σήμα κατατεθέν της, το 2018.
H Victoria’s Secret, η οποία λανσάρει τη δική της σειρά αρωμάτων, αλλάζει το άρωμα του καταστήματός της κάθε φορά που λανσάρει κάποιο νέο. Αυτή τη στιγμή, το άρωμα “Bare” της Victoria’s Secret, το οποίο βγήκε πρόσφατα στην αγορά -ένα ξυλώδες λουλουδάτο άρωμα με νότες από αυστραλιανό σανταλόξυλο -είναι η μυρωδιά που θα απολαύσει κανείς κάνοντας αγορές του σε κάποιο κατάστημά της.
Η γνωστή εταιρεία ένδυσης, Abercrombie, έχεις επιλέξει ως «σήμα κατατεθέν» της το άρωμα περγαμόντο, το οποίο πήρε, ουσιαστικά, τη θέση του αρώματος της μάρκας “Fierce”. Το εν λόγω άρωμα το χρησιμοποιούσε η εταιρεία στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το άλλαξε, όμως, καθώς διαπίστωσε ότι η εν λόγω μυρωδιά προκαλούσε περισσότερο άγχος στους πελάτες.
Από τη δεκαετία του 1990, επίσης, η Singapore Airlines χρησιμοποιεί το δικό της άρωμα, το οποίο είναι και το άρωμα που φορούν οι αεροσυνοδοί κατά τη διάρκεια των πτήσεων.
Γνωστό είναι, επίσης, ότι ξενοδοχεία, όπως τα Hyatt ή Westin, ακολουθούν την τάση αυτή, με συγκεκριμένες μυρωδιές να επικρατούν στα λόμπι τους, ενώ και τα σουπερμάρκετ, έχοντας επηρεαστεί από την εν λόγω τακτική, μετακίνησαν τα αρτοποιεία τους από το πίσω μέρος του καταστήματος στο μπροστινό, ώστε να προδιαθέτουν θετικά τους πελάτες που εισέρχονται στους χώρους τους.


Latest News

Τετραπλασίασαν την περιουσία τους οι Millenials - Γιατί κάποιοι μιλούν για «φανταστικό πλούτο»
Αθροιστικά, οι millennials έχουν περιουσία τώρα περίπου 15,95 τρισεκατομμύρια δολάρια, από 3,94 τρισεκατομμύρια δολάρια πέντε χρόνια νωρίτερα

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών

Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων

Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents