Ποιος δεν έχει ακούσει τον όρο «Αutobahn»; Όλοι τον γνωρίζουν – είτε έχουν οδηγήσει σε αυτόν είτε όχι. Και παρά το ότι πολλοί το πιστεύουν μέχρι σήμερα: Τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους δεν τους έφτιαξαν οι Ναζί.
Ο σημερινός A555 ήταν ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στη Γερμανία, μεταξύ Βόννης και Κολωνίας. Το χαρακτηριστικό του: Παντελής απουσία διασταυρώσεων, παραμόνο έξοδοι και κόμβοι. Και φυσικά χωρίς κανένα φωτεινό σηματοδότη, ενώ υπήρχαν τουλάχιστον δυο λωρίδες κυκλοφορίας.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: H αιώνια διαμάχη για το όριο ταχύτητας
Δεν ήταν ιδέα των Ναζί
Και έτσι αποτυπώθηκαν στον φακό τα εγκαίνια πριν από 90 χρόνια. Στους παρευρισκόμενους και τότε δήμαρχος Κολωνίας και αργότερα καγκελάριος, Κόνραντ Αντενάουερ. Και μαζί με την ημερομηνία η φωτογραφία κάνει και το τοπίο ακόμη πιο ξεκάθαρο: Δεν έφτιαξαν οι Ναζί τον πρώτο αυτοκινητόδρομο.
Ωστόσο το όνομα του Χίτλερ έχει συνδεθεί ιστορικά με τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Ο λόγος; Μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί επιτάχυνε την κατασκευή τους, εξυπηρετώντας έτσι την προπαγάνδα του Εθνικοσοσιαλισμού. Εδώ μία από τις προπαγανδιστικές φωτογραφίες, κατά την οποία ο Χίτλερ βοηθά να «στρωθεί» ο αυτοκινητόδρομος μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ.
Εκσυγχρονισμός και ταχύτητα
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο ξεκίνησε άμεσα η ανακατασκευή των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, κυρίως στο δυτικό τμήμα της τότε χωρισμένης Γερμανίας. Ο τότε Σοσιαλδημοκράτης υπουργός Μεταφορών, Γκέοργκ Λέμπερ, εγκαινίασε το 1969 ένα σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης.
Περίπατος στον αυτοκινητόδρομο
Ακόμη μία ιστορική φωτογραφία συνδεδεμένη με την ιστορία των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων: Κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης, το 1973, καθιερώθηκε η «Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο». Έτσι, ο δρόμος βρισκόταν εξ ολοκλήρου στη διάθεση των πεζών…
Κανένα όριο ταχύτητας
Αυτό το χαρακτηριστικό έχει κάνει τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους διάσημους – και αρκετά αγαπητούς για πολλούς: Το όριο ταχύτητας απουσιάζει εντελώς σε πάνω από 9.000 χιλιόμετρα – εφόσον φυσικά η κίνηση το επιτρέπει. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Φυσικά οι αντιδράσεις για θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος είναι πολλές.
Ο αυτοκινητόδρομος δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί ποτέ. Ακόμη και η αρχική αρτηρία του, ο Α555 διαρκώς επισκευάζεται και ανανεώνεται. Έτσι για να παραμένει ακόμα και στα 90 του «σε φόρμα».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Άστατος καιρός με βροχές και κατά τόπους καταιγίδες
Βροχερός αναμένεται να είναι ο καιρός την Τρίτη – Τα φαινόμενα πιθανώς στα δυτικά το βράδυ να είναι κατά τόπους ισχυρά.
Η ώρα της Κομισιόν – Συμφωνία Αθήνας και Βρυξελλών για τον Τζιτζικώστα
Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου γίνονται σήμερα τα αποκαλυπτήρια των Επιτρόπων από την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
Πρεμιέρα σήμερα για το Ψηφιακό Φροντιστήριο - Πώς θα εγγραφείτε
Στην πλατφόρμα digitalschool.gov.gr, οι περίπου 120.000 μαθητές της Γ' Λυκείου μπορούν να έχουν πρόσβαση δωρεάν σε ζωντανές παραδόσεις μαθημάτων
Η Πορτογαλία ζητά βοήθεια από τον μηχανισμό rescEU για τις δεκάδες φωτιές
Περίπου 2.300 πυροσβέστες έχουν κινητοποιηθεί για να θέσουν υπό έλεγχο 26 ενεργές εστίες στην Πορτογαλία
Καταιγίδα Μπόρις: Τουλάχιστον 15 νεκροί και ένα τοπίο καταστροφής
Πολλοί νεκροί και τεράστιες καταστροφές από την κακοκαιρία Μπόρις που χτυπά την κεντρική και ανατολική Ευρώπη
Αποχή των δικηγόρων με το «καλημέρα» του δικαστικού έτους
Οι δικηγόροι αντιδρούν στο νέο δικαστικό χάρτη.
Σάλος με «αστείο» Μάσκ μετά τη νέα απόπειρα δολοφονίας κατά του Τραμπ
Με νέες αναρτήσεις του στο Twitter, ο Έλον Μασκ εξήγησε ότι επρόκειτο απλώς για ένα αστείο που παρεξηγήθηκε
Έρχεται ο νέος ΚΟΚ - Δρακόντειες ποινές για κόκκινο, κράνος, αλκοόλ, ζώνη και κινητό
Κατατίθεται προς ψήφιση στη Βουλή έως το τέλος Σεπτεμβρίου ο νέος ΚΟΚ
«Βόμβα» στην Κομισιόν: Παραιτήθηκε αιφνιδίως ο Τιερί Μπρετόν
Ο Τιερί Μπρετόν ανάρτησε την επιστολή παραίτησης του, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τη Φον ντερ Λάιεν
Μελάνια Τραμπ: Κατά του FBI για την εισβολή στο Μαρ-α-Λάγκο
Η Μελάνια Τραμπ έκανε αιχμηρή ανάρτηση κατά του FBI στους λογαριασμούς της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης