Ποιος δεν έχει ακούσει τον όρο «Αutobahn»; Όλοι τον γνωρίζουν – είτε έχουν οδηγήσει σε αυτόν είτε όχι. Και παρά το ότι πολλοί το πιστεύουν μέχρι σήμερα: Τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους δεν τους έφτιαξαν οι Ναζί.
Ο σημερινός A555 ήταν ο πρώτος αυτοκινητόδρομος στη Γερμανία, μεταξύ Βόννης και Κολωνίας. Το χαρακτηριστικό του: Παντελής απουσία διασταυρώσεων, παραμόνο έξοδοι και κόμβοι. Και φυσικά χωρίς κανένα φωτεινό σηματοδότη, ενώ υπήρχαν τουλάχιστον δυο λωρίδες κυκλοφορίας.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: H αιώνια διαμάχη για το όριο ταχύτητας
Δεν ήταν ιδέα των Ναζί
Και έτσι αποτυπώθηκαν στον φακό τα εγκαίνια πριν από 90 χρόνια. Στους παρευρισκόμενους και τότε δήμαρχος Κολωνίας και αργότερα καγκελάριος, Κόνραντ Αντενάουερ. Και μαζί με την ημερομηνία η φωτογραφία κάνει και το τοπίο ακόμη πιο ξεκάθαρο: Δεν έφτιαξαν οι Ναζί τον πρώτο αυτοκινητόδρομο.
Ωστόσο το όνομα του Χίτλερ έχει συνδεθεί ιστορικά με τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους. Ο λόγος; Μετά την κατάληψη της εξουσίας από τους Ναζί επιτάχυνε την κατασκευή τους, εξυπηρετώντας έτσι την προπαγάνδα του Εθνικοσοσιαλισμού. Εδώ μία από τις προπαγανδιστικές φωτογραφίες, κατά την οποία ο Χίτλερ βοηθά να «στρωθεί» ο αυτοκινητόδρομος μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ.
Εκσυγχρονισμός και ταχύτητα
Μετά τον Β’ Παγκόσμιο ξεκίνησε άμεσα η ανακατασκευή των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων, κυρίως στο δυτικό τμήμα της τότε χωρισμένης Γερμανίας. Ο τότε Σοσιαλδημοκράτης υπουργός Μεταφορών, Γκέοργκ Λέμπερ, εγκαινίασε το 1969 ένα σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης.
Περίπατος στον αυτοκινητόδρομο
Ακόμη μία ιστορική φωτογραφία συνδεδεμένη με την ιστορία των γερμανικών αυτοκινητοδρόμων: Κατά τη διάρκεια της πετρελαϊκής κρίσης, το 1973, καθιερώθηκε η «Κυριακή χωρίς αυτοκίνητο». Έτσι, ο δρόμος βρισκόταν εξ ολοκλήρου στη διάθεση των πεζών…
Κανένα όριο ταχύτητας
Αυτό το χαρακτηριστικό έχει κάνει τους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους διάσημους – και αρκετά αγαπητούς για πολλούς: Το όριο ταχύτητας απουσιάζει εντελώς σε πάνω από 9.000 χιλιόμετρα – εφόσον φυσικά η κίνηση το επιτρέπει. Κάτι τέτοιο δεν υπάρχει σε καμία άλλη χώρα της Ευρώπης. Φυσικά οι αντιδράσεις για θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος είναι πολλές.
Ο αυτοκινητόδρομος δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί ποτέ. Ακόμη και η αρχική αρτηρία του, ο Α555 διαρκώς επισκευάζεται και ανανεώνεται. Έτσι για να παραμένει ακόμα και στα 90 του «σε φόρμα».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Τον Κ. Τασούλα προτείνει για νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο Μητσοτάκης - Όλο το μήνυμα
Ο κ. Μητσοτάκης είχε προγραμματίσει να συναντηθεί σήμερα στις 11:30 το μεσημέρι με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου
Μητσοτάκης: Κ. Τασούλας η πρόταση για ΠτΔ - Live το μήνυμα
H προγραμματισμένη συνάντηση με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου μετατίθεται τις επόμενες ημέρες
Σήμερα το τετ α τετ Μητσοτάκη – Σακελλαροπούλου - Εν αναμονή των ανακοινώσεων για ΠτΔ
Σε τηλεοπτικό μήνυμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανακοινώσει το πρόσωπο που προτείνει για ΠτΔ
Πρεμιέρα σήμερα για τα «ανέπαφα εισιτήρια» στα ΜΜΜ - Πώς θα λειτουργεί το tap2ride
Με το σύστημα tap2ride οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται χρησιμοποιώντας απλώς τη χρεωστική τους κάρτα
Xαμηλές θερμοκρασίες – Πού θα σημειωθούν καταιγίδες και χιονοπτώσεις
Τις πρωινές και βραδινές ώρες θα σημειωθεί κατά τόπους στα βόρεια και κεντρικά παγετός. Ο καιρός ανά περιοχή την Τετάρτη
Κινηματογραφική σύλληψη του προέδρου της Νότιας Κορέας - Τι θα ακολουθήσει
Ο Γιουν είπε ότι ότι συμφώνησε να πάει για ανάκριση προκειμένου να αποφευχθεί η «αιματοχυσία» στη Νότια Κορέα
Βαλτική Θάλασσα: Φρεγάτες και περιπολίες του ΝΑΤΟ
To NATO ξεκινά μια νέα αποστολή για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων στην περιοχή
Καραμολέγκος: Άγνωστα τα αίτια της πυρκαγιάς
Η πρώτη ανακοίνωση της εταιρείας μετά την εκδήλωση της πυρκαγιάς στο Κορωπί
ΠΑΣΟΚ: Κατέθεσε τροπολογία για αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας – Τι προβλέπει
Η τροπολογία, που φέρει πρώτη την υπογραφή του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Τουρισμού
Φωτιά στο εργοστάσιο της Καραμολέγκος: Τι λένε πηγές της εταιρείας στον ΟΤ
Η φωτιά έχει πάρει διαστάσεις και στο σημείο επιχειρούν ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις