Δυόμισι χρόνια έχουν περάσει από τότε που το πλοίο – φάντασμα «Alta» κατέληξε στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από τους σκοτεινούς διαδρόμους και τα σκουριασμένα αμπάρια του. Τον μύθο του μοτορσίπ με ελληνικό παρελθόν και προδιαγεγραμμένο μέλλον.
Η πορεία του πλοίου από τα νερά του Αιγαίου, στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας μοιάζει με σενάριο ταινίας και μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται για το πώς ένα φρεσκοβαμμένο μπλε σκαρί που έπλεε στις γαλαζοπράσινες ελληνικές θάλασσες βρέθηκε να παλεύει μόνο κι έρημο με τα μανιασμένα κύματα του Κορκ.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το ιταλικό υποβρύχιο Jantina και πώς βυθίστηκε
Το παλετάδικο
Πάνω από 15 χρόνια, το πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1976 στη Νορβηγία, ταξίδευε υπό ελληνική σημαία με το όνομα «Avantis II». Συγκεκριμένα, το μήκους 77 μέτρων παλετάδικο, έκανε ταξίδια σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, έχοντας ως βάση το Λευκαντί της Εύβοιας ενώ μετέφερε κυρίως δομικά υλικά και ξυλεία.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρώην ανθυποπλοίαρχος του «Avantis II» Νικόλαος Φ. ανέφερε πως στις αρχές της περασμένης δεκαετίας το πλοίο κατασχέθηκε στην Κύπρο λόγω χρεών της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Μάλιστα ο ίδιος μαζί με κάποια άλλα μέλη του πληρώματος έμειναν για αρκετούς μήνες στο λιμάνι της Λεμεσού σε μία κατάσταση «ομηρίας», περιμένοντας να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους. Στη συνέχεια το πλοίο άλλαξε διαχειριστή το 2015 και μετονομάστηκε σε «Elias», φέροντας πλέον σημαία Παναμά. Το τελευταίο όνομά του ήταν «Alta», όταν το φθινόπωρο του 2017 πέρασε στα χέρια Αιγυπτίων.
Μόλις ένα χρόνο μετά και σε μία απόπειρα πλεύσης από την Ελλάδα προς την Αϊτή, το δεκαμελές πλήρωμα του«Alta» ειδοποίησε την αμερικανική ακτοφυλακή ότι επί δύο εβδομάδες αντιμετώπιζε μηχανική βλάβη που δεν μπορούσε να επιδιορθώσει. Χαρακτηριστικό της τραγικής κατάστασης πάνω στο πλοίο είναι ότι απέμεναν τρόφιμα μόνο για δύο ημέρες.
Το πλοίο βρισκόταν πλέον καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού ακυβέρνητο και πλέον ήταν απαραίτητο ένα σχέδιο διάσωσης. Περίπου 1.380 ναυτικά μίλια ανοιχτά των Βερμούδων, παρενέβη σκάφος της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, διασώζοντας τους ναυτικούς. Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν να ρυμουλκηθεί το πλοίο παρά την επικοινωνία των αμερικανικών αρχών με την πλοιοκτήτρια. Βέβαια, δεν υπήρχε και χρόνος καθώς το «Alta» βρισκόταν στην πορεία του τυφώνα «Λέσλι».
«Αγκαλιά» με τα βράχια
Μετά από μία πορεία 2.300 ναυτικών μιλίων και 496 ημερών, το 2.295 τόνων «Alta» προσάραξε στις ακτές τoυ Μπάλικοτον, στην επαρχία Κορκ της Ιρλανδίας και έκτοτε παραμένει «αγκαλιά» με τα βράχια, αν και τον περασμένο Φεβρουάριο μια κακοκαιρία κατάφερε να το κόψει στα δύο.
Το κουφάρι στέκει, παρά τις προσπάθειες και τα σχετικά ψηφίσματα των τοπικών αρχών, ενώ συνεχίζει να αποτελεί τόπο έλξης φωτογράφων και κινηματογραφιστών και «κόκκινο πανί» για τους κατοίκους της περιοχής.
Το Συμβούλιο της περιοχής είχε προσλάβει διεθνείς εμπειρογνώμονες για να ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει για να αντιμετωπίσει το «Alta» και σύμφωνα με επικοινωνία που είχαμε με το γραφείο Τύπου της Κομητείας, μέχρι στιγμής έχουν απομακρυνθεί από το πλοίο βαρέλια με απόβλητα και υπολείμματα καυσίμων, όπως επίσης έχει τοποθετηθεί σήμανση για την επικινδυνότητα του σημείου. Την ίδια στιγμή σε μία πιο «άτυπη» ενημέρωση, τονίστηκε χαρακτηριστικά πως αργά η γρήγορα η φύση θα κάνει τη δουλειά της.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση