
Δυόμισι χρόνια έχουν περάσει από τότε που το πλοίο – φάντασμα «Alta» κατέληξε στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από τους σκοτεινούς διαδρόμους και τα σκουριασμένα αμπάρια του. Τον μύθο του μοτορσίπ με ελληνικό παρελθόν και προδιαγεγραμμένο μέλλον.
Η πορεία του πλοίου από τα νερά του Αιγαίου, στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας μοιάζει με σενάριο ταινίας και μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται για το πώς ένα φρεσκοβαμμένο μπλε σκαρί που έπλεε στις γαλαζοπράσινες ελληνικές θάλασσες βρέθηκε να παλεύει μόνο κι έρημο με τα μανιασμένα κύματα του Κορκ.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το ιταλικό υποβρύχιο Jantina και πώς βυθίστηκε
Το παλετάδικο
Πάνω από 15 χρόνια, το πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1976 στη Νορβηγία, ταξίδευε υπό ελληνική σημαία με το όνομα «Avantis II». Συγκεκριμένα, το μήκους 77 μέτρων παλετάδικο, έκανε ταξίδια σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, έχοντας ως βάση το Λευκαντί της Εύβοιας ενώ μετέφερε κυρίως δομικά υλικά και ξυλεία.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρώην ανθυποπλοίαρχος του «Avantis II» Νικόλαος Φ. ανέφερε πως στις αρχές της περασμένης δεκαετίας το πλοίο κατασχέθηκε στην Κύπρο λόγω χρεών της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Μάλιστα ο ίδιος μαζί με κάποια άλλα μέλη του πληρώματος έμειναν για αρκετούς μήνες στο λιμάνι της Λεμεσού σε μία κατάσταση «ομηρίας», περιμένοντας να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους. Στη συνέχεια το πλοίο άλλαξε διαχειριστή το 2015 και μετονομάστηκε σε «Elias», φέροντας πλέον σημαία Παναμά. Το τελευταίο όνομά του ήταν «Alta», όταν το φθινόπωρο του 2017 πέρασε στα χέρια Αιγυπτίων.
Μόλις ένα χρόνο μετά και σε μία απόπειρα πλεύσης από την Ελλάδα προς την Αϊτή, το δεκαμελές πλήρωμα του«Alta» ειδοποίησε την αμερικανική ακτοφυλακή ότι επί δύο εβδομάδες αντιμετώπιζε μηχανική βλάβη που δεν μπορούσε να επιδιορθώσει. Χαρακτηριστικό της τραγικής κατάστασης πάνω στο πλοίο είναι ότι απέμεναν τρόφιμα μόνο για δύο ημέρες.
Το πλοίο βρισκόταν πλέον καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού ακυβέρνητο και πλέον ήταν απαραίτητο ένα σχέδιο διάσωσης. Περίπου 1.380 ναυτικά μίλια ανοιχτά των Βερμούδων, παρενέβη σκάφος της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, διασώζοντας τους ναυτικούς. Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν να ρυμουλκηθεί το πλοίο παρά την επικοινωνία των αμερικανικών αρχών με την πλοιοκτήτρια. Βέβαια, δεν υπήρχε και χρόνος καθώς το «Alta» βρισκόταν στην πορεία του τυφώνα «Λέσλι».
«Αγκαλιά» με τα βράχια
Μετά από μία πορεία 2.300 ναυτικών μιλίων και 496 ημερών, το 2.295 τόνων «Alta» προσάραξε στις ακτές τoυ Μπάλικοτον, στην επαρχία Κορκ της Ιρλανδίας και έκτοτε παραμένει «αγκαλιά» με τα βράχια, αν και τον περασμένο Φεβρουάριο μια κακοκαιρία κατάφερε να το κόψει στα δύο.
Το κουφάρι στέκει, παρά τις προσπάθειες και τα σχετικά ψηφίσματα των τοπικών αρχών, ενώ συνεχίζει να αποτελεί τόπο έλξης φωτογράφων και κινηματογραφιστών και «κόκκινο πανί» για τους κατοίκους της περιοχής.
Το Συμβούλιο της περιοχής είχε προσλάβει διεθνείς εμπειρογνώμονες για να ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει για να αντιμετωπίσει το «Alta» και σύμφωνα με επικοινωνία που είχαμε με το γραφείο Τύπου της Κομητείας, μέχρι στιγμής έχουν απομακρυνθεί από το πλοίο βαρέλια με απόβλητα και υπολείμματα καυσίμων, όπως επίσης έχει τοποθετηθεί σήμανση για την επικινδυνότητα του σημείου. Την ίδια στιγμή σε μία πιο «άτυπη» ενημέρωση, τονίστηκε χαρακτηριστικά πως αργά η γρήγορα η φύση θα κάνει τη δουλειά της.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group