Δυόμισι χρόνια έχουν περάσει από τότε που το πλοίο – φάντασμα «Alta» κατέληξε στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας, δημιουργώντας έναν μύθο γύρω από τους σκοτεινούς διαδρόμους και τα σκουριασμένα αμπάρια του. Τον μύθο του μοτορσίπ με ελληνικό παρελθόν και προδιαγεγραμμένο μέλλον.
Η πορεία του πλοίου από τα νερά του Αιγαίου, στις βραχώδεις ακτές της Ιρλανδίας μοιάζει με σενάριο ταινίας και μέχρι σήμερα πολλοί είναι αυτοί που αναρωτιούνται για το πώς ένα φρεσκοβαμμένο μπλε σκαρί που έπλεε στις γαλαζοπράσινες ελληνικές θάλασσες βρέθηκε να παλεύει μόνο κι έρημο με τα μανιασμένα κύματα του Κορκ.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το ιταλικό υποβρύχιο Jantina και πώς βυθίστηκε
Το παλετάδικο
Πάνω από 15 χρόνια, το πλοίο που ναυπηγήθηκε το 1976 στη Νορβηγία, ταξίδευε υπό ελληνική σημαία με το όνομα «Avantis II». Συγκεκριμένα, το μήκους 77 μέτρων παλετάδικο, έκανε ταξίδια σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, έχοντας ως βάση το Λευκαντί της Εύβοιας ενώ μετέφερε κυρίως δομικά υλικά και ξυλεία.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο πρώην ανθυποπλοίαρχος του «Avantis II» Νικόλαος Φ. ανέφερε πως στις αρχές της περασμένης δεκαετίας το πλοίο κατασχέθηκε στην Κύπρο λόγω χρεών της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Μάλιστα ο ίδιος μαζί με κάποια άλλα μέλη του πληρώματος έμειναν για αρκετούς μήνες στο λιμάνι της Λεμεσού σε μία κατάσταση «ομηρίας», περιμένοντας να εισπράξουν τα δεδουλευμένα τους. Στη συνέχεια το πλοίο άλλαξε διαχειριστή το 2015 και μετονομάστηκε σε «Elias», φέροντας πλέον σημαία Παναμά. Το τελευταίο όνομά του ήταν «Alta», όταν το φθινόπωρο του 2017 πέρασε στα χέρια Αιγυπτίων.
Μόλις ένα χρόνο μετά και σε μία απόπειρα πλεύσης από την Ελλάδα προς την Αϊτή, το δεκαμελές πλήρωμα του«Alta» ειδοποίησε την αμερικανική ακτοφυλακή ότι επί δύο εβδομάδες αντιμετώπιζε μηχανική βλάβη που δεν μπορούσε να επιδιορθώσει. Χαρακτηριστικό της τραγικής κατάστασης πάνω στο πλοίο είναι ότι απέμεναν τρόφιμα μόνο για δύο ημέρες.
Το πλοίο βρισκόταν πλέον καταμεσής του Ατλαντικού Ωκεανού ακυβέρνητο και πλέον ήταν απαραίτητο ένα σχέδιο διάσωσης. Περίπου 1.380 ναυτικά μίλια ανοιχτά των Βερμούδων, παρενέβη σκάφος της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, διασώζοντας τους ναυτικούς. Ωστόσο, δεν κατέστη δυνατόν να ρυμουλκηθεί το πλοίο παρά την επικοινωνία των αμερικανικών αρχών με την πλοιοκτήτρια. Βέβαια, δεν υπήρχε και χρόνος καθώς το «Alta» βρισκόταν στην πορεία του τυφώνα «Λέσλι».
«Αγκαλιά» με τα βράχια
Μετά από μία πορεία 2.300 ναυτικών μιλίων και 496 ημερών, το 2.295 τόνων «Alta» προσάραξε στις ακτές τoυ Μπάλικοτον, στην επαρχία Κορκ της Ιρλανδίας και έκτοτε παραμένει «αγκαλιά» με τα βράχια, αν και τον περασμένο Φεβρουάριο μια κακοκαιρία κατάφερε να το κόψει στα δύο.
Το κουφάρι στέκει, παρά τις προσπάθειες και τα σχετικά ψηφίσματα των τοπικών αρχών, ενώ συνεχίζει να αποτελεί τόπο έλξης φωτογράφων και κινηματογραφιστών και «κόκκινο πανί» για τους κατοίκους της περιοχής.
Το Συμβούλιο της περιοχής είχε προσλάβει διεθνείς εμπειρογνώμονες για να ενημερωθεί σχετικά με τα μέτρα που πρέπει να λάβει για να αντιμετωπίσει το «Alta» και σύμφωνα με επικοινωνία που είχαμε με το γραφείο Τύπου της Κομητείας, μέχρι στιγμής έχουν απομακρυνθεί από το πλοίο βαρέλια με απόβλητα και υπολείμματα καυσίμων, όπως επίσης έχει τοποθετηθεί σήμανση για την επικινδυνότητα του σημείου. Την ίδια στιγμή σε μία πιο «άτυπη» ενημέρωση, τονίστηκε χαρακτηριστικά πως αργά η γρήγορα η φύση θα κάνει τη δουλειά της.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International