Γενιά Ζ: Μήπως ξοδεύει πολύ χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Νέα έρευνα προσφέρει ενδείξεις για το χρόνο που περνούν οι έφηβοι μπροστά στην οθόνη
«Δουλειά των ηλικιωμένων είναι να αποδοκιμάζουν ό,τι κάνουν οι νέοι», έγραψε ο Μαρκ Μιλς στο μυθιστόρημά του «The Savage Garden». Ένα διαρκές παράπονο είναι ο χρόνος που οι νέοι περνούν μπροστά στις οθόνες. Μήπως οι έφηβοι περνούν πολύ χρόνο στο διαδίκτυο; Μήπως είναι εθισμένοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης; (social media).
Νέα έκθεση από τη δεξαμενή σκέψης Pew Research Centre ρίχνει φως στο πόσο συχνά χρησιμοποιούν τα παιδιά το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τον Απρίλιο και τον Μάιο η Pew έκανε έρευνα με τη συμμετοχή 1.300 Αμερικανόπουλων ηλικίας 13 έως 17 ετών σχετικά με τη χρήση ψηφιακών μέσων. Η έρευνα διαπίστωσε ότι αφιερώνουν με χαρά όλο και περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο και πως εγκαταλείπουν γρήγορα άλλοτε δημοφιλείς πλατφόρμες.
Διαβάστε επίσης: Social media: Facebook και Ιnstagram θα εξαφανιστούν από την Ευρώπη
Το YouTube, μια από τις παλαιότερες πλατφόρμες της έρευνας, είναι η πιο αρεστή: το 95% την έχει χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά. Το ένα πέμπτο των χρηστών την επισκέπτεται «σχεδόν συνεχώς» και το 77% χρησιμοποιεί την εφαρμογή καθημερινά. Καθόλου άσχημα για μια πλατφόρμα με ηλικία 17 ετών. Το Facebook, μόλις ένα χρόνο μεγαλύτερο από το YouTube, είναι ωστόσο δεινόσαυρος συγκριτικά. Όταν η Pew έκανε έρευνα σχετικά σε εφήβους την περίοδο 2014-15 για τελευταία φορά, το Facebook ήταν η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, που χρησιμοποιούνταν από το 71% των ερωτηθέντων. Τώρα μόνο το 32% λέει ότι την έχει χρησιμοποιήσει.
Διαβάστε επίσης: YouTube: Σχόλια που γίνονται εργαλεία παγίδευσης
Οι έφηβοι πλέον αποφεύγουν τις εφαρμογές που περιλαμβάνουν πολλά γραπτά (κείμενα), όπως το Facebook, το Tumblr και το Twitter. Μόνο το 5% των εφήβων έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το Tumblr, σε σύγκριση με 14% που το χρησιμοποιούσε πριν από οκτώ χρόνια. Το Twitter χρησιμοποιείται από μόλις το 23% των εφήβων αυτών (Γενιά Ζ ή Gen Z), από 33% που το χρησιμοποιούσαν το 2014-15. Πολύ πιο δημοφιλείς είναι ιστότοποι, όπως το Snapchat και το Instagram, που βασίζονται κυρίως σε εικόνες. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία έφηβοι προτιμούν το Insta: Το 73% των ατόμων ηλικίας 15 έως 17 ετών λένε ότι το έχουν χρησιμοποιήσει, σε σύγκριση με το 45% των ατόμων ηλικίας 13 και 14 ετών που το επισκέπτονται.
Το TikTok, η κινεζική εφαρμογή βίντεο, είναι το ανερχόμενο αστέρι: το 67% των εφήβων τη χρησιμοποιούν και περίπου το 16% βρίσκονται σε αυτήν «σχεδόν συνεχώς». Είναι ιδιαίτερα δημοφιλής εφαρμογή σε κορίτσια και έγχρωμους εφήβους.
Συνολικά, οι νέοι Αμερικανοί είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο πολύ περισσότερο από ό,τι οι συνομήλικοί τους πριν από οκτώ χρόνια. Το μερίδιο των νέων που είναι «σχεδόν συνεχώς» στο διαδίκτυο έχει σχεδόν διπλασιαστεί, από 24% το 2014-15 σε 46% σήμερα. Ένα επιπλέον 48% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο «αρκετές φορές την ημέρα». Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι περνούν τον σωστό χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μόνο το 36% πιστεύει ότι περνά πάρα πολύ χρόνο σε αυτά. Εάν η Pew είχε ρωτήσει σχετικά τους γονείς τους, αυτό το ποσοστό θα ήταν πιο κοντά στο 100%.
© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved. Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο. Το πρωτότυπο άρθρο βρίσκεται στο www.economist.com
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της