Το σούπερ τζάμπο A380 έχει πολλούς υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο, αλλά κανέναν τόσο ένθερμο όσο τον Τιμ Κλαρκ, τον πρόεδρος της Emirates.
Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Ντουμπάι αγόρασε σχεδόν τα μισά από όλα τα A380 που κατασκευάστηκαν ποτέ και τώρα έχει 118 στον στόλο της, περίπου 80 από τα οποία πετούν αυτήν τη στιγμή.
Μάλιστα, από τη επόμενη άνοιξη εκτιμάται ότι ολόκληρος ο στόλος της θα είναι και πάλι στον αέρα, καθώς το ενδιαφέρον για τα σούπερ τζάμπο αναβιώνει, διαψεύδοντας όσους έσπευσαν να μιλήσουν για «συνταξιοδότηση» εν μέσω πανδημίας.
Διαβάστε επίσης – Airbus: Επιστρέφει το Α380
Αύξηση της ζήτησης
«Η ιδέα ότι το A380 μπορούσε να θεωρηθεί ξεπερασμένο ήταν πάντα λίγο δύσκολη για εμάς», είπε ο Κλαρκ σε αποκλειστική του συνέντευξη στο CNN Travel.
«Γέλαγα μόνος μου και σκεφτόμουν «Περίμενε να δεις». Ξεκινήσαμε να πετάμε το A380 στο Χίθροου έξι φορές την ημέρα τον Οκτώβριο του περασμένου έτους και έκτοτε δεν είχαμε [δωρεάν] θέση σε κανένα από αυτά».
Η αεροπορική εταιρεία θα αρχίσει να ανανεώνει το εσωτερικό σχεδόν 70 A380 της αργότερα φέτος, προσθέτοντας μια νέα premium οικονομική θέση που θα μειώσει ελαφρώς τη χωρητικότητα επιβατών από 519 σε 484.
Πολυτέλεια στα 35.000 πόδια
Το πιο χαρακτηριστικό χαρακτηριστικό του σούπερ τζάμπο της Emirates, ωστόσο, θα παραμείνει το θρυλικό shower spa, το οποίο προσφέρει στους επιβάτες πρώτης θέσης την πολυτέλεια ενός πλήρους ντους στα 35.000 πόδια.
Υπάρχουν δύο τέτοιες σουίτες, στο μπροστινό μέρος του επάνω καταστρώματος, και η Emirates είναι η μόνη αεροπορική εταιρεία που τις προσφέρει, αφού ο Κλαρκ τις ζήτησε ρητά κατά την τελική φάση σχεδιασμού του αεροπλάνου, στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
«Ήταν λίγο ρίσκο για εμάς, αλλά αυτοί ήταν νεκροί χώροι από τους οποίους δεν μπορούσαμε να δημιουργήσουμε εισόδημα. Συνειδητοποίησα ότι στην πραγματικότητα θα ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς» πρόσθεσε
Ένα νέο A380;
Ο Κλαρκ δεν κρύβει την απογοήτευσή του για το γεγονός ότι ούτε η Airbus ούτε η Boeing σχεδιάζουν να κατασκευάσουν ένα νέο αεροπλάνο στο μέγεθος του Α380.
Επί του παρόντος, τα μεγαλύτερα αεροπλάνα που προσφέρονται από τους δύο κορυφαίους κατασκευαστές είναι το Airbus A350-1000 και το επερχόμενο 777-9, τα οποία χωρούν λίγο περισσότερα από 400 άτομα σε τυπική διαμόρφωση.
Ωστόσο, οι παραδόσεις αυτών των αεροπλάνων έχουν καθυστερήσει και ο Κλαρκ πιστεύει ότι είναι πολύ μικρά για να αντικαταστήσουν το A380 στον στόλο της Emirates.
Ο Κλαρκ επιθυμεί ένα νέο αεροπλάνο τόσο μεγάλο όσο το A380, αν όχι μεγαλύτερο, με σύγχρονα χαρακτηριστικά όπως ελαφριά σύνθετα υλικά και πιο αποδοτικούς κινητήρες.
Οι συζητήσεις με την Airbus
«Είναι δυνατός ο επανασχεδιασμός ενός νέου A380; Ναι. Είναι δυνατόν να ελαφρύνει το αεροσκάφος; Ναι. Όταν έφεραν αυτό το αεροσκάφος στην αγορά, τα σύνθετα υλικά δεν ήταν πραγματικά [ευρέως διαδεδομένα]» υπογραμμίζει.
«Έχω μιλήσει με την Airbus περισσότερες από μία φορές», προσθέτει. «Πιστεύω ότι αρχίζουν να το παίρνουν λίγο πιο σοβαρά, αλλά αυτή τη στιγμή επικεντρώνονται στα αεροπλάνα μονού διαδρόμου και στη γραμμή Α350.
«Υποψιάζομαι ότι άνθρωποι όπως ο [Διευθύνων Σύμβουλος της Airbus] Guillaume Faury θα ήθελαν πραγματικά να δουν κάτι τέτοιο. Αλλά είναι πολύ τεχνοκράτης και θα κάνει μόνο ό,τι θα του επιτρέψουν οι μηχανικοί του και η τεχνολογία».
Latest News
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του