
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη νέα προσπάθεια αξιοποίησης του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, που αυτή τη φορά θα γίνει με τη σφραγίδα του ΤΑΙΠΕΔ.
Η μετατροπή του ακινήτου των 672 στρεμμάτων, που βρίσκεται στη δυτική είσοδο της πόλης και σε απόσταση 8 χλμ. από το λιμάνι, στο μεγαλύτερο κέντρο logistics της Βόρειας Ελλάδας θα βάλει τα θεμέλια για την ανάδειξη της πόλης σε εμπορευματικό πόλο των Βαλκανίων και πύλη εξόδου εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης: «Πυρετός» για νέες αποκρατικοποιήσεις
Ελκυστικός προορισμός
Η μεγάλη ανάπτυξη των λιμανιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, χάρη στις ιδιωτικές επενδύσεις των τελευταίων ετών, έχει βάλει τα θεμέλια για να καταστεί η χώρα ελκυστικός προορισμός για τα φορτία από Ασία και Μέση Ανατολή. Ομως, χωρίς ένα δίκτυο ολοκληρωμένων εμπορευματικών κέντρων, η χώρα μας δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί το γεωγραφικό της πλεονέκτημα.
Η αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου εντάχθηκε τον περασμένο Μάρτιο, μετά από απόφαση της αρμόδιας κυβερνητικής επιτροπής, στη βεντάλια των έργων που ωριμάζει και προωθεί η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) του ΤΑΙΠΕΔ. Η πρώτη απόπειρα αξιοποίησης του ακινήτου, που ξεκίνησε στα τέλη του 2017, ναυάγησε, παρά το αρχικό επενδυτικό ενδιαφέρον, ακριβώς λόγω της έλλειψης ωριμότητας του ακινήτου.
Προνομιακή θέση
Στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, που βρίσκεται σε προνομιακή θέση λόγω εγγύτητας τόσο στον ΟΛΘ όσο και στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου και την Εγνατία Οδό, θα αναπτυχθεί εμπορευματικό κέντρο με ζώνη ελευθέρου εμπορίου και μεταποίησης. Η διάρκεια της παραχώρησης αναμένεται να ανέλθει τουλάχιστον σε 30 έτη. Η προμελέτη σκοπιμότητας που διενήργησε η ΓΑΙΟΣΕ, σε συνεργασία με μεγάλο διεθνή οίκο, κατέληξε σε δύο εναλλακτικά σενάρια με διαφορετικό μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης, ενώ εξετάστηκε και χρήση για συναρμολόγηση εξαρτημάτων που έρχονται από την Απω Ανατολή.
Το ύψος της επένδυσης ανάλογα με το μείγμα που θα επιλεγεί εκτιμάται από 120 ως και 260 εκατ. ευρώ. Βάσει των εξεταζόμενων σεναρίων, η εσωτερική απόδοση των ιδίων κεφαλαίων εκτιμάται περί το 10% και το project IRR ανέρχεται σε 6%-7%, ενώ αναμένονται οφέλη άνω των 325 εκατ. ευρώ σε όρους Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας, με το 30% αυτών να είναι άμεσα. Σε επίπεδο απασχόλησης εκτιμώνται 3.500 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων το 30% άμεσες.
Οι εκκρεμότητες
Για να γίνουν πραγματικότητα τα παραπάνω, αξιοποιώντας την εμπειρία του ΤΑΙΠΕΔ στην ωρίμανση ακινήτων, το PPF θα αναλάβει να ολοκληρώσει μια λίστα εκκρεμοτήτων, καθώς και να προχωρήσει στον διαγωνισμό για λογαριασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ, που είναι κύριος του έργου. Σήμερα, το ακίνητο δεν διαθέτει χρήσεις γης, ενώ εντός της έκτασης παραμένει πολεμικό υλικό (νάρκες, βόμβες και βλήματα) που θα πρέπει να απομακρυνθεί, όπως και τα αρτοποιεία του Στρατού που θα πρέπει να μετεγκατασταθούν.
Εξαγορά από τη Sunlight Group στην Ιταλία
Ενισχύοντας περαιτέρω τη δυναμική της παρουσία στην Ιταλία η Sunlight Group Συστήματα Αποθήκευσης Ενέργειας (Sunlight Group) προχώρησε στην εξαγορά του μετοχικού κεφαλαίου που κατείχε η BMG Energy σε ποσοστό 22% στη Sunlight European Battery Assemby (SEBA) και στη Sunlight Italy.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο επιχειρηματικό πλάνο της Sunlight, το οποίο περιλαμβάνει την ταχεία υλοποίηση επενδύσεων πολλών εκατομμυρίων για την αύξηση της παραγωγικής της δυναμικότητας και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων και υπηρεσιών, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών της αγοράς της Δυτικής Ευρώπης και των ΟΕΜ (Κατασκευαστές Αρχικού Εξοπλισμού).
Η συμφωνία υπεγράφη στις 28 Ιουλίου 2022 μεταξύ του CEO του ομίλου Sunlight κ. Λάμπρου Μπίσαλα και των κυρίων Flavio Scaramuzza και Wilhelm Menghin, ιδιοκτητών της BMG Energy.
Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η Sunlight Group γίνεται ο μοναδικός ιδιοκτήτης της SEBA και της θυγατρικής της, Sunlight Italy, και θα προχωρήσει σε νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Η SEBA (Sunlight European Battery Assembly) αποτελεί το εργοστάσιο συναρμολόγησης της Sunlight Group στην Ευρώπη, το οποίο παράγει μπαταρίες αξιοποιώντας κυψέλες που κατασκευάζονται στο Βιομηχανικό Συγκρότημα Sunlight Group στην περιοχή της Ξάνθης, στην Ελλάδα.
Η Sunlight Italy υποστηρίζει τη λειτουργία της SEBA, εστιάζοντας στη διευκόλυνση των πωλήσεων και στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών εξυπηρέτησης πελατών και τελικών χρηστών των προϊόντων της Sunlight, ακόμη και μετά την πώληση.


Latest News

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024