Συνολικά πρόστιμα 650,6 εκατ. δολαρίων καλούνται να πληρώσουν σε δύο κομητείες του Οχάιο των ΗΠΑ η αλυσίδα λιανεμπορίου Walmart και οι αλυσίδες φαρμακείων Walgreens και CVS για τον ρόλο τους στην κρίση των οπιοειδών.
Αυτό ανακοίνωσε το δικηγορικό γραφείο Lanier Law Firm, το οποίο ανέλαβε την εκπροσώπηση των δυο κομητειών. Το ποσό θα επιτρέψει να «χρηματοδοτηθούν προγράμματα επιμόρφωσης και πρόληψης και να αποζημιωθούν οι υπηρεσίες και οι οργανισμοί για τις δαπάνες που κατέβαλαν για τη διαχείριση της κρίσης», αναφέρεται σχετικά.
Διαβάστε επίσης: J&J: Θα πληρώσει 230 εκατ. δολάρια σε διακανονισμό για το σκάνδαλο των οπιοειδών
Οι τρεις γίγαντες του λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ, που διέθεσαν μαζικά αναλγητικά στις δύο κομητείες, κρίθηκαν ένοχοι τον Νοέμβριο, καθώς οι δικηγόροι των δύο κομητειών του Οχάιο κατάφεραν να πείσουν το σώμα των ενόρκων ότι η μαζική παρουσία οπιοειδών στα ράφια τους πράγματι έβλαψε το δημόσιο συμφέρον και ότι τα καταστήματα αυτά συνέβαλαν καθοριστικά στην κρίση, καθώς αψηφούσαν για χρόνια τις προειδοποιήσεις για τις ύποπτες συνταγογραφήσεις.
Οι κομητείες «θέλουν απλά να αποζημιωθούν για το άχθος της επιδημίας των ναρκωτικών που υποστηρίχθηκε από την απληστία των επιχειρήσεων, την αμέλεια και την ανευθυνότητα» των φαρμακείων τους, σχολίασε ο συνήγορός τους Μαρκ Λανίερ.
Είναι η πρώτη φορά που εταιρείες λιανικής πώλησης φαρμάκων, και όχι οι βιομηχανίες που τα παρήγαγαν, κρίνονται υπεύθυνες γι’ αυτή την υγειονομική κρίση, στην οποία οφείλονται 500.000 και πλέον θάνατοι από υπερβολική δόση φαρμάκων ή ναρκωτικών στις ΗΠΑ. Για την κρίση αυτή έχουν υποβληθεί άπειρες αγωγές και ποινικές διώξεις από διάφορους θεσμούς και συλλογικότητες.
Οι εταιρείες λιανικής αντιτείνουν πως τα φαρμακεία τους απλώς εκτελούσαν νόμιμες συνταγές, εγκεκριμένες από γιατρούς, που συνιστούσαν τη χορήγηση ουσιών εγκεκριμένων από τις υγειονομικές αρχές.
Μάλιστα, η Walmart ανήγγειλε με δελτίο Τύπου που δημοσιοποίησε ότι έχει σκοπό να ασκήσει έφεση, καταγγέλλοντας μια απόφαση που κατ’ αυτήν «είναι γεμάτη διαδικαστικά και πραγματολογικά λάθη».
Κάποιες εταιρείες, από την άλλη, έκλεισαν συμφωνίες με τις κομητείες Λέικ και Τράμπουλ για να κλείσουν οι αγωγές σε βάρος τους με αντάλλαγμα την καταβολή αποζημιώσεων, όπως οι αλυσίδες φαρμακείων Rite Aid και Giant Eagle.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Η Tesla κυκλοφόρησε την πρώτη της... φιγούρα δράσης - Πότε έρχεται το ανθρωπόμορφο ρομπότ
Το Tesla Bot Action Figure ξεκίνησε να πωλείται πρόσφατα στον ιστότοπο του κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων
Στη «μέγγενη» το Adani Group - Πτώση ομολόγων και μετοχών για δεύτερη ημέρα
Οι μετοχές του ομιλου Adani Group έχουν χάσει 28 δισ. δολάρια σε αξία - Η S&P λέει ότι θα είναι δύσκολη η χρηματοδότηση
Η Gap εκτοξεύεται - Όλα τα βλέμματα στον νέο CEO
Μετά τα αποτελέσματα της Gap για το γ' τρίμηνο, αρκετοί πίστωσαν στον Ρίτσαρντ Ντίκσον μια σειρά από βελτιώσεις σε όλο το χαρτοφυλάκιο
Παρέμβαση της κεντρικής τράπεζας για την προστασία του νομίσματος στην Ινδία
Η ισοτιμία της ρουπίας δημιουργεί συνθήκες στην Ινδία για κερδοσκοπικά στοιχήματα
Οι ευρωπαικές επιχειρήσεις μειώνουν θέσεις εργασίας
Απολύσεις που ξεπερνούν τις 22.000 θέσεις έχουν προαναγγείλει αρκετές ευρωπαικές εταιρείες απο τις αρχές Αυγούστου
Προϋπολογισμός και Black Friday «φρέναραν» τις καταναλωτικές δαπάνες στη Βρετανία
Το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής, στη Βρετανία, αναθεώρησε προς τα κάτω το ποσοστό ανάπτυξης για τον Σεπτέμβριο από 0,3% σε μόλις 0,1%
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα