![Πληθωρισμός: Οι εταιρείες στρέφονται στα premium προϊόντα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sauce-4171459_960_720.jpg)
Εξατομικευμένοι καφέδες, ειδικές υπηρεσίες περιποίησης δέρματος, αλλά και «ιδιαίτερες» σος και σάλτσες, είναι μερικά μόνο παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο εταιρείες όπως τα Starbucks, η Unilever και η Kraft Heinz στρέφουν την εστίασή τους προς τα premium προϊόντα. Και οι καταναλωτές φαίνεται να το λατρεύουν.
Όπως και η μεγάλη ζήτηση που παρατηρείται για ακριβά πολυτελή προϊόντα, έτσι και η στροφή σε εξειδικευμένα αγαθά και υπηρεσίες προκαλεί εντύπωση, την ώρα που επιχειρήσεις και νοικοκυριά πλήττονται από μεγαλύτερο πληθωριστικό σοκ εδώ και δεκαετίες.
Διαβάστε επίσης – Είδη πολυτελείας: Ρεκόρ πωλήσεων εν μέσων των φόβων για ύφεση
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Ο Πολ Μάρτιν, επικεφαλής λιανικής της KPMG στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε στο CNBC ότι το να εμβαθύνει κανείς στις ανάγκες των πελατών «είναι καίριας σημασίας για τις καταναλωτικές επιχειρήσεις καθώς πιέζεται το κόστος ζωής».
Διαβάστε επίσης – Είδη πολυτελείας : Eκτίναξη πωλήσεων μέσα στην πανδημία
Στροφή στα απαραίτητα
«Ενώ είναι αλήθεια ότι ορισμένοι καταναλωτές αναγκάζονται να στραφούν στα απαραίτητα και να υπολογίζουν κάθε δεκάρα και άλλοι είναι πολύ ανήσυχοι για τις οικονομικές προοπτικές, αλλά εξακολουθούν να έχουν χρήματα να ξοδέψουν και στην ουσία διαπραγματεύονται με προϊόντα υψηλής ποιότητας », είπε ο Μάρτιν.
«Για παράδειγμα, η προτίμηση σε γεύματα υψηλής ποιότητας. Ενώ αυτή η ομάδα καταναλωτών θα προσπαθήσει να εξοικονομήσει χρήματα μέσω των βασικών αγαθών, δεν θα γεμίσει το καλάθι μόνο με αυτά« υπογράμμισε.
«Μια προσφορά που αξίζει να πληρώσεις»
Τα Starbucks ανέφεραν ρεκόρ πελατών και πωλήσεων το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της Wall Street. Τα αποτελέσματα φαίνεται να επιβεβαιώνουν την άποψη ότι ορισμένοι πελάτες δεν μειώνουν τις δαπάνες τους παρά το αυξανόμενο κόστος ζωής.
Ο σχεδιασμός προϊόντων κατά παραγγελία είναι το κλειδί για την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών ακόμα και όταν τα χρήματα είναι περιορισμένα, είπε η CFO των Starbucks Ράιτσελ Ρουγκέρι στο CNBC.
«Καθώς δημιουργούμε περισσότερα ροφήματα υψηλής ποιότητας, καθίσταται πιο δύσκολο για τους πελάτες να τα αναπαράγουν στο σπίτι και πιστεύουμε ότι αυτό βοηθά με την έννοια του εμπορίου», είπε η Ρουγκέρι. «Μπορεί να σημαίνει ότι ίσως ένας πελάτης δεν έρχεται τόσο συχνά, αλλά θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι δίνουμε λόγους στους πελάτες να έρχονται στα καταστήματα και να αλληλεπιδρούν μαζί μας».
Μεγαλύτερη ευελιξία
Η παροχή στους πελάτες μεγαλύτερης ευελιξίας βοήθησε επίσης στην πώληση ακριβότερων προϊόντων και στη μετακύλιση του υψηλότερου κόστους, υπογράμμισε
«Μπορέσαμε να το κάνουμε αυτό μέσω της εξατομίκευσής μας, που είναι μια επιλογή, και αυτό που έχουμε δει μέχρι στιγμής είναι ότι η ανταπόκριση είναι ισχυρή. Και αυτό μας λέει ότι έχουμε μια προσφορά που αξίζει να πληρώσετε», είπε.
Ξεχωριστή εμπειρία
Η εστίαση στα premium προϊόντα δεν είναι μοναδική για τη μεγαλύτερη αλυσίδα καφέ στις ΗΠΑ
Η Kraft Heinz μπήκε στην αγορά πολυτελείας με την κυκλοφορία της συλλογής HEINZ 57 τον Ιούλιο. Τα καρυκεύματα «εμπνευσμένα από τον σεφ» είναι «σχεδιασμένα για να προσθέτουν μαγεία στη γαστρονομική εμπειρία», σύμφωνα με την εταιρεία.
Αυτό συνέβη καθώς η εταιρεία αύξησε τις τιμές κατά περισσότερο από 12% ως απάντηση στο υψηλότερο κόστος μεταφοράς, εργασίας και συστατικών εν μέσω αυξανόμενου πληθωρισμού.
Η εισαγωγή περισσότερων προϊόντων premium είναι επιπλέον του επανασχεδιασμού των κλασικών προϊόντων, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας στις ΗΠΑ Carlos Abrams-Rivera.
«Μια εστίαση είναι πώς βελτιστοποιούμε τις φόρμουλες για να φέρουμε συστατικά που είναι φθηνότερα», είπε ο Abrams-Rivera στο «Squawk Box» του CNBC. «Και πώς προσαρμόζουμε τα προϊόντα μας στους διαφορετικούς καταναλωτές ώστε να έχουν πρόσβαση σε διαφορετικά προϊόντα σε διαφορετικά επίπεδα τιμών.»
Ένα παρόμοιο μονοπάτι ακολουθεί η Mondelez . Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιούνιο μια συμφωνία για την εξαγορά της Clif Bar & Company που εστιάζει στα βιολογικά προϊόντα, ενώ όλες οι εξαγορές της εταιρείας το 2021 — Hu Master Holdings, Lion/Gemstone Topco και Gourmet Food Holdings — περιγράφηκαν ως «premium» στην έκθεση κερδών του δεύτερου τριμήνου. .
Οδηγώντας την επιθυμία και τις πωλήσεις
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Unilever, Άλαν Τζόουπ, είπε επίσης στο CNBC ότι η εταιρεία έχει ένα μείγμα πελατών που συναλλάσσονται είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω.
«Οι σειρές premium στο χαρτοφυλάκιό μας πάνε πολύ καλά… », υπογράμμισε.
Το 2014, η Unilever κυκλοφόρησε το Prestige, έναν πολυτελή βραχίονα του ομίλου ετερογενών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει πλέον τη Dermalogica, την Tatcha και την Paula’s Choice.
Περιγραφόμενο ως «μια σειρά από μαργαριτάρια» από την Executive VP και Διευθύνουσα Σύμβουλο του Ομίλου Βασιλική Πέτρου τον Δεκέμβριο , το μοντέλο βασίζεται σε «ένα ορισμένο επίπεδο σπανιότητας» για να αυξήσει την επιθυμία και τις πωλήσεις.
Μέχρι στιγμής, φαίνεται να έχει λειτουργήσει. Το Beauty & Personal Care αυξήθηκε κατά 7,5% το τελευταίο τρίμηνο, λόγω της «ισχυρής ανάπτυξης» του Prestige Beauty and Health & Wellbeing, σύμφωνα με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του 2022 .
Η εστίαση σε προϊόντα premium μπορεί επίσης να είναι ένα πιο ευχάριστο μέσο για την αντιμετώπιση του κόστους του πληθωρισμού σε σύγκριση με τη μείωση των μεγεθών των ειδών ή των συσκευασιών, σύμφωνα με την Κριστίνα Ρότζερς, της EY.
«Υπάρχει ένα όριο σε αυτές τις ενέργειες και λαμβάνοντας υπόψη ότι το κόστος των εισροών συνεχίζει να αυξάνεται, οι εταιρείες εξετάζουν πώς να επεκτείνουν την αξία των προϊόντων τους», δήλωσε η Ρότζερς στο CNBC.
«Ο μόνος τρόπος για να αναπτυχθεί κανείς είναι επομένως να ακολουθήσει την οδό premium και προστιθέμενης αξίας. Οι εταιρείες πρέπει να επιδείξουν την προστιθέμενη αξία των εμπορικών σημάτων τους και να δώσουν στους καταναλωτές έναν καλό λόγο να αγοράζουν προϊόντα σε υψηλότερες τιμές», υπογράμμισε.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![KPMG: Η αβεβαιότητα σε Εξαγορές και Συγχωνεύσεις δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336-1.jpg)
Η αβεβαιότητα σε M&A δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG - Ανάλυση KPMG
Περισσότεροι από τους μισούς dealmakers αναμένουν ότι τα επόμενα δύο χρόνια το due diligence στο ESG θα εντάσσεται στις περισσότερες συναλλαγές
![Δημιουργική AI: Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για να την υποδεχθούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/George-Tsopelas_Chairman-–-McKinsey-Company-Greece-and-Cyprus-600x344.jpg)
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
![Εργαζόμενοι: Περισσότεροι από 7 στους 10 νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ergasia-ergazomenos-600x300.jpg)
Περισσότεροι από 7 στους 10 εργαζόμενους νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους
Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Τι δείχνει έρευνα της Reborrn
![Τεχνητή Νοημοσύνη: Πόσοι εργοδότες στην Ελλάδα την υιοθετούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/artificial-intelligence-e1709568324747-600x400.jpg)
Πόσοι εργοδότες στην Ελλάδα υιοθετούν την ΑΙ - Ποιοι είναι οι πιο δραστήριοι κλάδοι
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο αποτυπώνονται σε έρευνα της ManpowerGroup
![4ημερη εργασία: Σε πειραματική εφαρμογή προχωρεί η Admine](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/IMG_3228-1-600x364.jpg)
Πειραματική 4ημερη εργασία εφαρμόζει η Admine
Πώς σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας
![Αγορά εργασίας: Ποιος κλάδος ζητά… επειγόντως εργαζόμενους – Tα εμπόδια και ο ρόλος της AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/work-5382501_1280-600x361.jpg)
Ποιος κλάδος ζητά... επειγόντως εργαζόμενους - Tα εμπόδια και ο ρόλος της AI
Πρόθυμες για αυξήσεις αποδοχών δηλώνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις - Τι αποκαύπτει έρευνα της Randstad για τις προοπτικές στην αγορά εργασίας
![Τεχνητή νοημοσύνη: Οι εργαζόμενοι «αγκαλιάζουν» την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Οι εργαζόμενοι είναι έτοιμοι για τις αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη - Οι ηγέτες;
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο έτος της «μεγάλης παραίτησης» έρευνα της PwC δείχνει τις αλλαγές στάσης εργαζομένων και ηγετών απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη
![IWG: Η υβριδική εργασία βελτιώνει την ευεξία των εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/tilergasia-768x330-768x330-1-600x258.jpeg)
Η υβριδική εργασία βελτιώνει την ευεξία των εργαζομένων - Η έρευνα της IWG
Τέσσερις στους πέντε (80%) λένε ότι η ζωή τους έχει βελτιωθεί
![Εργασία: Τέσσερις στις δέκα εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/job-2860035_1280-600x400.jpg)
Γιατί 4 στις 10 εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες για εργασία
Οι διευθυντές προσλήψεων δημοσιεύουν αγγελίες για εργασία ακόμα κι αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις