
Στα 0,59 ευρώ ανά μεγαβατώρα ορίστηκε η νέα προμήθεια για τη χρηματοδότηση των εισαγωγών φυσικού αερίου στη Γερμανία, με στόχο την ενίσχυση των εθνικών αποθεμάτων.
Αυτό ανακοίνωσε την Πέμπτη ο διαχειριστής της αγοράς φυσικού αερίου Trading Hub Europe, προσθέτοντας μία ακόμα επιβάρυνση στο διαρκώς αυξανόμενο κόστος ενέργειας για τους Γερμανούς καταναλωτές.
Υψηλό το κόστος
Η εισφορά για την αποθήκευση φυσικού αερίου, η οποία θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την 1η Οκτωβρίου, έρχεται να προστεθεί σε μια άλλη εισφορά στους τελικούς καταναλωτές, η οποία έχει σχεδιαστεί για να κατανέμει το κόστος αντικατάστασης του ρωσικού φυσικού αερίου στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας όπως η Uniper.
Αυτό θα κοστίσει ήδη σε μια μέση τετραμελή οικογένεια επιπλέον 480 ευρώ ετησίως, σύμφωνα με την εκτίμηση της πλατφόρμας τιμών Verivox, ενώ η χρέωση της Πέμπτης θα προσθέσει επιπλέον 13 ευρώ, δήλωσε εκπρόσωπος της ανταγωνίστριας Check24.
Οι εισφορές αποτελούν μέρος ενός νέου νόμου για την ενεργειακή ασφάλεια που συνέταξε η Γερμανία φέτος ως απάντηση στην πτώση των εξαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία, η οποία έχει εμπλακεί σε ενεργειακή αντιπαράθεση με τη Δύση μετά την αποστολή στρατευμάτων στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.
- Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Η πυρηνική ενέργεια κλονίζει τον κυβερνητικό συνασπισμό
Ο νέος νόμος υποχρεώνει τον διαχειριστή της αγοράς φυσικού αερίου της Γερμανίας THE να προκηρύσσει διαγωνισμούς για πρόσθετες αγορές φυσικού αερίου πέραν των τακτικών αγορών που πραγματοποιεί για την εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης και, ενδεχομένως, να αγοράζει άμεσα στην ελεύθερη αγορά, παρακάμπτοντας τη συνήθη διαδικασία υποβολής προσφορών, εάν είναι απαραίτητο για να συμπληρώσει τα αποθέματα.
Μετακύλιση στους καταναλωτές
Το κόστος των μέτρων χρεώνεται αρχικά στους προμηθευτές αερίου. Ακολούθως όμως, μετακυλίεται – βάσει ενός εποπτευόμενου μηχανισμού – σε όλους τους τελικούς πελάτες.
Σύμφωνα με το νόμο, οι πελάτες πρέπει να ειδοποιηθούν για την επιβολή της εισφοράς έξι εβδομάδες πριν από την προτεινόμενη ημερομηνία έναρξης της 1ης Οκτωβρίου.
Το τέλος αποθήκευσης, το οποίο θα παραμείνει σε ισχύ έως τον Απρίλιο του 2025, θα υπολογίζεται για πρώτη φορά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και στη συνέχεια κάθε έξι μήνες.
Οι οικονομολόγοι έχουν προειδοποιήσει ότι οι δύο νέες εισφορές θα επιταχύνουν περαιτέρω τον πληθωρισμό στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς δήλωσε ότι για να αμβλυνθεί το πλήγμα από τις πρόσθετες επιβαρύνσεις, οι οποίες θα πλήξουν ιδιαίτερα τα φτωχά νοικοκυριά, ο φόρος επί του φυσικού αερίου θα μειωθεί στο 7% από 19%, για να «κρατηθεί η χώρα ενωμένη».
- Διαβάστε επίσης: Ο πόλεμος, η ενεργειακή κρίση και η ανώμαλη προσγείωση της Γερμανίας
Η Ρωσία επικαλέστηκε προβλήματα στις τουρμπίνες ως αιτία για τη διακοπή της παροχής φυσικού αερίου μέσω της κύριας γραμμής προς τη Γερμανία, του Nord Stream 1, ενώ άλλα κανάλια εξαγωγής είναι επίσης αχρησιμοποίητα ή με μειωμένη χρήση δυναμικότητας. Το Βερολίνο χαρακτηρίζει τα γεγονότα πολιτικά υποκινούμενα.


Latest News

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Μετά από εβδομάδες που δήλωνε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ για την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού», ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλαν Γκάρμπερ, διάδοχος της Κλοντίν Γκέι που παραιτήθηκε έχοντας δεχθεί αφόρητες πιέσεις λόγω τω αντισημιτικών σχολίων της, φαίνεται ότι έφτασε… στα όριά του με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια. Ο Γκάρμπερ υποστήριξε […]

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες