Κατώτερη των προσδοκιών, με εξαίρεση τις τουριστικές περιοχές της χώρας, είναι μέχρι στιγμής τουλάχιστον η εμπορική κίνηση στην αγορά κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων που ολοκληρώνονται στις 31 Αυγούστου.
Και αυτό παρά τις μεγάλες εκπτώσεις που υπήρχαν στις βιτρίνες των περισσότερων καταστημάτων. Τα βλέμματα της αγοράς στρέφονται τώρα στο τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου, οπότε και θα έχουν επιστρέψει οι εκδρομείς από τις καλοκαιρινές διακοπές, προκειμένου να κάνουν και το τελικό ταμείο.
Διαβάστε επίσης: ΕΣΠ για εκπτώσεις: Δεν είναι ικανοποιητική η αγοραστική κίνηση
Οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά, επισημαίνουν εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου, απέτρεψαν αρκετούς καταναλωτές από την πραγματοποίηση αγορών, υποστηρίζοντας πως ο χειμώνας θα είναι ακόμη πιο δύσκολος.
Για την ενεργειακή κρίση και τις επιπτώσεις της στο εμπόριο, αλλά και τα μέτρα που χρειάζονται για την τόνωση της αγοράς κάνουν λόγο εκπρόσωποι εμπορικών συλλόγων, σημειώνοντας ότι μέχρι σήμερα η περίοδος των εκπτώσεων είναι υποτονική, καθώς η συνολική ακρίβεια περιόρισε τόσο την αγοραστική δύναμη όσο και την ψυχολογία του καταναλωτή, μειώνοντας εμφανώς τη ροή πελατών και τον συνολικό τζίρο των επιχειρήσεων.
Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη, η έντονη δυσπραγία των προηγούμενων μηνών, ο ανταγωνισμός και η έλλειψη ρευστότητας στην αγορά δείχνουν ότι το λιανεμπόριο προσπαθεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο αυτή την εκπτωτική περίοδο με τις εμπορικές επιχειρήσεις να έχουν θέσει ως προτεραιότητα τη ρευστοποίηση των αποθεμάτων που διαθέτουν για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που προβλέπεται πως θα επικρατήσουν τον ερχόμενο χειμώνα.
Μάλιστα ανέφερε ότι αν και ο τουρισμός αποτελεί ένεση για τις επιχειρήσεις στα εμπορικά σημεία όπου δεν φτάνει ο τουρισμός, και ειδικά στις περιοχές που η πελατεία αποτελείται από οικογένειες με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, οι αγορές παραμένουν περιορισμένες και καλύπτουν μόνο τις βασικές ανάγκες των καταναλωτών.
Διαβάστε επίσης: Πληθωρισμός: Ράλι ανατιμήσεων σε ενέργεια, τρόφιμα και μεταφορές τον Ιούλιο
Αλλαγές
Ερευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας που διενήργησε η Opinion Poll αποδεικνύει ότι έχει αλλάξει δραματικά το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών, με την αλλαγή αυτή να επηρεάζει αρνητικά όλο το φάσμα της οικονομίας και την καταναλωτική συμπεριφορά.
Ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι το 66,5% των καταναλωτών δηλώνει απαισιόδοξο για το μέλλον, ενώ και ένα πολύ μεγάλο ποσοστό δηλώνει ότι δυσκολεύεται πολύ να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του.
Πάνω από οκτώ στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι μειώνουν τις αγορές καταναλωτικών προϊόντων, το 66,4% τις μετακινήσεις με αυτοκίνητο και το 66% τις μέρες των διακοπών.
Παράλληλα, έρευνα της PwC (Global Consumer Insights Survey) που διεξήχθη σε 25 χώρες δείχνει ότι δύο στους τρεις καταναλωτές αναμένουν πλέον ένα μεγάλο εκπτωτικό γεγονός για να πραγματοποιήσουν αγορές, ενώ περισσότεροι από οκτώ στους δέκα αναβάλλουν κάποιες από τις αγορές τους μέχρι τότε και μόνο το 15% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα στις εκπτώσεις με το 53% να λέει ότι θα ξοδέψει τα ίδια χρήματα με πέρυσι και το 32% λιγότερα.
Περικοπές
Η ίδια έρευνα αναφέρει ότι περισσότεροι από ένας στους τέσσερις καταναλωτές σχεδιάζουν να μειώσουν την κατανάλωση σε μια σειρά από κατηγορίες αγαθών, μεταξύ των οποίων τα είδη πολυτελείας (37%), οι έξοδοι για φαγητό (34%), οι τέχνες, ο πολιτισμός και τα αθλήματα (30%) και η μόδα (25%). Επιπλέον η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν το μείζον πρόβλημα που αντιμετώπισαν το προηγούμενο διάστημα είτε ψώνιζαν σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%).
Latest News
Καφέ και παντοπωλεία η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το ΓΕΜΗ, η μία στις τρεις νέες επιχειρήσεις το 2024 αφορούσε εστίαση και εμπόριο – κυρίως καφέ και παντοπωλεία, μίνι-μάρκετ
Πόλος έλξης η Αθηναϊκή Ριβιέρα - Ενδιαφέρον απο διεθνή και εγχώρια αγορά
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα είναι ελκυστική, παρά το γεγονός της μεγάλης αύξησης των τιμών τα τελευταία χρόνια- Εξακολουθεί να υπολείπεται κατά πολύ από τις τιμές στην Γαλλική και την Ισπανική Ριβιέρα
Θεοδωρικάκος για ασφάλιστρα υγείας: Προστατεύουμε καταναλωτές και σταθερότητα του ασφαλιστικού συστήματος
Ο κ. Θεοδωρικάκος πρόσθεσε πως «Θα προχωρήσουμε με νέο δείκτη από την ΕΛΣΤΑΤ που να είναι δίκαιος και να δουλεύει σωστά και ο οποίος θα ισχύει από 1-1-2026»
«Πρεμιέρα» από από αύριο στις εκπτώσεις - Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Χειμερινές εκπτώσεις: Τζίρο άνω των 6 δισ. ευρώ στο δίμηνο βλέπει ο εμπορικός κόσμος
«Ανοιχτή πληγή» το εμπορικό έλλειμμα - Το καμπανάκι της Κομισιόν
Οι κίνδυνοι για τη χώρα μας εν μέσω δυσμενών γεωπολιτικών εξελίξεων, αλλά και των απειλών Τραμπ για επιβολή δασμών
Ο «χάρτης» των πληρωμών της εβδομάδας - Πότε θα μπουν τα χρήματα στους λογαριασμούς
Αναλυτικά οι ημερομηνίες, τα ποσά και οι δικαιούχοι που έχουν λαμβάνειν από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ
Πού επένδυσαν οι Έλληνες το 2024 τα χρήματα τους [γράφημα]
Ο ΟΤ παρουσιάζει τις επενδύσεις που κέντρισαν το ενδιαφέρον – Ποιο προϊόν έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση και πώς αξιοποιήθηκε η περιουσία των Ελλήνων
Θεοδωρικάκος: Να επισπεύσει η Επ. Ανταγωνισμού την έρευνα για την ιδιωτική υγεία
«Παρεμβαίνουμε για να προασπίσουμε τους καταναλωτές, αλλά και να προστατεύσουμε την ασφαλιστική πίστη» είπε ο Θεοδωρικάκος
Μισό εκατ. ευρώ για μία θέση στάθμευσης – Χρυσά συμβόλαια για μία σπιθαμή γης
Στην ελληνική κτηματαγορά, σύμφωνα με το Μητρώο Αξιών Μεταβιβάσεων Ακινήτων, τα συμβόλαια αγοραπωλησιών το 2024 έκλεισαν σε ακραίες αξίες
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού η σκυτάλη για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα – Έρευνα για καρτέλ στην ιδιωτική υγεία
Για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τις αυξήσεις μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκου η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να ολοκληρώσει την έρευνα στην ιδιωτική υγεία