Το χάσμα μεγέθους μεταξύ των κολοσσών που διαχειρίζονται containerships και των υπολοίπων εταιρειών του κλάδου είναι τώρα μεγαλύτερο από ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner.
Συγκεκριμένα, οι 10 κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαχειρίζονται 21,8 εκατ. teu, έναντι 2,5 εκατ. teu για τις επόμενες 20 στη λίστα κατάταξης.
«Μετά την ευρεία ενοποίηση -που έχει προσελκύσει την προσοχή ρυθμιστικών αρχών– υπάρχει τώρα ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των κορυφαίων μεταφορέων και του υπόλοιπου κλάδου», δήλωσε η Alphaliner.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Εως και 6.000% αυξήθηκαν τα κέρδη στους top 10
Οι μεγαλύτερες εταιρείες liners έχουν κερδίσει πολύ περισσότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία. Τα κέρδη για μεσαίες και μικρές εταιρείες αυξήθηκαν μεταξύ 100% και 700% τη διετία 2019 και 2021 ενώ οι 10 κορυφαίες εταιρείες αύξησαν τα κέρδη τους μεταξύ 1.000% και 6.000%.
Σχολιάζοντας την πιθανότητα να αυξηθεί αυτό το χάσμα τα επόμενα χρόνια, το Splash247, επεσήμανε ότι «οι μεγαλύτεροι μεταφορείς έχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα μετρητών και θα ξοδέψουν τα χρήματά τους για την αγορά περισσότερων πλοίων, σφίγγοντας ουσιαστικά τους μικρότερους παίκτες σε σημείο που ίσως χρειαστεί να σηκώσουν λευκές σημαίες».
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι το μέγεθος των ίδιων των μεγάλων εταιρειών -και όχι μόνο- έχει προκαλέσει ανησυχία στις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου τα κέρδη τους ανήλθαν σε δυσθεώρητα ύψη.
Έρευνες από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και άλλους οργανισμους έχουν επανειλημμένα ελέγξει την ύπαρξη καρτέλ τα τελευταία δύο χρόνια, με τους κολοσσούς να υπερασπίζονται με θέρμη τις συμμαχίες που έχουν δημιουργηθεί.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη