Το χάσμα μεγέθους μεταξύ των κολοσσών που διαχειρίζονται containerships και των υπολοίπων εταιρειών του κλάδου είναι τώρα μεγαλύτερο από ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner.
Συγκεκριμένα, οι 10 κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαχειρίζονται 21,8 εκατ. teu, έναντι 2,5 εκατ. teu για τις επόμενες 20 στη λίστα κατάταξης.
«Μετά την ευρεία ενοποίηση -που έχει προσελκύσει την προσοχή ρυθμιστικών αρχών– υπάρχει τώρα ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των κορυφαίων μεταφορέων και του υπόλοιπου κλάδου», δήλωσε η Alphaliner.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Εως και 6.000% αυξήθηκαν τα κέρδη στους top 10
Οι μεγαλύτερες εταιρείες liners έχουν κερδίσει πολύ περισσότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία. Τα κέρδη για μεσαίες και μικρές εταιρείες αυξήθηκαν μεταξύ 100% και 700% τη διετία 2019 και 2021 ενώ οι 10 κορυφαίες εταιρείες αύξησαν τα κέρδη τους μεταξύ 1.000% και 6.000%.
Σχολιάζοντας την πιθανότητα να αυξηθεί αυτό το χάσμα τα επόμενα χρόνια, το Splash247, επεσήμανε ότι «οι μεγαλύτεροι μεταφορείς έχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα μετρητών και θα ξοδέψουν τα χρήματά τους για την αγορά περισσότερων πλοίων, σφίγγοντας ουσιαστικά τους μικρότερους παίκτες σε σημείο που ίσως χρειαστεί να σηκώσουν λευκές σημαίες».
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι το μέγεθος των ίδιων των μεγάλων εταιρειών -και όχι μόνο- έχει προκαλέσει ανησυχία στις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου τα κέρδη τους ανήλθαν σε δυσθεώρητα ύψη.
Έρευνες από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και άλλους οργανισμους έχουν επανειλημμένα ελέγξει την ύπαρξη καρτέλ τα τελευταία δύο χρόνια, με τους κολοσσούς να υπερασπίζονται με θέρμη τις συμμαχίες που έχουν δημιουργηθεί.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς