![Containerships: Αγεφύρωτο το χάσμα μεγεθών μεταξύ των κολοσσών και των μικρότερων εταιρειών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/MAERSK_MC_KINNEY_MOLLER__MARSEILLE_MAERSK_48694054418-scaled.jpg)
Το χάσμα μεγέθους μεταξύ των κολοσσών που διαχειρίζονται containerships και των υπολοίπων εταιρειών του κλάδου είναι τώρα μεγαλύτερο από ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της Alphaliner.
Συγκεκριμένα, οι 10 κορυφαίες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διαχειρίζονται 21,8 εκατ. teu, έναντι 2,5 εκατ. teu για τις επόμενες 20 στη λίστα κατάταξης.
«Μετά την ευρεία ενοποίηση -που έχει προσελκύσει την προσοχή ρυθμιστικών αρχών– υπάρχει τώρα ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των κορυφαίων μεταφορέων και του υπόλοιπου κλάδου», δήλωσε η Alphaliner.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Εως και 6.000% αυξήθηκαν τα κέρδη στους top 10
Οι μεγαλύτερες εταιρείες liners έχουν κερδίσει πολύ περισσότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία. Τα κέρδη για μεσαίες και μικρές εταιρείες αυξήθηκαν μεταξύ 100% και 700% τη διετία 2019 και 2021 ενώ οι 10 κορυφαίες εταιρείες αύξησαν τα κέρδη τους μεταξύ 1.000% και 6.000%.
Σχολιάζοντας την πιθανότητα να αυξηθεί αυτό το χάσμα τα επόμενα χρόνια, το Splash247, επεσήμανε ότι «οι μεγαλύτεροι μεταφορείς έχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα μετρητών και θα ξοδέψουν τα χρήματά τους για την αγορά περισσότερων πλοίων, σφίγγοντας ουσιαστικά τους μικρότερους παίκτες σε σημείο που ίσως χρειαστεί να σηκώσουν λευκές σημαίες».
Αξίζει να σημειωθεί πως δεν είναι το μέγεθος των ίδιων των μεγάλων εταιρειών -και όχι μόνο- έχει προκαλέσει ανησυχία στις ρυθμιστικές αρχές κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπου τα κέρδη τους ανήλθαν σε δυσθεώρητα ύψη.
Έρευνες από τις ΗΠΑ, την ΕΕ και άλλους οργανισμους έχουν επανειλημμένα ελέγξει την ύπαρξη καρτέλ τα τελευταία δύο χρόνια, με τους κολοσσούς να υπερασπίζονται με θέρμη τις συμμαχίες που έχουν δημιουργηθεί.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του