Η κινεζική Xiaomi ανακοίνωσε πτώση των εσόδων της κατά το β’ τρίμηνο του έτους επηρεασμένη σαφώς από τα αυστηρά περιοριστικά λόγω κορωνοϊού στην Κίνα που ουσιαστικά συρρίκνωσαν τη μεγαλύτερη αγορά smartphone στον κόσμο.
Τα έσοδα από πωλήσεις ήταν μειωμένα κατά 20% φτάνοντας τα 10,31 δισεκατομμύρια δολάρια, χωρίς να πετυχαίνει τις προβλέψεις των αναλυτών και κάνοντας απότομη βουτιά σε σχέση με τα έσοδα του αμέσως προηγούμενου τριμήνου. Τα καθαρά κέρδη έπεσαν κατά 67%, επίσης απογοητεύοντας τους αναλυτές.
Διαβάστε ακόμα: Με κάμερες Leica τα επόμενα smartphone-ναυαρχίδες της Xiaomi
Τα αίτια της πτώσης
«Στην κινεζική αγορά σημειώθηκε αναζωπύρωση της πανδημίας, με αποτέλεσμα η ζήτηση να είναι αδύναμη και να αντιμετωπίζει δυσκολίες», ανέφερε ο πρόεδρος της Xiaomi, Wang Xiang.
Ο ίδιος, κατά την ενημέρωση των επενδυτών, πρόσθεσε ότι η άνοδος των τιμών των καυσίμων, η αύξηση στα κόστη παραγωγής και ο πληθωρισμός επηρέασαν επίσης τις πωλήσεις και εκτός Κίνας. Σημείωσε δε ότι τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν σαν αποτέλεσμα της πίεσης για εκκαθάριση του αποθέματος σε συσκευές μέσω εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία μετρήσεων Canalys καταγράφει μία ετήσια μείωση στις παραδόσεις συσκευών smartphone στην Κίνα έως και 10%. Οι πωλήσεις smartphone της Xiaomi, που αποτελούν πάνω από το μισό των συνολικών εσόδων της εταιρείας, έπεσαν κατά 29%.
Βραχύβια άνοδος
Προηγουμένως, το 2021, η Xiaomi είχε ουσιαστικά επωφεληθεί κερδίζοντας αυξημένα μερίδια αγοράς από την ανταγωνίστριά της Huawei, η οποία με τη σειρά της αντιμετώπιζε προβλήματα με τις αμερικανικές σχετικά με τη χρήση εξαρτημάτων και λογισμικού προέλευσης ΗΠΑ.
Ωστόσο, η άνοδος ήταν βραχύβια και η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει υποχωρήσει σχεδόν 40% από τις αρχές του 2022, επηρεασμένη από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας και την αποδυνάμωση της ανάπτυξης στο εξωτερικό.
Στην Ινδία, τη μεγαλύτερη αγορά για τη Xiaomi εκτός Κίνας, η εταιρεία έγινε αντικείμενο κυβερνητικών ερευνών για πιθανή φοροδιαφυγή. Οι έρευνες κατέληξαν στις αρχές Απριλίου σε κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων ύψους 725 εκατομμυρίων δολαρίων, καθώς οι ινδικές αρχές αποφάνθηκαν ότι η Xiaomi μετέφερε παράνομα κεφάλαια στο εξωτερικό υπό το πρόσχημα των πληρωμών δικαιωμάτων. Σημειώνεται ότι η εταιρεία αρνήθηκε όλες τις κατηγορίες.
Latest News
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου