Τα ταξίδια μικρών κυρίως αποστάσεων με τρένο στη Γερμανία έχουν αυξηθεί σημαντικά από τον Ιούνιο μέχρι τώρα, καταγράφοντας άνοδο κατά 46% σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Επίσης τα σιδηροδρομικά ταξίδια σε αγροτικά τουριστικά σημεία στη Γερμανία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Η κίνηση της κυβέρνησης της Γερμανίας να προσφέρει σιδηροδρομικά μηνιαία «πάσα» με αξία μόνο 9 ευρώ το διάστημα αυτό για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στέφθηκε από επιτυχία και πλέον οι Αρχές καλούνται ήδη να εξετάσουν επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή.
Υπενθυμίζεται ότι οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν στις αρχές του καλοκαιριού να μειώσουν την τιμή του μηνιαίου πάσου για να ενθαρρύνουν τους κατοίκους να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο συχνά, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο το πάσο αυτό μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μετρό, τραμ, προαστιακό και στα περιφερειακά τρένα σε όλη τη Γερμανία, ανεξάρτητα από την πόλη στην οποία αγοράστηκε.
Διαβάστε επίσης: Η ενέργεια εκτίναξε τις τιμές παραγωγού στη Γερμανία
Οι αντιδράσεις
Για το πολύ χαμηλό αυτό κόστος μεταφορών βέβαια κάποιος πρέπει να πληρώσει, και γι’ αυτό δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις, οι οποίες ήλθαν από εταιρείες δημόσιων μεταφορών και ορισμένα ομοσπονδιακά κρατίδια. Η Βαυαρία, για παράδειγμα, απείλησε ακόμα και με απαγόρευση και τελικά χρειάστηκε απόφαση του Κοινοβουλίου της χώρας (Bundestag) για να ισχύσει το μέτρο σε όλη τη χώρα. Η εξοικονόμηση για τους κατοίκους είναι σημαντική. Για παράδειγμα, ένα μόνο εισιτήριο στο Βερολίνο κοστίζει τρία ευρώ και ένα μηνιαίο πάσο κοστίζει 86 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του ιστοτόπου traveltomorrow.com.
Το Euronews αναφέρει ότι έρευνες που διενεργήθηκαν από τον Σύνδεσμο Γερμανικών Εταιρειών Μεταφορών (VDV) και την κρατική Deutsche Bahn έδειξαν ότι ο ένας στους πέντε ενθαρρύνθηκε να στραφεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά στη ζωή του. Περίπου 21 εκατομμύρια πάσα των 9 ευρώ πουλήθηκαν μόνο τον Ιούνιο, επιπλέον των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών που έλαβαν αυτόματα το μειωμένο εισιτήριο.
Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα στοιχίσει στην κυβέρνηση της Γερμανίας περίπου 2,5 δισ. ευρώ, αφού πρέπει να επιδοτήσει τους σιδηροδρόμους, οι οποίοι δεν βγάζουν τα έξοδά τους με τόσο φθηνό εισιτήριο. Με τις υψηλές τιμές της ενέργειας το ποσό αυτό τώρα μπορεί να αυξηθεί.
«Η νοοτροπία του δωρεάν»
Τελικά η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που τώρα οι Γερμανοί θέλουν κι άλλα τέτοια μέτρα. Τα εισιτήρια με τις μεγάλες αυτές εκπτώσεις θα πάψουν να ισχύουν – με βάση όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα – από τα τέλη Αυγούστου και αρκετοί πολιτικοί και πολλοί κάτοικοι θέλουν το μέτρο να παραταθεί με κάποια μορφή. Σε δημοσκόπηση της Kantar τον περασμένο μήνα σχεδόν το 80% των ερωτηθέντων υποστήριξε αυτή την ιδέα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Το υπουργείο Οικονομικών πάντως δεν είναι και τόσο σίγουρο. Ο αρμόδιος υπουργός Κρίστιαν Λίντνερ προκάλεσε σάλο στο Twitter την περασμένη εβδομάδα, όταν επέκρινε τη «νοοτροπία του δωρεάν» των πολιτών, όπως τη χαρακτήρισε, και υποστήριξε ότι μια τέτοια επιδότηση δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με βιώσιμο τρόπο μακροπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση τα φθηνά αυτά εισιτήρια βοήθησαν στον περιορισμό του πληθωρισμού. Το Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο στην Κολωνία εκτιμά ότι η αύξηση των ονομαστικών τιμών θα ήταν περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη τον Ιούνιο χωρίς τέτοια μέτρα. Η προσφορά φθηνής δημόσιας μεταφοράς μείωσε σημαντικά το κόστος αυτό, όπως εκτιμάται. Βασικός λόγος για την επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή είναι ότι η Γερμανία, όπως και πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και όχι μόνο, δεν έχει ακόμη αντιμετωπίσει τη χειρότερη έκρηξη του πληθωρισμού.
Πηγή: Εντυπη έκδοση Τα Νεα
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών