
Τα ταξίδια μικρών κυρίως αποστάσεων με τρένο στη Γερμανία έχουν αυξηθεί σημαντικά από τον Ιούνιο μέχρι τώρα, καταγράφοντας άνοδο κατά 46% σε σύγκριση με το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Επίσης τα σιδηροδρομικά ταξίδια σε αγροτικά τουριστικά σημεία στη Γερμανία έχουν σχεδόν διπλασιαστεί. Η κίνηση της κυβέρνησης της Γερμανίας να προσφέρει σιδηροδρομικά μηνιαία «πάσα» με αξία μόνο 9 ευρώ το διάστημα αυτό για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στέφθηκε από επιτυχία και πλέον οι Αρχές καλούνται ήδη να εξετάσουν επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή.
Υπενθυμίζεται ότι οι γερμανικές αρχές αποφάσισαν στις αρχές του καλοκαιριού να μειώσουν την τιμή του μηνιαίου πάσου για να ενθαρρύνουν τους κατοίκους να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς πιο συχνά, με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας. Για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο το πάσο αυτό μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε μετρό, τραμ, προαστιακό και στα περιφερειακά τρένα σε όλη τη Γερμανία, ανεξάρτητα από την πόλη στην οποία αγοράστηκε.
Διαβάστε επίσης: Η ενέργεια εκτίναξε τις τιμές παραγωγού στη Γερμανία
Οι αντιδράσεις
Για το πολύ χαμηλό αυτό κόστος μεταφορών βέβαια κάποιος πρέπει να πληρώσει, και γι’ αυτό δεν έλειψαν και οι αντιδράσεις, οι οποίες ήλθαν από εταιρείες δημόσιων μεταφορών και ορισμένα ομοσπονδιακά κρατίδια. Η Βαυαρία, για παράδειγμα, απείλησε ακόμα και με απαγόρευση και τελικά χρειάστηκε απόφαση του Κοινοβουλίου της χώρας (Bundestag) για να ισχύσει το μέτρο σε όλη τη χώρα. Η εξοικονόμηση για τους κατοίκους είναι σημαντική. Για παράδειγμα, ένα μόνο εισιτήριο στο Βερολίνο κοστίζει τρία ευρώ και ένα μηνιαίο πάσο κοστίζει 86 ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία του ιστοτόπου traveltomorrow.com.
Το Euronews αναφέρει ότι έρευνες που διενεργήθηκαν από τον Σύνδεσμο Γερμανικών Εταιρειών Μεταφορών (VDV) και την κρατική Deutsche Bahn έδειξαν ότι ο ένας στους πέντε ενθαρρύνθηκε να στραφεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς για πρώτη φορά στη ζωή του. Περίπου 21 εκατομμύρια πάσα των 9 ευρώ πουλήθηκαν μόνο τον Ιούνιο, επιπλέον των 10 εκατομμυρίων συνδρομητών που έλαβαν αυτόματα το μειωμένο εισιτήριο.
Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο σύμφωνα με εκτιμήσεις θα στοιχίσει στην κυβέρνηση της Γερμανίας περίπου 2,5 δισ. ευρώ, αφού πρέπει να επιδοτήσει τους σιδηροδρόμους, οι οποίοι δεν βγάζουν τα έξοδά τους με τόσο φθηνό εισιτήριο. Με τις υψηλές τιμές της ενέργειας το ποσό αυτό τώρα μπορεί να αυξηθεί.
«Η νοοτροπία του δωρεάν»
Τελικά η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που τώρα οι Γερμανοί θέλουν κι άλλα τέτοια μέτρα. Τα εισιτήρια με τις μεγάλες αυτές εκπτώσεις θα πάψουν να ισχύουν – με βάση όσα είναι γνωστά μέχρι τώρα – από τα τέλη Αυγούστου και αρκετοί πολιτικοί και πολλοί κάτοικοι θέλουν το μέτρο να παραταθεί με κάποια μορφή. Σε δημοσκόπηση της Kantar τον περασμένο μήνα σχεδόν το 80% των ερωτηθέντων υποστήριξε αυτή την ιδέα, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.
Το υπουργείο Οικονομικών πάντως δεν είναι και τόσο σίγουρο. Ο αρμόδιος υπουργός Κρίστιαν Λίντνερ προκάλεσε σάλο στο Twitter την περασμένη εβδομάδα, όταν επέκρινε τη «νοοτροπία του δωρεάν» των πολιτών, όπως τη χαρακτήρισε, και υποστήριξε ότι μια τέτοια επιδότηση δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί με βιώσιμο τρόπο μακροπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση τα φθηνά αυτά εισιτήρια βοήθησαν στον περιορισμό του πληθωρισμού. Το Γερμανικό Οικονομικό Ινστιτούτο στην Κολωνία εκτιμά ότι η αύξηση των ονομαστικών τιμών θα ήταν περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερη τον Ιούνιο χωρίς τέτοια μέτρα. Η προσφορά φθηνής δημόσιας μεταφοράς μείωσε σημαντικά το κόστος αυτό, όπως εκτιμάται. Βασικός λόγος για την επέκταση του μέτρου με κάποια μορφή είναι ότι η Γερμανία, όπως και πολλές άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και όχι μόνο, δεν έχει ακόμη αντιμετωπίσει τη χειρότερη έκρηξη του πληθωρισμού.
Πηγή: Εντυπη έκδοση Τα Νεα


Latest News

Αυξάνει 200% τα bonus των στελεχών εν μέσω απολύσεων η Meta
Σημειώνεται πως την αύξηση αυτή δεν θα την λάβει ο CEO της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Στα 28 δισ. ευρώ ο λογαριασμός από τους τελευταίους δασμούς Τραμπ για την Ευρώπη
Η Ευρώπη εκτιμά ότι οι δασμοί αυτοί είναι τέσσερις φορές υψηλότεροι από την τελευταία φορά που επέβαλε δασμούς ο Τραμπ το 2018

Η BMW βάζει «στοπ» σε επένδυση 600 εκατ. στερλίνων στη Μεγάλη Βρετανία
Η επένδυση που τελικά δεν θα γίνει αφορούσε την αναβάθμιση του εργοστασίου Mini στην Οξφόρδη

Η Μαδρίτη γίνεται ο νέος hot προορισμός για τους Αμερικανούς που μεταναστεύουν λόγω Τραμπ
Το κόστος ζωής στη Μαδρίτη είναι αρκετό μικρότερο άλλων μεγάλων πόλεων, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι

Το τέλος των «μονόκερων» - Πώς έσκασε η φούσκα αξίας 1 τρισ. στη Silicon Valley
Πολλές από τις αμερικανικές startups που μεσουρανούσαν πριν τον κορονοϊό σήμερα βρίσκονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
![«Made in Germany» αυτοκίνητα: Το μεγάλο στοίχημα της νέας κυβέρνησης της Γερμανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/autok-600x400.jpg)
«Made in Germany» αυτοκίνητα: Το μεγάλο στοίχημα της νέας κυβέρνησης της Γερμανίας [γράφημα]
Ενέργεια και προκλήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες το μεγάλο στοίχημα μετά τις εκλογές της Κυριακής

Σκοτ Μπέσεντ: Η οικονομική συνεργασία θα προστατεύσει τους Ουκρανούς και τους Αμερικανούς φορολογούμενους
Ο Σκοτ Μπέσεντ υπερασπίστηκε την προσπάθεια του Ντόναλντ Τραμπ να προωθήσει μια συμφωνία με την Ουκρανία για τους φυσικούς της πόρους

Πόσα δισεκατομμύρια υποστηρίζει ότι περιέκοψε το DOGE - Οι αμφιβολίες
Το DOGE δεν έχει προσφέρει λεπτομέρειες σχετικά με όλες τις δηλωθείσες εξοικονομήσεις

Η Ευρώπη ψάχνει τρόπους να «βάλει χέρι» στα 280 δισ. παγωμένα ρωσικά κεφάλαια
Η Ένωση διερευνά πιο επιθετικά τρόπους για την κατάσχεση των παγωμένων περιουσιακών στοιχείων της ρωσικής κεντρικής τράπεζας, καθώς προσπαθεί να εξασφαλίσει οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη για την Ουκρανία

Ποιες εταιρείες βάζει στο «μάτι» ο Γουόρεν Μπάφετ - Άνοδος στα λειτουργικά κέρδη της Berkshire
Η Berkshire Hathaway δήλωσε πως αναμένει ζημίες προ φόρων ύψους περίπου 1,3 δισ. δολαρίων λόγω των πυρκαγιών στο Λος Άντζελες