γράφει ο Νίκος Λιβανός
Από τις 28 Ιουλίου τέθηκε σε λειτουργία η πλατφόρμα του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» για την υποβολή αιτήσεων επιδότησης αγοράς νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Το νέο πρόγραμμα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη σε σχέση με τον πρώτο κύκλο επιδοτήσεων, όπου το όφελος μπορεί να αγγίξει ακόμη και τις 9.500 ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο υποψήφιος αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να λάβει επιδότηση έως 8.000 ευρώ, μιας και η αγορά του χρηματοδοτείται 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με την επιδότηση να ανέρχεται έως και 8.000 ευρώ.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι πλέον μπορεί να ωφεληθεί με άλλα 1.000 ευρώ στην περίπτωση που έχει ένα παλιό αυτοκίνητο και προτίθεται να το αποσύρει, με την αγορά του ηλεκτρικού. Ενώ αν επιλέξει και την εγκατάσταση έξυπνου ηλεκτρικού φορτιστή που χρηματοδοτείται με άλλα 500 ευρώ, τότε το συνολικό όφελος αγγίζει τα 9.500 ευρώ!
Nα σημειωθεί ότι όποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει λιανική τιμή προ φόρων πάνω από 26.666 ευρώ επωφελείται την καθολική επιδότηση των 8.000 ευρώ. Από το ποσό των 26.666 ευρώ και κάτω η επιδότηση ισούται με το 30% της τιμή του ηλεκτρικού.
Αναδρομική ισχύ
Επίσης, η νέα επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου του 2021, ενώ η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Οπότε το όφελος της επιδότησης το λαμβάνει και αυτός που έχει ήδη αποκτήσει ηλεκτρικό όχημα (ΙΧ, δίκυκλο, ποδήλατο), αρκεί η αγορά να έχει γίνει κατά το χρονικό διάστημα από την 31η Δεκεμβρίου 2021 και έπειτα.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προβαίνουν στις αιτήσεις τους στην πλατφόρμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» που έχει ανοίξει από τις 28 Ιουλίου.
Οπως ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας τα κίνητρα και οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αυτοκινήτων, δικύκλων και τρικύκλων στο νέο «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» είναι από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη και κυμαίνονται ανά κατηγορία από 30% έως 40%.
Το όφελος στα μικρά, μεσαία και πολυτελή ηλεκτρικά
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το όφελος στα μικρά και μικρομεσαία ηλεκτρικά μοντέλα, που χάρη στην επιδότηση η τιμή τους κινείται αρκετά κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ.
Για παράδειγμα, ένα μικρό, ιταλικό ηλεκτρικό μοντέλο που κοστίζει 33.000 ευρώ, χάρη στην επιδότηση των 8.000 ευρώ, η νέα του τιμή ορίζεται από την ελληνική αντιπροσωπεία στα 25.550 ευρώ – με το έξτρα όφελος της απόσυρσης των 1.000 ευρώ η τιμή είναι στα 24.550 ευρώ.
Ενα νέο ηλεκτρικό SUV που κοστίζει 43.000 ευρώ, με το όφελος της επιδότησης η τιμή του ορίζεται στα 35.000 ευρώ. Η επιδότηση των 8.000 ευρώ ισχύει για όσα μοντέλα έχουν λιανική τιμή προ φόρων από 26.666 ευρώ και άνω. Οπότε για ένα μικρό, διθέσιο ηλεκτρικό που κοστίζει 25.990 ευρώ η νέα του τιμή με το όφελος ορίζεται στα 20.960 ευρώ – όφελος 6.288 ευρώ.
Τι ισχύει για ηλεκτρικές «μοτοσικλέτες»
Ο δεύτερος κύκλος «Κινούμαι ηλεκτρικά» ισχύει και για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου επιδοτώντας μέρος της αξίας του, ενώ περιλαμβάνει και έξτρα όφελος για την αγορά δεύτερης μπαταρίας ή απόσυρσης του παλιού διτρόχου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση η επιδότηση φθάνει το 30% της αξίας του δικύκλου προ φόρων με μέγιστο τα 1.300 ευρώ, ενώ μπορεί να επιδοτηθεί με 300 ευρώ η αγορά έξτρα μπαταρίας. Αν η αγορά καινούργιου ηλεκτρικού δικύκλου συνδυαστεί με απόσυρση του παλιού, έχεις επιπλέον επιδότηση 400 ευρώ.
Οσον αφορά τα AμεΑ και τους τριτέκνους, η επιδότηση αυξάνεται κατά 500 ευρώ.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων