γράφει ο Νίκος Λιβανός
Από τις 28 Ιουλίου τέθηκε σε λειτουργία η πλατφόρμα του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» για την υποβολή αιτήσεων επιδότησης αγοράς νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Το νέο πρόγραμμα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη σε σχέση με τον πρώτο κύκλο επιδοτήσεων, όπου το όφελος μπορεί να αγγίξει ακόμη και τις 9.500 ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο υποψήφιος αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να λάβει επιδότηση έως 8.000 ευρώ, μιας και η αγορά του χρηματοδοτείται 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με την επιδότηση να ανέρχεται έως και 8.000 ευρώ.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι πλέον μπορεί να ωφεληθεί με άλλα 1.000 ευρώ στην περίπτωση που έχει ένα παλιό αυτοκίνητο και προτίθεται να το αποσύρει, με την αγορά του ηλεκτρικού. Ενώ αν επιλέξει και την εγκατάσταση έξυπνου ηλεκτρικού φορτιστή που χρηματοδοτείται με άλλα 500 ευρώ, τότε το συνολικό όφελος αγγίζει τα 9.500 ευρώ!
Nα σημειωθεί ότι όποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει λιανική τιμή προ φόρων πάνω από 26.666 ευρώ επωφελείται την καθολική επιδότηση των 8.000 ευρώ. Από το ποσό των 26.666 ευρώ και κάτω η επιδότηση ισούται με το 30% της τιμή του ηλεκτρικού.
Αναδρομική ισχύ
Επίσης, η νέα επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου του 2021, ενώ η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Οπότε το όφελος της επιδότησης το λαμβάνει και αυτός που έχει ήδη αποκτήσει ηλεκτρικό όχημα (ΙΧ, δίκυκλο, ποδήλατο), αρκεί η αγορά να έχει γίνει κατά το χρονικό διάστημα από την 31η Δεκεμβρίου 2021 και έπειτα.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προβαίνουν στις αιτήσεις τους στην πλατφόρμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» που έχει ανοίξει από τις 28 Ιουλίου.
Οπως ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας τα κίνητρα και οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αυτοκινήτων, δικύκλων και τρικύκλων στο νέο «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» είναι από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη και κυμαίνονται ανά κατηγορία από 30% έως 40%.
Το όφελος στα μικρά, μεσαία και πολυτελή ηλεκτρικά
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το όφελος στα μικρά και μικρομεσαία ηλεκτρικά μοντέλα, που χάρη στην επιδότηση η τιμή τους κινείται αρκετά κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ.
Για παράδειγμα, ένα μικρό, ιταλικό ηλεκτρικό μοντέλο που κοστίζει 33.000 ευρώ, χάρη στην επιδότηση των 8.000 ευρώ, η νέα του τιμή ορίζεται από την ελληνική αντιπροσωπεία στα 25.550 ευρώ – με το έξτρα όφελος της απόσυρσης των 1.000 ευρώ η τιμή είναι στα 24.550 ευρώ.
Ενα νέο ηλεκτρικό SUV που κοστίζει 43.000 ευρώ, με το όφελος της επιδότησης η τιμή του ορίζεται στα 35.000 ευρώ. Η επιδότηση των 8.000 ευρώ ισχύει για όσα μοντέλα έχουν λιανική τιμή προ φόρων από 26.666 ευρώ και άνω. Οπότε για ένα μικρό, διθέσιο ηλεκτρικό που κοστίζει 25.990 ευρώ η νέα του τιμή με το όφελος ορίζεται στα 20.960 ευρώ – όφελος 6.288 ευρώ.
Τι ισχύει για ηλεκτρικές «μοτοσικλέτες»
Ο δεύτερος κύκλος «Κινούμαι ηλεκτρικά» ισχύει και για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου επιδοτώντας μέρος της αξίας του, ενώ περιλαμβάνει και έξτρα όφελος για την αγορά δεύτερης μπαταρίας ή απόσυρσης του παλιού διτρόχου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση η επιδότηση φθάνει το 30% της αξίας του δικύκλου προ φόρων με μέγιστο τα 1.300 ευρώ, ενώ μπορεί να επιδοτηθεί με 300 ευρώ η αγορά έξτρα μπαταρίας. Αν η αγορά καινούργιου ηλεκτρικού δικύκλου συνδυαστεί με απόσυρση του παλιού, έχεις επιπλέον επιδότηση 400 ευρώ.
Οσον αφορά τα AμεΑ και τους τριτέκνους, η επιδότηση αυξάνεται κατά 500 ευρώ.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα
Άτοκα μικροδάνεια έως 25.000€ για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων
Τα προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση στα ακίνητα - Τι ετοιμάζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας