γράφει ο Νίκος Λιβανός
Από τις 28 Ιουλίου τέθηκε σε λειτουργία η πλατφόρμα του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» για την υποβολή αιτήσεων επιδότησης αγοράς νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ηλεκτρικών ποδηλάτων. Το νέο πρόγραμμα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα οικονομικά οφέλη σε σχέση με τον πρώτο κύκλο επιδοτήσεων, όπου το όφελος μπορεί να αγγίξει ακόμη και τις 9.500 ευρώ.
Συγκεκριμένα, ο υποψήφιος αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να λάβει επιδότηση έως 8.000 ευρώ, μιας και η αγορά του χρηματοδοτείται 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων με την επιδότηση να ανέρχεται έως και 8.000 ευρώ.
Εξίσου σημαντικό είναι ότι πλέον μπορεί να ωφεληθεί με άλλα 1.000 ευρώ στην περίπτωση που έχει ένα παλιό αυτοκίνητο και προτίθεται να το αποσύρει, με την αγορά του ηλεκτρικού. Ενώ αν επιλέξει και την εγκατάσταση έξυπνου ηλεκτρικού φορτιστή που χρηματοδοτείται με άλλα 500 ευρώ, τότε το συνολικό όφελος αγγίζει τα 9.500 ευρώ!
Nα σημειωθεί ότι όποιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει λιανική τιμή προ φόρων πάνω από 26.666 ευρώ επωφελείται την καθολική επιδότηση των 8.000 ευρώ. Από το ποσό των 26.666 ευρώ και κάτω η επιδότηση ισούται με το 30% της τιμή του ηλεκτρικού.
Αναδρομική ισχύ
Επίσης, η νέα επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» έχει αναδρομική ισχύ από την 1η Δεκεμβρίου του 2021, ενώ η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Οπότε το όφελος της επιδότησης το λαμβάνει και αυτός που έχει ήδη αποκτήσει ηλεκτρικό όχημα (ΙΧ, δίκυκλο, ποδήλατο), αρκεί η αγορά να έχει γίνει κατά το χρονικό διάστημα από την 31η Δεκεμβρίου 2021 και έπειτα.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προβαίνουν στις αιτήσεις τους στην πλατφόρμα «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» που έχει ανοίξει από τις 28 Ιουλίου.
Οπως ανέφερε ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας τα κίνητρα και οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αυτοκινήτων, δικύκλων και τρικύκλων στο νέο «Κινούμαι ηλεκτρικά 2» είναι από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη και κυμαίνονται ανά κατηγορία από 30% έως 40%.
Το όφελος στα μικρά, μεσαία και πολυτελή ηλεκτρικά
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το όφελος στα μικρά και μικρομεσαία ηλεκτρικά μοντέλα, που χάρη στην επιδότηση η τιμή τους κινείται αρκετά κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ.
Για παράδειγμα, ένα μικρό, ιταλικό ηλεκτρικό μοντέλο που κοστίζει 33.000 ευρώ, χάρη στην επιδότηση των 8.000 ευρώ, η νέα του τιμή ορίζεται από την ελληνική αντιπροσωπεία στα 25.550 ευρώ – με το έξτρα όφελος της απόσυρσης των 1.000 ευρώ η τιμή είναι στα 24.550 ευρώ.
Ενα νέο ηλεκτρικό SUV που κοστίζει 43.000 ευρώ, με το όφελος της επιδότησης η τιμή του ορίζεται στα 35.000 ευρώ. Η επιδότηση των 8.000 ευρώ ισχύει για όσα μοντέλα έχουν λιανική τιμή προ φόρων από 26.666 ευρώ και άνω. Οπότε για ένα μικρό, διθέσιο ηλεκτρικό που κοστίζει 25.990 ευρώ η νέα του τιμή με το όφελος ορίζεται στα 20.960 ευρώ – όφελος 6.288 ευρώ.
Τι ισχύει για ηλεκτρικές «μοτοσικλέτες»
Ο δεύτερος κύκλος «Κινούμαι ηλεκτρικά» ισχύει και για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου επιδοτώντας μέρος της αξίας του, ενώ περιλαμβάνει και έξτρα όφελος για την αγορά δεύτερης μπαταρίας ή απόσυρσης του παλιού διτρόχου.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση η επιδότηση φθάνει το 30% της αξίας του δικύκλου προ φόρων με μέγιστο τα 1.300 ευρώ, ενώ μπορεί να επιδοτηθεί με 300 ευρώ η αγορά έξτρα μπαταρίας. Αν η αγορά καινούργιου ηλεκτρικού δικύκλου συνδυαστεί με απόσυρση του παλιού, έχεις επιπλέον επιδότηση 400 ευρώ.
Οσον αφορά τα AμεΑ και τους τριτέκνους, η επιδότηση αυξάνεται κατά 500 ευρώ.
Πηγή: Έντυπη Έκδοση ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας