Σε δραστικά μέτρα καταφεύγει η Ευρώπη, στην προσπάθεια που κάνει να διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκειά της ενόψει του χειμώνα, την ώρα που η Ρωσία εξακολουθεί να παρέχει το αέριο με το σταγονόμετρο. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, ένας στόλος πέντε πλοίων κατευθύνεται από την Ασία προς τις ευρωπαϊκές αγορές, μεταφέροντας σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια ντίζελ. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό σε πέντε μήνες σε επίπεδο βαρελιών ανά ημέρα.
Οπως δήλωσαν traders, οι αυξανόμενες ροές ντίζελ – το οποίο χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές κ.λ.π. – προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των διαταραχών της αγοράς που προκαλούνται από τις υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Αμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας (ARA) σε σχέση με την Ασία.
Διαβάστε επίσης: Ξηρασία: Σήμα κινδύνου για την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης
Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που προκαλεί πτώση της στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο. Η υδάτινη οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο ARA με καταναλωτές σε Ευρώπη είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες, δημιουργώντας μια στενότητα εφοδιασμού που θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση των αποθεμάτων που θα πρέπει να αναπληρωθούν πριν από τον χειμώνα.
Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία έχουν προειδοποιήσει για αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσουν το ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η περιοχή αγοράζει περισσότερο άνθρακα από όλο τον κόσμο. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσο έντονα θα ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη στο τέλος του έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.
30 ημέρες ταξίδι…
Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν έναν μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία, όπως τα Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
«Οι traders εκμεταλλεύονται τις οικονομίες κλίμακας για να κάνουν το arbitrage Ανατολής – Δύσης λειτουργικό, φορτώνοντας τα φορτία τους σε αυτά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια» δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής αναλύτρια της Vortexa στην Ασία.
Η μεταστροφή από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να ενισχύει την πρόβλεψή του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως, με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι παραγωγοί ενέργειας θα αλλάξουν καύσιμα.
Το φυσικό αέριο
Η επιπλέον ζήτηση που οδήγησε στην αναθεώρηση είναι «συντριπτικά συγκεντρωμένη» στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ανέφερε ο Οργανισμός. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται από τον Damien Courvalin, επικεφαλής του ενεργειακού τομέα στην Goldman Sachs, ο οποίος αναμένει ότι η στροφή από αέριο σε πετρέλαιο θα αντιπροσωπεύει 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πρόσθετης ζήτησης αυτόν τον χειμώνα, σε σύγκριση με ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πέρυσι.
Η στροφή από το φυσικό αέριο αποτελεί οπισθοδρόμηση στην παγκόσμια προσπάθεια για καθαρότερη ενέργεια. Πολλές χώρες στράφηκαν στο φυσικό αέριο ως μέρος των προσπαθειών απανθρακοποίησης, καθώς είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο. Οι πιο βρώμικες εναλλακτικές λύσεις, όπως ο άνθρακας, θα δυσκολέψουν τα έθνη να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους.
Η Κομισιόν θα συνεχίσει να επιτρέπει την αυξημένη παραγωγή ενέργειας από άνθρακα φέτος και το επόμενο έτος, αντιστρέφοντας προσωρινά τη μακροπρόθεσμη στρατηγική για μείωση της κατανάλωσης άνθρακα στην Ευρώπη, ανέφεραν οι αναλυτές της Fitch Solutions σε σημείωμα της 8ης Αυγούστου. Και οι υψηλότερες τιμές LNG θα ενθαρρύνουν τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως να στραφούν από το φυσικό αέριο στον άνθρακα, όπου είναι δυνατόν.
Latest News
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»