
Σε δραστικά μέτρα καταφεύγει η Ευρώπη, στην προσπάθεια που κάνει να διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκειά της ενόψει του χειμώνα, την ώρα που η Ρωσία εξακολουθεί να παρέχει το αέριο με το σταγονόμετρο. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, ένας στόλος πέντε πλοίων κατευθύνεται από την Ασία προς τις ευρωπαϊκές αγορές, μεταφέροντας σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια ντίζελ. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό σε πέντε μήνες σε επίπεδο βαρελιών ανά ημέρα.
Οπως δήλωσαν traders, οι αυξανόμενες ροές ντίζελ – το οποίο χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές κ.λ.π. – προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των διαταραχών της αγοράς που προκαλούνται από τις υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Αμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας (ARA) σε σχέση με την Ασία.
Διαβάστε επίσης: Ξηρασία: Σήμα κινδύνου για την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης
Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που προκαλεί πτώση της στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο. Η υδάτινη οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο ARA με καταναλωτές σε Ευρώπη είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες, δημιουργώντας μια στενότητα εφοδιασμού που θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση των αποθεμάτων που θα πρέπει να αναπληρωθούν πριν από τον χειμώνα.
Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία έχουν προειδοποιήσει για αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσουν το ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η περιοχή αγοράζει περισσότερο άνθρακα από όλο τον κόσμο. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσο έντονα θα ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη στο τέλος του έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.
30 ημέρες ταξίδι…
Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν έναν μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία, όπως τα Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
«Οι traders εκμεταλλεύονται τις οικονομίες κλίμακας για να κάνουν το arbitrage Ανατολής – Δύσης λειτουργικό, φορτώνοντας τα φορτία τους σε αυτά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια» δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής αναλύτρια της Vortexa στην Ασία.
Η μεταστροφή από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να ενισχύει την πρόβλεψή του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως, με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι παραγωγοί ενέργειας θα αλλάξουν καύσιμα.
Το φυσικό αέριο
Η επιπλέον ζήτηση που οδήγησε στην αναθεώρηση είναι «συντριπτικά συγκεντρωμένη» στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ανέφερε ο Οργανισμός. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται από τον Damien Courvalin, επικεφαλής του ενεργειακού τομέα στην Goldman Sachs, ο οποίος αναμένει ότι η στροφή από αέριο σε πετρέλαιο θα αντιπροσωπεύει 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πρόσθετης ζήτησης αυτόν τον χειμώνα, σε σύγκριση με ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πέρυσι.
Η στροφή από το φυσικό αέριο αποτελεί οπισθοδρόμηση στην παγκόσμια προσπάθεια για καθαρότερη ενέργεια. Πολλές χώρες στράφηκαν στο φυσικό αέριο ως μέρος των προσπαθειών απανθρακοποίησης, καθώς είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο. Οι πιο βρώμικες εναλλακτικές λύσεις, όπως ο άνθρακας, θα δυσκολέψουν τα έθνη να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους.
Η Κομισιόν θα συνεχίσει να επιτρέπει την αυξημένη παραγωγή ενέργειας από άνθρακα φέτος και το επόμενο έτος, αντιστρέφοντας προσωρινά τη μακροπρόθεσμη στρατηγική για μείωση της κατανάλωσης άνθρακα στην Ευρώπη, ανέφεραν οι αναλυτές της Fitch Solutions σε σημείωμα της 8ης Αυγούστου. Και οι υψηλότερες τιμές LNG θα ενθαρρύνουν τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως να στραφούν από το φυσικό αέριο στον άνθρακα, όπου είναι δυνατόν.


Latest News

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Αιφνιδιαστικοί έλεγχοι της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε ακτοπλοϊκές εταιρείες
Στόχος, να εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές στην ερευνώμενη αγορά

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων
![Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/ploia-600x338.jpg)
Morningstar DBRS: Γάλλοι και Έλληνες τραπεζίτες πήραν την «πίτα» της ναυτιλιακής βιομηχανίας [γράφημα]
Γιατί η ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να μειώσει τις ανησυχίες για την ποιότητα του ενεργητικού για τις ευρωπαϊκές τράπεζες

Ναυτιλιακές φεύγουν άρον-άρον από Χονγκ Κονγκ - Οι φόβοι για τις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας
Παρά την εισροή κινεζικών πλοίων στο νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ, ο αριθμός των πλοίων που φέρουν τη σημαία του μειώθηκε 8%

Περισσότερα από 50 ρυμουλκά συμμορφώθηκαν με το προεδρικό διάταγμα
Πρόκειται για αριθμό που υπερπαρκεί για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες σε ρυμούλκηση για Πειραιά και Ελευσίνα

Οι διμερείς σχέσεις Ελλάδας Ισραήλ και το λιμάνι του Πειραιά - Τι είπε ο Κορκίδης
Περαιτέρω ενίσχυση της διμερούς επιχειρηματικής συνεργασίας, με επίκεντρο τον Πειραιά και το λιμάνι του και εντοπισμός τομέων και τα πεδίων για την περαιτέρω διεύρυνση και εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών

Η κινεζική παντοκρατορία στα ναυπηγεία και τα μέτρα Τραμπ
Ένα στα δυο πλοία ηλικίας μικρότερης των δέκα ετών είναι κινεζικής κατασκευής

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών Clean Industrial Deal στη ναυτιλία - Τι ζητά η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με ανάρτησή της η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, χαιρετίζει την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Clean Industrial Deal