Σε δραστικά μέτρα καταφεύγει η Ευρώπη, στην προσπάθεια που κάνει να διασφαλίσει την ενεργειακή επάρκειά της ενόψει του χειμώνα, την ώρα που η Ρωσία εξακολουθεί να παρέχει το αέριο με το σταγονόμετρο. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, ένας στόλος πέντε πλοίων κατευθύνεται από την Ασία προς τις ευρωπαϊκές αγορές, μεταφέροντας σχεδόν 3 εκατ. βαρέλια ντίζελ. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό σε πέντε μήνες σε επίπεδο βαρελιών ανά ημέρα.
Οπως δήλωσαν traders, οι αυξανόμενες ροές ντίζελ – το οποίο χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές κ.λ.π. – προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα των διαταραχών της αγοράς που προκαλούνται από τις υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Αμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας (ARA) σε σχέση με την Ασία.
Διαβάστε επίσης: Ξηρασία: Σήμα κινδύνου για την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης
Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που προκαλεί πτώση της στάθμης των υδάτων στον ποταμό Ρήνο. Η υδάτινη οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο ARA με καταναλωτές σε Ευρώπη είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες, δημιουργώντας μια στενότητα εφοδιασμού που θα μπορούσε να προκαλέσει μείωση των αποθεμάτων που θα πρέπει να αναπληρωθούν πριν από τον χειμώνα.
Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία έχουν προειδοποιήσει για αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσουν το ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η περιοχή αγοράζει περισσότερο άνθρακα από όλο τον κόσμο. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσο έντονα θα ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη στο τέλος του έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.
30 ημέρες ταξίδι…
Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν έναν μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία, όπως τα Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
«Οι traders εκμεταλλεύονται τις οικονομίες κλίμακας για να κάνουν το arbitrage Ανατολής – Δύσης λειτουργικό, φορτώνοντας τα φορτία τους σε αυτά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια» δήλωσε η Serena Huang, επικεφαλής αναλύτρια της Vortexa στην Ασία.
Η μεταστροφή από φυσικό αέριο σε πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να ενισχύει την πρόβλεψή του για αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως, με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι παραγωγοί ενέργειας θα αλλάξουν καύσιμα.
Το φυσικό αέριο
Η επιπλέον ζήτηση που οδήγησε στην αναθεώρηση είναι «συντριπτικά συγκεντρωμένη» στη Μέση Ανατολή και την Ευρώπη, ανέφερε ο Οργανισμός. Η άποψη αυτή επιβεβαιώνεται από τον Damien Courvalin, επικεφαλής του ενεργειακού τομέα στην Goldman Sachs, ο οποίος αναμένει ότι η στροφή από αέριο σε πετρέλαιο θα αντιπροσωπεύει 1,5 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πρόσθετης ζήτησης αυτόν τον χειμώνα, σε σύγκριση με ένα εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πέρυσι.
Η στροφή από το φυσικό αέριο αποτελεί οπισθοδρόμηση στην παγκόσμια προσπάθεια για καθαρότερη ενέργεια. Πολλές χώρες στράφηκαν στο φυσικό αέριο ως μέρος των προσπαθειών απανθρακοποίησης, καθώς είναι το καθαρότερο ορυκτό καύσιμο. Οι πιο βρώμικες εναλλακτικές λύσεις, όπως ο άνθρακας, θα δυσκολέψουν τα έθνη να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους τους.
Η Κομισιόν θα συνεχίσει να επιτρέπει την αυξημένη παραγωγή ενέργειας από άνθρακα φέτος και το επόμενο έτος, αντιστρέφοντας προσωρινά τη μακροπρόθεσμη στρατηγική για μείωση της κατανάλωσης άνθρακα στην Ευρώπη, ανέφεραν οι αναλυτές της Fitch Solutions σε σημείωμα της 8ης Αυγούστου. Και οι υψηλότερες τιμές LNG θα ενθαρρύνουν τους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως να στραφούν από το φυσικό αέριο στον άνθρακα, όπου είναι δυνατόν.
Latest News
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι