
Μειώνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των πελατών της ΔΕΗ -μεγαλύτερου προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας– οι οποίοι έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Και αυτό, παρά την ενεργειακή κρίση και την αλματώδη άνοδο των τιμών του ρεύματος.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της επιχείρησης, που δημοσίευσε το ΑΠΕ, οι πελάτες της ΔΕΗ με ληξιπρόθεσμες οφειλές ήταν τον Ιούνιο εφέτος το 20,6% του συνόλου (ένας στους πέντε), έναντι:
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρική ενέργεια: Στα ύψη τα πρώτα τιμολόγια ρεύματος για τον Σεπτέμβριο
-23,1% τον Ιούνιο του 2021
-26,2% τον ίδιο μήνα του 2020
-26,4 % το 2019 και
-30,2% τον Ιούνιο του 2018.
Διαβάστε επίσης: ΔΕΗ: Deal με ιδιώτες για επένδυση σε μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Αυτό σημαίνει ότι το 2018 οι πελάτες με ληξιπρόθεσμες οφειλές ήταν 50% περισσότεροι (σε εκατοστιαία βάση) σε σχέση με το 2022 παρά το γεγονός ότι οι τιμές του ρεύματος από το φθινόπωρο του 2021 και μετά έχουν αυξηθεί εξαιτίας της διεθνούς κρίσης.
Καθοριστική η κρατική επιδότηση
Η συγκράτηση του ποσοστού των πελατών με ληξιπρόθεσμα χρέη προς τον μεγαλύτερο προμηθευτή αποδίδεται σε σειρά παραγόντων όπως οι επιδοτήσεις που παρέχει η Πολιτεία μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης προς τους καταναλωτές ρεύματος, οι εκπτώσεις που εφαρμόζει η ΔΕΗ, τα προγράμματα σταθερού τιμολογίου που δεν επηρεάστηκαν από την ρήτρα αναπροσαρμογής τους προηγούμενους μήνες (έως ότου η ρήτρα καταργήθηκε τον Ιούλιο) αλλά και τα προγράμματα διακανονισμού της επιχείρησης, που επιτρέπουν στους καταναλωτές οι οποίοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες, να διατηρούν ενήμερες τις οφειλές τους.
Η εικόνα της ΔΕΗ αποτελεί σαφή ένδειξη για την εξέλιξη του συνόλου της αγοράς δεδομένου ότι το μερίδιο αγοράς της επιχείρησης κυμαίνεται στο επίπεδο του 60%.
Η διατήρηση της τάσης συγκράτησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών αποτελεί κρίσιμη παράμετρο για την ΔΕΗ αλλά και για το σύνολο της ενεργειακής αγοράς καθώς οι τιμές του ρεύματος παραμένουν σε υψηλά επίπεδα λόγω των διεθνών εξελίξεων και της ανόδου του κόστους του φυσικού αερίου. Τα τιμολόγια που ανακοίνωσαν οι προμηθευτές ρεύματος για τον Σεπτέμβριο κυμαίνονται στο επίπεδο των 70-80 λεπτών ανά κιλοβατώρα, αλλά το τελικό κόστος αναμένεται σημαντικά χαμηλότερο μετά την επιδότηση του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης που αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Χατζηδάκης για Chevron: «Εθνική επιτυχία» η εκδήλωση ενδιαφέροντος για έρευνες
Η πρωτοβουλία της Chevron αναγνωρίζει την Ελληνική ΑΟΖ στην περιοχή, τόνισε ο Κωστής Χατζηδάκης

Τραμπ: Ανακαλεί τις άδειες των δυτικών ενεργειακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη Βενεζουέλα
Η κυβέρνηση Τραμπ αυξάνει την πίεση στη Βενεζουέλα

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Σενάριο fast track διαγωνισμού για τα blocks που ζητά η Chevron
Μετά τη Chevron και τρίτος πετρελαϊκός όμιλος έχει στο ραντάρ τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες, σύμφωνα με τον CEO της ΕΔΕΥΕΠ

Θα ξαναρχίσει να ρέει πετρέλαιο από τη Ρωσία;
Το ερώτημα για το πετρέλαιο παραμένει για τις ευρωπαϊκές εμπορικές εταιρείες -Τι θα γίνει με την λήξη του πολέμου

Παπασταύρου: Ψήφος εμπιστοσύνης το ενδιαφέρον της Chevron – Ενισχύει την ΑΟΖ της χώρας μας
Εντός του 2025 όλες οι διαδικασίες για τις έρευνες τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου

Πώς Chevron και ExxonMobil έρχονται πιο κοντά στην ανακάλυψη κοιτασμάτων αερίου
Ένα συνεχόμενο πεδίο ερευνών 81.655 τ.χλμ. για κοιτάσματα σε υδρογονάνθρακες δημιουργείται για Chevron και ExxonMobil

Παγκόσμιο ρεκόρ ενεργειακής κατανάλωσης το 2024
Υποχωρεί η παραγωγή ενέργειας από υδρογονάνθρακες προς όφελος της ηλεκτροπαραγωγής

Μπορεί η Gazprom να «αναστηθεί»; - Το μεγάλο σχέδιο για την εξυγίανση του άρρωστου γίγαντα
Η Ελένα Ιλιούχινα είναι η «εκλεκτή» του Πούτιν για την αναδιάρθωρση της Gazprom - Τι περιλαμβάνει το σχέδιο

ΔΕΣΦΑ: Εγκρίθηκε από τη ΡΑΑΕΥ το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης για την περίοδο 2024-2033
Το Πρόγραμμα περιλαμβάνει 71 συνολικά έργα για την ενίσχυση της εξαγωγικής δυνατότητας της χώρας σε φυσικό αέριο και την επέκταση του εγχώριου δικτύου μεταφοράς