
Σε απεργία προχώρησαν από χθες Κυριακή, για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, οι λιμενεργάτες στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Περίπου 1.900 μέλη του συνδικάτου Unite στο Felixstowe στο Suffolk απεργούν για οκτώ ημέρες αντιδρώντας για τους μισθούς.
Η Unite ανακοίνωσε ότι τα μέλη της απέρριψαν μια προσφορά για αυξήσεις 7% από την Felixstowe Dock and Railway Company, τονίζοντας ότι είναι κάτω από το ποσοστό του πληθωρισμού.
Εκπρόσωπος του λιμανιού χαρακτήρισε την απεργία ήταν «απογοητευτική».
Διαβάστε επίσης – Maersk: Τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες θα διαρκέσουν
Η προσφορά της εταιρείας
Περίπου 2.550 άτομα εργάζονται στο λιμάνι του Felixstowe – το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της χώρας, διακινώντας περίπου το 48% του εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι απεργοί εργάτες περιλαμβάνουν οδηγούς γερανών, χειριστές μηχανών και πλοία που φορτώνουν και ξεφορτώνουν πλοία.
Ο εκπρόσωπος του λιμανιού, Paul Davey, είπε ότι η μέση αμοιβή για τους εργαζομένους στο Felixstowe ήταν 43.000 στερλίνες και στους υπαλλήλους είχε προσφερθεί αύξηση 7% συν μια εφάπαξ πληρωμή 500 στερλινών.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Πόσο κοστίζει το σούπερ μάρκετ – «Στραγγαλίζει» τους πραγματικούς μισθούς ο πληθωρισμός
Και πρόσθεσε ότι η προσφορά αντιπροσωπεύει αύξηση μεταξύ 8,1% και 9,6%, ανάλογα με την κατηγορία εργαζομένων στο λιμάνι, τη στιγμή που η μέση αύξηση μισθού στη χώρα ήταν 5%.
Τα προβλήματα
«Έχουμε μια οικονομία που συρρικνώνεται, μπαίνουμε σε ύφεση… Νομίζω ότι είναι πράγματι μια πολύ δίκαιη προσφορά», είπε.
Μιλώντας στο πρόγραμμα Broadcasting House του BBC Radio 4 , πρόσθεσε ότι οι απεργίες ήταν μέρος της «εθνικής ατζέντας» της Unite.
«Εξυπηρετεί τον σκοπό τους να έχουν μια απεργία εδώ στο Felixstowe… Ξέρω ότι πολλοί από αυτούς [εργάτες] αισθάνονται ότι χρησιμοποιούνται ως πιόνια σε αυτό το παιχνίδι» τόνισε.
Ο μεγάλος ναυτιλιακός όμιλος Maersk προειδοποίησε ότι αναμένει η απεργία να προκαλέσει σοβαρή αναστάτωση με ορισμένα πλοία να καθυστερούν σημαντικά.
«Η απεργία θα προκαλέσει τεράστια αναστάτωση και θα επιφέρει αλυσιδωτές επιπτώσεις σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού του Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά αυτή η διαμάχη είναι αποκλειστικά ευθύνη της επιχείρησης», δήλωσε στο Reuters ο Μπόμπι Μόρτον, επικεφαλής της ένωσης για τις αποβάθρες, προσθέτοντας ότι η εταιρεία είχε την ευκαιρία να κάνει στα μέλη μας μια δίκαιη προσφορά, αλλά επέλεξε να μην το κάνει.
Η εργοδότρια εταιρεία ανακοίνωσε πως θα θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τον αντίκτυπο της απεργίας που διαρκέσει μέχρι τις 29 Αυγούστου


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)