Τους επόμενους μήνες, προετοιμαστείτε να ακούσετε πολλά στελέχη να κατηγορούν την «ξηρασία», τις «πλημμύρες» και τις «φυσικές καταστροφές» για τα χαμηλά κέρδη των εταιριών τους. Σε ορισμένα επίπεδα, αυτό είναι κατανοητό: μεγάλες εκτάσεις σε Αμερική, Ευρώπη, Ασία και Ωκεανία υποφέρουν είτε από ξηρασία είτε από πλημμύρες, και μερικές φορές και τα δύο φαινόμενα διαδοχικά. Αλλά αυτό το αφήγημα αποτελεί ταυτόχρονα μια παλιωμένη «ξύλινη» γλώσσα που συσκοτίζει τον τρόπο με τον οποίο αυτού του είδους τα οικονομικά δεινά είναι συνέπεια του ότι επί τόσο καιρό αφήναμε τους κινδύνους τους σχετικούς με τα ύδατα να παίζουν δεύτερο ρόλο, σε σχέση με τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Τώρα η DWS, η Fidelity International, η CalPERS και περίπου 60 άλλοι επενδυτές με συνολικά περιουσιακά στοιχεία σχεδόν 10 τρισεκατομμυρίων δολαρίων προσπαθούν να αλλάξουν αυτό το σκεπτικό.
Ο όμιλος μόλις ξεκίνησε την πρωτοβουλία Valuing Water Finance Initiative (Πρωτοβουλία Αποτίμησης Χρηματοδότησης Νερού) μετά από περισσότερα από δύο χρόνια σχεδιασμού της επιστημονικής αξιολόγησης ώστε να αναληφθεί δράση. Παρά το κάπως «ελαφρύ» όνομά του, η VWFI θα στοχεύσει 72 εταιρείες τροφίμων, ποτών, τεχνολογίας και ένδυσης από τη Microsoft έως τη McDonalds για να αξιολογήσει σωστά την έκθεσή τους στο νερό, καθώς και πως να το διαχειριστούν και να το προστατεύσουν καλύτερα. Βασίζεται στο πρότυπο του Climate Action 100+, μιας πρωτοβουλίας με επίκεντρο τον άνθρακα, με επικεφαλής 700 επενδυτές με περιουσιακά στοιχεία 68 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Η κλιματική μη κερδοσκοπική οργάνωση Ceres είναι ιδρυτικό μέλος και των δύο.
Δεν είναι ότι ο κίνδυνος που απειλεί τους υδάτινους πόρους αγνοείται εντελώς. Μια μικρότερη εκστρατεία επενδυτών υπό την ηγεσία της Ceres στο παρελθόν στόχευσε αλυσίδες φαστ φουντ, ενώ ένας άλλος μη κερδοσκοπικός οργανισμός, ο CDP, προειδοποίησε ότι κοστίζει στις εταιρείες πέντε φορές περισσότερο το να αγνοούν τους κινδύνους σχετικά με το νερό από το να ασχολούνται με αυτούς. Οι μέτοχοι, επίσης, αρχίζουν να πιέζουν τις εταιρείες σχετικά με την υποβάθμιση αυτών των κινδύνων. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, για παράδειγμα, περισσότερο από το 60% των ανεξάρτητων μετόχων της Tesla υποστήριξε μια πρόταση επενδυτών που καλούσε την εταιρία να αναπτύξει μια καλύτερη στρατηγική για το νερό. Αλλά τέτοιες αποφάσεις είναι σπάνιες και καθόλου συχνές.
Υπάρχουν καλά παραδείγματα εταιρικής δράσης για το νερό που μπορούν να αξιοποιηθούν, συμπεριλαμβανομένων στρατηγικών από την AB InBev, την Coca-Cola και την Intel. Αυτά κυμαίνονται από το να κάνουν τις εγκαταστάσεις τους αποδοτικές ως προς το νερό έως το να βοηθούν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούνται να αποκτήσουν μεγαλύτερη επίγνωση για το νερό αλλά και να διασφαλίσουν τους υδάτινους πόρους. Ορισμένες από αυτές τις εταιρείες βρίσκονται στην αρχική λίστα στόχων του VWFI – μια έξυπνη κίνηση που θα βοηθήσει στην ταχύτερη ανάπτυξη βέλτιστων πρακτικών για όσους έχουν καθυστερήσει. Με τα πρόσφατα παγκόσμια γεγονότα να δείχνουν για άλλη μια φορά πώς οι επιπτώσεις του μεταβαλλόμενου κλίματος γίνονται αισθητές περισσότερο μέσω του νερού, μια συντονισμένη επενδυτική λύση έχει ήδη αργήσει.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Ο Ντόναλντ Τραμπ θα βρει τον δάσκαλό του στις αγορές ομολόγων
Αν και η δημοσιονομική ορθότητα είναι σε μεγάλο βαθμό εκτός μόδας, υπάρχουν όρια στο ύψος των δαπανών που θα ανεχθούν οι δανειστές
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν