Συνεχίζει να υποχωρεί στη διεθνή κατάταξη λιμανιών ο ελεγχόμενος από τους Κινέζους της COSCO Πειραιάς, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της «LloydsList» που αφορούν το 2021.
Οπως αναφέρει η διεθνής εφημερίδα στην έκδοση «The top 100 ports 2022», το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας σημείωσε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μείωση της διακίνησης φορτίων εμπορευματοκιβωτίων στα 5,31 εκατ. teu, έναντι 5,43 εκατ. teu έναν χρόνο πριν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει πέντε θέσεις στην κατάταξη σε σχέση με τα δεδομένα του 2020, καθώς η πανδημία Covid 19, η συμφόρηση των λιμανιών και οι ακυρώσεις δρομολογίων εξακολουθούσαν να υφίστανται.
Και όλα αυτά ενώ στο σύνολό τους τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου κατάφεραν το 2021 να καλύψουν το χαμένο έδαφος του 2020 – το οποίο χάθηκε λόγω της πανδημίας – και να σημειώσουν αύξηση των διακινούμενων φορτίων άνω του 7%, στα 676,1 εκατ. teu, αριθμός που υπερκάλυψε την ύφεση του 2020.
Ωστόσο, η εικόνα δεν ήταν ίδια παντού, με τη Βόρεια Αμερική κυρίως να δίνει το στίγμα της ανάκαμψης. Στη Μεσόγειο καταγράφηκε μια ανάλογη διπλή εικόνα, καθώς άλλα λιμάνια κέρδισαν και άλλα έχασαν έδαφος. Οπως αναφέρει η έκδοση, το λιμάνι της Ταγγέρης στο Μαρόκο είναι το πιο κερδισμένο, καταγράφοντας άνοδο 25% σε έναν χρόνο, στα 7,173 εκατ. teu και θεωρείται πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου με τη Βαλένθια να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με άνοδο 3,2%, στα 5,604 εκατ. teu. Ενώ εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση του λιμανιού Marsaxlokk της Μάλτας (άνοδος πάνω από 20%) στα 2,967 εκατ. teu.
Διαβάστε επίσης – «Ever Arm»: Το μεγαλύτερο containership που έχει «δέσει» στο λιμάνι του Πειραιά
Τα σχέδια της COSCO
Από την άλλη πλευρά, ήταν μια απογοητευτική χρονιά για τον Πειραιά, με τη διακίνηση φορτίων να υποχωρεί κατά 2,3% στα 5,3 εκατ. teu, όπως προαναφέρθηκε. Ωστόσο, η COSCO εξακολουθεί να επιμένει, σημειώνει η «LloydsList», ότι στοχεύει να αυξήσει τους όγκους διακινούμενων φορτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου έως και 10 εκατ. teu στα επόμενα χρόνια.
Οσον αφορά τον Πειραιά, η συνολική μείωση στη διακίνηση φορτίων κατά 2,3%, προήλθε σύμφωνα με τη «LloydsList» κυρίως από τη μείωση κατά 4,1% στη διακίνηση φορτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ και ήταν λίγο κάτω από τα 4,7 εκατ. teu στο τέλος του 2021, ενώ έχουν τη δυνατότητα χειρισμού 7,2 εκατ. teu.
Αυτή η πτώση αντισταθμίστηκε από μια αύξηση 13,9% στον μικρότερο προβλήτα I, που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, ο οποίος διακίνησε 615.510 teu. Οπως και το 2020, η ανάπτυξη του τερματικού σταθμού το 2021 προήλθε από την αύξηση του όγκου μεταφόρτωσης.
Ο ΟΛΠ πρόσθεσε επίσης πέντε γερανούς στοίβαξης το 2021, συν έναν νέο γερανό super-post-panamax που θα του επιτρέψει να χειρίζεται πλοία 20.000 teu.
Η διακίνηση φορτίων
Ενώ το 2021 σηματοδότησε το δεύτερο έτος μείωσης της διακίνησης φορτίων στον Πειραιά, η COSCO Shipping Ports που ελέγχει όλο το λιμάνι έχει κάνει ξεκάθαρη τη φιλοδοξία της να φτάσει τη διακίνηση φορτίων στα 10 εκατ. teu στην ανατολική πύλη προς την Ευρωπαϊκή Ενωση, σημειώνει η «LloydsList».
Μάλιστα υπενθυμίζει ότι το φθινόπωρο του 2021 η COSCO Shipping Ports απέκτησε επίσημα άλλο ένα 16% του λιμανιού από το ελληνικό Δημόσιο για 88 εκατομμύρια ευρώ (89,3 εκατομμύρια δολάρια), για να αυξήσει το συνολικό μερίδιο ιδιοκτησίας της στο 67%. Εξασφάλισε επίσης από την κυβέρνηση πενταετή παράταση για να εκπληρώσει τις επενδυτικές της δεσμεύσεις ύψους 294 εκατ. ευρώ στο λιμάνι.
Επισημαίνεται ότι και το 2022 συνεχίζεται η πτωτική ρότα στον Πειραιά, καθώς το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 διακινήθηκαν από τους δύο προβλήτες της ΣΕΠ 2,535 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 9,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τον μήνα Ιούλιο διακινήθηκαν 391.500 εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 12% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος