Συνεχίζει να υποχωρεί στη διεθνή κατάταξη λιμανιών ο ελεγχόμενος από τους Κινέζους της COSCO Πειραιάς, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της «LloydsList» που αφορούν το 2021.
Οπως αναφέρει η διεθνής εφημερίδα στην έκδοση «The top 100 ports 2022», το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας σημείωσε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μείωση της διακίνησης φορτίων εμπορευματοκιβωτίων στα 5,31 εκατ. teu, έναντι 5,43 εκατ. teu έναν χρόνο πριν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει πέντε θέσεις στην κατάταξη σε σχέση με τα δεδομένα του 2020, καθώς η πανδημία Covid 19, η συμφόρηση των λιμανιών και οι ακυρώσεις δρομολογίων εξακολουθούσαν να υφίστανται.
Και όλα αυτά ενώ στο σύνολό τους τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου κατάφεραν το 2021 να καλύψουν το χαμένο έδαφος του 2020 – το οποίο χάθηκε λόγω της πανδημίας – και να σημειώσουν αύξηση των διακινούμενων φορτίων άνω του 7%, στα 676,1 εκατ. teu, αριθμός που υπερκάλυψε την ύφεση του 2020.
Ωστόσο, η εικόνα δεν ήταν ίδια παντού, με τη Βόρεια Αμερική κυρίως να δίνει το στίγμα της ανάκαμψης. Στη Μεσόγειο καταγράφηκε μια ανάλογη διπλή εικόνα, καθώς άλλα λιμάνια κέρδισαν και άλλα έχασαν έδαφος. Οπως αναφέρει η έκδοση, το λιμάνι της Ταγγέρης στο Μαρόκο είναι το πιο κερδισμένο, καταγράφοντας άνοδο 25% σε έναν χρόνο, στα 7,173 εκατ. teu και θεωρείται πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου με τη Βαλένθια να ακολουθεί στη δεύτερη θέση με άνοδο 3,2%, στα 5,604 εκατ. teu. Ενώ εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση του λιμανιού Marsaxlokk της Μάλτας (άνοδος πάνω από 20%) στα 2,967 εκατ. teu.
Διαβάστε επίσης – «Ever Arm»: Το μεγαλύτερο containership που έχει «δέσει» στο λιμάνι του Πειραιά
Τα σχέδια της COSCO
Από την άλλη πλευρά, ήταν μια απογοητευτική χρονιά για τον Πειραιά, με τη διακίνηση φορτίων να υποχωρεί κατά 2,3% στα 5,3 εκατ. teu, όπως προαναφέρθηκε. Ωστόσο, η COSCO εξακολουθεί να επιμένει, σημειώνει η «LloydsList», ότι στοχεύει να αυξήσει τους όγκους διακινούμενων φορτίων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ανατολικής Μεσογείου έως και 10 εκατ. teu στα επόμενα χρόνια.
Οσον αφορά τον Πειραιά, η συνολική μείωση στη διακίνηση φορτίων κατά 2,3%, προήλθε σύμφωνα με τη «LloydsList» κυρίως από τη μείωση κατά 4,1% στη διακίνηση φορτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η ΣΕΠ και ήταν λίγο κάτω από τα 4,7 εκατ. teu στο τέλος του 2021, ενώ έχουν τη δυνατότητα χειρισμού 7,2 εκατ. teu.
Αυτή η πτώση αντισταθμίστηκε από μια αύξηση 13,9% στον μικρότερο προβλήτα I, που διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, ο οποίος διακίνησε 615.510 teu. Οπως και το 2020, η ανάπτυξη του τερματικού σταθμού το 2021 προήλθε από την αύξηση του όγκου μεταφόρτωσης.
Ο ΟΛΠ πρόσθεσε επίσης πέντε γερανούς στοίβαξης το 2021, συν έναν νέο γερανό super-post-panamax που θα του επιτρέψει να χειρίζεται πλοία 20.000 teu.
Η διακίνηση φορτίων
Ενώ το 2021 σηματοδότησε το δεύτερο έτος μείωσης της διακίνησης φορτίων στον Πειραιά, η COSCO Shipping Ports που ελέγχει όλο το λιμάνι έχει κάνει ξεκάθαρη τη φιλοδοξία της να φτάσει τη διακίνηση φορτίων στα 10 εκατ. teu στην ανατολική πύλη προς την Ευρωπαϊκή Ενωση, σημειώνει η «LloydsList».
Μάλιστα υπενθυμίζει ότι το φθινόπωρο του 2021 η COSCO Shipping Ports απέκτησε επίσημα άλλο ένα 16% του λιμανιού από το ελληνικό Δημόσιο για 88 εκατομμύρια ευρώ (89,3 εκατομμύρια δολάρια), για να αυξήσει το συνολικό μερίδιο ιδιοκτησίας της στο 67%. Εξασφάλισε επίσης από την κυβέρνηση πενταετή παράταση για να εκπληρώσει τις επενδυτικές της δεσμεύσεις ύψους 294 εκατ. ευρώ στο λιμάνι.
Επισημαίνεται ότι και το 2022 συνεχίζεται η πτωτική ρότα στον Πειραιά, καθώς το διάστημα Ιανουάριος – Ιούλιος 2022 διακινήθηκαν από τους δύο προβλήτες της ΣΕΠ 2,535 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 9,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Τον μήνα Ιούλιο διακινήθηκαν 391.500 εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας μείωση 12% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2021.
Πηγή: Έντυπη έκδοση Τα Νέα
Latest News
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas