![Ναυτιλία: Η Κίνα ασθενεί και η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου δεν αισθάνεται καλά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/safe-bulkers.jpeg)
Όσο η κινεζική οικονομία παραμένει ο «μεγάλος ασθενής» λόγω της σκληρής πολιτικής κατά της πανδημίας Covid 19 και της ενεργειακής κρίσης, τόσο η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου θα παραμένει υπό πίεση καθώς όσο δεν ενισχύεται η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Χάνει έδαφος ο BDI
Την εβδομάδα 12-19 Αυγούστου ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI) έχασε ένα 13,4% σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking και βρέθηκε στις 1.279 μονάδες για να χάσει και χθες Δευτέρα νέο έδαφος και να κλείσει στις 1.270 μονάδες επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2020.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Απεργία στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/deiktes-naulagoras-600x440.jpg)
Πίεση στα Capesize
Στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα Capesize, που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομετάλλευμα, η πίεση συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κλείνει χθες στα 6.199 δολ. την ημέρα και τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν ότι η ζήτηση από την Κίνα θα καταφέρει να βελτιωθεί στο εγγύς μέλλον, με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανάκαμψη των κερδών τους ειδικά καθώς προχωράμε προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Διαβάστε επίσης: Maersk: Επένδυση 500 εκατ. δολαρίων στη Διώρυγα του Σουέζ
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking ο μέσος ναύλος φέτος στο πιο αντιπροσωπευτικό τμήμα των capes το BCI 5TC ( σταθμισμένος μέσος ναύλος πέντε διαδρομών) είναι στα 17.776 δολ. ενώ το 2021 ήταν στα 32.961 δολ. την ημέρα.
Μικρότερες πιέσεις στα Panamax
Στα πλοία μεγέθους Panamax, που διαδραματίζουν ρόλο στη μεταφορά σιτηρών (ήδη ξεκίνησαν οι εξαγωγές από Ουκρανία) και άνθρακα (μεγάλες εισαγωγές από Ευρώπη), οι πιέσεις είναι μικρότερες με τον μέσο ναύλο να κινείται στα επίπεδα των 15.000 δολ. την ημέρα όταν για όλο το 2022 μέχρι σήμερα είναι στα 23.483 δολ. και πέρυσι ήταν στα 26.746 δολ .την ημέρα
Ανοδικά για τα Supermax
Στα μικρότερου μεγέθους τα Supramax οι ναύλοι κινήθηκαν ανοδικά την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κινείται στα 19.082 δολ. την ημέρα, αυξημένο κατά 8,9% σε σύγκριση με μια εβδομάδα πριν. Πάντως ο μέσος ναύλος έτους μέχρι στιγμής είναι στα 25.797 δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 26.665 δολ. την ημέρα.
Ανάλογη εικόνα με τα supra παρουσιάζουν οι ναύλοι και στα μικρότερα πλοία τα handysize.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί Τραμπ: Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tanker_nautilia_-1-600x310.jpg)
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
![ΟΛΘ – κρουαζιέρα: Δυναμική έναρξη της νέας σεζόν στη Θεσσαλονίκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ThPA-S.A.-Port-of-Thessaloniki_1-600x338.jpg)
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
![Capital Ship Management Corp: Παρέλαβε τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/thumbnail_9a50e6a70a5827304653fea6e55f31ea-600x449.jpg)
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
![Attica Group: Σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/Attica-Group-600x300.jpg)
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
![Ναυτιλία: Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_trump_oil-600x352.png)
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
![Kissamos: Έκτακτο δρομολόγιο από Σαντορίνη – Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/kissamos-600x337.jpg)
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
![Ναυτιλία: Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/red-sea-scaled-1-600x400.jpg)
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί
![Ναυτιλία: Αλλάζουν τα δεδομένα στην Ευρώπη με την «Πυξίδα ανταγωνιστικότητας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EC-Leyen-Competitiveness-Compass-600x337.png)
«Πυξίδα ανταγωνιστικότητας» - Αλλάζουν τα δεδομένα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία
Η νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο που διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ
![Ερυθρά Θάλασσα: Επιστρέφει η σταθερότητα εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/red-sea-600x400.jpg)
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
![Ναυτιλία: Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/ploio-nautilia-600x376-1.jpg)
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»