![Ναυτιλία: Η Κίνα ασθενεί και η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου δεν αισθάνεται καλά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/02/safe-bulkers.jpeg)
Όσο η κινεζική οικονομία παραμένει ο «μεγάλος ασθενής» λόγω της σκληρής πολιτικής κατά της πανδημίας Covid 19 και της ενεργειακής κρίσης, τόσο η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου θα παραμένει υπό πίεση καθώς όσο δεν ενισχύεται η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Χάνει έδαφος ο BDI
Την εβδομάδα 12-19 Αυγούστου ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI) έχασε ένα 13,4% σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking και βρέθηκε στις 1.279 μονάδες για να χάσει και χθες Δευτέρα νέο έδαφος και να κλείσει στις 1.270 μονάδες επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2020.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Απεργία στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/deiktes-naulagoras-600x440.jpg)
Πίεση στα Capesize
Στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα Capesize, που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομετάλλευμα, η πίεση συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κλείνει χθες στα 6.199 δολ. την ημέρα και τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν ότι η ζήτηση από την Κίνα θα καταφέρει να βελτιωθεί στο εγγύς μέλλον, με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανάκαμψη των κερδών τους ειδικά καθώς προχωράμε προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Διαβάστε επίσης: Maersk: Επένδυση 500 εκατ. δολαρίων στη Διώρυγα του Σουέζ
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking ο μέσος ναύλος φέτος στο πιο αντιπροσωπευτικό τμήμα των capes το BCI 5TC ( σταθμισμένος μέσος ναύλος πέντε διαδρομών) είναι στα 17.776 δολ. ενώ το 2021 ήταν στα 32.961 δολ. την ημέρα.
Μικρότερες πιέσεις στα Panamax
Στα πλοία μεγέθους Panamax, που διαδραματίζουν ρόλο στη μεταφορά σιτηρών (ήδη ξεκίνησαν οι εξαγωγές από Ουκρανία) και άνθρακα (μεγάλες εισαγωγές από Ευρώπη), οι πιέσεις είναι μικρότερες με τον μέσο ναύλο να κινείται στα επίπεδα των 15.000 δολ. την ημέρα όταν για όλο το 2022 μέχρι σήμερα είναι στα 23.483 δολ. και πέρυσι ήταν στα 26.746 δολ .την ημέρα
Ανοδικά για τα Supermax
Στα μικρότερου μεγέθους τα Supramax οι ναύλοι κινήθηκαν ανοδικά την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κινείται στα 19.082 δολ. την ημέρα, αυξημένο κατά 8,9% σε σύγκριση με μια εβδομάδα πριν. Πάντως ο μέσος ναύλος έτους μέχρι στιγμής είναι στα 25.797 δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 26.665 δολ. την ημέρα.
Ανάλογη εικόνα με τα supra παρουσιάζουν οι ναύλοι και στα μικρότερα πλοία τα handysize.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023