Όσο η κινεζική οικονομία παραμένει ο «μεγάλος ασθενής» λόγω της σκληρής πολιτικής κατά της πανδημίας Covid 19 και της ενεργειακής κρίσης, τόσο η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου θα παραμένει υπό πίεση καθώς όσο δεν ενισχύεται η ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα.
Χάνει έδαφος ο BDI
Την εβδομάδα 12-19 Αυγούστου ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI) έχασε ένα 13,4% σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Allied Shipbroking και βρέθηκε στις 1.279 μονάδες για να χάσει και χθες Δευτέρα νέο έδαφος και να κλείσει στις 1.270 μονάδες επίπεδα που είχε να δει από τον Νοέμβριο του 2020.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Απεργία στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων
Πίεση στα Capesize
Στα μεγαλύτερου μεγέθους πλοία τα Capesize, που μεταφέρουν κυρίως σιδηρομετάλλευμα, η πίεση συνεχίστηκε και την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κλείνει χθες στα 6.199 δολ. την ημέρα και τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν ότι η ζήτηση από την Κίνα θα καταφέρει να βελτιωθεί στο εγγύς μέλλον, με αποτέλεσμα τη γρήγορη ανάκαμψη των κερδών τους ειδικά καθώς προχωράμε προς το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Διαβάστε επίσης: Maersk: Επένδυση 500 εκατ. δολαρίων στη Διώρυγα του Σουέζ
Σύμφωνα με την Allied Shipbroking ο μέσος ναύλος φέτος στο πιο αντιπροσωπευτικό τμήμα των capes το BCI 5TC ( σταθμισμένος μέσος ναύλος πέντε διαδρομών) είναι στα 17.776 δολ. ενώ το 2021 ήταν στα 32.961 δολ. την ημέρα.
Μικρότερες πιέσεις στα Panamax
Στα πλοία μεγέθους Panamax, που διαδραματίζουν ρόλο στη μεταφορά σιτηρών (ήδη ξεκίνησαν οι εξαγωγές από Ουκρανία) και άνθρακα (μεγάλες εισαγωγές από Ευρώπη), οι πιέσεις είναι μικρότερες με τον μέσο ναύλο να κινείται στα επίπεδα των 15.000 δολ. την ημέρα όταν για όλο το 2022 μέχρι σήμερα είναι στα 23.483 δολ. και πέρυσι ήταν στα 26.746 δολ .την ημέρα
Ανοδικά για τα Supermax
Στα μικρότερου μεγέθους τα Supramax οι ναύλοι κινήθηκαν ανοδικά την προηγούμενη εβδομάδα με το μέσο ναύλο να κινείται στα 19.082 δολ. την ημέρα, αυξημένο κατά 8,9% σε σύγκριση με μια εβδομάδα πριν. Πάντως ο μέσος ναύλος έτους μέχρι στιγμής είναι στα 25.797 δολ. όταν πέρυσι ήταν στα 26.665 δολ. την ημέρα.
Ανάλογη εικόνα με τα supra παρουσιάζουν οι ναύλοι και στα μικρότερα πλοία τα handysize.
Latest News
LNG Carriers: Οι παράγοντες που θα καθορίσουν τις τιμές
Το ενδιαφέρον εστιάζεται στον καιρό και σε άλλους τρεις παράγοντες n Τι αναφέρουν στις εκθέσεις τους ο οίκος Allied Shipbroking και το Baltic Exchange
Στο 7,4% του παγκοσμίου στόλου τα πλοία με εναλλακτικά καύσιμα - Οι εκτιμήσεις της Intermodal
Ενώ η χρηματοδότηση στην πιο πράσινη ναυτιλία σημειώνει πρόοδο, εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές προκλήσεις
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο