
Οι εργοδότες εξακολουθούν να είναι διχασμένοι σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης αυτής της νέας πραγματικότητας. Την ώρα που υπάλληλοι σε γραφεία σε ολόκληρη την Αμερική συμβιβάζονται στο υβριδικό μοντέλο εργασίας, ένα πράγμα καθίσταται σαφές: κανείς δεν θέλει να βρίσκεται στο γραφείο τις Παρασκευές.
Η Παρασκευή, η οποία κάποτε ήταν συνώνυμη με τα μεγάλης διάρκειας μεσημεριανά γεύματα και τις πρόωρες αναχωρήσεις για το σπίτι, γίνεται ολοένα και περισσότερο μια ημέρα για να μην πάει κανείς στο γραφείο.
Αυτή η τάση, η οποία υπήρχε πριν από την πανδημία, έχει υιοθετηθεί ευρέως και δημιουργεί νέες προκλήσεις για τους εργοδότες, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Washington Post.
Διαβάστε επίσης – OT FORUM 2 – Ernst Ekkehard: Η τηλεργασία ήρθε για να μείνει
Μόλις το 30% των εργαζομένων σε γραφείο εμφανίστηκε στη δουλειά τις Παρασκευές του Ιουνίου, σύμφωνα με την εταιρεία Kastle Systems, η οποία παρέχει υπηρεσίες ασφαλείας κτιρίων για 2.600 κτίρια σε όλη τη χώρα. Αυτό συγκρίνεται με το 41% τις Δευτέρες, την ημέρα με τη δεύτερη χαμηλότερη προσέλευση και 50% τις Τρίτες όταν το μεγαλύτερο ποσοστό των εργαζομένων βρίσκεται στο γραφείο.
«Έχει γίνει λιγάκι πολιτιστική νόρμα: Γνωρίζουν ότι κανείς άλλος δεν θα πάει στο γραφείο την Παρασκευή, οπότε ίσως η δουλειά μπορεί να γίνει και από το σπίτι» επισημαίνει ο Πίτερ Καπέλι, διευθυντής του Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού στην σχολή Wharton στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια.
Διαβάστε επίσης – Τετραήμερη εργασία: Είναι η λύση στο burnout των εργαζομένων;
Διχασμένοι οι εργοδότες
Μέχρι στιγμής, οι εργοδότες μοιάζουν διχασμένοι ως προς το αν θα υιοθετήσουν ένα μοντέλο ώστε να μην πηγαίνουν οι εργαζόμενοι την Παρασκευή στο γραφείο ή θα προσπαθήσουν να τους προσελκύσουν με κάθε τρόπο για να επιστρέψουν.
Πώς θα μπορούσε να συμβεί αυτό;
Με περισσότερο φαγητό, διαγωνισμούς ενδυμασίας και διαγωνισμούς καραόκε μέσα στις εταιρείες.
«Θέλουμε να βεβαιωθούμε ότι οι άνθρωποι θα κάνουν ένα διάλειμμα ώστε να μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες τους» τονίζει ο Paul Knopp, διευθύνων σύμβουλος της KPMG US.
Η κατάργηση της Παρασκευής
Ήδη, αρκετές νεοφυείς επιχειρήσεις και τεχνολογικές εταιρείες έχουν αρχίσει να καταργούν τις Παρασκευές στο γραφείο. Η πλατφόρμα κοινωνικής χρηματοδότησης Kickstarter και το online κατάστημα ThredUp είναι ανάμεσα στον μικρό αλλά αυξανόμενο αριθμό εταιρειών που προχωρούν στο μοντέλο τετραήμερης εργασίας, δηλαδή από τη Δευτέρα μέχρι την Πέμπτη.
Αυτοί οι μεταβαλλόμενοι κανόνες διαδίδονται στην οικονομία και αναδιαμορφώνουν τα επιχειρηματικά πρότυπα για εταιρείες ακινήτων, γκαράζ στάθμευσης και εστιατόρια.
Η διακοπή της δουλειάς στο γραφείο, ιδιαίτερα τις Παρασκευές, έχει οδηγήσει τις καφετέριες σε εταιρείες να μειώσουν τα ωράρια εργασίας, τα ντελικατέσεν να επανεξετάσουν το ενδεχόμενο αύξησης του προσωπικού και τα μπαρ να ξεκινήσουν τα happy hour νωρίτερα από ποτέ, στις 2 το μεσημέρι.
«Δεδομένου ότι δεν είναι στο γραφείο, οι άνθρωποι έρχονται νωρίς για να μαζέψουν τους φορητούς υπολογιστές τους, ενώ πίνουν ένα ή δύο κοκτέιλ» λέει ο Γενικός Διευθυντής Ντέιβ Ρόμπινσον. «Στις 4:30 ή στις 5 της Παρασκευής, είμαστε εντελώς γεμάτοι».
Η επιθυμία της δουλειάς από το σπίτι τις Παρασκευές είναι σχεδόν καθολική, λέει ο Τζόνι Τέιλορ, διευθύνων σύμβουλος ομάδας διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. «Όταν ρωτάς τους υπαλλήλους πότε θέλουν να εργαστούν από το σπίτι, όλοι θέλουν τις Παρασκευές».
Ο Τέιλορ άρχισε να πειραματίζεται με το υβριδικό μοντέλο εργασίας το 2015, πολύ πριν η πανδημία ανάγκασε τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν σε αυτό. Ωστόσο, τα αρχικά του «πειράματα» με την εργασία από οπουδήποτε αλλού εκτός του γραφείου τις Παρασκευές, ήταν καταστροφικά. Οι εργαζόμενοι άφηναν τη δουλειά και χαλάρωναν μετά το μεσημεριανό τις Πέμπτες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί η παραγωγικότητα.
Όμως τώρα, καθώς η πανδημία βρίσκεται στον τρίτο χρόνο, οι κανόνες έχουν αλλάξει. Οι άνθρωποι είναι περισσότερο συνηθισμένοι στην τηλεργασία, λέει ο Τέιλορ. Πλέον, επιτρέπει την τηλεργασία τις Δευτέρες και Παρασκευές. «Οι Παρασκευές από το σπίτι έχουν καθιερωθεί. Δεν υπάρχει επιστροφή».
Πηγή: in.gr


Latest News

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών

Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων

Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents