Ολοκληρώθηκε την Τρίτη 23 Αυγούστου η εκστρατεία κατά των απομιμήσεων που διεξάγουν όπως κάθε καλοκαίρι (για 20 συναπτά έτη) στη Γαλλία οι αρμόδιες τελωνειακές αρχές σε συνεργασία με τη εγχώρια Ένωση Κατασκευαστών (Unifab). Η εκστρατεία που αποσκοπεί κυρίως στην ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τις επιπτώσεις του εμπορίου προϊόντων-μαϊμού, δεδομένου ότι οι περισσότεροι έχουν επίγνωση ότι αγοράζουν μια απομίμηση, ξεκίνησε εφέτος στις 11 Ιουλίου και επικεντρώθηκε στη νότια Γαλλία όπου ανθεί ως επί το πλείστον η παράνομη δραστηριότητα των διακινητών απομιμήσεων λόγω του καλού καιρού και των πολλών τουριστών. Έμφαση δόθηκε όμως και στις διαδικτυακές πωλήσεις προϊόντων-μαϊμού.
Το «κυνήγι των απομιμήσεων» είναι μια δραστηριότητα των τελωνειακών αρχών πολλών κρατών που δεν γνωρίζει ανάλογη δημοσιότητα με τις εκστρατείες από την καταπολέμηση του εμπορίου ναρκωτικών ή όπλων. Οι κατασχέσεις προϊόντων παραποίησης και απομίμησης είναι ωστόσο εξίσου εντυπωσιακές για τον τύπο και κυρίως για τα τηλεοπτικά κανάλια. Άνδρες των τελωνείων της Μασσαλίας και του Αιξ-αν-Προβάνς κατέσχεσαν, για παράδειγμα σε μία μόνο επιδρομή που πραγματοποίησαν σε καπνοπωλεία των δύο πόλεων, 12.289 πλαστά γραμματόσημα!
37% οι αφελείς
Πρόκειται για ένα ιδιόρρυθμο σαφάρι που έχει ως στόχο όχι μόνο τη δίωξη των απατεώνων και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής αλλά και την ενημέρωση των καταναλωτών. Διότι ένα ποσοστό 37% των αγοραστών απομιμήσεων πιστεύει ότι αγοράζει γνήσια προϊόντα.
Σε κάθε περίπτωση, η «συγκομιδή» το εφετινό καλοκαίρι χαρακτηρίζεται πολύ επιτυχημένη από τους διοργανωτές, που σημειώνουν ότι συνεργάστηκαν με περισσότερους από 200.000 πολίτες. Αριθμός που αυξάνεται πολύ περισσότερο αν συνυπολογιστεί και η εκστρατεία ενημέρωσης των καταναλωτών μέσω του Διαδικτύου.
Θερινή χαλάρωση και διακοπές
«Ο στόχος είναι να εκμεταλλευτούμε αυτή την εποχή του χρόνου που οι άνθρωποι είναι πιο διαθέσιμοι για να αφιερώσουν χρόνο ώστε να πληροφορηθούν για την έκταση και τους κινδύνους των πλαστών αντικειμένων», εξηγεί η Unifab.
Διαβάστε επίσης: Γαλλία: Η ενεργειακή κρίση και το κόστος των ιδιωτικών τζετ
Η εφετινή εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των καταναλωτών που διοργάνωσε η γαλλική Ένωση Κατασκευαστών είχε τίτλο «Ας είμαστε υπεύθυνοι, ας καταναλώνουμε αυθεντικά – Σταματήστε την παραχάραξη που βλάπτει τον πλανήτη».
Αλλά και η επιλογή της γεωγραφικής περιοχής των μεσογειακών ακτών της νότιας Γαλλίας για την εκστρατεία κατά των παραχαράξεων και των απομιμήσεων δεν ήταν τυχαία. «Διοργανώνουμε δράσεις από τα ανατολικά σύνορα της Γαλλίας με την Ιταλία έως τα δυτικά με την Ισπανία. Πρόκειται για πολυσύχναστες περιοχές και για σημεία διακίνησης πολλών πλαστών προϊόντων την εποχή αυτή του χρόνου»», υπογραμμίζει η Unifab.
Ανθρώπινη υγεία και οικοσύστημα
Εφέτος επιλέχθηκε να αναδειχθεί το μείζον ζήτημα του περιβάλλοντος και της κλιματικής κρίσης. Οι απομιμήσεις επώνυμων προϊόντων κατασκευάζονται συχνά στην άλλη άκρη του κόσμου, στην Ασία κατά κύριο λόγο, κάτω από συνθήκες που σέβονται ελάχιστα ή και καθόλου το περιβάλλον και με πρώτες ύλες επιβλαβείς για την υγεία των ανθρώπων και τη βιωσιμότητα του οικοσυστήματος.
Η διακίνηση προϊόντων-μαϊμούδων δημιουργεί πολλά προβλήματα ιδιαίτερα στις παραλίες το καλοκαίρι. Τα παραποιμένα αντηλιακά, για παράδειγμα, ή τα ψευδο-πολυτελή γυαλιά ηλίου που δεν πληρούν τα πρότυπα κατασκευής και τις προϋποθέσεις ασφαλείας.
«Δεν προστατεύουν διόλου από την βλαβερή ακτινοβολία του ηλίου τους θερινούς μήνες και ως εκ τούτου μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια όσων τα χρησιμοποιούν», τονίζει η Unifab. Επιπλέον, η κατασκευή τους γίνεται σε εργοστάσια δίχως επαρκές πλαίσιο εποπτείας και δίχως μέριμνα για τη διαχείριση των αποβλήτων για την προστασία του περιβάλλοντος.
Πάνω από 1,3 δισ. ευρώ ετησίως οι ανείσπρακτοι φόροι
Πέραν της απειλής που συνιστούν για την υγεία των καταναλωτών, μεγάλο είναι το δημοσιονομικό, οικονομικό, αλλά και κοινωνικό βάρος της βιομηχανίας των απομιμήσεων. Σύμφωνα με τη Unifab, η διακίνηση και εμπορία προϊόντων-μαϊμούδων στοίχισε 38.000 θέσεις εργασίας στη Γαλλία μέσα σε μία μόνο χρονιά. Στοίχισε επίσης 1,34 δισ. ευρώ σε ανείσπρακτους φόρους και τελωνειακούς δασμούς.
Διαβάστε επίσης: Γαλλία – ξηρασία: Ακτιβιστές γεμίζουν με τσιμέντο τρύπες σε γήπεδα γκολφ
«Πιστεύοντας ότι εκμεταλλεύεται μια ευκαιρία, ο καταναλωτής συμμετέχει εμμέσως και συχνά εν αγνοία του στη ναρκοθέτηση της δημόσιας υγείας, στην υποβάθμιση της οικονομίας και στη ναρκοθέτηση των κοινωνικών κατακτήσεων στη χώρα του, εν τέλει συμβάλλει και στην καταστροφή του πλανήτη», τονίζει μιλώντας στη «Le Figaro» ο εκπρόσωπος του γαλλικού υπουργείου Δημόσιων Εσόδων Γκαμπριέλ Ατάλ, υπεύθυνος για τη λειτουργία των τελωνείων – διότι μέσω των τελωνείων διακινείται το 95% των παραποιημένων προϊόντων στη Γαλλία.
Πανδημία και Ίντερνετ
«Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των πολιτών συνιστά το άλφα και το ωμέγα της προσπάθειας για να καταπολεμηθεί το παράνομο εμπόριο προϊόντων απομιμήσεων», πιστεύει ο Ατάλ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των γαλλικών τελωνείων που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο, το 2021 κατασχέθηκαν 9,1 εκατομμύρια απομιμήσεις στη χώρα.
Πρόκειται για έναν αριθμό αυξημένο κατά… 40% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο του 2019, προτού δηλαδή ξεσπάσει η πανδημία. Κι αυτό όχι τόσο επειδή βελτιώθηκε η αποτελεσματικότητα δράσης των διωκτικών και τελωνειακών αρχών στη Γαλλία, αλλά επειδή την τελευταία διετία έχει εκτιναχθεί η διακίνηση των απομιμήσεων μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Διότι η επιδημία της Covid πολλαπλασίασε τις διαδικτυακές αγορές στη Γαλλία και σε ολόκληρο τον κόσμο εξάλλου, καθιστώντας το Ίντερνετ προνομιακό τόπο δράσης για τους διακινητές επικίνδυνων προϊόντων-μαϊμού.
Latest News
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις
Ο Μπάιντεν είναι ακόμα στο οβάλ γραφείο αλλά ο Τραμπ κινεί τις αγορές
Η εχθρότητα των Τραμπ και Μασκ προς την κυβέρνηση είναι άλλος ένα μπαλαντέρ που θα μπορούσε να ταράξει τις αγορές ομολόγων
Σε ποιο μέρος στο Παρίσι είναι πιο δύσκολο να κλείσεις τραπέζι
Δεν είναι κάποιο νέο στέκι με ένα viral ζαχαροπλαστείο ούτε ένα θρυλικό μπιστρό με ένα ή δύο αστέρια Michelin για τα οποία φημίζεται το Παρίσι
Βούιτσιτς (ΕΚΤ): Οι μειώσεις επιτοκίων θα συνεχιστούν και το 2025
Η κατεύθυνση είναι σαφής για την ΕΚΤ, η οποία αναμένεται να συνεχίσει την κατεύθυνση του 2024 με περαιτέρω μείωση των επιτοκίων
Economist για Τραμπ: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον νέο πρόεδρο, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
Συνολικά 29 απεργίες έλαβαν χώρα σε χώρους εργασίας με πάνω από 1.000 εργαζόμενους στο 11μηνο - Το μέλλον επί προεδρίας Τραμπ
Γιατί το νέο concept της KFC δεν θυμίζει καθόλου... KFC
Η αμερικανική αλυσίδα KFC εγκαινιάζει το Saucy, που δίνει έμφαση στο κοτόπουλο και τις σάλτσες - Σε ποιους απευθύνεται