
του Νίκου Λιβανού
Με την αγορά αυτοκινήτου να «ταλαιπωρείται» από τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων και στη χώρα μας και παρά τις μεγάλες αναμονές στις παραλαβές των παραγγελιών, όπως τονίζουν οι υπεύθυνοι των αντιπροσωπειών, οι πελάτες, έστω και σε ορισμένες κατηγορίες μοντέλων, μπορούν να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες αγοράς, με αρκετά ετοιμοπαράδοτα μοντέλα (ή με μικρούς χρόνους αναμονής μερικών εβδομάδων) να δίνουν λύσεις ιδίως σε όσους δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι των αντιπροσωπειών, σε αρκετές φίρμες υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες με ετοιμοπαράδοτα ΙΧ ή και μοντέλα που έχουν μικρό χρόνο αναμονής (από έναν έως και δύο μήνες).
Οπως τονίζουν, αφορούν παροδικές παραγγελίες (και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων), χάρη στην ευελιξία των εργοστασίων αλλά και την πίεση που δέχονται από τις ελληνικές αντιπροσωπείες για τη βελτιστοποίηση των χρόνων στις παραδόσεις μοντέλων.
Διαβάστε επίσης – Αυτοκίνητα: Πέφτουν οι χρόνοι παράδοσης αλλά η αγορά ξεμένει από… αγοραστές
Για παράδειγμα, στην αγορά των μικρομεσαίων ή και των SUV, σε αρκετές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανόν οι πελάτες να βρουν ορισμένες εκδόσεις μοντέλων, αρκεί να συμβιβαστούν με τον τύπο του κινητήρα, το χρώμα και το εξοπλιστικό πακέτο. Σε κάθε περίπτωση οι πωλητές αυτοκινήτων ενημερώνουν τους υποψήφιους αγοραστές για τις ευκαιρίες στα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, που πιθανόν να συνδυάζονται και με εκπτωτική πολιτική από την αντιπροσωπεία (χαμηλότερη τιμή, έκπτωση στον έξτρα εξοπλισμό κ.ά.).
Διαβάστε επίσης – ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκαν οι κυκλοφορίες νέων οχημάτων τον Ιούλιο
Συμβουλεύουν τους νέους αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου να προβαίνουν, πρωτίστως, σε μια έρευνα αγοράς μιας και είναι η καλύτερη μέθοδος για την απόκτηση ενός νέου ΙΧ, πολύ περισσότερο αυτήν την περίοδο που υφίστανται κάποιες καθυστερήσεις. «Μέσω της έρευνας θα διαπιστώσει κανείς τους διαφορετικούς χρόνους παράδοσης, που μπορεί να είναι συντομότεροι από όσο φημολογείται» ανέφερε στέλεχος του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Εξομάλυνση μετά το 2023
Η ζοφερή όμως κατάσταση στις παραδόσεις των περισσότερων μοντέλων είναι υπαρκτή. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων αγοραστών καινούργιου ΙΧ πρέπει να θωρακιστεί με μεγάλα αποθέματα υπομονής, αφού ο μέσος χρόνος αναμονής μπορεί να ξεπεράσει τους έξι μήνες ή και να αγγίξει στα πιο εμπορικά και δημοφιλή μοντέλα ακόμη και τους 12 μήνες! Παρότι το 2022 οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ανέμεναν εξομάλυνση της ζοφερής κατάστασης στις καθυστερημένες παραδόσεις νέων ΙΧ, η ομαλοποίηση δείχνει να μετατίθεται για το 2023, την ώρα που η παραγωγή αυτοκινήτων συνεχίζει να γίνεται μετ’ εμποδίων.
Οπως αναφέρει ο Γιάννης Μεθενίτης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων σε ιαπωνική αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, θα πρέπει να συνηθίσουμε τις καθυστερημένες παραδόσεις και την πολύμηνη αναμονή στην παράδοση των καινούργιων μοντέλων.
«Το πρόβλημα με τις καθυστερημένες παραδόσεις θα πρέπει να το συνηθίσουμε, τόσο για φέτος, όσο και για το 2023. Οι καθυστερημένες παραδόσεις των καινούργιων ΙΧ οφείλονται τόσο στην έλλειψη ημιαγωγών, όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα που έχει διαταραχθεί. Οσον αφορά την παράδοση των περισσότερων μοντέλων, το εξάμηνο είναι κάτι που έχει καθιερωθεί και είναι πλέον το σύνηθες. Δεν είναι κάτι που θα φύγει εύκολα» τόνισε ο Γιάννης Μεθενίτης.
Αβεβαιότητα και καθυστερήσεις
Μεγάλες αναμονές περιμένουν τους αγοραστές και στα ιταλικά αυτοκίνητα. Οπως ανέφερε ο Ιάκωβος Κρομμύδας, διευθυντής δημοσίων σχέσεων σε ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, «οι πελάτες κατά μέσο όρο πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν στα χέρια τους τα κλειδιά του καινούργιου τους αυτοκινήτου έως και έξι μήνες – ενώ, στην περίπτωση του νέου ηλεκτρικού τους, ο χρόνος αναμονής ορίζεται στους τέσσερις μήνες». Επισημαίνει ότι, παρ’ όλο που ανέμεναν βελτιστοποίηση του χρόνου αναμονής, δυστυχώς δεν βλέπει σύντομα να αλλάζει κάτι προς το καλύτερο και οι πελάτες θα πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση.
«Το μεγάλο στοίχημα είναι να έχουμε σαφή εικόνα για τον χρόνο παράδοσης από τα εργοστάσια, μιας και στην αγορά υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και αυτό θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, αφού τα δεδομένα με τον χρόνο παράδοσης των καινούργιων μοντέλων αλλάζουν κάθε μήνα» ανέφερε ο Ιάκωβος Κρομμύδας.
Εως και 3-6 μήνες θα πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν το καινούργιο τους ΙΧ οι νέοι αγοραστές σε κορεατική εταιρεία, όπως τόνισε ο Θανάσης Αγγελής, διευθυντής δημοσίων σχέσεων. Οπως είπε, σε πιο εξεζητημένες παραγγελίες και με πιο εξατομικευμένο εξοπλισμό, οι παραδόσεις των μοντέλων, όπως αυτές που φέρουν αυτόματα κιβώτια, αγγίζουν σε χρόνο αναμονής τους επτά μήνες – που σημαίνει ότι αν παραγγελθεί σήμερα, ο πελάτης θα το παραλάβει το 2023.
Ηλεκτροκίνηση και κίνητρα
Στην προοπτική απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και στον νέο κύκλο του «Κινούμαι ηλεκτρικά» αναφέρεται ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος, κάνοντας ειδική αναφορά στα κίνητρα.
«Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι ηλεκτρικά» έρχεται να ενισχύσει τον πρώτο, καθώς όχι μόνον αυξάνει τα οικονομικά κίνητρα σε 8.000 ευρώ και άνω και διευρύνει την επιδότηση στα εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά επίσης βελτιώνει στα σημεία τον πολύ πετυχημένο πρώτο κύκλο», σημειώνει χαρακτηριστικά, για να προσθέσει ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, που σύντομα θα ενεργοποιήσει μια πολύ πλούσια σε πληροφορίες πλατφόρμα διαθέσιμων φορτιστών, πλέον μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει σε ισχύ ένα από τα καλύτερα προγράμματα στην Ευρώπη και στόχος είναι η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αγγίξει σύντομα το 10% και άνω της αγοράς.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Πάτσιο, τα δίκτυα πωλήσεων διαπιστώνουν συνεχή αύξηση στις διελεύσεις για τα ηλεκτρικά, ενώ χάρη στις προβλέψεις του δεύτερου κύκλου, πολύ περισσότερα test drives θα είναι διαθέσιμα στο κοινό. Ο ίδιος λέει ότι μέσα από το σύνολο κινήτρων στην αγορά και στη χρήση, σκοπός όλων είναι οι καταναλωτές να εξοικειωθούν με την ηλεκτροκίνηση, καθώς στους περισσότερους τομείς ήδη η ηλεκτροκίνηση τα καταφέρνει εξίσου ή και καλύτερα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κλείνει δε λέγοντας πως είναι χρήσιμο να τονιστεί ότι τα κίνητρα δεν «θα είναι μόνιμα και ότι οι πόροι είναι συγκεκριμένοι».
Πηγή: in.gr


Latest News

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025