του Νίκου Λιβανού
Με την αγορά αυτοκινήτου να «ταλαιπωρείται» από τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις αυτοκινήτων και στη χώρα μας και παρά τις μεγάλες αναμονές στις παραλαβές των παραγγελιών, όπως τονίζουν οι υπεύθυνοι των αντιπροσωπειών, οι πελάτες, έστω και σε ορισμένες κατηγορίες μοντέλων, μπορούν να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες αγοράς, με αρκετά ετοιμοπαράδοτα μοντέλα (ή με μικρούς χρόνους αναμονής μερικών εβδομάδων) να δίνουν λύσεις ιδίως σε όσους δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι των αντιπροσωπειών, σε αρκετές φίρμες υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες με ετοιμοπαράδοτα ΙΧ ή και μοντέλα που έχουν μικρό χρόνο αναμονής (από έναν έως και δύο μήνες).
Οπως τονίζουν, αφορούν παροδικές παραγγελίες (και για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων), χάρη στην ευελιξία των εργοστασίων αλλά και την πίεση που δέχονται από τις ελληνικές αντιπροσωπείες για τη βελτιστοποίηση των χρόνων στις παραδόσεις μοντέλων.
Διαβάστε επίσης – Αυτοκίνητα: Πέφτουν οι χρόνοι παράδοσης αλλά η αγορά ξεμένει από… αγοραστές
Για παράδειγμα, στην αγορά των μικρομεσαίων ή και των SUV, σε αρκετές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων είναι πολύ πιθανόν οι πελάτες να βρουν ορισμένες εκδόσεις μοντέλων, αρκεί να συμβιβαστούν με τον τύπο του κινητήρα, το χρώμα και το εξοπλιστικό πακέτο. Σε κάθε περίπτωση οι πωλητές αυτοκινήτων ενημερώνουν τους υποψήφιους αγοραστές για τις ευκαιρίες στα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, που πιθανόν να συνδυάζονται και με εκπτωτική πολιτική από την αντιπροσωπεία (χαμηλότερη τιμή, έκπτωση στον έξτρα εξοπλισμό κ.ά.).
Διαβάστε επίσης – ΕΛΣΤΑΤ: Μειώθηκαν οι κυκλοφορίες νέων οχημάτων τον Ιούλιο
Συμβουλεύουν τους νέους αγοραστές καινούργιου αυτοκινήτου να προβαίνουν, πρωτίστως, σε μια έρευνα αγοράς μιας και είναι η καλύτερη μέθοδος για την απόκτηση ενός νέου ΙΧ, πολύ περισσότερο αυτήν την περίοδο που υφίστανται κάποιες καθυστερήσεις. «Μέσω της έρευνας θα διαπιστώσει κανείς τους διαφορετικούς χρόνους παράδοσης, που μπορεί να είναι συντομότεροι από όσο φημολογείται» ανέφερε στέλεχος του ΣΕΑΑ (Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων).
Εξομάλυνση μετά το 2023
Η ζοφερή όμως κατάσταση στις παραδόσεις των περισσότερων μοντέλων είναι υπαρκτή. Το μεγαλύτερο ποσοστό των νέων αγοραστών καινούργιου ΙΧ πρέπει να θωρακιστεί με μεγάλα αποθέματα υπομονής, αφού ο μέσος χρόνος αναμονής μπορεί να ξεπεράσει τους έξι μήνες ή και να αγγίξει στα πιο εμπορικά και δημοφιλή μοντέλα ακόμη και τους 12 μήνες! Παρότι το 2022 οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων ανέμεναν εξομάλυνση της ζοφερής κατάστασης στις καθυστερημένες παραδόσεις νέων ΙΧ, η ομαλοποίηση δείχνει να μετατίθεται για το 2023, την ώρα που η παραγωγή αυτοκινήτων συνεχίζει να γίνεται μετ’ εμποδίων.
Οπως αναφέρει ο Γιάννης Μεθενίτης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων σε ιαπωνική αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, θα πρέπει να συνηθίσουμε τις καθυστερημένες παραδόσεις και την πολύμηνη αναμονή στην παράδοση των καινούργιων μοντέλων.
«Το πρόβλημα με τις καθυστερημένες παραδόσεις θα πρέπει να το συνηθίσουμε, τόσο για φέτος, όσο και για το 2023. Οι καθυστερημένες παραδόσεις των καινούργιων ΙΧ οφείλονται τόσο στην έλλειψη ημιαγωγών, όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα που έχει διαταραχθεί. Οσον αφορά την παράδοση των περισσότερων μοντέλων, το εξάμηνο είναι κάτι που έχει καθιερωθεί και είναι πλέον το σύνηθες. Δεν είναι κάτι που θα φύγει εύκολα» τόνισε ο Γιάννης Μεθενίτης.
Αβεβαιότητα και καθυστερήσεις
Μεγάλες αναμονές περιμένουν τους αγοραστές και στα ιταλικά αυτοκίνητα. Οπως ανέφερε ο Ιάκωβος Κρομμύδας, διευθυντής δημοσίων σχέσεων σε ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, «οι πελάτες κατά μέσο όρο πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν στα χέρια τους τα κλειδιά του καινούργιου τους αυτοκινήτου έως και έξι μήνες – ενώ, στην περίπτωση του νέου ηλεκτρικού τους, ο χρόνος αναμονής ορίζεται στους τέσσερις μήνες». Επισημαίνει ότι, παρ’ όλο που ανέμεναν βελτιστοποίηση του χρόνου αναμονής, δυστυχώς δεν βλέπει σύντομα να αλλάζει κάτι προς το καλύτερο και οι πελάτες θα πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση.
«Το μεγάλο στοίχημα είναι να έχουμε σαφή εικόνα για τον χρόνο παράδοσης από τα εργοστάσια, μιας και στην αγορά υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και αυτό θεωρώ ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα, αφού τα δεδομένα με τον χρόνο παράδοσης των καινούργιων μοντέλων αλλάζουν κάθε μήνα» ανέφερε ο Ιάκωβος Κρομμύδας.
Εως και 3-6 μήνες θα πρέπει να αναμένουν για να παραλάβουν το καινούργιο τους ΙΧ οι νέοι αγοραστές σε κορεατική εταιρεία, όπως τόνισε ο Θανάσης Αγγελής, διευθυντής δημοσίων σχέσεων. Οπως είπε, σε πιο εξεζητημένες παραγγελίες και με πιο εξατομικευμένο εξοπλισμό, οι παραδόσεις των μοντέλων, όπως αυτές που φέρουν αυτόματα κιβώτια, αγγίζουν σε χρόνο αναμονής τους επτά μήνες – που σημαίνει ότι αν παραγγελθεί σήμερα, ο πελάτης θα το παραλάβει το 2023.
Ηλεκτροκίνηση και κίνητρα
Στην προοπτική απόκτησης ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και στον νέο κύκλο του «Κινούμαι ηλεκτρικά» αναφέρεται ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, Δημήτρης Πάτσιος, κάνοντας ειδική αναφορά στα κίνητρα.
«Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι ηλεκτρικά» έρχεται να ενισχύσει τον πρώτο, καθώς όχι μόνον αυξάνει τα οικονομικά κίνητρα σε 8.000 ευρώ και άνω και διευρύνει την επιδότηση στα εταιρικά αυτοκίνητα, αλλά επίσης βελτιώνει στα σημεία τον πολύ πετυχημένο πρώτο κύκλο», σημειώνει χαρακτηριστικά, για να προσθέσει ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών, που σύντομα θα ενεργοποιήσει μια πολύ πλούσια σε πληροφορίες πλατφόρμα διαθέσιμων φορτιστών, πλέον μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει σε ισχύ ένα από τα καλύτερα προγράμματα στην Ευρώπη και στόχος είναι η διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αγγίξει σύντομα το 10% και άνω της αγοράς.
Σύμφωνα με τον Δημήτρη Πάτσιο, τα δίκτυα πωλήσεων διαπιστώνουν συνεχή αύξηση στις διελεύσεις για τα ηλεκτρικά, ενώ χάρη στις προβλέψεις του δεύτερου κύκλου, πολύ περισσότερα test drives θα είναι διαθέσιμα στο κοινό. Ο ίδιος λέει ότι μέσα από το σύνολο κινήτρων στην αγορά και στη χρήση, σκοπός όλων είναι οι καταναλωτές να εξοικειωθούν με την ηλεκτροκίνηση, καθώς στους περισσότερους τομείς ήδη η ηλεκτροκίνηση τα καταφέρνει εξίσου ή και καλύτερα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κλείνει δε λέγοντας πως είναι χρήσιμο να τονιστεί ότι τα κίνητρα δεν «θα είναι μόνιμα και ότι οι πόροι είναι συγκεκριμένοι».
Πηγή: in.gr
Latest News
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια
Πόσο πωλούνται τα εργοστάσια της ΙΟΝ και της Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Μέσω της νεοσύστατης Bespoke Real Estate ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αγοράζει πέντε βιομηχανικά ακίνητα της ΙΟΝ και της Νίκας - Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της εταιρείας
Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025
Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή
Ο Μιχάλης Τσαμάζ στον όμιλο Quest - Τι αναλαμβάνει στην Uni Systems
Η Uni Systems, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη, αποκτήθηκε από τον Όμιλο Quest το 2007
Αύξηση 7,9% στον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου τον Οκτώβριο [πίνακες]
Τον Οκτώβριο φέτος ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,92 δισ. ευρώ, έναντι 3,63 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2023
Στη Motor Oil και με τη βούλα η TWENTY 4 SHOPEN
Τι αναφέρει η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού - Οι επόμενες κινήσεις
ΑΧΙΑ για τράπεζες: Περιθώρια ανόδου έως 55% το 2025 - Το Plan B για τα επιτόκια
Το outlook του 2025 είναι «αναμφισβήτητα» θετικό λέει η AXIA - Η οικονομική επέκταση, η αύξηση της ζήτησης πιστώσεων και οι στρατηγικές ενέργειες
Trastor: Πιστοποίηση Leed Gold για το κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο
Η ολοκλήρωση του έργου αυτού, ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με πιστοποιημένα «πράσινα» κτίρια