Στις τουριστικές περιοχές «απλώνουν όλο και περισσότερο τα δίχτυα τους» οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Η πίεση που δέχονται τα εισοδήματα των καταναλωτών στην εσωτερική αγορά αρχίζει και αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις πωλήσεις των επιχειρήσεων, οι οποίες αναζητούν νέες πηγές τόνωσης των εσόδων τους.

Η θεαματική ανάκαμψη μετά την πανδημία και κυρίως οι θετικές προοπτικές που διαφαίνονται για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας «αναγκάζουν» τους μεγάλους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να εντείνουν τα επενδυτικά σχέδια επέκτασης στα δημοφιλή τουριστικά θέρετρα. Εκεί δηλαδή που συγκεντρώνεται ο κύριος όγκος των αλλοδαπών επισκεπτών και υπάρχει αυξημένη κατανάλωση.

Διαβάστε ακόμα: Ανατροπές στο «κάτω ράφι» των σούπερ μάρκετ – Νέο deal

Παράλληλα με τον Σκλαβενίτη, το My Market και την ΑΒ Βασιλόπουλος, οι οποίες διαθέτουν ήδη ισχυρή παρουσία, δυναμική εμφάνιση αρχίζουν να κάνουν η Μασούτης και η Κρητικός κυρίως μέσα από την εξαγορά τοπικών αλυσίδων (ΣΥΝΚΑ στην Κρήτη και Σπανός στη Ρόδο, αντίστοιχα).

Τις νησιωτικές περιοχές επέλεξε για τη μεγάλη επιστροφή του στην ελληνική αγορά ύστερα από δέκα χρόνια και ο γαλλικός κολοσσός του λιανεμπορίου Carrefour σε συνεργασία με εγχώριο συνεργάτη (Retail More).

Σκληραίνει ο ανταγωνισμός

Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού τους επόμενους μήνες, και ειδικότερα το τελευταίο τρίμηνο όπου αναμένεται να γίνεται ακόμη πιο εμφανής η πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς από το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά και προβλέπεται ότι θα μεγαλώσει λόγω της εκτόξευσης των τιμών ρεύματος.

Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθούν οι προσφορές και οι εκπτώσεις, οι οποίες εκτιμάται πως θα ενταθούν μετά από ένα μεγάλο διάστημα που ατόνησαν, ενώ δεν αποκλείεται και κάποια «έκπληξη» που θα ταράξει τα ήσυχα νερά της αγοράς σε επίπεδο δραστικής μείωσης των τιμών στα πρότυπα της πρωτοβουλίας της Carrefour στη Γαλλία («πάγωσε τις τιμές σε 100 προϊόντα καθημερινής χρήσης). Την ίδια στιγμή, προβλέπεται περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου μέσα από τη συνέχιση του κύκλου εξαγορών και συγχωνεύσεων που άνοιξε μετά την πανδημία καθώς ο όγκος πωλήσεων αναμένεται να συρρικνωθεί.

Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Nielsen IQ (από την αρχή του έτους έως 19 Ιουνίου 2022), η αύξηση ήταν στο 0,9%, με την ανάπτυξη αυτή όμως να προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές και τις ανατιμήσεις του τελευταίου τριμήνου καθώς η ζήτηση δείχνει να παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών προϊόντων.

Οι αγοραστικές τάσεις

Μελέτη της PwC Global Consumer Insights σε 25 χώρες δείχνει ότι οι καταναλωτές βρίσκονται σε ετοιμότητα για αλλαγές στις συνήθειές τους ως αποτέλεσμα των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και ανόδου του πληθωρισμού. Οπως αναφέρει, η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, είτε ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%) με περισσότερους από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (57%) να δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.

Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Θεοδωρικάκος: Συνάντηση Σταύρου Καφούνη και εκπροσώπων του κλάδου της γουνοποιίας – Τι συζήτησαν
Επιχειρήσεις |

Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε

Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο