
Στις τουριστικές περιοχές «απλώνουν όλο και περισσότερο τα δίχτυα τους» οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Η πίεση που δέχονται τα εισοδήματα των καταναλωτών στην εσωτερική αγορά αρχίζει και αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις πωλήσεις των επιχειρήσεων, οι οποίες αναζητούν νέες πηγές τόνωσης των εσόδων τους.
Η θεαματική ανάκαμψη μετά την πανδημία και κυρίως οι θετικές προοπτικές που διαφαίνονται για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας «αναγκάζουν» τους μεγάλους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να εντείνουν τα επενδυτικά σχέδια επέκτασης στα δημοφιλή τουριστικά θέρετρα. Εκεί δηλαδή που συγκεντρώνεται ο κύριος όγκος των αλλοδαπών επισκεπτών και υπάρχει αυξημένη κατανάλωση.
Διαβάστε ακόμα: Ανατροπές στο «κάτω ράφι» των σούπερ μάρκετ – Νέο deal
Παράλληλα με τον Σκλαβενίτη, το My Market και την ΑΒ Βασιλόπουλος, οι οποίες διαθέτουν ήδη ισχυρή παρουσία, δυναμική εμφάνιση αρχίζουν να κάνουν η Μασούτης και η Κρητικός κυρίως μέσα από την εξαγορά τοπικών αλυσίδων (ΣΥΝΚΑ στην Κρήτη και Σπανός στη Ρόδο, αντίστοιχα).
Τις νησιωτικές περιοχές επέλεξε για τη μεγάλη επιστροφή του στην ελληνική αγορά ύστερα από δέκα χρόνια και ο γαλλικός κολοσσός του λιανεμπορίου Carrefour σε συνεργασία με εγχώριο συνεργάτη (Retail More).

Σκληραίνει ο ανταγωνισμός
Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού τους επόμενους μήνες, και ειδικότερα το τελευταίο τρίμηνο όπου αναμένεται να γίνεται ακόμη πιο εμφανής η πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς από το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά και προβλέπεται ότι θα μεγαλώσει λόγω της εκτόξευσης των τιμών ρεύματος.
Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθούν οι προσφορές και οι εκπτώσεις, οι οποίες εκτιμάται πως θα ενταθούν μετά από ένα μεγάλο διάστημα που ατόνησαν, ενώ δεν αποκλείεται και κάποια «έκπληξη» που θα ταράξει τα ήσυχα νερά της αγοράς σε επίπεδο δραστικής μείωσης των τιμών στα πρότυπα της πρωτοβουλίας της Carrefour στη Γαλλία («πάγωσε τις τιμές σε 100 προϊόντα καθημερινής χρήσης). Την ίδια στιγμή, προβλέπεται περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου μέσα από τη συνέχιση του κύκλου εξαγορών και συγχωνεύσεων που άνοιξε μετά την πανδημία καθώς ο όγκος πωλήσεων αναμένεται να συρρικνωθεί.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Nielsen IQ (από την αρχή του έτους έως 19 Ιουνίου 2022), η αύξηση ήταν στο 0,9%, με την ανάπτυξη αυτή όμως να προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές και τις ανατιμήσεις του τελευταίου τριμήνου καθώς η ζήτηση δείχνει να παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών προϊόντων.
Οι αγοραστικές τάσεις
Μελέτη της PwC Global Consumer Insights σε 25 χώρες δείχνει ότι οι καταναλωτές βρίσκονται σε ετοιμότητα για αλλαγές στις συνήθειές τους ως αποτέλεσμα των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και ανόδου του πληθωρισμού. Οπως αναφέρει, η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, είτε ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%) με περισσότερους από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (57%) να δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»


Latest News

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη

Με 1,7 δισ. χτίζει εργοστάσια και αποθήκευση ενέργειας - Το deal με Κοπελούζο
Η ΔΕΗ ολοκληρώνει την απόκτηση του μεριδίου του Κοπελούζου στο CCGT Αλεξανδρούπολης - Οι νέες επενδύσεις για ευέλικτη παραγωγή συνολικής ισχύος περίπου 2,3 GW