
Στις τουριστικές περιοχές «απλώνουν όλο και περισσότερο τα δίχτυα τους» οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Η πίεση που δέχονται τα εισοδήματα των καταναλωτών στην εσωτερική αγορά αρχίζει και αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις πωλήσεις των επιχειρήσεων, οι οποίες αναζητούν νέες πηγές τόνωσης των εσόδων τους.
Η θεαματική ανάκαμψη μετά την πανδημία και κυρίως οι θετικές προοπτικές που διαφαίνονται για το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας «αναγκάζουν» τους μεγάλους παίκτες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων να εντείνουν τα επενδυτικά σχέδια επέκτασης στα δημοφιλή τουριστικά θέρετρα. Εκεί δηλαδή που συγκεντρώνεται ο κύριος όγκος των αλλοδαπών επισκεπτών και υπάρχει αυξημένη κατανάλωση.
Διαβάστε ακόμα: Ανατροπές στο «κάτω ράφι» των σούπερ μάρκετ – Νέο deal
Παράλληλα με τον Σκλαβενίτη, το My Market και την ΑΒ Βασιλόπουλος, οι οποίες διαθέτουν ήδη ισχυρή παρουσία, δυναμική εμφάνιση αρχίζουν να κάνουν η Μασούτης και η Κρητικός κυρίως μέσα από την εξαγορά τοπικών αλυσίδων (ΣΥΝΚΑ στην Κρήτη και Σπανός στη Ρόδο, αντίστοιχα).
Τις νησιωτικές περιοχές επέλεξε για τη μεγάλη επιστροφή του στην ελληνική αγορά ύστερα από δέκα χρόνια και ο γαλλικός κολοσσός του λιανεμπορίου Carrefour σε συνεργασία με εγχώριο συνεργάτη (Retail More).

Σκληραίνει ο ανταγωνισμός
Παράγοντες της αγοράς προβλέπουν περαιτέρω όξυνση του ανταγωνισμού τους επόμενους μήνες, και ειδικότερα το τελευταίο τρίμηνο όπου αναμένεται να γίνεται ακόμη πιο εμφανής η πίεση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς από το κύμα ακρίβειας που σαρώνει την αγορά και προβλέπεται ότι θα μεγαλώσει λόγω της εκτόξευσης των τιμών ρεύματος.
Στο επίκεντρο αναμένεται να βρεθούν οι προσφορές και οι εκπτώσεις, οι οποίες εκτιμάται πως θα ενταθούν μετά από ένα μεγάλο διάστημα που ατόνησαν, ενώ δεν αποκλείεται και κάποια «έκπληξη» που θα ταράξει τα ήσυχα νερά της αγοράς σε επίπεδο δραστικής μείωσης των τιμών στα πρότυπα της πρωτοβουλίας της Carrefour στη Γαλλία («πάγωσε τις τιμές σε 100 προϊόντα καθημερινής χρήσης). Την ίδια στιγμή, προβλέπεται περαιτέρω συγκέντρωση του κλάδου μέσα από τη συνέχιση του κύκλου εξαγορών και συγχωνεύσεων που άνοιξε μετά την πανδημία καθώς ο όγκος πωλήσεων αναμένεται να συρρικνωθεί.
Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Nielsen IQ (από την αρχή του έτους έως 19 Ιουνίου 2022), η αύξηση ήταν στο 0,9%, με την ανάπτυξη αυτή όμως να προέρχεται αποκλειστικά από αυξημένες τιμές και τις ανατιμήσεις του τελευταίου τριμήνου καθώς η ζήτηση δείχνει να παρουσιάζει αρνητική τάση για το σύνολο των μεγάλων κατηγοριών προϊόντων.
Οι αγοραστικές τάσεις
Μελέτη της PwC Global Consumer Insights σε 25 χώρες δείχνει ότι οι καταναλωτές βρίσκονται σε ετοιμότητα για αλλαγές στις συνήθειές τους ως αποτέλεσμα των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας και ανόδου του πληθωρισμού. Οπως αναφέρει, η αύξηση των τιμών στα είδη παντοπωλείου ήταν το μείζον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές, είτε ψωνίζουν σε φυσικά καταστήματα (65%) είτε online (56%) με περισσότερους από τους μισούς συμμετέχοντες στην έρευνα (57%) να δηλώνουν ότι σχεδόν πάντα ή συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένες τιμές.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»


Latest News

Έρχεται το 2ο Συνεδριο «Εισηγμένες Εταιρείες» από τη Νομική Βιβλιοθήκη
Το Συνέδριο «Εισηγμένες Εταιρείες» από τη Νομική Βιβλιοθήκη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 1 Απριλίου 2025, διά ζώσης στο Wyndham Grand Athens

Στο τιμόνι της Elpedison, ο Γεώργιος Μίχος - Διαδέχεται τον Νικόλαο Ζαχαριάδη
Ο Γεώργιος Μίχος διαδέχεται τον Νικόλαο Ζαχαριάδη στη θέση του CEO της Elpedison

Υπέγραψαν συμφωνία Μασούτης- Κρητικός - Ένα βήμα πιο κοντά το deal
Τι θα ακολουθήσει την υπογραφή μη-δεσμευτικής δήλωσης προθέσεων μεταξύ των διοικήσεων των εταιρειών Διαμαντής Μασούτης ΑΕ και ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός

Αυξημένο EBITDA κατά 11,4% το 2024 στα 54,9 εκατ. ευρώ για την Austriacard
Η Austriacard Holdings είχε το 2024 προσαρμοσμένα έσοδα αυξημένα κατά 9,7% στα 385,3 εκατ. ευρώ - Πρόταση για διανομή μερίσματος ύψους 0,11 ευρώ ανά μετοχή

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος στηρίζει τη βιομηχανία αλουμινίου - Τι δήλωσε ο Θεοδωρικάκος
Στη συμβολή του νέου αναπτυξιακού νόμου για την ενίσχυση του κλάδου του αλουμινίου στην Ελλάδα, μίλησε ο υπουργός Ανάπτυξης

ΚΕΕΕ: Συγκροτήθηκε σε σώμα η νέα Διοικητική Επιτροπή
Η τελετή παράδοσης-παραλαβής στο ΚΕΕΕ έγινε από τα μέλη της προηγούμενης Διοικητικής Επιτροπής, Ι. Μασούτη, Π. Αγνιάδη, Π. Ραβάνη και Β. Γιαγιάκο

Νέα σελίδα για τη Μπάρμπα Στάθης - Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της από την IDEAL Holdings
Στον όμιλο IDEAL περνά και επισήμως η Μπάρμπα Στάθης, μετά τη χρηματιστηριακή ανακοίνωση της εισηγμένης - Στα 130 εκατ. ευρώ το τίμημα της εξαγοράς

Μεγάλος ο κίνδυνος εθισμού από τον παράνομο διαδικτυακό τζόγο - Οι δράσεις της ΕΕΕΠ
Στην έκθεσή της για το 2024, η ΕΕΕΠ επικεντρώνεται στη μεγιστοποίηση του θετικού αποτυπώματος της αγοράς τυχερών παιγνίων στην κοινωνία

Μεγάλου (Πειραιώς): Χρειαζόμαστε περισσότερη Ευρώπη, όχι περισσότερη γραφειοκρατία
Ο κ. Μεγάλου συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο του IIF, όπου ανέδειξε τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας, τη σημασία της ευρωπαϊκής σύγκλισης και τις προοπτικές για το μέλλον

UBS: Η Τράπεζα Πειραιώς στις τοπ επιλογές μεταξύ των ευρωπαϊκών τραπεζών
Γιατί οι αναλυτές της UBS παραμένουν αγοραστές ελληνικών τραπεζών