
Καλοκαιρινή «κόντρα» μεταξύ ακτοπλόων και Υπουργού Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης ξέσπασε με αφορμή σχέδιο Κανονισμού Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το οποίο γνωμοδοτεί για θέματα ακτοπλοΐας.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητά με ανακοίνωσή του να μη συζητηθεί την προσεχή Δευτέρα 29.8.2022, το νέο σχέδιο Κανονισμού του ΣΑΣ που εισηγείται το Υπουργείο γιατί όπως υποστηρίζει έχει διαμορφωθεί από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χωρίς να έχει λάβει υπόψη καμία από τις απόψεις και εισηγήσεις που γραπτώς και επανειλημμένως έχει υποβάλει ο Σύνδεσμος.
Διαβάστε ακόμα: Πότε ξεκινά η πίστωση του μεταφορικού ισοδύναμου στους επιβάτες
Αίτημα για αναβολή
Ο ΣΕΕΝ ζητά αναβολή της συζήτησης και την ουσιαστική διαβούλευση με ολοκληρωμένες και ώριμες κοινά αποδεκτές αρχές προς την κατεύθυνση στήριξης του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και της ίσης και διάφανης μεταχείρισης.
Στην ανακοίνωση του ο ΣΕΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το εν λόγω σχέδιο εμπεριέχει προτάσεις οι οποίες:
- δημιουργούν στρέβλωση του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού και της αρχής της ίσης μεταχείρισης που διέπει την ελληνική ακτοπλοΐα σύμφωνα με το υφιστάμενο ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο,
- αντίκεινται στην πάγια πρακτική λειτουργίας του ΣΑΣ και στους κανόνες που έχουν ήδη συνδιαμορφωθεί, καθοριστεί και δοκιμαστεί με επιτυχία την τελευταία 20ετία για τη λήψη των αποφάσεων ΣΑΣ,
- «ρυθμίζουν» ζητήματα που δεν εμπεριέχονται στον Ν. 2932/01 όπως ισχύει, καθ’ υπέρβασιν νομοθετικής εξουσιοδότησης, και εν τέλει,
- πλήττουν την ελεύθερη επιχειρηματικότητα, αποθαρρύνοντας τις νέες επενδύσεις που είναι απολύτως κρίσιμες να γίνουν τα επόμενα χρόνια, ώστε να διατηρηθεί η συνοχή, η εθνική και ευρωπαϊκή εδαφική συνέχεια, και η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών μας περιοχών.
Διαβάστε ακόμα: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία των ναυτικών
Τα ανωτέρω ο ΣΕΕΝ έχει επισημάνει προς τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών (ΔΘΣ) και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ, με γραπτά υπομνήματα και λεπτομερή σχολιασμό, επισημαίνοντας τα καίρια προβλήματα που τυχόν υιοθέτηση των προτάσεων αυτών της ΔΘΣ θα δημιουργήσουν στην ελληνική ακτοπλοΐα και στον ελεύθερο ανταγωνισμό.
Ο ρόλος του κανονισμού
Ο κανονισμός αυτός δεν πρέπει να δημιουργεί εμπόδια ή παρεμβάσεις ή στρεβλώσεις σε βάρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά να προάγει την ισότιμη αντιμετώπιση της ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων, χωρίς αυτή να εξαρτάται από απόψεις τρίτων ανταγωνιστών.
Προτάσεις όπως τα ταχύπλοα να συνεξετάζονται με τα ταχύπλοα και τα συμβατικά με τα συμβατικά ή όροι στην ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων που εξαρτώνται από την έκφραση απόψεων τρίτων, είναι βέβαιο ότι δεν προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό και το δημόσιο συμφέρον, αλλά εξυπηρετούν ενδεχομένως συγκεκριμένα συμφέροντα.
Η πάγια θέση του ΣΕΕΝ
Πάγια θέση του ΣΕΕΝ είναι η τήρηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στη διευκόλυνση των ελεύθερων δρομολογήσεων των πλοίων, με αντικειμενικά κριτήρια, σαφείς όρους και διάφανες προϋποθέσεις, για την ενίσχυση του ανταγωνισμού χωρίς εμπόδια και διακρίσεις, ώστε να διατηρηθεί η ελεύθερη επιχειρηματικότητα και να διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση όλων.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι λόγω της σοβαρότητας των ενστάσεων που έχουν εκφραστεί από τον ΣΕΕΝ, ως θεσμικό εκπρόσωπο των ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας, με την απόλυτη συμφωνία του συνόλου των μελών του, δεν είναι δυνατόν να γίνει συζήτηση την προσεχή Δευτέρα επί του σχεδίου Κανόνων ΣΑΣ, χωρίς να έχουν προηγουμένως λυθεί τα εν λόγω θέματα και χωρίς να εισάγεται προς συζήτηση μία κοινή πρόταση, συνδιαμορφωμένη και αποδεκτή τόσο από τον ΣΕΕΝ όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύνδεσμος ζητά την αναβολή συζήτησης του θέματος της έκδοσης του κανονισμού από την συνεδρίαση της 29ης Αυγούστου του ΣΑΣ και την ουσιαστική διαβούλευση με ολοκληρωμένες και ώριμες κοινά αποδεκτές αρχές προς την κατεύθυνση στήριξης του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και της ίσης και διάφανης μεταχείρισης.


Latest News

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα

Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη

Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ

Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης