![Πλακιωτάκης: Κόντρα με ακτοπλόους για το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/nautil.jpg)
Καλοκαιρινή «κόντρα» μεταξύ ακτοπλόων και Υπουργού Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης ξέσπασε με αφορμή σχέδιο Κανονισμού Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το οποίο γνωμοδοτεί για θέματα ακτοπλοΐας.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητά με ανακοίνωσή του να μη συζητηθεί την προσεχή Δευτέρα 29.8.2022, το νέο σχέδιο Κανονισμού του ΣΑΣ που εισηγείται το Υπουργείο γιατί όπως υποστηρίζει έχει διαμορφωθεί από τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, χωρίς να έχει λάβει υπόψη καμία από τις απόψεις και εισηγήσεις που γραπτώς και επανειλημμένως έχει υποβάλει ο Σύνδεσμος.
Διαβάστε ακόμα: Πότε ξεκινά η πίστωση του μεταφορικού ισοδύναμου στους επιβάτες
Αίτημα για αναβολή
Ο ΣΕΕΝ ζητά αναβολή της συζήτησης και την ουσιαστική διαβούλευση με ολοκληρωμένες και ώριμες κοινά αποδεκτές αρχές προς την κατεύθυνση στήριξης του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και της ίσης και διάφανης μεταχείρισης.
Στην ανακοίνωση του ο ΣΕΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι το εν λόγω σχέδιο εμπεριέχει προτάσεις οι οποίες:
- δημιουργούν στρέβλωση του υγιούς και ελεύθερου ανταγωνισμού και της αρχής της ίσης μεταχείρισης που διέπει την ελληνική ακτοπλοΐα σύμφωνα με το υφιστάμενο ευρωπαϊκό και εθνικό νομοθετικό πλαίσιο,
- αντίκεινται στην πάγια πρακτική λειτουργίας του ΣΑΣ και στους κανόνες που έχουν ήδη συνδιαμορφωθεί, καθοριστεί και δοκιμαστεί με επιτυχία την τελευταία 20ετία για τη λήψη των αποφάσεων ΣΑΣ,
- «ρυθμίζουν» ζητήματα που δεν εμπεριέχονται στον Ν. 2932/01 όπως ισχύει, καθ’ υπέρβασιν νομοθετικής εξουσιοδότησης, και εν τέλει,
- πλήττουν την ελεύθερη επιχειρηματικότητα, αποθαρρύνοντας τις νέες επενδύσεις που είναι απολύτως κρίσιμες να γίνουν τα επόμενα χρόνια, ώστε να διατηρηθεί η συνοχή, η εθνική και ευρωπαϊκή εδαφική συνέχεια, και η κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών μας περιοχών.
Διαβάστε ακόμα: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία των ναυτικών
Τα ανωτέρω ο ΣΕΕΝ έχει επισημάνει προς τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών (ΔΘΣ) και τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα του ΥΝΑΝΠ, με γραπτά υπομνήματα και λεπτομερή σχολιασμό, επισημαίνοντας τα καίρια προβλήματα που τυχόν υιοθέτηση των προτάσεων αυτών της ΔΘΣ θα δημιουργήσουν στην ελληνική ακτοπλοΐα και στον ελεύθερο ανταγωνισμό.
Ο ρόλος του κανονισμού
Ο κανονισμός αυτός δεν πρέπει να δημιουργεί εμπόδια ή παρεμβάσεις ή στρεβλώσεις σε βάρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά να προάγει την ισότιμη αντιμετώπιση της ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων, χωρίς αυτή να εξαρτάται από απόψεις τρίτων ανταγωνιστών.
Προτάσεις όπως τα ταχύπλοα να συνεξετάζονται με τα ταχύπλοα και τα συμβατικά με τα συμβατικά ή όροι στην ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων που εξαρτώνται από την έκφραση απόψεων τρίτων, είναι βέβαιο ότι δεν προάγουν τον υγιή ανταγωνισμό και το δημόσιο συμφέρον, αλλά εξυπηρετούν ενδεχομένως συγκεκριμένα συμφέροντα.
Η πάγια θέση του ΣΕΕΝ
Πάγια θέση του ΣΕΕΝ είναι η τήρηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά στη διευκόλυνση των ελεύθερων δρομολογήσεων των πλοίων, με αντικειμενικά κριτήρια, σαφείς όρους και διάφανες προϋποθέσεις, για την ενίσχυση του ανταγωνισμού χωρίς εμπόδια και διακρίσεις, ώστε να διατηρηθεί η ελεύθερη επιχειρηματικότητα και να διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση όλων.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι λόγω της σοβαρότητας των ενστάσεων που έχουν εκφραστεί από τον ΣΕΕΝ, ως θεσμικό εκπρόσωπο των ακτοπλοϊκών εταιρειών της χώρας, με την απόλυτη συμφωνία του συνόλου των μελών του, δεν είναι δυνατόν να γίνει συζήτηση την προσεχή Δευτέρα επί του σχεδίου Κανόνων ΣΑΣ, χωρίς να έχουν προηγουμένως λυθεί τα εν λόγω θέματα και χωρίς να εισάγεται προς συζήτηση μία κοινή πρόταση, συνδιαμορφωμένη και αποδεκτή τόσο από τον ΣΕΕΝ όσο και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Για όλους τους παραπάνω λόγους ο Σύνδεσμος ζητά την αναβολή συζήτησης του θέματος της έκδοσης του κανονισμού από την συνεδρίαση της 29ης Αυγούστου του ΣΑΣ και την ουσιαστική διαβούλευση με ολοκληρωμένες και ώριμες κοινά αποδεκτές αρχές προς την κατεύθυνση στήριξης του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και της ίσης και διάφανης μεταχείρισης.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα