Φορολογήστε τους πλούσιους που πετούν: Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, εξετάζει μία ιδέα που θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στέλνοντας, παράλληλα, το μήνυμα ότι όλα τα μέλη της κοινωνίας πρέπει να κάνουν θυσίες για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Θέλει να περιορίσει τη χρήση των ιδιωτικών τζετ.
Τα ιδιωτικά αεροσκάφη που προτιμούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι διαχειριστές hedge funds και οι μεγαλοστελέχη του Χόλιγουντ αποτελούν εύκολο στόχο στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Μόλις το 1% των ταξιδιωτών προκαλεί το 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της αεροπορικής βιομηχανίας, σύμφωνα με την ΜΚΟ, Transport & Environment.
Διαβάστε επίσης: Γαλλία: Η ενεργειακή κρίση και το κόστος των ιδιωτικών τζετ
Ωστόσο, η πανδημία αύξησε τον αριθμό των ατόμων που πλήρωναν για να μετακινηθούν με ιδιωτικά τζετ, ώστε να αποφύγουν την επαφή με αγνώστους στα εναέρια μέσα μεταφοράς. Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι πτήσεις για επαγγελματικούς λόγους, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία αερομεταφορών, Wingx. Η δραστηριότητα των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 18%.
Οι κυβερνήσεις μπορούν να προβούν σε υψηλότερους φόρους ή σε κανονισμούς, ώστε να περιοριστούν οι μεταφορές με ιδιωτικά αεροσκάφη. Μια επιλογή θα ήταν να αναγκάσουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη να ενταχθούν στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο, μέχρι σήμερα, ισχύει μόνο για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες. Έτσι, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών τζετ θα αναγκάζονταν να αγοράζουν «δικαιώματα εκπομπών», τα οποία λειτουργούν σαν περιορισμένα δικαιώματα ρύπανσης, ανεβάζοντας το κόστος των πτήσεών τους.
Ωστόσο, η Γαλλία εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο να αναγκάζει τους χρήστες τζετ να αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος περισσότερο «φιλικός στο περιβάλλον» να φτάσουν στον προορισμό τους, όπως, π.χ. η χρήση τακτικών αεροπορικών εταιρειών ή το τρένο. Κάτι τέτοιο, όμως, θα έθετε όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ στο έλεος της γαλλικής γραφειοκρατίας – γεγονός που θα αποτελούσε σοβαρό αποτρεπτικό παράγοντα.
Οποιοσδήποτε φόρος θα πρέπει να είναι τιμωρητικός, ώστε να αναγκάσει τους αστέρες του κινηματογράφου ή τους υψηλόβαθμους διευθυντές να ανταλλάξουν τα τζετ Gulfstream με μία θέση business-class σε κανονική πτήση. Τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα βοηθούσαν να αντισταθμιστεί ένα μέρος του τεράστιου αποτυπώματος άνθρακα. Και σε αντίθεση με τους περισσότερους φόρους, ο συγκεκριμένος δεν θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομία της χώρας και τους κατοίκους της. Οι CEO που θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα ιδιωτικά τους τζετ ενδεχομένως να αρχίσουν να προσγειώνουν τα αεροπλάνα τους στο εξωτερικό, το γεγονός αυτό, όμως, δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις επενδύσεις στη Γαλλία. Παράλληλα, οι εν λόγω περιορισμοί ενδεχομένως να είναι περισσότερο αποτελεσματικοί, εάν όλοι οι Ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών «αγκαλιάσουν» την ιδέα, κατά τη συνάντησή τους, τον Οκτώβριο.
Οι επενδυτές φαίνονται, μέχρι στιγμής, ψύχραιμοι. Οι μετοχές της Dassault Aviation, της κατασκευάστριας εταιρείας στρατιωτικών και εμπορικών αεροσκαφών αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία παράγει το Falcon, ένα από τα πιο δημοφιλή ιδιωτικά τζετ στον κόσμο, ακολουθούν το ρεύμα του γαλλικού Χρηματιστηρίου, μετά τις δηλώσεις του Μπον, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Το γεγονός αυτό ενισχύει την άποψη ότι οι πλούσιοι δεν θα εγκαταλείψουν εύκολα τα ταξίδια με τα ιδιωτικά τους αεροσκάφη, αλλά, παράλληλα, καθιστά και περισσότερο πιθανή την επιβολή κάποιου περιορισμού.
Latest News
Αρκτική: Ο κόσμος θέλει τα πολικά ορυκτά, αλλά ποιος θα εργαστεί σε μια παγωμένη ερημιά;
Η κλιματική αλλαγή και η υποχώρηση των πάγων καθιστούν «πολύ ευκολότερη» την εξόρυξη στην παγωμένη Αρκτική
Ένας δισεκατομμυριούχος δημιουργεί έναν οικολογικό ταξιδιωτικό παράδεισο
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας που δημιούργησε το λειτουργικό σύστημα Ubuntu, Μαρκ Σατλγουόρθ, έψαχνε ένα μέρος να ξεφύγει. Τελικά βρήκε έναν παράδεισο και αποφάσισε να τον αξιοποιήσει
O Άγιος Βασίλης στρέφεται στην... ηλεκτροκίνηση - Το EV έλκηθρο και οι προκλήσεις
Ο Άγιος Βασίλης αγκάλιασε τον ψηφιακό μετασχηματισμό για να ενισχύσει τις ικανότητές του στον εφοδιασμό
Τι θα συμβεί εάν δεν ασφαλιστούμε έναντι φυσικών καταστροφών - Οι «ποινές»
Ποιοι απειλούνται με πρόστιμο 10.000-20.000 ευρώ - Οι νέες φορολογικές ρυθμίσεις που ενεργοποιούνται από την 1η Ιουνίου 2025 φέρνουν ανατροπές
Κλείνει εργοστάσιο της BYD στη Βραζιλία λόγω συνθηκών «σκλαβιάς»
Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας»
Mega lifting της ΔΕΗ σε μονάδες ρεύματος στα νησιά - Οι πρώτες στη Σαντορίνη
Οι νέες μονάδες θα συμβάλουν στη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας του νησιού ενόψει της θερινής περιόδου.
Δυναμικό το αποτύπωμα της ηλεκτρικίνησης στο 2024 - Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις
Το 2024 χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος κυκλοφόρησαν περίπου 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας