Φορολογήστε τους πλούσιους που πετούν: Ο Γάλλος υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, εξετάζει μία ιδέα που θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στέλνοντας, παράλληλα, το μήνυμα ότι όλα τα μέλη της κοινωνίας πρέπει να κάνουν θυσίες για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Θέλει να περιορίσει τη χρήση των ιδιωτικών τζετ.
Τα ιδιωτικά αεροσκάφη που προτιμούν οι μεγαλοεπιχειρηματίες, οι διαχειριστές hedge funds και οι μεγαλοστελέχη του Χόλιγουντ αποτελούν εύκολο στόχο στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Μόλις το 1% των ταξιδιωτών προκαλεί το 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της αεροπορικής βιομηχανίας, σύμφωνα με την ΜΚΟ, Transport & Environment.
Διαβάστε επίσης: Γαλλία: Η ενεργειακή κρίση και το κόστος των ιδιωτικών τζετ
Ωστόσο, η πανδημία αύξησε τον αριθμό των ατόμων που πλήρωναν για να μετακινηθούν με ιδιωτικά τζετ, ώστε να αποφύγουν την επαφή με αγνώστους στα εναέρια μέσα μεταφοράς. Τους πρώτους επτά μήνες του έτους, οι πτήσεις για επαγγελματικούς λόγους, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 22% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία αερομεταφορών, Wingx. Η δραστηριότητα των εμπορικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 18%.
Οι κυβερνήσεις μπορούν να προβούν σε υψηλότερους φόρους ή σε κανονισμούς, ώστε να περιοριστούν οι μεταφορές με ιδιωτικά αεροσκάφη. Μια επιλογή θα ήταν να αναγκάσουν τα ιδιωτικά αεροσκάφη να ενταχθούν στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο, μέχρι σήμερα, ισχύει μόνο για τις εμπορικές αεροπορικές εταιρείες. Έτσι, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών τζετ θα αναγκάζονταν να αγοράζουν «δικαιώματα εκπομπών», τα οποία λειτουργούν σαν περιορισμένα δικαιώματα ρύπανσης, ανεβάζοντας το κόστος των πτήσεών τους.
Ωστόσο, η Γαλλία εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο να αναγκάζει τους χρήστες τζετ να αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει κάποιος άλλος περισσότερο «φιλικός στο περιβάλλον» να φτάσουν στον προορισμό τους, όπως, π.χ. η χρήση τακτικών αεροπορικών εταιρειών ή το τρένο. Κάτι τέτοιο, όμως, θα έθετε όσους χρησιμοποιούν ιδιωτικά τζετ στο έλεος της γαλλικής γραφειοκρατίας – γεγονός που θα αποτελούσε σοβαρό αποτρεπτικό παράγοντα.
Οποιοσδήποτε φόρος θα πρέπει να είναι τιμωρητικός, ώστε να αναγκάσει τους αστέρες του κινηματογράφου ή τους υψηλόβαθμους διευθυντές να ανταλλάξουν τα τζετ Gulfstream με μία θέση business-class σε κανονική πτήση. Τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα βοηθούσαν να αντισταθμιστεί ένα μέρος του τεράστιου αποτυπώματος άνθρακα. Και σε αντίθεση με τους περισσότερους φόρους, ο συγκεκριμένος δεν θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομία της χώρας και τους κατοίκους της. Οι CEO που θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν με τα ιδιωτικά τους τζετ ενδεχομένως να αρχίσουν να προσγειώνουν τα αεροπλάνα τους στο εξωτερικό, το γεγονός αυτό, όμως, δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις επενδύσεις στη Γαλλία. Παράλληλα, οι εν λόγω περιορισμοί ενδεχομένως να είναι περισσότερο αποτελεσματικοί, εάν όλοι οι Ευρωπαίοι υπουργοί Μεταφορών «αγκαλιάσουν» την ιδέα, κατά τη συνάντησή τους, τον Οκτώβριο.
Οι επενδυτές φαίνονται, μέχρι στιγμής, ψύχραιμοι. Οι μετοχές της Dassault Aviation, της κατασκευάστριας εταιρείας στρατιωτικών και εμπορικών αεροσκαφών αξίας 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία παράγει το Falcon, ένα από τα πιο δημοφιλή ιδιωτικά τζετ στον κόσμο, ακολουθούν το ρεύμα του γαλλικού Χρηματιστηρίου, μετά τις δηλώσεις του Μπον, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Το γεγονός αυτό ενισχύει την άποψη ότι οι πλούσιοι δεν θα εγκαταλείψουν εύκολα τα ταξίδια με τα ιδιωτικά τους αεροσκάφη, αλλά, παράλληλα, καθιστά και περισσότερο πιθανή την επιβολή κάποιου περιορισμού.
Latest News
Motor Oil: «Κοιλάδα Υδρογόνου της χρονιάς» για το 2024 ανακηρύχθηκε το έργο TRIĒRĒS
Το έργο TRIĒRĒS επικεντρώνεται στη δημιουργία Κοιλάδας Υδρογόνου με γεωγραφική αναφορά στα Διυλιστήρια της Motor Oil στους Αγίους Θεοδώρους
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29