Κλείνοντας ήδη ένα χρόνο υπό το νέο διοικητικό σχήμα, με τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο – μέτοχο του 21,6% – στη θέση του αντιπροέδρου, η Μεβγάλ συνεχίζει να στοχεύει στη διαφύλαξη της σταθερά κερδοφόρας πορείας της, καθώς και στην ενδυνάμωση της θέσης της τόσο στην εγχώρια όσο και τις διεθνείς αγορές.
Ήδη κατά τη χρήση του 2021 και οι δύο αυτοί στόχοι της βορειοελλαδίτικης γαλακτοβιομηχανίας επιτεύχθηκαν. Ειδικότερα τα καθαρά κέρδη του ομίλου (μετά το φόρο εισοδήματος) σημείωσαν αύξηση κατά 25% και διαμορφώθηκαν σε 1,4 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1,1 εκατ. ευρώ (αναπροσαρμοσμένο) την προηγούμενη χρήση.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος): Γιατί εξαγόρασε την Κουρούσιης στην Κύπρο – Η κόντρα με τη Δωδώνη
Εξίσου θετικά, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση για το 2021, κινήθηκε και η εξαγωγική δραστηριότητα της γαλακτοβιομηχανίας. Οι εξαγωγές για τη χρήση 2021 αποτελούσαν το 35,7 % του κύκλου εργασιών της εταιρείας, όταν στη χρήση 2020 αντιστοιχούσαν στο 33,64%.
Δύσκολο το 2022
Για το 2022 ωστόσο, επισημαίνεται πως οι προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις αναμένεται να είναι σημαντικές.
Διαβάστε επίσης: Η επιστροφή στην κανονικότητα δεν ταιριάζει στο γιαούρτι
«Οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των συνεχόμενων ανατιμήσεων και πληθωριστικών τάσεων καθώς και του ολοένα αυξανόμενου κόστους ενέργειας», αναφέρει η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας.
Σε ύφεση η οικονομία
«Μετά δε και την αναμενόμενη αύξηση των επιτοκίων από τη ΕΚΤ η Ευρωπαϊκή όσο και η Ελληνική Οικονομία αναμένεται να περιέλθουν σε ύφεση και ως εκ τούτου θα ασκηθούν ισχυρές πιέσεις στην κατανάλωση των νοικοκυριών και κατ’ επέκταση στα χρηματοοικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων.
Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους ξεκίνησε η πολεμική σύρραξη μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, η οποία, πέραν του τεράστιου ανθρωπιστικού θέματος που δημιουργεί, διαμόρφωσε νέες δυσχερείς συνθήκες σε επίπεδο παγκόσμιας αγοράς, αλλά και ειδικότερα στην Ευρώπη.».
Ανατιμήσεις λόγω πολέμου
Αναφορικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία σημειώνεται ότι ο όμιλος, αν και δεν αντιμετωπίζει άμεσες αρνητικές επιπτώσεις από τον περιορισμό της εμπορικής δραστηριότητας στην εν λόγω περιοχή, επηρεάζεται από το εν γένει οικονομικό περιβάλλον και τις νέες συνθήκες αβεβαιότητας που διαμορφώνονται λόγω των ανατιμήσεων στις τιμές των πρώτων υλών, στις δευτερεύουσες ύλες, στα υλικά συσκευασίας, στα μεταφορικά κόστη και επιπρόσθετες αυξήσεις στο ήδη αυξημένο κόστος ενέργειας, ενώ δεν είναι εμφανής η προοπτική μείωσης αυτών.
Επίσης συνθήκες αβεβαιότητας διαμορφώνονται από την παγκοσμίως αυξανόμενη ζήτηση γαλακτοκομικών προϊόντων σε συνδυασμό με την μειωμένη παραγωγή γάλακτος ως πρώτη ύλη.
Αυξημένες πωλήσεις μειωμένα κέρδη
Για την έναρξη της φετινής χρονιάς σημειώνεται πως οι κλάδοι δραστηριότητας του ομίλου παρουσίασαν αύξηση των πωλήσεών τους σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ωστόσο καταγράφεται μείωση τόσο του μικτού περιθωρίου κέρδους όσο και του λειτουργικού αποτελέσματος.
Αύξηση τζίρου κατά 11%
Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας και του ομίλου διαμορφώθηκε στο ποσό των 129,6 εκατ. ευρώ το 2021 έναντι 116,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,95%, η οποία κρίνεται «ικανοποιητική» σύμφωνα με την εταιρεία, λαμβάνοντας υπόψη το επισφαλές οικονομικό περιβάλλον, όπως αναφέρεται.
Πτωτικά η συνολική αγορά γάλακτος και γιαουρτιού
Η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι στην ελληνική αγορά οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ (στοιχεία Nielsen) στην κατηγορία γάλα παρουσίασαν ήπια πτώση σε αξία, -3,0% και αντίστοιχα διαμορφώθηκε ο όγκος στο -4,3% έναντι του 2020.
Διαβάστε επίσης: Ακρίβεια: Ανατιμήσεις φωτιά στα βασικά είδη – Γιατί εξαφανίζονται οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ;
Στο γιαούρτι οι πωλήσεις σημείωσαν ήπια πτώση σε αξία (-2,6%) και όγκο (-3,0%), ενώ για τα τυροκομικά η αξία κυμάνθηκε στο +2,7% και ο όγκος στο +1,6%.
Η πορεία της Μεβγάλ το 2021 ήταν θετική επισημαίνεται, με την εταιρεία να σημειώνει αύξηση σε αξία 7,5% στην εγχώρια αγορά και αύξηση 17,8% στην αγορά του εξωτερικού.
Latest News
Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την Black Friday - Ανοιχτά και την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου
«Στηρίξτε τις ελληνικές ΜμΕ» προτρέπει τους καταναλωτές με αφορμή τη Black Friday ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Έκλεισε 70 χρόνια η Ελίν και μπαίνει σε μια νέα εποχή - Η ανάγκη για ενεργειακή μετάβαση
«Η ενεργειακή μετάβαση είναι αναγκαία», αναγνώρισε ο Πρόεδρος της Ελίν και Διευθύνων Σύμβουλος, Ιωάννης Αληγιζάκης
Το double στα κέρδη της Βενέτης και τι φέρνει η εξαγορά των Παγωτών Δωδώνη
Η Βενέτης με τα… χίλια πρόσωπα και η νέα σελίδα στην 76χρονη ιστορία της πιο γνωστής αλυσίδας αρτοποιίας στη χώρα
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία