![Ναυτιλία: Εθνική ανάγκη η ανανέωση του ελληνικού στόλου ναυαγοσωστικών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/ΔΙΑΡΡΟΗ-ΘΑΛΑΣΣΑ1-768x576-1.jpg)
Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων επισημαίνει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Η Ένωση επικαλείται μελέτη που εκπονήθηκε από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τον «ρόλο των Ναυαγοσωστικών Ρυμουλκών πλοίων και το υπάρχον καθεστώς στην Ελλάδα» στην οποία τονίζεται ότι ο ελληνικός στόλος ναυαγοσωστικών ρυμουλκών υστερεί σε όλες τις τεχνικές προδιαγραφές έναντι του αντίστοιχου ευρωπαϊκού.
Η μελέτη
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ναυαγοσωστικά ρυμουλκά πλοία τα οποία μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της, την κάλυψη της ΑΟΖ και τη διενέργεια Έρευνα και διάσωση (SAR), αναφέρει η μελέτη η οποία προχωρεί σε μία σύγκριση του ελληνικού και ευρωπαϊκού στόλου ρυμουλκών ναυαγοσωστικών. Μία σύγκριση αποκαλυπτική για το πόσο πίσω έχει μείνει ο ελληνικός στόλος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου είναι τα 35 έτη ενώ του ευρωπαϊκού τα 14 έτη. Η μέση δύναμη έλξης του ελληνικού στόλου είναι 43,75 μετρικούς τόνους, ενώ του ευρωπαϊκού 147 μετρικοί τόνοι. Επίσης η μέγιστη ταχύτητα του ελληνικού στόλου είναι 12,4 κόμβοι ενώ του ευρωπαϊκού 15,6 κόμβοι.
Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπως σημειώνεται στη μελέτη που η ΝΑ Μεσόγειος αποτελεί μήλον της έριδος των μεγαλύτερων πετρελαϊκών κολοσσών και με το Αιγαίο πέλαγος να αποτελεί περιοχή υψηλής κυκλοφοριακής πυκνότητας λόγω συνεχούς ανάπτυξης επιχειρήσεων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου σε Κύπρο, Λίβανο, Ισραήλ, Αίγυπτο, Μαύρη Θάλασσα, Ελλάδα και Μάλτα. Επίσης τα ελληνικά χωρικά ύδατα με τις ιδιαιτερότητες που έχουν όπως την πληθώρα νησιών, βραχονησίδων και υφάλων καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη σύγχρονων ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων.
Οι προτάσεις
Οι προτάσεις στις οποίες καταλήγει η μελέτη του ΕΜΠ μεταξύ άλλων προβλέπουν την ανανέωση του στόλου με επένδυση σε Ναυαγοσωστικά Ρυμουλκά σκάφη σύγχρονης τεχνολογίας (π.χ. Ρ/Κ-Ν/Γ) την διαίρεση του Αιγαίου Πελάγους σε ζώνες επιφυλακής (Standby Zones). Παράλληλα τα Ναυαγοσωστικά σκάφη θα είναι σε επιφυλακή 24/7, 365 ημέρες τον χρόνο, προκειμένου να συνδράμουν εγκαίρως και αποτελεσματικά σε κάποιο ατύχημα εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, ώστε να μην επαναληφθούν ατυχήματα όπως το Sea Diamond. Με αυτόν τον τρόπο, θωρακίζεται η υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος στο Αιγαίο έναντι των αξιώσεων της Τουρκίας και εξασφαλίζεται ότι σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος θα αποφευχθούν ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές συνέπειες (ανθρώπινες απώλειες, μόλυνση περιβάλλοντος, κόστη ανέλκυσης κλπ.), τονίζεται στην μελέτη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά