Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων επισημαίνει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Η Ένωση επικαλείται μελέτη που εκπονήθηκε από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τον «ρόλο των Ναυαγοσωστικών Ρυμουλκών πλοίων και το υπάρχον καθεστώς στην Ελλάδα» στην οποία τονίζεται ότι ο ελληνικός στόλος ναυαγοσωστικών ρυμουλκών υστερεί σε όλες τις τεχνικές προδιαγραφές έναντι του αντίστοιχου ευρωπαϊκού.
Η μελέτη
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ναυαγοσωστικά ρυμουλκά πλοία τα οποία μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της, την κάλυψη της ΑΟΖ και τη διενέργεια Έρευνα και διάσωση (SAR), αναφέρει η μελέτη η οποία προχωρεί σε μία σύγκριση του ελληνικού και ευρωπαϊκού στόλου ρυμουλκών ναυαγοσωστικών. Μία σύγκριση αποκαλυπτική για το πόσο πίσω έχει μείνει ο ελληνικός στόλος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου είναι τα 35 έτη ενώ του ευρωπαϊκού τα 14 έτη. Η μέση δύναμη έλξης του ελληνικού στόλου είναι 43,75 μετρικούς τόνους, ενώ του ευρωπαϊκού 147 μετρικοί τόνοι. Επίσης η μέγιστη ταχύτητα του ελληνικού στόλου είναι 12,4 κόμβοι ενώ του ευρωπαϊκού 15,6 κόμβοι.
Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπως σημειώνεται στη μελέτη που η ΝΑ Μεσόγειος αποτελεί μήλον της έριδος των μεγαλύτερων πετρελαϊκών κολοσσών και με το Αιγαίο πέλαγος να αποτελεί περιοχή υψηλής κυκλοφοριακής πυκνότητας λόγω συνεχούς ανάπτυξης επιχειρήσεων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου σε Κύπρο, Λίβανο, Ισραήλ, Αίγυπτο, Μαύρη Θάλασσα, Ελλάδα και Μάλτα. Επίσης τα ελληνικά χωρικά ύδατα με τις ιδιαιτερότητες που έχουν όπως την πληθώρα νησιών, βραχονησίδων και υφάλων καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη σύγχρονων ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων.
Οι προτάσεις
Οι προτάσεις στις οποίες καταλήγει η μελέτη του ΕΜΠ μεταξύ άλλων προβλέπουν την ανανέωση του στόλου με επένδυση σε Ναυαγοσωστικά Ρυμουλκά σκάφη σύγχρονης τεχνολογίας (π.χ. Ρ/Κ-Ν/Γ) την διαίρεση του Αιγαίου Πελάγους σε ζώνες επιφυλακής (Standby Zones). Παράλληλα τα Ναυαγοσωστικά σκάφη θα είναι σε επιφυλακή 24/7, 365 ημέρες τον χρόνο, προκειμένου να συνδράμουν εγκαίρως και αποτελεσματικά σε κάποιο ατύχημα εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, ώστε να μην επαναληφθούν ατυχήματα όπως το Sea Diamond. Με αυτόν τον τρόπο, θωρακίζεται η υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος στο Αιγαίο έναντι των αξιώσεων της Τουρκίας και εξασφαλίζεται ότι σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος θα αποφευχθούν ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές συνέπειες (ανθρώπινες απώλειες, μόλυνση περιβάλλοντος, κόστη ανέλκυσης κλπ.), τονίζεται στην μελέτη.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη