
Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων επισημαίνει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Η Ένωση επικαλείται μελέτη που εκπονήθηκε από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τον «ρόλο των Ναυαγοσωστικών Ρυμουλκών πλοίων και το υπάρχον καθεστώς στην Ελλάδα» στην οποία τονίζεται ότι ο ελληνικός στόλος ναυαγοσωστικών ρυμουλκών υστερεί σε όλες τις τεχνικές προδιαγραφές έναντι του αντίστοιχου ευρωπαϊκού.
Η μελέτη
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ναυαγοσωστικά ρυμουλκά πλοία τα οποία μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της, την κάλυψη της ΑΟΖ και τη διενέργεια Έρευνα και διάσωση (SAR), αναφέρει η μελέτη η οποία προχωρεί σε μία σύγκριση του ελληνικού και ευρωπαϊκού στόλου ρυμουλκών ναυαγοσωστικών. Μία σύγκριση αποκαλυπτική για το πόσο πίσω έχει μείνει ο ελληνικός στόλος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου είναι τα 35 έτη ενώ του ευρωπαϊκού τα 14 έτη. Η μέση δύναμη έλξης του ελληνικού στόλου είναι 43,75 μετρικούς τόνους, ενώ του ευρωπαϊκού 147 μετρικοί τόνοι. Επίσης η μέγιστη ταχύτητα του ελληνικού στόλου είναι 12,4 κόμβοι ενώ του ευρωπαϊκού 15,6 κόμβοι.
Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπως σημειώνεται στη μελέτη που η ΝΑ Μεσόγειος αποτελεί μήλον της έριδος των μεγαλύτερων πετρελαϊκών κολοσσών και με το Αιγαίο πέλαγος να αποτελεί περιοχή υψηλής κυκλοφοριακής πυκνότητας λόγω συνεχούς ανάπτυξης επιχειρήσεων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου σε Κύπρο, Λίβανο, Ισραήλ, Αίγυπτο, Μαύρη Θάλασσα, Ελλάδα και Μάλτα. Επίσης τα ελληνικά χωρικά ύδατα με τις ιδιαιτερότητες που έχουν όπως την πληθώρα νησιών, βραχονησίδων και υφάλων καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη σύγχρονων ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων.
Οι προτάσεις
Οι προτάσεις στις οποίες καταλήγει η μελέτη του ΕΜΠ μεταξύ άλλων προβλέπουν την ανανέωση του στόλου με επένδυση σε Ναυαγοσωστικά Ρυμουλκά σκάφη σύγχρονης τεχνολογίας (π.χ. Ρ/Κ-Ν/Γ) την διαίρεση του Αιγαίου Πελάγους σε ζώνες επιφυλακής (Standby Zones). Παράλληλα τα Ναυαγοσωστικά σκάφη θα είναι σε επιφυλακή 24/7, 365 ημέρες τον χρόνο, προκειμένου να συνδράμουν εγκαίρως και αποτελεσματικά σε κάποιο ατύχημα εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, ώστε να μην επαναληφθούν ατυχήματα όπως το Sea Diamond. Με αυτόν τον τρόπο, θωρακίζεται η υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος στο Αιγαίο έναντι των αξιώσεων της Τουρκίας και εξασφαλίζεται ότι σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος θα αποφευχθούν ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές συνέπειες (ανθρώπινες απώλειες, μόλυνση περιβάλλοντος, κόστη ανέλκυσης κλπ.), τονίζεται στην μελέτη.


Latest News

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης κεντρικός ομιλητής στο 19ο Ετήσιο Capital Link International Shipping Forum
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, Founder & Chairman, Capital Maritime & Trading Corp., ήταν ο κεντρικός ομιλητής στο Μεσημεριανό Γεύμα του 19ου Ετήσιου Capital Link International Shipping Forum

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group