
Την ανάγκη ανανέωσης του ελληνικού στόλου ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων επισημαίνει η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών Αντιρρυπαντικών Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.
Η Ένωση επικαλείται μελέτη που εκπονήθηκε από τη Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για τον «ρόλο των Ναυαγοσωστικών Ρυμουλκών πλοίων και το υπάρχον καθεστώς στην Ελλάδα» στην οποία τονίζεται ότι ο ελληνικός στόλος ναυαγοσωστικών ρυμουλκών υστερεί σε όλες τις τεχνικές προδιαγραφές έναντι του αντίστοιχου ευρωπαϊκού.
Η μελέτη
Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ναυαγοσωστικά ρυμουλκά πλοία τα οποία μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της, την κάλυψη της ΑΟΖ και τη διενέργεια Έρευνα και διάσωση (SAR), αναφέρει η μελέτη η οποία προχωρεί σε μία σύγκριση του ελληνικού και ευρωπαϊκού στόλου ρυμουλκών ναυαγοσωστικών. Μία σύγκριση αποκαλυπτική για το πόσο πίσω έχει μείνει ο ελληνικός στόλος. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μέση ηλικία του ελληνικού στόλου είναι τα 35 έτη ενώ του ευρωπαϊκού τα 14 έτη. Η μέση δύναμη έλξης του ελληνικού στόλου είναι 43,75 μετρικούς τόνους, ενώ του ευρωπαϊκού 147 μετρικοί τόνοι. Επίσης η μέγιστη ταχύτητα του ελληνικού στόλου είναι 12,4 κόμβοι ενώ του ευρωπαϊκού 15,6 κόμβοι.
Και όλα αυτά σε μια περίοδο όπως σημειώνεται στη μελέτη που η ΝΑ Μεσόγειος αποτελεί μήλον της έριδος των μεγαλύτερων πετρελαϊκών κολοσσών και με το Αιγαίο πέλαγος να αποτελεί περιοχή υψηλής κυκλοφοριακής πυκνότητας λόγω συνεχούς ανάπτυξης επιχειρήσεων εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου σε Κύπρο, Λίβανο, Ισραήλ, Αίγυπτο, Μαύρη Θάλασσα, Ελλάδα και Μάλτα. Επίσης τα ελληνικά χωρικά ύδατα με τις ιδιαιτερότητες που έχουν όπως την πληθώρα νησιών, βραχονησίδων και υφάλων καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη σύγχρονων ναυαγοσωστικών και ρυμουλκών πλοίων.
Οι προτάσεις
Οι προτάσεις στις οποίες καταλήγει η μελέτη του ΕΜΠ μεταξύ άλλων προβλέπουν την ανανέωση του στόλου με επένδυση σε Ναυαγοσωστικά Ρυμουλκά σκάφη σύγχρονης τεχνολογίας (π.χ. Ρ/Κ-Ν/Γ) την διαίρεση του Αιγαίου Πελάγους σε ζώνες επιφυλακής (Standby Zones). Παράλληλα τα Ναυαγοσωστικά σκάφη θα είναι σε επιφυλακή 24/7, 365 ημέρες τον χρόνο, προκειμένου να συνδράμουν εγκαίρως και αποτελεσματικά σε κάποιο ατύχημα εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, ώστε να μην επαναληφθούν ατυχήματα όπως το Sea Diamond. Με αυτόν τον τρόπο, θωρακίζεται η υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος στο Αιγαίο έναντι των αξιώσεων της Τουρκίας και εξασφαλίζεται ότι σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος θα αποφευχθούν ή τουλάχιστον θα ελαχιστοποιηθούν οι πιθανές συνέπειες (ανθρώπινες απώλειες, μόλυνση περιβάλλοντος, κόστη ανέλκυσης κλπ.), τονίζεται στην μελέτη.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ