Ολοκληρώνεται την Τετάρτη το τρίμηνο πρόγραμμα των εξαιρετικά φτηνών εισιτηρίων στα ΜΜΜ της χώρας, που αποδείχτηκε ίσως το ποιο επιτυχημένο της μέχρι τώρα διακυβέρνησης Σολτς. Άλλωστε, το παραδέχτηκε και ο ίδιος ο γερμανός Καγκελάριος δηλώνοντας πως «ήταν η καλύτερη ιδέα που είχαμε μέχρι τώρα», καθώς ανακούφισε οικονομικά τα νοικοκυριά, οδήγησε σε εξοικονόμηση καυσίμων, βοήθησε στη συγκράτηση του πληθωρισμού και συνάμα βελτίωσε αισθητά τις εκπομπές ρύπων της χώρας.
Πραγματικά, σύμφωνα με σημερινή έρευνα του VDV (του Associaton of German Transport Companies), το τρίμηνο αυτό που έφερε κάθετο άλμα στη χρήση τρένων, τραμ και δημόσιων λεωφορείων οδήγησε σε μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 1,8 εκατ. τόνους.
Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ σχεδόν 50 ετών για τον τιμάριθμο στη Γερμανία
Πρόκειται για ποσότητα ρύπων που αντιστοιχεί στην ηλεκτροδότηση 350.000 σπιτιών. Εκτιμάται πως οι εκπομπές από τη χρήση επιβατικών αυτοκινήτων κυμαίνονται στους 4,6 τόνους άνθρακα το χρόνο.
Μεγάλη απήχηση
Θυμίζουμε πως η κυβέρνηση μείωσε την τιμή στο μηνιαίο πάσο στα μέσα μαζικής μεταφοράς στα 9 ευρώ, από την 1η Ιουνίου και για τρεις μήνες, με πρωταρχικό σκοπό να βοηθήσει τα νοικοκυριά σε ένα διάστημα υψηλής ακρίβειας. Μέσα στο διάστημα αυτό πουλήθηκε ο αριθμός ρεκόρ των 52 εκατ. πάσων, με το ένα πέμπτο των ανθρώπων να πρόκειται για άτομα που συνήθως δεν χρησιμοποιούσαν ΜΜΜ.
Τα επιμέρους στοιχεία έδειξαν πως το 37% των χρηστών χρησιμοποίησαν το νέο πάσο για να πάει στη δουλειά του, το 50% για καθημερινές μετακινήσεις για διάφορους λόγους και το 33% για μικρά ταξίδια.
Πέρα από το θετικό αντίκτυπο στο… πορτοφόλι των Γερμανών και το φυσικό περιβάλλον, το μέτρο εκτιμάται πως βοήθησε και στη συγκράτηση των πληθωριστικών πιέσεων σε ένα διάστημα που το ράλι των ενεργειακών τιμών ωθεί ανοδικά τον πληθωρισμό. Σήμερα τα στοιχεία έδειξαν άνοδο του τιμάριθμου στο 8,8%, όμως αναλυτές εκτιμούν πως, δίχως το μέτρο, το νούμερο θα ήταν ακόμη υψηλότερο.
Πάντως, παρά το γεγονός ότι τα μέλη του συνασπισμού δεν κατέληξαν ακόμη σε παράταση του πάσου των 9 ευρώ, όπως ζητούσαν πολλοί βουλευτές, με αποτέλεσμα σε πρώτη φάση να λήξει αύριο, όπως ήταν προγραμματισμένο, δεν αποκλείεται το ίδιο μέτρο ή κάποιο ανάλογο να δρομολογηθεί, δεδομένης της υψηλής απήχησης του.
Όσοι εναντιώνονται στέκονται μόνο στο τεράστιο κόστος του για τα δημόσια ταμεία και το γεγονός πως για να συνεχιστεί η χρηματοδότηση του μέτρου θα πρέπει να «κοπούν» κονδύλια από άλλους κλάδους, όπως η συντήρηση και ανανέωση των υποδομών.
Latest News
Smartphones: Επιστροφή στην ανάπτυξη με άνοδο 4% στις πωλήσεις του 2024
Προβλέψεις για αύξηση 8% σε αξία των πωλήσεων του κλάδου των smartphones το 2025 - Ποιες εταιρείες κυριάρχησαν
Νέες απειλές Τραμπ κατά ΕΕ και Κίνας - Οι δασμοί και το ορόσημο της 1ης Φεβρουαρίου
Νέα δασμοί κατά της ΕΕ και της Κίνας βρίσκονται στη φαρέτρα του Ντόναλντ Τραμπ - Τα σχέδια της επόμενη ημέρας
Εσκρίβα (ΕΚΤ): Πολύ πιθανή μείωση των επιτοκίων
Η ΕΚΤ αναμένεται ευρέως να συνεχίσει τον κύκλο μείωσης των επιτοκίων της
Τι προτείνει η Λαγκάρντ για τους δασμούς Τραμπ - Πώς πρέπει να προετοιμαστεί η ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ κάλεσε την Ευρώπη να προετοιμαστεί για τους δασμούς Τραμπ - Η πρόταση της
Έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ η Ευρώπη - Τι είπε ο Ντομπρόβσκις
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τις αξίες μας, αλλά και τα συμφέροντα και τα δικαιώματά μας, αν αυτό καταστεί αναγκαίο», σημείωσε ο ίδιος
Σανίδα σωτηρίας ρίχνει ο Τραμπ στο TikTok - Οι όροι του για να μην κλείσει η πλατφόρμα
Όποιος αγοράσει το TikTok πρέπει να «δώσει το μισό κεφάλαιο στις ΗΠΑ σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση άδειας», επανέλαβε ο Τραμπ
On Running: Οι Ελβετοί που θέλουν να «χτυπήσουν» Nike και Adidas
H ελβετική εταιρεία αθλητικών ειδών On Running που αναπτύσσεται ραγδαία - Οι συμφωνίες με Ρότζερ Φέντερερ και Ζεντάγια
Netflix: Ρεκόρ νέων συνδρομών και άλμα στα κέρδη
Κέρδη και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεων των αναλυτών για το 4ο τρίμηνο ανακοίνωσε η Netflix
Εργαζόμενοι vs CEOs: Το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απολαβών στην Ευρώπη
Πόσα βγάζουν οι CEO στις 100 κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη
Η μανία για το AI...ταξιδεύει στο Νταβός
Η έκρηξη του brand AI ξεκίνησε στο Νταβός το 2024, παραμερίζοντας τα κρυπτονομίσματα, σε μια εποχή που το ChatGPT κέρδιζε ακόμη σε δημοφιλία