Ανοίγοντας ένα μαγαζί την ημέρα – κάποιες φορές και περισσότερα από ένα – η «Jumbo» της Πολωνίας, ήτοι η λιανεμπορική εκπτωτική αλυσίδα, Pepco, διαθέτει σήμερα 2.922 καταστήματα σε 16 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ από τον Οκτώβριο θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της και την ελληνική αγορά.
Τηρώντας το χρονοδιάγραμμα που είχε προαναγγείλει η πολωνική αλυσίδα πέρσι τον Νοέμβριο, το πρώτο κατάστημα Pepco, μια μικρογραφία των Jumbo όσον αφορά τις τιμές με χαρακτηριστικά των δανέζικων καταστημάτων Flying Tiger σε ότι έχει να κάνει με το μείγμα των προϊόντων, ξεκινά την λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2022 στο Piraeus Retail Park, επισφραγίζοντας τη στρατηγική συνεργασία της με την Trade Estates ΑΕΕΑΠ, εταιρεία του ομίλου Fourlis.
Να σημειωθεί ότι στο χαρτοφυλάκιο της Trade Estates, στο οποίο ήδη περιλαμβάνονται retail parks τόσο στην Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Άγιος Ιωάννης Ρέντη, Πειραιώς) όσο και στο εξωτερικό (Βουλγαρία και Κύπρος), θα προστεθούν 4 νέα σε Πάτρα (στο ακίνητο της πρώην ΑΒΕΞ, στην Ακτή Δυμαίων), Ηράκλειο (κοντά στο αεροδρόμιο), Σπάτα (απέναντι από το Smart Park) και Χαλάνδρι (Δουκ. Πλακεντίας).
Διαβάστε επίσης – Νέες μεγάλες επενδύσεις σε malls νέας γενιάς
Και στη Θεσσαλονίκη
Εκτός από την Αττική καταστήματα Pepco πρόκειται να ανοίξουν άμεσα και στη Θεσσαλονίκη, με την αλυσίδα να έχει δημοσιεύσει πρόσφατα αγγελίες για την εξεύρεση προσωπικού, ενώ θα ακολουθήσει περαιτέρω επέκταση και στην υπόλοιπη χώρα, με τη Λάρισα να βρίσκεται στις πρώτες επιλογές.
Συνολικά η πολωνική αλυσίδα, η οποία προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη χώρα μας, της Pepco Greece, με διαχειριστή τον Λιθουανό Julius Petrulis, προγραμματίζει να ανοίξει 12 καταστήματα στην Ελλάδα επιφάνειας από 350 έως και 650 τ.μ.
Διαβάστε επίσης – TRADE ESTATES: Καλωσορίζει την αλυσίδα καταστημάτων PEPCO στην Ελλάδα
Η Pepco δραστηριοποιείται στην πώληση ρούχων για όλη την οικογένεια, αξεσουάρ μόδας, καλλυντικών, παιχνιδιών, ειδών οικιακού εξοπλισμού και ειδών διακόσμησης, ενώ στον σκοπό της Pepco Greece περιλαμβάνεται και η δημιουργία e-shop.
Χαμηλές τιμές γρήγορη ανάπτυξη
Βασικό χαρακτηριστικό της πολωνικής αλυσίδας είναι οι χαμηλές τιμές (value retailing) και όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση για το 9μηνο (κλείνει την οικονομική της χρήση 30 Σεπτεμβρίου) ανοίγεται μπροστά της πεδίο δόξης λαμπρό.
Συγκεκριμένα επισημαίνεται πως υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων η αγορά των εκπτωτικών αλυσίδων σε όλη την Ευρώπη είναι τώρα πολύ μεγαλύτερη από ό,τι την εποχή της προηγούμενης οικονομικής κρίσης το 2007-08, πράγμα που σημαίνει ότι μια πολύ μεγαλύτερη πελατειακή βάση είναι πιο εξοικειωμένη και ψωνίζει πιο συχνά στις αλυσίδες χαμηλό κόστους.
Ο όμιλος Pepco, ο οποίος εκτός από το σήμα Pepco διαχειρίζεται επίσης δύο ακόμη εμπορικά σήματα, την αλυσίδα hard discount Poundland, καθώς και η μικρότερη Dealz, εντός του 2021 εγκαινίασε συνολικά 483 νέα καταστήματα, με το σύνολο του δικτύου του στο τέλος της περασμένης χρονιάς να ανέρχεται παγκοσμίως στα 3.504 καταστήματα ενώ απασχολούσε περισσότερους από 37.000 υπαλλήλους.
Μόνο κατά την περίοδο Μαρτίου – Ιουνίου εφέτος άνοιξαν 109 νέα καταστήματα Pepco, ενώ για να γίνει αντιληπτή η ταχύτητα με την οποία κάνει… εγκαίνια η αλυσίδα: στην Αυστρία εισήλθε μόλις πέρυσι και ήδη αριθμεί 47 σημεία πώλησης. Στη Βουλγαρία μέσα σε τρία χρόνια παρουσίας διαθέτει 120 καταστήματα, ενώ σε Ιταλία και Σερβία που ξεκίνησε το 2020 διαθέτει σήμερα 71 και 75 καταστήματα αντίστοιχα. Συνολικά στις 16 χώρες της Ευρώπης που έχει παρουσία έχει αναπτύξει 2.922 καταστήματα, με το 42% αυτών να βρίσκεται στην Πολωνία.
Στο 9μηνο ο τζίρος του ομίλου ανήλθε σε 3,58 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση YTD κατά 17,4% σε σταθερή βάση νομίσματος, ενώ έχει ανοίξει 350 νέα καταστήματα (εξαιρουμένου του κλεισίματος 59 καταστημάτων Fultons).
Ο όμιλος Pepco έκανε το ντεμπούτο του στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας τον Μάιο του 2021.
Ιδιοκτήτης ο όμιλος Steinhoff
Η Pepco, όπως επίσης η αλυσίδα σούπερ μάρκετ hard discount Poundland, καθώς και η μικρότερη Dealz, που επίσης διαθέτει στην αγορά τρόφιμα, καθαριστικά για το σπίτι, προϊόντα διακόσμησης κ.λπ., αποτελούν θυγατρικές του ομίλου Steinhoff, ο οποίος εξαγόρασε το 2015 την Pepkor (Νότια Αφρική), συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Pepco (παλαιότερα γνωστού ως Pepkor Europe).
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του ομίλου Pepco, ενώ η πλειοψηφία των μετοχών ανήκει έμμεσα στη Steinhoff, η διαχείριση του γίνεται ανεξάρτητα μέσω της αποκεντρωμένης ηγετικής του ομάδας.
Latest News
Περιοδεία Καφούνη και Καπράλου στις Τοπικές Αγορές της Περιφέρειας
Σε συνεργασία με τους τοπικούς συλλόγους συμφωνήθηκαν οι προτεραιότητες - Καφούνης: Πολύτιμος και αναγκαίος ο διάλογος
Intracom Telecom: Επένδυση 45 εκατ. ευρώ για νέα μονάδα παραγωγής
Η κατασκευή της μονάδας στη Δυτική Μακεδονία από την Intracom Telecom θα ξεκινήσει εντός του 2025 και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός δύο ετών
Καλπάζουν οι τιμές του καφέ - Έρχονται αυξήσεις χωρίς κατάργηση του ΕΦΚ [γραφήματα]
Σε υψηλό 13 ετών βρίσκονται οι τιμές του καφέ - Η προειδοποίηση της Ελληνικής Ένωσης Καφέ για το ενδεχόμενο νέων αυξήσεων
Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ ΕΒΕΑ και Attica Bank
Προνομιακές υπηρεσίες και προϊόντα, ειδικά σχεδιασμένα για να καλύψουν τις ανάγκες των επιχειρήσεων – μελών του Επιμελητηρίου
Μείωση πωλήσεων και συρρίκνωση της κερδοφορίας για τις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι «είδε» η ICAP
Οι επιδόσεις αποτυπώθηκαν από την ICAP CRIF με βάση την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών από 17.951 ελληνικές επιχειρήσεις
NBG Securities: Τα 7 σημεία - κλειδιά για τις ελληνικές τράπεζες
Ο κλάδος ανέφερε ένα υγιές γ' τρίμηνο του 2024 με την αύξηση των βασικών εσόδων να αντικατοπτρίζει την ανθεκτικότητα των επιτοκιακών εσόδων
Πώς θα ψωνίσουν οι Έλληνες τα Χριστούγεννα - Τι δείχνει έρευνα
Τιμή, ποιότητα και προσφορές τα βασικά αγοραστικά κριτήρια για τους Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young για το λιανεμπόριο
Περιμένει η αγορά το μεγαλύτερο εκπτωτικό γεγονός - Η ζήτηση για Black Friday
Στην τελική ευθεία ο εμπορικός κόσμος για το «καυτό» τετραήμερο από Black Friday μέχρι και Cyber Monday - Τι βλέπει η αγορά
Τι ζητά η βιομηχανία για ένα νέο παραγωγικό πρότυπο - Ο Χατζημηνάς στο 4ο OT FORUM
Το ζήτημα της επαναβιομηχάνισης θα θέσει στο 4o OT FORUM ο πρόεδρος της ΕΕΝΕ Κρίστιαν Χατζημηνάς - Το debate με τον Τάκη Θεοδωρικάκο
Υποθαλάσσιο δίκτυο υψηλών ταχυτήτων στο Αιγαίο με το έργο SEA-SPINE
Το πρόγραμμα SEA-SPINE περιλαμβάνει τη μελέτη και κατασκευή επτά νέων υποθαλάσσιων υποδομών για οπτικές ίνες και την διασύνδεση έντεκα νησιών του Αιγαίου πελάγους - Τι περιλαμβάνει η συμμετοχή της Cosmote