Ήταν ένα πρωτόγνωρο και ταυτόχρονα αναγκαίο μέτρο για τη διευκόλυνση των καθημερινών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλες τις αστικές συγκοινωνίες και τα τοπικά τρένα ανά τη Γερμανία, ίσχυσε από τον Ιούνιο και μέχρι σήμερα, τώρα έφτασε στο τέλος της και τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης κάνουν σήμερα εκτεταμένους απολογισμούς. Ήταν ένα μέτρο ελάφρυνσης για τις μετακινήσεις των πολιτών στη Γερμανία, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της ραγδαίας ανόδου στις τιμές των καυσίμων.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από 1ης Ιουνίου και μέχρι σήμερα, 31η Αυγούστου, έχουν κοπεί στη Γερμανία περίπου 52.000.000 κάρτες των 9 ευρώ. Η γερμανική κυβέρνηση χρηματοδότησε το μέτρο αυτό με 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Γεγονός είναι ότι πολλοί στη Γερμανία κάνουν λόγο για «μοντέλο επιτυχίας» και «πρότυπο για τις μετακινήσεις στο μέλλον».
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Τελειώνουν οι σχεδόν «τζάμπα» μεταφορές
Άλλοι όμως το θεωρούν μακροπρόθεσμα ασύμφορο οικονομικά και επιζήμιο για τη βιωσιμότητα των γερμανικών δημόσιων συγκοινωνιών. Κυρίως διότι δεν έχει λυθεί ακόμη το ζήτημα της χρηματοδότησής του, με πολλά κρατίδια να ζητούν βελτίωση των υποδομών αλλά και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών με πρόσθετο προσωπικό.
Volker @Wissing hat mich überzeugt: Er kann mit einem Bruchteil der Finanzmittel des #9EuroTicket|s ein bundesweit nutzbares, digital buchbares Ticket realisieren. Jetzt sind die Länder dran. Wenn die Finanzierungsfrage klar ist, kann der Preis festgelegt werden. CL #WissingWirkt pic.twitter.com/cqenBVOj9P
— Christian Lindner (@c_lindner) August 31, 2022
Πάντως ο υπ. Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ από τους Φιλελευθέρους, ο οποίος είχε ταχθεί αρχικά κατά της συνέχισης του εισιτηρίου των 9 ευρώ, φαίνεται ότι πλέον αλλάζει στάση και επανεξετάζει θετικά την εισαγωγή ενός διάδοχου, πανγερμανικού μοντέλου, μετά από εισήγηση του -επίσης Φιλελεύθερου- υπ. Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ. Αυτό φάνηκε και από σημερινή του ανάρτηση στο twitter μετά την ολοκλήρωση της υπ. διάσκεψης στον Πύργο Μέζεμπεργκ.
Το διάδοχο μοντέλο ή τα διάδοχα μοντέλα…
Το ζήτημα είναι ποιο θα είναι το διάδοχο μοντέλο για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία από εδώ και πέρα, με μόνες σίγουρες παραμέτρους τη συνέχιση της ενεργειακής πίεσης και τον πληθωρισμό να σκαρφαλώνει ήδη σχεδόν στο 8%, βάσει των τελευταίων στοιχείων της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας.
Οι προτάσεις είναι πολλές, κόμματα, κρατίδια και φορείς διαχείρισης αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών καταθέτουν διαρκώς λεπτομερή σχέδια με ιδέες για τη χρηματοδοτική στήριξη αντίστοιχων εκπτωτικών μοντέλων για το μέλλον. Οι Σοσιαλδημοκράτες για παράδειγμα υποστηρίζουν ένα μηνιαίο εισιτήριο των 49 ευρώ για όλη τη Γερμανία, ενώ οι Πράσινοι τάσσονται υπέρ ενός σχήματος μηνιαίων καρτών των 29 ευρώ ανά κρατίδιο. Η Ένωση Γερμανικών Εταιρειών Μέσων Μεταφοράς (VDV) τάσσεται από την πλευρά της υπέρ της καθιέρωσης ενός εισιτηρίου 69 ευρώ για όλη τη Γερμανία.
Σε επίπεδο κρατιδίων πάντως, το Βερολίνο κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα συνέχισης του ίδιου μοντέλου, με την Σοσιαλδημοκράτη δήμαρχο Φραντσίσκα Γκίφαϊ να έχει ανακοινώσει ήδη νέο τριμηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο. «Δεν θα αφήσουμε μόνους τους Βερολινέζους» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η δε Βόρεια Ρηνανία- Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο της Γερμανίας με τον Χριστιανοδημοκράτη τοπικό πρωθυπουργό Χέντρικ Βυστ επιστρέφει μεν στις παλιές μηνιαίες κάρτες μετακινήσεων με πρόσθετα όμως πλεονεκτήματα για τους δικαιούχους. Οι μηνιαίες κάρτες θα ισχύουν έτσι από 1ης Σεπτεμβρίου για τις μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες και τοπικά τρένα σε όλο το κρατίδιο τα Σαββατοκύριακα του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, στις αργίες της περιόδου αυτής και κατά την περίοδο των φθινοπωρινών διακοπών.
Πηγή: Deutsche Welle – Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Latest News
Ο «χορός» των υποψήφιων καγκελάριων και τα στραβοπατήματα του Όλαφ Σολτς
Εσωκομματική φαγωμάρα και δημοσκοπική καθίζηση για τον καγκελάριο Σολτς και τους κυβερνώντες Σοσιαλδημοκράτες στη Γερμανία
Ουκρανία: Ρωσία και ΗΠΑ μάχονται για το πλεονέκτημα ενόψει της επιστροφής του Ντόναλντ Τραμπ
Μάχη χαρακωμάτων στο έδαφος και για το τραπέζι ενδεχόμενων συνομιλιών για την Ουκρανία - Πόσο πραγματική είναι η πυρηνική απειλή του Βλαντίμιρ Πούτιν
Ποια είναι η εκλεκτή του Τραμπ για το υπουργείο Δικαιοσύνης
Αφού εγκατέλειψε τα καθήκοντά της στη Φλόριντα το 2019, η κυρία Μπόντι, 59 ετών, πρώην εισαγγελέας, εντάχθηκε στην ομάδα συνηγόρων του Ντόναλντ Τραμπ
Ισχυροί άνεμοι και βροχές την Παρασκευή – Τσουχτερό κρύο το Σαββατοκύριακο
Ο καιρός το Σαββατοκύριακο θα μας αναγκάσει να βρούμε τα μπουφάν μας – Δείτε αναλυτικά την πρόγνωση της ΕΜΥ
Οι «φουρτούνες» του Μητσοτάκη, ο καημός της Moody’s, το «τυράκι» στα νησιά, η αεικίνητη Σδούκου, υψηλές πτήσεις Τιτάνα, φως στο τούνελ για τις ΑΕΕΑΠ
«Φουρτουνιασμένος» ο Μητσοτάκης
Ουκρανία: Κατάρρευση του μετώπου από την επίθεση της Ρωσίας – Τι αναφέρει το BBC
Πώς χαρακτηρίζουν εμπειρογνώμονες την εισβολή της Ουκρανίας στη συνοριακή με τη Ρωσία περιοχή Κουρσκ
Πιστόριους: Δεν θα είμαι υποψήφιος καγκελάριος του SPD
Με βίντεο στα social media ο δημοφιλής υπ. Άμυνας Πιστόριους ανακοινώνει ότι δεν θα θέσει υποφιότητα για την καγκελαρία. Ανοίγει ο δρόμος για τον Σολτς παρά τις ενστάσεις;
Φοροελαφρύνσεις ως το 2027 στη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Μητσοτάκης
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι το 2027 το οικονομικό αποτέλεσμα της κυβερνητικής πολιτικής θα είναι ορατό σε όλους
Πούτιν: Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Ο Πούτιν είπε ότι η Δύση κλιμακώνει τη σύρραξη στην Ουκρανία, επιτρέποντας στο Κίεβο να χτυπήσει τη Ρωσία με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς, και ότι ο εκεί πόλεμος μετατρέπεται σε παγκόσμιο
Σαμποτάζ στη Βαλτική: Ενδείξεις για κινεζική εμπλοκή
ΜΜΕ από τη Σουηδία, τη Φινλανδία, τη Δανία και τη Γερμανία βλέπουν την Κίνα πίσω από τη νέα υπόθεση δολιοφθοράς στο δίκτυο υποθαλάσσιων καλωδίων στη Βαλτική. Σε εξέλιξη οι έρευνες.