Ήταν ένα πρωτόγνωρο και ταυτόχρονα αναγκαίο μέτρο για τη διευκόλυνση των καθημερινών μετακινήσεων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία. Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλες τις αστικές συγκοινωνίες και τα τοπικά τρένα ανά τη Γερμανία, ίσχυσε από τον Ιούνιο και μέχρι σήμερα, τώρα έφτασε στο τέλος της και τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης κάνουν σήμερα εκτεταμένους απολογισμούς. Ήταν ένα μέτρο ελάφρυνσης για τις μετακινήσεις των πολιτών στη Γερμανία, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης και της ραγδαίας ανόδου στις τιμές των καυσίμων.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από 1ης Ιουνίου και μέχρι σήμερα, 31η Αυγούστου, έχουν κοπεί στη Γερμανία περίπου 52.000.000 κάρτες των 9 ευρώ. Η γερμανική κυβέρνηση χρηματοδότησε το μέτρο αυτό με 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Γεγονός είναι ότι πολλοί στη Γερμανία κάνουν λόγο για «μοντέλο επιτυχίας» και «πρότυπο για τις μετακινήσεις στο μέλλον».
Διαβάστε επίσης: Γερμανία: Τελειώνουν οι σχεδόν «τζάμπα» μεταφορές
Άλλοι όμως το θεωρούν μακροπρόθεσμα ασύμφορο οικονομικά και επιζήμιο για τη βιωσιμότητα των γερμανικών δημόσιων συγκοινωνιών. Κυρίως διότι δεν έχει λυθεί ακόμη το ζήτημα της χρηματοδότησής του, με πολλά κρατίδια να ζητούν βελτίωση των υποδομών αλλά και ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών με πρόσθετο προσωπικό.
Volker @Wissing hat mich überzeugt: Er kann mit einem Bruchteil der Finanzmittel des #9EuroTicket|s ein bundesweit nutzbares, digital buchbares Ticket realisieren. Jetzt sind die Länder dran. Wenn die Finanzierungsfrage klar ist, kann der Preis festgelegt werden. CL #WissingWirkt pic.twitter.com/cqenBVOj9P
— Christian Lindner (@c_lindner) August 31, 2022
Πάντως ο υπ. Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ από τους Φιλελευθέρους, ο οποίος είχε ταχθεί αρχικά κατά της συνέχισης του εισιτηρίου των 9 ευρώ, φαίνεται ότι πλέον αλλάζει στάση και επανεξετάζει θετικά την εισαγωγή ενός διάδοχου, πανγερμανικού μοντέλου, μετά από εισήγηση του -επίσης Φιλελεύθερου- υπ. Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ. Αυτό φάνηκε και από σημερινή του ανάρτηση στο twitter μετά την ολοκλήρωση της υπ. διάσκεψης στον Πύργο Μέζεμπεργκ.
Το διάδοχο μοντέλο ή τα διάδοχα μοντέλα…
Το ζήτημα είναι ποιο θα είναι το διάδοχο μοντέλο για τις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Γερμανία από εδώ και πέρα, με μόνες σίγουρες παραμέτρους τη συνέχιση της ενεργειακής πίεσης και τον πληθωρισμό να σκαρφαλώνει ήδη σχεδόν στο 8%, βάσει των τελευταίων στοιχείων της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας.
Οι προτάσεις είναι πολλές, κόμματα, κρατίδια και φορείς διαχείρισης αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών καταθέτουν διαρκώς λεπτομερή σχέδια με ιδέες για τη χρηματοδοτική στήριξη αντίστοιχων εκπτωτικών μοντέλων για το μέλλον. Οι Σοσιαλδημοκράτες για παράδειγμα υποστηρίζουν ένα μηνιαίο εισιτήριο των 49 ευρώ για όλη τη Γερμανία, ενώ οι Πράσινοι τάσσονται υπέρ ενός σχήματος μηνιαίων καρτών των 29 ευρώ ανά κρατίδιο. Η Ένωση Γερμανικών Εταιρειών Μέσων Μεταφοράς (VDV) τάσσεται από την πλευρά της υπέρ της καθιέρωσης ενός εισιτηρίου 69 ευρώ για όλη τη Γερμανία.
Σε επίπεδο κρατιδίων πάντως, το Βερολίνο κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα συνέχισης του ίδιου μοντέλου, με την Σοσιαλδημοκράτη δήμαρχο Φραντσίσκα Γκίφαϊ να έχει ανακοινώσει ήδη νέο τριμηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ για τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο. «Δεν θα αφήσουμε μόνους τους Βερολινέζους» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Η δε Βόρεια Ρηνανία- Βεστφαλία, το πολυπληθέστερο κρατίδιο της Γερμανίας με τον Χριστιανοδημοκράτη τοπικό πρωθυπουργό Χέντρικ Βυστ επιστρέφει μεν στις παλιές μηνιαίες κάρτες μετακινήσεων με πρόσθετα όμως πλεονεκτήματα για τους δικαιούχους. Οι μηνιαίες κάρτες θα ισχύουν έτσι από 1ης Σεπτεμβρίου για τις μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες και τοπικά τρένα σε όλο το κρατίδιο τα Σαββατοκύριακα του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, στις αργίες της περιόδου αυτής και κατά την περίοδο των φθινοπωρινών διακοπών.
Πηγή: Deutsche Welle – Δήμητρα Κυρανούδη, Βερολίνο
Latest News
Δημοσκόπηση: Επιμένει η δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση – Ξαναπαίρνει κεφάλι ο «Κανένας»
Η δημοσκόπηση της Metron Analysis για το MEGA αποτυπώνει ότι εντείνεται η δυσαρέσκεια για την κυβέρνηση και την Νέα Δημοκρατία
Πυρά Σάντσεθ στους βαρόνους τεχνολογίας - Θέλουν να «ανατρέψουν τη δημοκρατία»
Ο Σάντσεθ κατηγόρησε τους βαρόνους της τεχνολογίας ότι σχεδίασαν τους ιστότοπούς τους για να «διαιρούν και να χειραγωγούν»
Οι 3 αλλαγές στα φαρμακεία ΕΟΠΥΥ - Πώς εμπλέκονται βιομηχανία, ΕΟΠΥΥ και ιδιωτικά φαρμακεία
Προσλαμβάνονται άμεσα με μπλοκ παροχής υπηρεσιών 20 φαρμακοποιοί προκειμένου να ενισχύσουν τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ
Στην... ουρά της ικανοποίησης με τη ζωή τους οι Έλληνες - Τι αποκαλύπτει έρευνα της ΕΕ
Οι Ελληνες έρχονται προτελευταίοι στην ΕΕ με βαθμολογία ικανοποίησης για τη ζωή τους 6,9, σύμφωνα με τη Eurostat
Με 247 «ναι» νέος πρόεδρος της Βουλής ο Νικήτας Κακλαμάνης
Ο Νικήτας Κακλαμάνης εξελέγη με ευρύτατη πλειοψηφία λαμβάνοντας 247 θετικές ψήφους
Ισραήλ: Η πρώτη ανάρτηση της απελευθερωμένης ομήρου Ρόμι Γκονέν
Η Ρόμι Γκόνεν είχε απαχθεί από το φεστιβάλ Nova στις 7 Οκτωβρίου 2023 – Επέστρεψε στο Ισραήλ μετά την εκεχειρία μεταξύ του Τελ Αβίβ και της Χαμάς
Σήμερα η εκλογή του νέου προέδρου της Βουλής
Ο Νικήτας Κακλαμάνης θα αναλάβει τη θέση του Κωνσταντίνου Τασούλα στο προεδρείο της Βουλής
Βροχές και μικρή αύξηση της θερμοκρασίας
Άστατος ο καιρός – Βροχές μικρής διάρκειας είναι πιθανόν να εκδηλωθούν και στην Αττική – Αναλυτικά η πρόγνωση της ΕΜΥ
Σολτς: Η ελευθερία του λόγου δεν πρέπει να υποστηρίζει ακροδεξιές θέσεις
Η απάντηση Μασκ στην τοποθέτηση Σολτς
Μητσοτάκης για Τραμπ: Να «καταλαγιάσει η σκόνη» και βλέπουμε…
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης συνομίλησε με τον πρώην πρωθυπουργό της Ιταλίας Ενρίκο Λέτα στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργανώνει το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο