
Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αφορμή «την υπέρμετρη αύξηση, από 7 Οκτωβρίου, των τελών διέλευσης του Βοσπόρου σε ποσοστό 406%, εκ μέρους της Τουρκίας», κατέθεσαν από κοινού η αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου του ΕΛΚ, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και η Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, υπεύθυνη για θέματα ναυτιλίας.
Τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου, αφού επισημαίνουν ότι «μία τέτοια αιφνιδιαστική και αδικαιολόγητη αύξηση στα τέλη διέλευσης διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία, τόσο της ναυτιλίας, όσο και του διεθνούς εμπορίου», τονίζουν ότι «η κίνηση αυτή πλήττει σημαντικά την ελεύθερη διακίνηση αγαθών, μέσω του Βοσπόρου, και δημιουργεί προβλήματα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων».
Διαβάστε επίσης: Κάθετη αύξηση κατά 400% στα τέλη διέλευσης από τον Βόσπορο
Αδικαιολόγητη κίνηση
Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι «η ανατίμηση αυτή, η οποία δεν συνάδει με το πνεύμα καλής γειτονίας, πραγματοποιήθηκε χωρίς διαβούλευση με εμπορικούς και ναυτιλιακούς φορείς, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες που είχαν σημειωθεί στην Έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Τουρκία τον περασμένο Ιούνιο».
Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Ασημακοπούλου και η κ. Βόζεμπεργκ ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «να προβεί σε ενέργειες για την ad hoc αντιμετώπιση της αδικαιολόγητης αυτής αύξησης στα τέλη διέλευσης, αφενός για την προστασία των ευρωπαϊκών πλοίων και αφετέρου για να αποκατασταθεί άμεσα η εύρυθμη λειτουργία του εμπορίου και της ναυτιλίας, που αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ»


Latest News

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα