Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αφορμή «την υπέρμετρη αύξηση, από 7 Οκτωβρίου, των τελών διέλευσης του Βοσπόρου σε ποσοστό 406%, εκ μέρους της Τουρκίας», κατέθεσαν από κοινού η αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου του ΕΛΚ, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και η Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, υπεύθυνη για θέματα ναυτιλίας.
Τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου, αφού επισημαίνουν ότι «μία τέτοια αιφνιδιαστική και αδικαιολόγητη αύξηση στα τέλη διέλευσης διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία, τόσο της ναυτιλίας, όσο και του διεθνούς εμπορίου», τονίζουν ότι «η κίνηση αυτή πλήττει σημαντικά την ελεύθερη διακίνηση αγαθών, μέσω του Βοσπόρου, και δημιουργεί προβλήματα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων».
Διαβάστε επίσης: Κάθετη αύξηση κατά 400% στα τέλη διέλευσης από τον Βόσπορο
Αδικαιολόγητη κίνηση
Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι «η ανατίμηση αυτή, η οποία δεν συνάδει με το πνεύμα καλής γειτονίας, πραγματοποιήθηκε χωρίς διαβούλευση με εμπορικούς και ναυτιλιακούς φορείς, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες που είχαν σημειωθεί στην Έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Τουρκία τον περασμένο Ιούνιο».
Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Ασημακοπούλου και η κ. Βόζεμπεργκ ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «να προβεί σε ενέργειες για την ad hoc αντιμετώπιση της αδικαιολόγητης αυτής αύξησης στα τέλη διέλευσης, αφενός για την προστασία των ευρωπαϊκών πλοίων και αφετέρου για να αποκατασταθεί άμεσα η εύρυθμη λειτουργία του εμπορίου και της ναυτιλίας, που αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ»
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,