
Ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με αφορμή «την υπέρμετρη αύξηση, από 7 Οκτωβρίου, των τελών διέλευσης του Βοσπόρου σε ποσοστό 406%, εκ μέρους της Τουρκίας», κατέθεσαν από κοινού η αντιπρόεδρος της Επιτροπής Διεθνούς Εμπορίου του ΕΛΚ, Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου και η Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού, υπεύθυνη για θέματα ναυτιλίας.
Τα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου, αφού επισημαίνουν ότι «μία τέτοια αιφνιδιαστική και αδικαιολόγητη αύξηση στα τέλη διέλευσης διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία, τόσο της ναυτιλίας, όσο και του διεθνούς εμπορίου», τονίζουν ότι «η κίνηση αυτή πλήττει σημαντικά την ελεύθερη διακίνηση αγαθών, μέσω του Βοσπόρου, και δημιουργεί προβλήματα σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων».
Διαβάστε επίσης: Κάθετη αύξηση κατά 400% στα τέλη διέλευσης από τον Βόσπορο
Αδικαιολόγητη κίνηση
Παράλληλα, υπογραμμίζουν ότι «η ανατίμηση αυτή, η οποία δεν συνάδει με το πνεύμα καλής γειτονίας, πραγματοποιήθηκε χωρίς διαβούλευση με εμπορικούς και ναυτιλιακούς φορείς, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες που είχαν σημειωθεί στην Έκθεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την Τουρκία τον περασμένο Ιούνιο».
Στο πλαίσιο αυτό, η κ. Ασημακοπούλου και η κ. Βόζεμπεργκ ζητούν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή «να προβεί σε ενέργειες για την ad hoc αντιμετώπιση της αδικαιολόγητης αυτής αύξησης στα τέλη διέλευσης, αφενός για την προστασία των ευρωπαϊκών πλοίων και αφετέρου για να αποκατασταθεί άμεσα η εύρυθμη λειτουργία του εμπορίου και της ναυτιλίας, που αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της ΕΕ»


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί