Metaverse: Στους επικριτές μοιάζει κακή ιδέα. Τι πιστεύουν, όμως, τα brands που επενδύουν χρήματα σε αυτό;
Σχεδόν ένας χρόνος χρειάστηκε για να δημιουργήσουν οι εταιρείες μόδας και ειδών πολυτέλειας διάφορα τμήματα metaverse, καθώς φαντάζονται ένα μέλλον «γεμάτο σχέδια»
Την περασμένη εβδομάδα, όταν ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ανήρτησε μία εικόνα του ψηφιακού του άβαταρ στο παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας της εταιρείας του, Horizon Worlds, ο CEO της Meta Platforms, ήρθε αντιμέτωπος με ορισμένα χλευαστικά σχόλια.
«Το Sims 1 είχε καλύτερα γραφικά» έγραψε χρήστης του Facebook. «Αυτή η selfie κόστισε στον Μαρκ Ζάκερμπεργκ 10.000.000.000.000 δολάρια» σχολίασε χρήστης του Twitter. «Συνεχίστε να κάνετε όσα κάνατε πριν, παιδιά! Δεν το έχετε με τους νέους πειραματισμούς!»
Διαβάστε επίσης: Metaverse: Μία εντελώς νέα αγορά που θα αριθμεί 1 δισ. ανθρώπους
Έπειτα, όταν, μετά από τρεις ημέρες, ο Ζάκερμπεργκ ανήρτησε μία νέα φωτογραφία, στην οποία είχε κάνει τις κατάλληλες διορθώσεις («τα γραφικά στο Horizon μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα», έγραψε ο ίδιος), η ζημιά είχε ήδη γίνει. Πώς, αναρωτιούνταν οι επικριτές, θα μπορούσε το metaverse, για το οποίο έχουν επενδυθεί δισεκατομμύρια δολάρια, να μοιάζει έτσι; Θα είναι πάντα έτσι;
Tα lifestyle brands και οι επενδυτές του Web3 υποστηρίζουν ότι όσοι θέτουν τα ερωτήματα αυτά δεν έχουν εκλάβει την ουσία του ζητήματος: Το metaverse αποτελεί την επόμενη φάση του διαδικτύου, επιμένουν, και είναι κάτι που εξελίσσεται συνεχώς. Επιπλέον, η εκδοχή της Meta για το metaverse αποτελεί απλώς μία προσπάθεια. (Εκπρόσωπος της Meta αρνήθηκε να προβεί σε οποιοδήποτε σχόλιο, λέγοντας ότι, το φθινόπωρο, η εταιρεία σκοπεύει να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες για το Horizon).
View this post on Instagram
Ο Ίθαν Ζούκερμαν, καθηγητής του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης Άμχερστ, ο οποίος ασχολείται και «μελετάει» τα μέσα στο διαδίκτυο, δήλωσε ότι η απλότητα που χαρακτηρίζει το Horizon Worlds ενδεχομένως να είναι σκόπιμη. (Όταν του ζητήθηκε να μιλήσει για το Horizon, εκπρόσωπος της Meta έδειξε σε δημοσιογράφο τη νέα φωτογραφία του Ζάκερμπεργκ στο metaverse).
«Αν ήμουν ο Ζάκερμπεργκ και προσπαθούσα να αποκτήσω ένα δισεκατομμύριο χρήστες, θα σκεφτόμουν ότι “Πρέπει να είναι πολύ εύκολο”. Πρέπει να δοθεί περισσότερη σημασία στην ικανότητα για δημιουργία παρά στην εμφάνιση των διαφόρων εργαλείων», δήλωσε ο Ζάκερμαν, προσθέτοντας ότι το Minecraft και το Roblox, δύο δημοφιλή παιχνίδια που χρησιμοποιούνται τακτικά, δεν είναι καθόλου φανταχτερά. «Είναι δύσκολο να φτιάξουμε εργαλεία που θα είναι και εύκολα στη χρήση τους αλλά θα είναι και φοβερά εμφανισιακά» Για να γίνει αυτό, είπε, απαιτούνται περισσότερες δυνατότητες animation από αυτές που υποστηρίζουν οι ψηφιακοί κόσμοι του σήμερα.
Ο Άκας Νίγκαμ, CEO της εταιρείας ψηφιακών άβαταρα Genies, σημείωσε ότι ο φωτορεαλισμός σπάνια αποτελεί στόχο σε τέτοια περιβάλλοντα.
«Η όλη ουσία ενός άβαταρ είναι το συναίσθημα και η εσωτερική προσωπικότητα που δεν μπορεί να αναπαρασταθεί στην ανθρώπινη μορφή», συνέχισε ο ίδιος. «Γι’ αυτό και οι πιο δημοφιλείς επιλογές μας δεν είναι οι ανθρώπινες μορφές – είναι είδη».
View this post on Instagram
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής και αστέρας του “Shark Tank”, Μαρκ Κιούμπαν, σημείωσε ότι ο όρος “metaverse” μπορεί να αναφέρεται σε πολύ διαφορετικούς τύπους έργων, όπως διάφορα ψηφιακά προϊόντα («μια σπουδαία επιχείρηση») και metaverse ακίνητα.
«Το ζήτημα είναι ότι το metaverse δεν είναι κάτι το μοναδικό. Σχεδόν το οτιδήποτε μπορεί να οριστεί ως metaverse», έγραψε ο Κιούμπαν σ’ ένα email. «Υπάρχουν πάρα πολλές δυνατότητες. Αυτή η ποικιλία θα καταστήσει δύσκολη τη δημιουργία προτύπων».
Τα brands έχουν «πέσει με τα μούτρα» στο metaverse. Η Disney και εταιρείες όπως αυτή έχουν προσλάβει στελέχη για να το επιβλέπουν. Η Balenciaga και η μητρική εταιρεία της Diesel, OTB Group, έχουν δημιουργήσει ολόκληρα τμήματα αφιερωμένα σε έργα όπως τα NFT, τα ψηφιακά άβαταρ και τα εικονικά ρούχα. Οι Gucci, Givenchy και Ralph Lauren έχουν επενδύσει στο Roblox, δημιουργώντας τα δικά τους παιχνίδια, ενώ η Nike και η Moncler έχουν κάνει το ντεμπούτο τους στα εικονικά προϊόντα, μέσω του βιντεοπαιχνιδιού Fortnite. Η Ariana Grande, ο Travis Scott και οι Chainsmokers έχουν διοργανώσει ψηφιακές συναυλίες.
Οι εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων Andreessen Horowitz και Felix Capital έχουν διαθέσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στο Web3. Το Facebook ανακοίνωσε την αλλαγή της επωνυμίας του σε Meta, πριν από περίπου ένα χρόνο, έχοντας ως στόχο το σχέδιο του Ζάκερμπεργκ να δημιουργήσει μια καθηλωτική, τρισδιάστατη εκδοχή του διαδικτύου, όπου θα μπορούν να συναντιούνται τα ψηφιακά άβαταρ για να εργάζονται ή να διασκεδάζουν.
Ορισμένα έργα παρουσιάζουν περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Η The Fabricant – ψηφιακός οίκος μόδας με έδρα το Άμστερνταμ – έχει δημιουργήσει εικονικά ρούχα για τους Off-White, Marques Almeida, Puma και Tommy Hilfiger. Τα ενδύματα είναι πολυδιάστατα και λεπτομερή- η δημιουργία ορισμένων μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες, σύμφωνα με τον Κέρι Μάρφι, CEO της εταιρείας.
Ωστόσο, όταν τα ψηφιακά ρούχα και τα NFT μεταφέρονται σε εικονικούς κόσμους, πρέπει να σχεδιαστούν με τέτοιο τρόπο, ώστε να ταιριάζουν στην καλλιτεχνική γλώσσα του παιχνιδιού. Κατά τη διαδικασία αυτή, όμως, χάνονται ορισμένες λεπτομέρειες στα σχέδιά τους.
«Τα NFT τραβούν την προσοχή, επειδή είναι συλλεκτικά αντικείμενα με εξαιρετικά υψηλές τιμές και, μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει κάποιος υπερσύγχρονος κόσμος όπου μπορούμε να τα παρουσιάσουμε», δήλωσε ο Μπενουά Παγκότο, συνιδρυτής της Rtfkt, εταιρείας εικονικών περιουσιακών στοιχείων που πουλάει αθλητικά παπούτσια των 500 δολαρίων και άβαταρ των 10.000 δολαρίων – εξαγοράστηκε από τη Nike, πέρυσι. Ωστόσο, η έλλειψη ελίτ χώρων γκαλερί δεν έχει επηρεάσει αρνητικά τους πελάτες της Rtfkt, πρόσθεσε ο ίδιος, οι οποίοι φαίνονται αρκετά ευχαριστημένοι που μπορούν να εκθέτουν τα αντικείμενά τους σε ψηφιακούς χώρους που αγαπούν.
«Νομίζω ότι όσοι ασχολούνται με το metaverse θα πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται τις προσδοκίες τους», δήλωσε η Κάθι Χάκλ, ιδρύτρια της εταιρείας στρατηγικής Web3 Journey, καθώς οι εταιρείες συνεχίζουν να βελτιώνουν την εμφάνιση και την αίσθηση αυτών των εικονικών κόσμων.
Η Χακλ έχει ασχοληθεί με έργα metaverse για μάρκες όπως η Ralph Lauren και η Clinique. Επί του παρόντος, συνεργάζεται με έναν μουσικό, το όνομα του οποίου αρνήθηκε να αποκαλύψει, και ο οποίος διοργανώνει συναυλία σε εικονική πραγματικότητα. Ο καλλιτέχνης έχει μακριά μαλλιά, τα οποία, όπως είπε η Χακλ, χρειάζονται «πολλή δουλειά» για να αποδοθούν με κάθε λεπτομέρεια στην κίνηση. Έτσι, κατέληξε, τελικά, στη δημιουργία άβαταρ με αλογοουρά.
«Δεν διαθέτω πολύ χρόνο», δήλωσε η Χακλ. «Eίμαι ρεαλίστρια».
Η Tommy Hilfiger, η οποία έχει δημιουργήσει έργα στο Roblox και το Decentraland, πιστεύει ότι οι εικονικοί κόσμοι θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα μέσο οικοδόμησης σχέσεων με τους πελάτες της Γενιάς Z. Οι παίκτες του Roblox έχουν αγοράσει ή κερδίσει περίπου 10,3 εκατομμύρια προϊόντα Tommy Hilfiger στο παιχνίδι και η εταιρεία πρόκειται να μεταδώσει στο Roblox την επόμενη παρουσίαση της Εβδομάδας Μόδας της Νέας Υόρκης.
«Δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε το metaverse εξαιτίας των περιορισμών», δήλωσε ο Άβερι Μπέικερ, πρόεδρος και chief brand officer της εταιρείας.
Ο Άλφρεντ Τσανγκ, συνδιευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λιανικής πώλησης PacSun, η οποία άνοιξε ένα «εικονικό εμπορικό κέντρο» στο Roblox, στις αρχές του φετινού έτους, δήλωσε ότι οι εταιρείες λιανικής πώλησης που απευθύνονται σε νέους αγοραστές δεν πρέπει να ανησυχούν τόσο για τον σχεδιασμό.
«Το Roblox, οπτικά, είναι πολύ απλό», δήλωσε ο Τσανγκ. «Αυτό, όμως, που μας ελκύει είναι οι δεκάδες εκατομμύρια ενεργοί χρήστες και η ευκαιρία που μας δίνεται, αναλόγως του ποιοι είναι οι πελάτες μας».
Τον Σεπτέμβριο, η Puma θα λανσάρει ένα νέο ψηφιακό κέντρο για την αγορά εικονικών αθλητικών παπουτσιών, τα οποία θα μπορούν, αργότερα, να χρησιμοποιηθούν, ώστε να αγοράσουν οι πελάτες αληθινά αθλητικά παπούτσια. Η εταιρεία το βλέπει ως έναν νέο τρόπο για να έρθει σε επαφή με τους πελάτες της.
«Θα είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα που υπάρχουν;», δήλωσε ο Άνταμ Πέτρικ, chief brand officer της Puma. «Όχι, δεν θα είναι. Kαι ο σκοπός δεν είναι να γίνει.»
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της