
Ολοταχώς φαίνεται να προχωρά το Κρεμλίνο το σχέδιο του για την αγορά νομισμάτων από «φιλικές χώρες» προκειμένου να ανακόψει την ισχυροποίηση του ρωσικού νομίσματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg το πλάνο περιλαμβάνει την αγορά κινεζικών γουάν αξίας 70 δισ. δολαρίων σε ένα διάστημα που και το διμερές εμπόριο έχει ενισχυθεί σημαντικά με τις κινεζικές εταιρείες να σπεύδουν να προσπαθήσουν να καλύψουν το κενό από την έξοδο των δυτικών brands.
H πρόταση για μαζικές αγορές γουάν φαίνεται πως περιλαμβάνεται σε επίσημη πρόταση που έχει κατατεθεί προς εξέταση από τη κυβέρνηση και την κεντρική τράπεζα της χώρας, υποστηρίζει το διεθνές πρακτορείο. Μάλιστα η διοικητής της κεντρικής τράπεζας, Ελβίρα Ναμπιουλίνα, φαίνεται πως χθες έδωσε από την πλευρά της το πράσινο φως. Αν και είναι γνωστό πως στη λίστα των νομισμάτων που προτίθεται να αγοράσει η Μόσχα περιλαμβάνεται επίσης η τουρκική λίρα και η ινδική ρουπία, αλλά ενδεχομένως και αραβικά νομίσματα.
Διαβάστε επίσης: Μόλις κατά 0,4% συρρικνώθηκε η ρωσική οικονομία το α’ εξάμηνο
Φίλοι και… συνέταιροι
Οι σχέσεις Κίνας και Ρωσίας έχουν αναβαθμιστεί ήδη πριν την έναρξη του πολέμου, αν και η στάση που κράτησε το Πεκίνο έναντι της εισβολής στην Ουκρανία αποφεύγοντας να καταδικάσει τη Μόσχα και διατηρώντας ανοιχτούς τους διμερείς διπλωματικούς και οικονομικο-εμπορικούς δίαυλους, έφερε τις δύο χώρες ακόμη πιο κοντά.
Στο ενεργειακό μέτωπο είναι ήδη γνωστό πως η Κίνα έχει προχωρήσει σε κάθετη αύξηση των εισαγωγών commodities από τη Ρωσία, προσφέροντας της έτσι τη δυνατότητα να διασφαλίσει έναν εναλλακτικό αγοραστή πλην της Δύσης. Όμως, με τη σειρά της και η Ρωσία και οι πολίτες της έγιναν πιο… δεκτικοί στην επιλογή κινεζικών προϊόντων, από αυτοκίνητα και τηλεοράσεις έως smartphones.
Η… επέλαση των κινεζικών brands
Για παράδειγμα, ενώ η ρωσική αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε… βουτιά τον Ιούλιο, οι πωλήσεις οχημάτων της Great Wall Motor Co και της Geely Automobile Holdings κρατήθηκαν σταθερές, με αποτέλεσμα τα μοντέλα τους να κατατάσσονται ανάμεσα σε αυτά με τις υψηλότερες πωλήσεις.

Το τελευταίο τρίμηνο το 81% των νέων αυτοκινήτων που εισήχθησαν στη ρωσική αγορά ήταν κινέζικα, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι το ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 28%, σύμφωνα με στοιχεία της Avtostat.
Το στοιχείο αυτό δεν διέφυγε της προσοχής και της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας, που στην προ ημερών, τελευταία έκθεση της για την πορεία της οικονομίας, διαπίστωσε σταθεροποίηση και ανάκαμψη του εμπορίου αυτοκινήτων για πρώτη φορά από τον περασμένο Φεβρουάριο με τα ασιατικά αυτοκίνητα να αντικαθιστούν τα ευρωπαϊκά στην προτίμηση του κοινού.
Ανάλογη είναι η στροφή στα ηλεκτρονικά είδη και τα κινητά. Παρά το γεγονός ότι οι λεγόμενες «παράλληλες εισαγωγές» επιτρέπουν στο ντόπιο καταναλωτικό κοινό να συνεχίζει να βρίσκει τα αγαπημένα του δυτικά προϊόντα, ειδικά στον κλάδο των ηλεκτρονικών δεν είναι μόνο πιο ακριβά, αλλά έρχονται και δίχως εγγύηση ή δυνατότητα ανταλλακτικών. Έτσι, οι κινεζικές φίρμες έσπευσαν να καλύψουν το κενό…
Για παράδειγμα στην αγορά των smartphones, η Xiaomi Corp. αποκαθήλωσε την Samsung ως η εταιρεία με τις νούμερο ένα πωλήσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο, ενώ γενικά από τα πέντε κορυφαία brands σε πωλήσεις, τα τρία ήταν κινέζικα, σύμφωνα με στοιχεία της Mobile TeleSystems PJSC.
Ακόμη και στις τηλεοράσεις, οι κινέζικες μάρκες υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους «εξαφανίζοντας» από την αγορά τις ιαπωνικές και νοτιοκορεάτικες φίρμες, ανέφερε η εφημερίδα Izvestia σε πρόσφατο ρεπορτάζ της, επικαλούμενη τις αλυσίδες λιανικής.
Το διμερές εμπόριο
Το εμπόριο Κίνας-Ρωσίας είχε αυξηθεί σημαντικά ήδη πριν την έναρξη του πολέμου, αν και ήταν ασύμμετρο. Η Κίνα προμήθευε το 25% των συνολικών εισαγωγών της Ρωσίας, ενώ οι ρωσικές εξαγωγές δεν ξεπερνούσαν το 2,3% του συνολικού όγκου των κινέζικων.
Με σημείο αιχμής τα commodities το διμερές εμπόριο αυξήθηκε σημαντικά τους τελευταίους μήνες και εκτιμάται πως θα ανέβει συνολικά κατά το ένα τρίτο σε σχέση με πέρυσι, στα 190 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά του πρακτορείου Tass.
Μόνο τον περασμένο μήνα η Ρωσία αγόρασε προϊόντα αξίας 6,7 δισ. δολαρίων από την Κίνα, μια αύξηση κατά πάνω από 20% σε σχέση με πέρυσι.


Latest News

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα