Ολοταχώς φαίνεται να προχωρά το Κρεμλίνο το σχέδιο του για την αγορά νομισμάτων από «φιλικές χώρες» προκειμένου να ανακόψει την ισχυροποίηση του ρωσικού νομίσματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg το πλάνο περιλαμβάνει την αγορά κινεζικών γουάν αξίας 70 δισ. δολαρίων σε ένα διάστημα που και το διμερές εμπόριο έχει ενισχυθεί σημαντικά με τις κινεζικές εταιρείες να σπεύδουν να προσπαθήσουν να καλύψουν το κενό από την έξοδο των δυτικών brands.
H πρόταση για μαζικές αγορές γουάν φαίνεται πως περιλαμβάνεται σε επίσημη πρόταση που έχει κατατεθεί προς εξέταση από τη κυβέρνηση και την κεντρική τράπεζα της χώρας, υποστηρίζει το διεθνές πρακτορείο. Μάλιστα η διοικητής της κεντρικής τράπεζας, Ελβίρα Ναμπιουλίνα, φαίνεται πως χθες έδωσε από την πλευρά της το πράσινο φως. Αν και είναι γνωστό πως στη λίστα των νομισμάτων που προτίθεται να αγοράσει η Μόσχα περιλαμβάνεται επίσης η τουρκική λίρα και η ινδική ρουπία, αλλά ενδεχομένως και αραβικά νομίσματα.
Διαβάστε επίσης: Μόλις κατά 0,4% συρρικνώθηκε η ρωσική οικονομία το α’ εξάμηνο
Φίλοι και… συνέταιροι
Οι σχέσεις Κίνας και Ρωσίας έχουν αναβαθμιστεί ήδη πριν την έναρξη του πολέμου, αν και η στάση που κράτησε το Πεκίνο έναντι της εισβολής στην Ουκρανία αποφεύγοντας να καταδικάσει τη Μόσχα και διατηρώντας ανοιχτούς τους διμερείς διπλωματικούς και οικονομικο-εμπορικούς δίαυλους, έφερε τις δύο χώρες ακόμη πιο κοντά.
Στο ενεργειακό μέτωπο είναι ήδη γνωστό πως η Κίνα έχει προχωρήσει σε κάθετη αύξηση των εισαγωγών commodities από τη Ρωσία, προσφέροντας της έτσι τη δυνατότητα να διασφαλίσει έναν εναλλακτικό αγοραστή πλην της Δύσης. Όμως, με τη σειρά της και η Ρωσία και οι πολίτες της έγιναν πιο… δεκτικοί στην επιλογή κινεζικών προϊόντων, από αυτοκίνητα και τηλεοράσεις έως smartphones.
Η… επέλαση των κινεζικών brands
Για παράδειγμα, ενώ η ρωσική αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε… βουτιά τον Ιούλιο, οι πωλήσεις οχημάτων της Great Wall Motor Co και της Geely Automobile Holdings κρατήθηκαν σταθερές, με αποτέλεσμα τα μοντέλα τους να κατατάσσονται ανάμεσα σε αυτά με τις υψηλότερες πωλήσεις.
Το τελευταίο τρίμηνο το 81% των νέων αυτοκινήτων που εισήχθησαν στη ρωσική αγορά ήταν κινέζικα, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι το ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 28%, σύμφωνα με στοιχεία της Avtostat.
Το στοιχείο αυτό δεν διέφυγε της προσοχής και της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας, που στην προ ημερών, τελευταία έκθεση της για την πορεία της οικονομίας, διαπίστωσε σταθεροποίηση και ανάκαμψη του εμπορίου αυτοκινήτων για πρώτη φορά από τον περασμένο Φεβρουάριο με τα ασιατικά αυτοκίνητα να αντικαθιστούν τα ευρωπαϊκά στην προτίμηση του κοινού.
Ανάλογη είναι η στροφή στα ηλεκτρονικά είδη και τα κινητά. Παρά το γεγονός ότι οι λεγόμενες «παράλληλες εισαγωγές» επιτρέπουν στο ντόπιο καταναλωτικό κοινό να συνεχίζει να βρίσκει τα αγαπημένα του δυτικά προϊόντα, ειδικά στον κλάδο των ηλεκτρονικών δεν είναι μόνο πιο ακριβά, αλλά έρχονται και δίχως εγγύηση ή δυνατότητα ανταλλακτικών. Έτσι, οι κινεζικές φίρμες έσπευσαν να καλύψουν το κενό…
Για παράδειγμα στην αγορά των smartphones, η Xiaomi Corp. αποκαθήλωσε την Samsung ως η εταιρεία με τις νούμερο ένα πωλήσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο, ενώ γενικά από τα πέντε κορυφαία brands σε πωλήσεις, τα τρία ήταν κινέζικα, σύμφωνα με στοιχεία της Mobile TeleSystems PJSC.
Ακόμη και στις τηλεοράσεις, οι κινέζικες μάρκες υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους «εξαφανίζοντας» από την αγορά τις ιαπωνικές και νοτιοκορεάτικες φίρμες, ανέφερε η εφημερίδα Izvestia σε πρόσφατο ρεπορτάζ της, επικαλούμενη τις αλυσίδες λιανικής.
Το διμερές εμπόριο
Το εμπόριο Κίνας-Ρωσίας είχε αυξηθεί σημαντικά ήδη πριν την έναρξη του πολέμου, αν και ήταν ασύμμετρο. Η Κίνα προμήθευε το 25% των συνολικών εισαγωγών της Ρωσίας, ενώ οι ρωσικές εξαγωγές δεν ξεπερνούσαν το 2,3% του συνολικού όγκου των κινέζικων.
Με σημείο αιχμής τα commodities το διμερές εμπόριο αυξήθηκε σημαντικά τους τελευταίους μήνες και εκτιμάται πως θα ανέβει συνολικά κατά το ένα τρίτο σε σχέση με πέρυσι, στα 190 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά του πρακτορείου Tass.
Μόνο τον περασμένο μήνα η Ρωσία αγόρασε προϊόντα αξίας 6,7 δισ. δολαρίων από την Κίνα, μια αύξηση κατά πάνω από 20% σε σχέση με πέρυσι.
Latest News
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές μετοχές εισέρχονται όλο και περισσότερο στη σκιά των αμερικανικών Megacap
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές μετοχές δεν φαίνεται να βρίσκονται σε θέση να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες αμερικανικές
Ο Τραμπ κατηγορεί για υπερβολικά τέλη και ζητά πίσω τη διώρυγα του Παναμά
Ο Τραμπ απειλεί ότι θα απαιτήσει να επιστραφεί στις ΗΠΑ η Διώρυγα του Παναμά, πλήρως και χωρίς αμφισβήτηση»
Φτάνει στις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη, μια νέα κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ακόμα και με τους δασμούς είναι ανταγωνιστικό, λέει για το μοντέλο Firefly ο Γουίλιαμ Λι , CEO της εταιρείας
Στο ανώτατο δικαστήριο έφτασε προσφυγή αγρότη εναντίον του γερμανικού κολοσσού Aldi
Η W Clappison Ltd ισχυρίζεται ότι η συμφωνία προμήθειας με την Aldi έληξε κατά τη φύτευση για Λαχανάκια Βρυξελλών αξίας 3,7 εκατομμυρίων λιρών χωρίς εύλογη προειδοποίηση
Αναδίπλωση Stellantis - Πίρνει πίσω την απόφαση για απολύσεις 1.000 υπαλλήλων
Εκπρόσωπος της Stellantis δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι αναμένεται να επιστρέψουν στην εργασία τους, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά το νέο έτος
Το Μεξικό προς απαγόρευση μεταλλαγμένου καλαμποκιού - Νέα κόντρα με τις ΗΠΑ;
Το Μεξικό υπερασπίζεται τις αυτόχθονες ποικιλίες καλαμποκιού εν μέσω διαμάχης με τις ΗΠΑ
Η αγορά kidult και πώς η Lego κατέκτησε τα... «μεγάλα παιδιά»
Τα τουβλάκια Lego κατέκτησαν τους ενήλικες, αυξάνοντας τα έσοδά της στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην αγορά παιχνιδιών
Πώς προετοιμάζεται η Κίνα για να «υποδεχθεί» τον Τραμπ
Με διαφοροποίηση των εξαγωγών της προς τρίτες χώρες, αλλά και επιθετικά εμπορικά μέτρα απέναντι στις ΗΠΑ προετοιμάζεται η ηγεσία στο Πεκίνο για την εποχή Τραμπ 2.0
Ο αμερικανικός πληθωρισμός προκαλεί ανησυχία στις διεθνείς αγορές
Οι εκτιμήσεις της αμερικανικής FED για την αύξηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ το 2025, άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου»
«Παγιδευμένη» στη Μέση Ανατολή η Pepsico - Τα κέρδη και οι όμηροι εργαζόμενοι
Η PepsiCo έχει 25.000 υπαλλήλους στο τμήμα Αφρικής, Μέσης Ανατολής και Νότιας Ασίας και είναι η κορυφαία εταιρεία σνακ στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική σε πωλήσεις