Ολοταχώς φαίνεται να προχωρά το Κρεμλίνο το σχέδιο του για την αγορά νομισμάτων από «φιλικές χώρες» προκειμένου να ανακόψει την ισχυροποίηση του ρωσικού νομίσματος. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg το πλάνο περιλαμβάνει την αγορά κινεζικών γουάν αξίας 70 δισ. δολαρίων σε ένα διάστημα που και το διμερές εμπόριο έχει ενισχυθεί σημαντικά με τις κινεζικές εταιρείες να σπεύδουν να προσπαθήσουν να καλύψουν το κενό από την έξοδο των δυτικών brands.
H πρόταση για μαζικές αγορές γουάν φαίνεται πως περιλαμβάνεται σε επίσημη πρόταση που έχει κατατεθεί προς εξέταση από τη κυβέρνηση και την κεντρική τράπεζα της χώρας, υποστηρίζει το διεθνές πρακτορείο. Μάλιστα η διοικητής της κεντρικής τράπεζας, Ελβίρα Ναμπιουλίνα, φαίνεται πως χθες έδωσε από την πλευρά της το πράσινο φως. Αν και είναι γνωστό πως στη λίστα των νομισμάτων που προτίθεται να αγοράσει η Μόσχα περιλαμβάνεται επίσης η τουρκική λίρα και η ινδική ρουπία, αλλά ενδεχομένως και αραβικά νομίσματα.
Διαβάστε επίσης: Μόλις κατά 0,4% συρρικνώθηκε η ρωσική οικονομία το α’ εξάμηνο
Φίλοι και… συνέταιροι
Οι σχέσεις Κίνας και Ρωσίας έχουν αναβαθμιστεί ήδη πριν την έναρξη του πολέμου, αν και η στάση που κράτησε το Πεκίνο έναντι της εισβολής στην Ουκρανία αποφεύγοντας να καταδικάσει τη Μόσχα και διατηρώντας ανοιχτούς τους διμερείς διπλωματικούς και οικονομικο-εμπορικούς δίαυλους, έφερε τις δύο χώρες ακόμη πιο κοντά.
Στο ενεργειακό μέτωπο είναι ήδη γνωστό πως η Κίνα έχει προχωρήσει σε κάθετη αύξηση των εισαγωγών commodities από τη Ρωσία, προσφέροντας της έτσι τη δυνατότητα να διασφαλίσει έναν εναλλακτικό αγοραστή πλην της Δύσης. Όμως, με τη σειρά της και η Ρωσία και οι πολίτες της έγιναν πιο… δεκτικοί στην επιλογή κινεζικών προϊόντων, από αυτοκίνητα και τηλεοράσεις έως smartphones.
Η… επέλαση των κινεζικών brands
Για παράδειγμα, ενώ η ρωσική αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε… βουτιά τον Ιούλιο, οι πωλήσεις οχημάτων της Great Wall Motor Co και της Geely Automobile Holdings κρατήθηκαν σταθερές, με αποτέλεσμα τα μοντέλα τους να κατατάσσονται ανάμεσα σε αυτά με τις υψηλότερες πωλήσεις.
Το τελευταίο τρίμηνο το 81% των νέων αυτοκινήτων που εισήχθησαν στη ρωσική αγορά ήταν κινέζικα, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι το ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 28%, σύμφωνα με στοιχεία της Avtostat.
Το στοιχείο αυτό δεν διέφυγε της προσοχής και της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας, που στην προ ημερών, τελευταία έκθεση της για την πορεία της οικονομίας, διαπίστωσε σταθεροποίηση και ανάκαμψη του εμπορίου αυτοκινήτων για πρώτη φορά από τον περασμένο Φεβρουάριο με τα ασιατικά αυτοκίνητα να αντικαθιστούν τα ευρωπαϊκά στην προτίμηση του κοινού.
Ανάλογη είναι η στροφή στα ηλεκτρονικά είδη και τα κινητά. Παρά το γεγονός ότι οι λεγόμενες «παράλληλες εισαγωγές» επιτρέπουν στο ντόπιο καταναλωτικό κοινό να συνεχίζει να βρίσκει τα αγαπημένα του δυτικά προϊόντα, ειδικά στον κλάδο των ηλεκτρονικών δεν είναι μόνο πιο ακριβά, αλλά έρχονται και δίχως εγγύηση ή δυνατότητα ανταλλακτικών. Έτσι, οι κινεζικές φίρμες έσπευσαν να καλύψουν το κενό…
Για παράδειγμα στην αγορά των smartphones, η Xiaomi Corp. αποκαθήλωσε την Samsung ως η εταιρεία με τις νούμερο ένα πωλήσεις κατά το δεύτερο τρίμηνο, ενώ γενικά από τα πέντε κορυφαία brands σε πωλήσεις, τα τρία ήταν κινέζικα, σύμφωνα με στοιχεία της Mobile TeleSystems PJSC.
Ακόμη και στις τηλεοράσεις, οι κινέζικες μάρκες υπερδιπλασίασαν τις πωλήσεις τους «εξαφανίζοντας» από την αγορά τις ιαπωνικές και νοτιοκορεάτικες φίρμες, ανέφερε η εφημερίδα Izvestia σε πρόσφατο ρεπορτάζ της, επικαλούμενη τις αλυσίδες λιανικής.
Το διμερές εμπόριο
Το εμπόριο Κίνας-Ρωσίας είχε αυξηθεί σημαντικά ήδη πριν την έναρξη του πολέμου, αν και ήταν ασύμμετρο. Η Κίνα προμήθευε το 25% των συνολικών εισαγωγών της Ρωσίας, ενώ οι ρωσικές εξαγωγές δεν ξεπερνούσαν το 2,3% του συνολικού όγκου των κινέζικων.
Με σημείο αιχμής τα commodities το διμερές εμπόριο αυξήθηκε σημαντικά τους τελευταίους μήνες και εκτιμάται πως θα ανέβει συνολικά κατά το ένα τρίτο σε σχέση με πέρυσι, στα 190 δισ. δολάρια, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά του πρακτορείου Tass.
Μόνο τον περασμένο μήνα η Ρωσία αγόρασε προϊόντα αξίας 6,7 δισ. δολαρίων από την Κίνα, μια αύξηση κατά πάνω από 20% σε σχέση με πέρυσι.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη