Έναν πρωτότυπο τρόπο για να προσελκύσουν νέους εργαζομένους αλλά και για να «δέσουν» τους υπαλλήλους τους στο κατάρτι της επιχείρησης ώστε να μην υποκύψουν στο δελεαστικό τραγούδι των σειρήνων των ανταγωνιστών και… εγκαταλείψουν το σκάφος, βρήκε ένας βρετανικός όμιλος σούπερ μάρκετ. Η John Lewis Partnership και η θυγατρική της, Waitrose, ανακοίνωσαν ότι προσφέρουν γεύματα σε όλο ανεξαιρέτως το προσωπικό, πλήρους ή μερικής απασχόλησης, ακόμα και στους προσωρινά απασχολούμενους (εποχικούς ή «δανεικούς» άλλων εταιρειών).
Τα γεύματα θα προσφέρονται από τον Οκτώβριο έως και τον Ιανουάριο «προκειμένου να στηριχθεί το προσωπικό ώστε να αντιμετωπίσει το αυξανόμενο κόστος ζωής», όπως ο ίδιος ο όμιλος διευκρινίζει. Διότι πρόσφατα ρεπορτάζ στη Βρετανία αποκάλυψαν ότι πολλοί πολίτες, ακόμα και νοικοκυριά ολόκληρα, αποφάσισαν να «κόψουν» ένα γεύμα την ημέρα προκειμένου να τα βγάλουν πέρα με την ακρίβεια.
Διαβάστε επίσης: Γιατί χάθηκαν οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ;
Πληθωρισμός 40ετίας
Ο πληθωρισμός στη Βρετανία εκτινάχθηκε στο 10,1% τον Ιούλιο από 9,4% που ήταν τον Ιούνιο και «έπιασε» διψήφιο ποσοστό για πρώτη φορά τα τελευταία 40 χρόνια – από τα χρόνια της πετρελαϊκής κρίσης που είχε ξεσπάσει κατά τον πόλεμο Ιράν-Ιράκ δηλαδή. Και η Τράπεζα της Αγγλίας έχει προειδοποιήσει ότι έως τα τέλη του έτους πιθανότατα ο πληθωρισμός στη χώρα να φθάσει στο 13%.
Σύμφωνα με έρευνα της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας της Βρετανίας (ONS), τα τρόφιμα και τα μη-αλκοολούχα ποτά είναι εκείνα που συνεισφέρουν περισσότερο στην εκτίναξη του δείκτη τιμών καταναλωτή στη χώρα. Η τιμή του ψωμιού συγκεκριμένα, όπως επίσης και οι τιμές των δημητριακών, του γάλακτος, των τυριών και των αυγών καλπάζουν. Αλλά ακόμα πιο γρήγορος είναι ο καλπασμός των τιμών των λαχανικών, των κρεάτων και της σοκολάτας.
«Κάνουμε τη διαφορά»
Τα γεύματα θα παρέχονται στους εργαζομένους σε διαλείμματα κατά το ωράριο εργασίας. «Οι υπάλληλοί μας κάνουν τη διαφορά», δήλωσε στο BBC ο διευθυντής λειτουργιών της John Lewis Partnership, Άντριου Μέρφι.
Μάλλον η διοίκηση του ομίλου είναι που κάνει τη διαφορά. Εκπρόσωπος της John Lewis Partnership διευκρίνισε στη ρεπόρτερ του βρετανικού ομίλου ΜΜΕ Τζένιφερ Μέιερχανς ότι ένας μερικώς απασχολούμενος που εργάζεται τέσσερις ώρες θα μπορεί, ανάλογα με το ωράριό του, να διαλέγει ένα από τα τρία γεύματα που θα προσφέρονται – πρωινό, μεσημεριανό ή βραδινό. Ένας εργαζόμενος πλήρους απασχόλησης θα μπορεί κατά τη διάρκεια του οκταώρου να απολαμβάνει δύο γεύματα.
«Το φαγητό θα χορηγείται με διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με το χώρο στον οποίο απασχολείται ο κάθε υπάλληλός μας. Το προσωπικό των μεγάλων καταστημάτων, των γραφείων διοίκησης και των κέντρων διανομής θα μπορεί να σερβίρεται και να τρώει σε καντίνες που ήδη λειτουργούν ή θα δημιουργηθούν όπου δεν υπάρχουν», εξήγησε ο Άντριου Μέρφι.
Ο μάνατζερ των John Lewis και Waitrose πρόσθεσε ότι όσοι εργάζονται σε απόσταση, οι οδηγοί των φορτηγών για παράδειγμα, θα παραγγέλνουν εκ των προτέρων τα γεύματά τους και θα τα παραλαμβάνουν σε πακέτο προτού ξεκινήσουν τη βάρδια. Όσοι τέλος απασχολούνται στα μικρότερα καταστήματα του ομίλου (πρόκειται για τα mini market της θυγατρικής επωνυμίας Waitrose) θα επωφελούνται από μια προσφορά αυτόματης πώλησης έτοιμου φαγητού. «Θα τρώνε, για παράδειγμα, έτοιμες σαλάτες Waitrose και σάντουιτς», είπε ο Μέρφι.
Δέλεαρ για νέες προσλήψεις
Η πρωτοβουλία της John Lewis Partnership εντάσσεται στο σχέδιο προσλήψεων προσωπικού που έχει εκπονήσει με στόχο να ανταποκριθεί στην αυξημένη, όπως υπολογίζει, ζήτηση την περίοδο των εορτών των Χριστουγέννων. Στόχος του ομίλου είναι να προσλάβει 10.000 συνολικά εποχικούς εργαζομένους.
Το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο ο ίδιος ο όμιλος θα απευθύνει δημόσια πρόσκληση για την πρόσληψη 4.000 εποχικών υπαλλήλων στα mini καταστήματα Waitrose και επίσης 2.000 εποχικών στα μεγάλα σούπερ μάρκετ με την επωνυμία John Lewis. Ο όμιλος σχεδιάζει να κάνει επιπλέον 4.000 προσλήψεις υπαλλήλων στην εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως εργατών στις αποθήκες και οδηγών. Προσκλήσεις ενδιαφέροντος για τις προσλήψεις αυτές θα γίνουν μέσω εταιρειών διαχείρισης προσωπικού.
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο