Στο ίδιο έργο θεατές είμαστε λίγο-πολύ μετά τη σημερινή ανακοίνωση της Ryanair για το κλείσιμο της βάσης της στο αεροδρόμιο της Αθήνας, κατά τη χειμερινή περίοδο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα δύο αεροσκάφη που είχαν τη βάση τους στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τον περασμένο χειμώνα, δεν θα διανυκτερεύουν φέτος στην Αθήνα. Την ίδια στιγμή, η Ryanair θα πετά από και προς 10 προορισμούς, ενώ δρομολόγια θα διεξάγει ακόμα από τα Χανιά και τη Θεσσαλονίκη, όπου και διατηρεί τη βάση της.
Διαβάστε επίσης: Πώς «απαντά» το υπουργείο Τουρισμού
Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλών ναύλων, που έφερε νέα δεδομένα στον αεροπορικό χάρτη της Ευρώπης, εξελισσόμενη μέσα σε λίγα χρόνια σε αεροπορικό κολοσσό, έχει γίνει γνωστή και για τις επιθετικές επιχειρηματικές της πρακτικές. Είναι νωπή ακόμα, κυρίως λόγω της δημοσιότητας που είχε λάβει, η αποχώρησή της από τα Χανιά με αιτιολόγηση τις υψηλές χρεώσεις στο αεροδρόμιο, ενώ επιβάτες είχαν ήδη κάνει τις κρατήσεις τους. Ακολούθησε, βέβαια, η επιστροφή της στο αεροδρόμιο των Χανίων, όμως σε κάθε περίπτωση η αποχώρηση μιας μεγάλης εταιρείας δημιουργεί «κενό» κι ανησυχία.
Διαβάστε επίσης: Ryanair: Η εποχή των αεροπορικών εισιτηρίων των 10 ευρώ τελείωσε
Όσον αφορά στην πτητικής της δραστηριότητα, η Ryanairθα πετά τον ερχόμενο χειμώνα από τον αερολιμένα της Αθήνας σε 10 προορισμούς: Βιέννη, Βρυξέλλες, Βουδαπέστη, Δουβλίνο, Μπολόνια, Μιλάνο, Ρώμη, Μάλτα, Κατοβίτσε και Λονδίνο.
Η συνήθης πρακτική
Με τη σημερινή της ανακοίνωση η Ryanair τοποθετεί την απώλεια για το αεροδρόμιο της Αθήνας στα 200 εκατ. ευρώ, ενώ στρέφεται με αιχμές κατά της κυβέρνησης, της διοίκησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), αλλά και εναντίον της Fraport που διαχειρίζεται τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Στο επίκεντρο της διαχρονικής γκρίνιας της εταιρείας βρίσκονται οι χρεώσεις των ελληνικών αερολιμένων, τις οποίες χαρακτηρίζει υψηλές, με αποτέλεσμα τα τέλη πρόσβασης να καθίστανται μη ανταγωνιστικά σε σύγκριση με άλλους ευρωπαϊκούς αερολιμένες.
«Είμαστε απογοητευμένοι που ανακοινώνουμε το κλείσιμο της βάσης μας στην Αθήνα στα τέλη του Οκτώβρη του 2022 για τη χειμερινή περίοδο, αλλά η ελληνική κυβέρνηση απέτυχε να ανταποκριθεί στα φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης της Ryanair προσφέροντας ένα ανταγωνιστικό σχήμα ανάκαμψης με ανταγωνιστικές χρεώσεις για τα αεροδρόμιά της, μετά την πανδημία, όπως έχουν ήδη κάνει η Κροατία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και άλλες χώρες», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Eddie Wilson, βάζοντας στο κάδρο και το γερμανικό μονοπώλιο που διαχειρίζεται τα παραχωρημένα ελληνικά αεροδρόμια.
«Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και υιοθετούν σχέδια τουριστικής ανάκαμψης, η ελληνική κυβέρνηση εξακολουθεί να εφαρμόζει έναν καταδικαστικό φόρο ανάπτυξης αεροδρομίων ύψους 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθιστώντας το κόστος πρόσβασης στην Ελλάδα μη ανταγωνιστικό», αναφέρει η εταιρεία.
Η πρακτική της γρήγορης εισόδου-εξόδου σε μια αγορά, μόλις παρουσιαστεί σε άλλη υψηλότερο περιθώριο κέρδους, είναι διαχρονικά ο δρόμος που ακολουθεί η ιρλανδική εταιρεία για τις επιχειρηματικές της αποφάσεις. Πρακτική που, όπως είναι λογικό, ασκεί μια ιδιόμορφη πίεση στους τοπικούς φορείς, ώστε να καθιερώσουν κίνητρα για να «προτιμήσει» τα αεροδρόμιά τους. Αυτό που έχει βεβαίως παρατηρηθεί είναι ότι αντίστοιχα γρήγορα η εταιρεία επανέρχεται, όπως πολύ γρήγορα έγινε στην περίπτωση των Χανίων.
Οι προοπτικές της Αθήνας
Οι προοπτικές του προορισμού της Αθήνας για τον εφετινό χειμώνα έχουν πείσει πάντως άλλους αερομεταφορείς να παραμείνουν και να ενισχύσουν την παρουσία τους. Εξάλλου, η δυναμική ανάκαμψη της χώρας που έχει ήδη φανεί, αναμένεται να συνεχιστεί. Έτσι, η AEGEAN συνεχίζει να επενδύει και για τη χειμερινή περίοδο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, ενισχύοντας την παρουσία της, δείχνοντας έμπρακτα την εμπιστοσύνη της στην ανάκαμψη του προορισμού. Αντίστοιχα, η επίσης ελληνική Sky Express θα ξεκινήσει τρεις νέους διεθνείς προορισμούς αυτόν τον χειμώνα από το αεροδρόμιο της Αθήνας.
Ψήφο εμπιστοσύνης όμως και τον χειμώνα θα δώσουν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τόσο η βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους Jet2, όσο και η αμερικανική Delta που θα διατηρήσει τη σύνδεση με τις ΗΠΑ για όλη τη διάρκεια του έτους.
Latest News
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια
Πόσο πωλούνται τα εργοστάσια της ΙΟΝ και της Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Μέσω της νεοσύστατης Bespoke Real Estate ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αγοράζει πέντε βιομηχανικά ακίνητα της ΙΟΝ και της Νίκας - Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της εταιρείας
Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025
Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή
Ο Μιχάλης Τσαμάζ στον όμιλο Quest - Τι αναλαμβάνει στην Uni Systems
Η Uni Systems, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη, αποκτήθηκε από τον Όμιλο Quest το 2007
Αύξηση 7,9% στον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου τον Οκτώβριο [πίνακες]
Τον Οκτώβριο φέτος ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,92 δισ. ευρώ, έναντι 3,63 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2023
Στη Motor Oil και με τη βούλα η TWENTY 4 SHOPEN
Τι αναφέρει η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού - Οι επόμενες κινήσεις
ΑΧΙΑ για τράπεζες: Περιθώρια ανόδου έως 55% το 2025 - Το Plan B για τα επιτόκια
Το outlook του 2025 είναι «αναμφισβήτητα» θετικό λέει η AXIA - Η οικονομική επέκταση, η αύξηση της ζήτησης πιστώσεων και οι στρατηγικές ενέργειες
Trastor: Πιστοποίηση Leed Gold για το κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο
Η ολοκλήρωση του έργου αυτού, ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας με πιστοποιημένα «πράσινα» κτίρια