Φθηνότερο αναμένεται να είναι το επόμενο διάστημα το κόστος της μεταφοράς containers, των «κουτιών» που «κρύβουν» μέσα τους κάθε είδους εμπορεύματα και μεταφέρονται με πλοία, τα επονομαζόμενα containerships. Οι ναύλοι στη spot αγορά των containers σημείωσαν την περασμένη εβδομάδα τη μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση τους από την έναρξη της πανδημίας.
Καθώς σταδιακά ανά περιοχή μειώνεται η συμφόρηση στα λιμάνια και αρχίζει η ζήτηση να επηρεάζεται από το γενικότερο κλίμα και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα, οι ναύλοι των Containers μειώνονται από τα ιστορικά υψηλά της περιόδου της πανδημίας προς όφελος των φορτωτών και εν κατακλείδι των καταναλωτών.
Διαβάστε επίσης: Πώς μπορεί να ξεπεραστεί η κρίση στα containers;
Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφηκε στη θαλάσσια διαδρομή Ασίας – δυτικής ακτής των ΗΠΑ, στην οποία οι ναύλοι μειώθηκαν μέχρι και 648 δολ. ανά κουτί 40 ποδιών και σε ποσοστό.
Στη διαδρομή Ασίας – Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ το εμπόριο παρουσιάζει μια σταθερότητα καθώς η συμφόρηση συνεχίζει να επηρεάζει τα λιμάνια της ανατολικής ακτής, με την πτώση να ήταν μικρότερη κατά 2,1% στα 8.801 δολ. ανά feu.
Και τα φορτία που προορίζονται για την Ευρώπη κατέγραψαν επίσης πτώση στους ναύλους στις διαδρομές Ασία -Βόρεια Ευρώπη και Ασία – Μεσόγειο πάνω από 7% στα 4.441 δολ. ανά feu και 5.071 δολ. ανά feu αντίστοιχα. Ο συνολικός δείκτης SCFI έχει πλέον μειωθεί σχεδόν κατά 40%, έκτοτε κορυφώθηκε τον Ιανουάριο και άλλοι δείκτες δείχνουν παρόμοια τύχη.
Τα ναυλοσύμφωνα
Η πτώση που ισχύει στους ναύλους στη spot αγορά θα συμπαρασύρει και τις συμφωνίες μακροχρόνιας ναύλωσης που προτιμούν οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners). Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε η Lloyd’s List την περασμένη εβδομάδα, αναμένεται και περαιτέρω μείωση των ναύλων το επόμενο διάστημα. Βέβαια ενώ οι ναύλοι πέφτουν, εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότεροι από ό,τι ήταν πριν στην πανδημία, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Ο δείκτης World composite index του οίκου Drewry έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα 5.986 δολ. ανά feu και 42% χαμηλότερα από το peak των 10.377 δολ. ανά feu του Σεπτεμβρίου του 2021, ωστόσο παραμένει 64% υψηλότερα από τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας που ήταν 3.648 δολ. ανά feu.
Αυτό που έχει ιδιαίτερη αξία είναι ότι η πτώση των ναύλων καταγράφεται σε μία περίοδο που τα containers εμφανίζουν αυξημένη ζήτηση καθώς «κλείνονται» χώροι για τη μεταφορά προϊόντων εν όψει των γιορτών των Χριστουγέννων.
Ωστόσο, όπως προειδοποίησε και ο αναλυτής της Xeneta Peter Sand, πιθανότατα φέτος η αιχμή της σεζόν να είναι διαφορετική από άλλες χρονιές. Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι γεμάτη αβεβαιότητα όχι μόνο λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων αλλά και της παγκόσμιας οικονομικής κατάστασης, με αποτέλεσμα να είναι ένα ερώτημα προς τα πού θα κινηθούν οι όγκοι των φορτίων.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «Τα Νέα»
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ