![Ηλεκτρικά οχήματα: Το «φρένο» στις παραδόσεις «έριξε» τις μετοχές 3 κινεζικών εταιρειών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/nio-scaled.jpg)
Υποχώρηση κατέγραψαν στην αμερικανική αγορά, την Πέμπτη, οι μετοχές των τριών μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio, Li Auto και Xpeng, μετά την ανακοίνωση των δύο εξ αυτών ότι οι παραδόσεις αυτοκινήτων τους κατέγραψαν απότομη πτώση τον Αύγουστο.
Η εικόνα όσον αφορά στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τον Αύγουστο, όπως την παρουσίασαν οι τρεις εταιρείες, είναι η ακόλουθη:
– Li Auto: Παρέδωσε 4.571 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός μειωμένος κατά 56% έναντι των 10.422 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Το ποσοστό αυτό είναι επίσης μειωμένο κατά 51% σε ετήσια βάση.
– Xpeng: Παρέδωσε 9.578 οχήματα τον Αύγουστο, καταγράφοντας μείωση 16% έναντι των 11.524 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια αύξηση κατά 33% σε ετήσια βάση.
– Nio: Παρέδωσε 10.677 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός αυξημένος κατά 6% έναντι των 10.052 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Πρόκειται για μια αύξηση κατά 81,6% σε ετήσια βάση.
Η Nio ήταν η μόνη εταιρεία που σημείωσε αύξηση παραδόσεων τον Αύγουστο.
Οι μετοχές των εισηγμένων στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν κατά περίπου 2% στη διαπραγμάτευση πριν από την αγορά.
Προκλήσεις
Η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναζωπύρωσης της Covid-19 που έχει ως συνέπεια την επιβολή εκ νέου lockdown σε μεγάλες πόλεις όπως η Σαγκάη. Τις τελευταίες ημέρες η Σενζέν, ο τεχνολογικός κόμβος της Κίνας, έχει θεσπίσει περιορισμούς για την Covid και την Πέμπτη, η μεγάλη πόλη Τσενγκντού τέθηκε σε lockdown.
Την ίδια στιγμή ορισμένες άλλες πόλεις έχουν άρει τους περιορισμούς τους, ωστόσο το καταναλωτικό συναίσθημα παραμένει εύθραυστο και η αβεβαιότητα επικρατεί ως αποτέλεσμα της πολιτικής της Κίνας για «μηδενική Covid».
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος που επηρεάζει τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Τον περασμένο μήνα, η Tesla και η Nio ανέστειλαν ορισμένες από τις υπηρεσίες φόρτισής τους. Αυτά τα ζητήματα επιδρούν σημαντικά στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Ο Μπιλ Ρούσο, Διευθύνων Σύμβουλος της Automobility με έδρα τη Σαγκάη, δήλωσε στο CNBC, ότι οι αριθμοί «αντανακλούν τα παρατεταμένα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και το γεγονός ότι βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο του εύρους τιμών και με την αποδυνάμωση της οικονομίας, οι άνθρωποι κοιτάζουν προς προσιτές τιμές και αυτό συμπιέζει ορισμένα από τα μοντέλα με υψηλότερες τιμές.»
Τον περασμένο μήνα, η Xpeng δήλωσε ότι αναμένει να παραδώσει από 29.000 έως 31.000 ηλεκτρικά οχήματα το τρίτο τρίμηνο του έτους. Αυτή η εκτίμηση απογοήτευσε τους επενδυτές.
Ο Πρόεδρος της Xpeng, Μπράιαν Γκου, δήλωσε ότι η πιο πάνω εκτίμηση αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ο κλάδος εισέρχεται σε μια «σχετικά αργή σεζόν» και ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα είναι μικρότερη λόγω της κατάστασης της Covid.
Ο Γιανάν Σεν, πρόεδρος της Li Auto, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η επιδημία Covid «επηρέασε σοβαρά» τις αλυσίδες εφοδιασμού της εταιρείας και ότι εξακολουθούν να υπάρχουν «διαταραχές και δυσκολίες». Η Li Auto άρχισε να παραδίδει το νέο της αυτοκίνητο L9 στους πελάτες στα τέλη Αυγούστου. Και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να λανσάρει και να παραδώσει ένα μεγάλο SUV που ονομάζεται Li L8 στις αρχές Νοεμβρίου. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις του Li ONE, σύμφωνα με τον Ρούσο.
Ο ανταγωνισμός πάντως συνεχίζει να «ζεσταίνει» την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Παράλληλα με τα νέα αυτοκίνητα της Li Auto, η Xpeng σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του νέου της SUV G9 τον Οκτώβριο και να λανσάρει δύο νέα οχήματα το επόμενο έτος.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard