Υποχώρηση κατέγραψαν στην αμερικανική αγορά, την Πέμπτη, οι μετοχές των τριών μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio, Li Auto και Xpeng, μετά την ανακοίνωση των δύο εξ αυτών ότι οι παραδόσεις αυτοκινήτων τους κατέγραψαν απότομη πτώση τον Αύγουστο.
Η εικόνα όσον αφορά στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τον Αύγουστο, όπως την παρουσίασαν οι τρεις εταιρείες, είναι η ακόλουθη:
– Li Auto: Παρέδωσε 4.571 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός μειωμένος κατά 56% έναντι των 10.422 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Το ποσοστό αυτό είναι επίσης μειωμένο κατά 51% σε ετήσια βάση.
– Xpeng: Παρέδωσε 9.578 οχήματα τον Αύγουστο, καταγράφοντας μείωση 16% έναντι των 11.524 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια αύξηση κατά 33% σε ετήσια βάση.
– Nio: Παρέδωσε 10.677 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός αυξημένος κατά 6% έναντι των 10.052 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Πρόκειται για μια αύξηση κατά 81,6% σε ετήσια βάση.
Η Nio ήταν η μόνη εταιρεία που σημείωσε αύξηση παραδόσεων τον Αύγουστο.
Οι μετοχές των εισηγμένων στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν κατά περίπου 2% στη διαπραγμάτευση πριν από την αγορά.
Προκλήσεις
Η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναζωπύρωσης της Covid-19 που έχει ως συνέπεια την επιβολή εκ νέου lockdown σε μεγάλες πόλεις όπως η Σαγκάη. Τις τελευταίες ημέρες η Σενζέν, ο τεχνολογικός κόμβος της Κίνας, έχει θεσπίσει περιορισμούς για την Covid και την Πέμπτη, η μεγάλη πόλη Τσενγκντού τέθηκε σε lockdown.
Την ίδια στιγμή ορισμένες άλλες πόλεις έχουν άρει τους περιορισμούς τους, ωστόσο το καταναλωτικό συναίσθημα παραμένει εύθραυστο και η αβεβαιότητα επικρατεί ως αποτέλεσμα της πολιτικής της Κίνας για «μηδενική Covid».
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος που επηρεάζει τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Τον περασμένο μήνα, η Tesla και η Nio ανέστειλαν ορισμένες από τις υπηρεσίες φόρτισής τους. Αυτά τα ζητήματα επιδρούν σημαντικά στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Ο Μπιλ Ρούσο, Διευθύνων Σύμβουλος της Automobility με έδρα τη Σαγκάη, δήλωσε στο CNBC, ότι οι αριθμοί «αντανακλούν τα παρατεταμένα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και το γεγονός ότι βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο του εύρους τιμών και με την αποδυνάμωση της οικονομίας, οι άνθρωποι κοιτάζουν προς προσιτές τιμές και αυτό συμπιέζει ορισμένα από τα μοντέλα με υψηλότερες τιμές.»
Τον περασμένο μήνα, η Xpeng δήλωσε ότι αναμένει να παραδώσει από 29.000 έως 31.000 ηλεκτρικά οχήματα το τρίτο τρίμηνο του έτους. Αυτή η εκτίμηση απογοήτευσε τους επενδυτές.
Ο Πρόεδρος της Xpeng, Μπράιαν Γκου, δήλωσε ότι η πιο πάνω εκτίμηση αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ο κλάδος εισέρχεται σε μια «σχετικά αργή σεζόν» και ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα είναι μικρότερη λόγω της κατάστασης της Covid.
Ο Γιανάν Σεν, πρόεδρος της Li Auto, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η επιδημία Covid «επηρέασε σοβαρά» τις αλυσίδες εφοδιασμού της εταιρείας και ότι εξακολουθούν να υπάρχουν «διαταραχές και δυσκολίες». Η Li Auto άρχισε να παραδίδει το νέο της αυτοκίνητο L9 στους πελάτες στα τέλη Αυγούστου. Και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να λανσάρει και να παραδώσει ένα μεγάλο SUV που ονομάζεται Li L8 στις αρχές Νοεμβρίου. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις του Li ONE, σύμφωνα με τον Ρούσο.
Ο ανταγωνισμός πάντως συνεχίζει να «ζεσταίνει» την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Παράλληλα με τα νέα αυτοκίνητα της Li Auto, η Xpeng σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του νέου της SUV G9 τον Οκτώβριο και να λανσάρει δύο νέα οχήματα το επόμενο έτος.
Latest News
Εκτίναξη 50% των εκπομπών CO2 σε μια τετραετία από τις ιδιωτικές πτήσεις
Οι ιδιωτικές πτήσεις παρήγαν αθροιστικά περίπου 15,6 εκατομμύρια τόνους σε άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα το 2023
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959