Υποχώρηση κατέγραψαν στην αμερικανική αγορά, την Πέμπτη, οι μετοχές των τριών μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio, Li Auto και Xpeng, μετά την ανακοίνωση των δύο εξ αυτών ότι οι παραδόσεις αυτοκινήτων τους κατέγραψαν απότομη πτώση τον Αύγουστο.
Η εικόνα όσον αφορά στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τον Αύγουστο, όπως την παρουσίασαν οι τρεις εταιρείες, είναι η ακόλουθη:
– Li Auto: Παρέδωσε 4.571 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός μειωμένος κατά 56% έναντι των 10.422 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Το ποσοστό αυτό είναι επίσης μειωμένο κατά 51% σε ετήσια βάση.
– Xpeng: Παρέδωσε 9.578 οχήματα τον Αύγουστο, καταγράφοντας μείωση 16% έναντι των 11.524 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια αύξηση κατά 33% σε ετήσια βάση.
– Nio: Παρέδωσε 10.677 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός αυξημένος κατά 6% έναντι των 10.052 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Πρόκειται για μια αύξηση κατά 81,6% σε ετήσια βάση.
Η Nio ήταν η μόνη εταιρεία που σημείωσε αύξηση παραδόσεων τον Αύγουστο.
Οι μετοχές των εισηγμένων στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν κατά περίπου 2% στη διαπραγμάτευση πριν από την αγορά.
Προκλήσεις
Η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναζωπύρωσης της Covid-19 που έχει ως συνέπεια την επιβολή εκ νέου lockdown σε μεγάλες πόλεις όπως η Σαγκάη. Τις τελευταίες ημέρες η Σενζέν, ο τεχνολογικός κόμβος της Κίνας, έχει θεσπίσει περιορισμούς για την Covid και την Πέμπτη, η μεγάλη πόλη Τσενγκντού τέθηκε σε lockdown.
Την ίδια στιγμή ορισμένες άλλες πόλεις έχουν άρει τους περιορισμούς τους, ωστόσο το καταναλωτικό συναίσθημα παραμένει εύθραυστο και η αβεβαιότητα επικρατεί ως αποτέλεσμα της πολιτικής της Κίνας για «μηδενική Covid».
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος που επηρεάζει τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Τον περασμένο μήνα, η Tesla και η Nio ανέστειλαν ορισμένες από τις υπηρεσίες φόρτισής τους. Αυτά τα ζητήματα επιδρούν σημαντικά στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Ο Μπιλ Ρούσο, Διευθύνων Σύμβουλος της Automobility με έδρα τη Σαγκάη, δήλωσε στο CNBC, ότι οι αριθμοί «αντανακλούν τα παρατεταμένα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και το γεγονός ότι βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο του εύρους τιμών και με την αποδυνάμωση της οικονομίας, οι άνθρωποι κοιτάζουν προς προσιτές τιμές και αυτό συμπιέζει ορισμένα από τα μοντέλα με υψηλότερες τιμές.»
Τον περασμένο μήνα, η Xpeng δήλωσε ότι αναμένει να παραδώσει από 29.000 έως 31.000 ηλεκτρικά οχήματα το τρίτο τρίμηνο του έτους. Αυτή η εκτίμηση απογοήτευσε τους επενδυτές.
Ο Πρόεδρος της Xpeng, Μπράιαν Γκου, δήλωσε ότι η πιο πάνω εκτίμηση αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ο κλάδος εισέρχεται σε μια «σχετικά αργή σεζόν» και ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα είναι μικρότερη λόγω της κατάστασης της Covid.
Ο Γιανάν Σεν, πρόεδρος της Li Auto, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η επιδημία Covid «επηρέασε σοβαρά» τις αλυσίδες εφοδιασμού της εταιρείας και ότι εξακολουθούν να υπάρχουν «διαταραχές και δυσκολίες». Η Li Auto άρχισε να παραδίδει το νέο της αυτοκίνητο L9 στους πελάτες στα τέλη Αυγούστου. Και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να λανσάρει και να παραδώσει ένα μεγάλο SUV που ονομάζεται Li L8 στις αρχές Νοεμβρίου. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις του Li ONE, σύμφωνα με τον Ρούσο.
Ο ανταγωνισμός πάντως συνεχίζει να «ζεσταίνει» την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Παράλληλα με τα νέα αυτοκίνητα της Li Auto, η Xpeng σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του νέου της SUV G9 τον Οκτώβριο και να λανσάρει δύο νέα οχήματα το επόμενο έτος.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας