
Υποχώρηση κατέγραψαν στην αμερικανική αγορά, την Πέμπτη, οι μετοχές των τριών μεγάλων κινεζικών εταιρειών κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Nio, Li Auto και Xpeng, μετά την ανακοίνωση των δύο εξ αυτών ότι οι παραδόσεις αυτοκινήτων τους κατέγραψαν απότομη πτώση τον Αύγουστο.
Η εικόνα όσον αφορά στις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων, τον Αύγουστο, όπως την παρουσίασαν οι τρεις εταιρείες, είναι η ακόλουθη:
– Li Auto: Παρέδωσε 4.571 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός μειωμένος κατά 56% έναντι των 10.422 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Το ποσοστό αυτό είναι επίσης μειωμένο κατά 51% σε ετήσια βάση.
– Xpeng: Παρέδωσε 9.578 οχήματα τον Αύγουστο, καταγράφοντας μείωση 16% έναντι των 11.524 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός αντιπροσωπεύει μια αύξηση κατά 33% σε ετήσια βάση.
– Nio: Παρέδωσε 10.677 οχήματα τον Αύγουστο, αριθμός αυξημένος κατά 6% έναντι των 10.052 αυτοκινήτων του Ιουλίου. Πρόκειται για μια αύξηση κατά 81,6% σε ετήσια βάση.
Η Nio ήταν η μόνη εταιρεία που σημείωσε αύξηση παραδόσεων τον Αύγουστο.
Οι μετοχές των εισηγμένων στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών υποχώρησαν κατά περίπου 2% στη διαπραγμάτευση πριν από την αγορά.
Προκλήσεις
Η κινεζική οικονομία αντιμετωπίζει μια σειρά από προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της αναζωπύρωσης της Covid-19 που έχει ως συνέπεια την επιβολή εκ νέου lockdown σε μεγάλες πόλεις όπως η Σαγκάη. Τις τελευταίες ημέρες η Σενζέν, ο τεχνολογικός κόμβος της Κίνας, έχει θεσπίσει περιορισμούς για την Covid και την Πέμπτη, η μεγάλη πόλη Τσενγκντού τέθηκε σε lockdown.
Την ίδια στιγμή ορισμένες άλλες πόλεις έχουν άρει τους περιορισμούς τους, ωστόσο το καταναλωτικό συναίσθημα παραμένει εύθραυστο και η αβεβαιότητα επικρατεί ως αποτέλεσμα της πολιτικής της Κίνας για «μηδενική Covid».
Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο αντιμετωπίζει επίσης έλλειψη ηλεκτρικού ρεύματος που επηρεάζει τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Τον περασμένο μήνα, η Tesla και η Nio ανέστειλαν ορισμένες από τις υπηρεσίες φόρτισής τους. Αυτά τα ζητήματα επιδρούν σημαντικά στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα.
Προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Ο Μπιλ Ρούσο, Διευθύνων Σύμβουλος της Automobility με έδρα τη Σαγκάη, δήλωσε στο CNBC, ότι οι αριθμοί «αντανακλούν τα παρατεταμένα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και το γεγονός ότι βρίσκονται στο υψηλότερο σημείο του εύρους τιμών και με την αποδυνάμωση της οικονομίας, οι άνθρωποι κοιτάζουν προς προσιτές τιμές και αυτό συμπιέζει ορισμένα από τα μοντέλα με υψηλότερες τιμές.»
Τον περασμένο μήνα, η Xpeng δήλωσε ότι αναμένει να παραδώσει από 29.000 έως 31.000 ηλεκτρικά οχήματα το τρίτο τρίμηνο του έτους. Αυτή η εκτίμηση απογοήτευσε τους επενδυτές.
Ο Πρόεδρος της Xpeng, Μπράιαν Γκου, δήλωσε ότι η πιο πάνω εκτίμηση αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ο κλάδος εισέρχεται σε μια «σχετικά αργή σεζόν» και ότι η επισκεψιμότητα στα καταστήματα είναι μικρότερη λόγω της κατάστασης της Covid.
Ο Γιανάν Σεν, πρόεδρος της Li Auto, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η επιδημία Covid «επηρέασε σοβαρά» τις αλυσίδες εφοδιασμού της εταιρείας και ότι εξακολουθούν να υπάρχουν «διαταραχές και δυσκολίες». Η Li Auto άρχισε να παραδίδει το νέο της αυτοκίνητο L9 στους πελάτες στα τέλη Αυγούστου. Και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να λανσάρει και να παραδώσει ένα μεγάλο SUV που ονομάζεται Li L8 στις αρχές Νοεμβρίου. Αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει τις πωλήσεις του Li ONE, σύμφωνα με τον Ρούσο.
Ο ανταγωνισμός πάντως συνεχίζει να «ζεσταίνει» την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας. Παράλληλα με τα νέα αυτοκίνητα της Li Auto, η Xpeng σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του νέου της SUV G9 τον Οκτώβριο και να λανσάρει δύο νέα οχήματα το επόμενο έτος.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας