Δυναμική αποδεικνύεται η ένταξη της Θεσσαλονίκης στον τομέα της κρουαζιέρας, με τα στοιχεία να δείχνουν αύξηση κατά 23% στα κρουαζιερόπλοια που θα καταπλεύσουν το 2023 έναντι του 2022.
Η φετινή χρονιά να αναμένεται να ολοκληρωθεί με 61 αφίξεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αριθμός ρεκόρ για τα μέχρι σήμερα δεδομένα του λιμανιού της πόλης, ωστόσο το 2023 όπως δείχνουν οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις θα αποτελέσει χρονιά ορόσημο καθώς αναμένονται 75 κρουαζιερόπλοια. Είναι χαρακτηριστικό, πως ακόμη και αν δεν προστεθούν και επιπλέον κρουαζιερόπλοια την επόμενη χρονιά, η αύξηση μεταξύ 2023 – 2022 θα αγγίξει το 23%.
Διαβάστε επίσης: Χρονιά ρεκόρ για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα
Home porting
Όπως μεταδίδει το voria.gr, η πρώτη άφιξη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για το 2023 θα γίνει στις 10 Φεβρουαρίου. Το κρουαζιερόπλοιο είναι το «Viking Sky» και επόμενος προορισμός του θα είναι το Κουσάντασι.
Τελευταία προγραμματισμένη αύξηση για το 2023 αναμένεται να είναι αυτή του κρουαζιερόπλοιου «Celestyal Olympia» στις 27 Δεκεμβρίου. Επόμενο λιμάνι για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είναι ο Βόλος. Η πλειονότητα των κρουαζιερόπλοιων το 2023 αναμένονται τον Ιούλιο με 12 αφίξεις, τον Αύγουστο με 9 και τον Σεπτέμβριο με 10.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας, η καλύτερη χρόνια για την κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη στην προηγούμενη δεκαετία ήταν το 2015, όταν έδεσαν 35 κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν 26.356 επιβάτες.
Τα στοιχεία, πάντως, της φετινής χρονιάς αλλά και της επόμενης καταδεικνύουν πως η Θεσσαλονίκη γίνεται ολοένα και πιο ελκυστικός προορισμός, μετά από χρόνια προσπαθειών, μπαίνοντας, πλέον, δυναμικά, στον παγκόσμιο χάρτη του θαλάσσιου τουρισμού ενώ παράλληλα βρίσκει τη θέση της όχι μόνον στον χάρτη της κρουαζιέρας, αλλά και του «home port», αποτελεί δηλαδή λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών.
Εκτιμάται πως στην περίπτωση που ένα κρουαζιερόπλοιο περνάει απλώς από ένα λιμάνι (call visit) ξοδεύονται περί τα 80 ευρώ την ημέρα ανά άτομο, ενώ στην περίπτωση του home porting, ξοδεύονται 170 ευρώ ανά άτομο την ημέρα.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του κλάδου όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απασχολούνται εργαζόμενοι από 22 διαφορετικά επαγγέλματα (π.χ. καταστήματα και εστιατόρια, ξεναγοί και τουριστικά γραφεία, μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι, ναυτιλιακά γραφεία κ.ά.) κατά συνέπεια ο οικονομικός αντίκτυπος είναι άκρως σημαντικός για την ευρύτερη περιοχή.
Ταξίδι εξοικείωσης για Σέρβους, Ρουμάνους και Πολωνούς δημοσιογράφους
Ταξίδι εξοικείωσης (fam trip) για εξειδικευμένους Σέρβους, Ρουμάνους και Πολωνούς δημοσιογράφους, με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας με αφετηρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διοργάνωσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας της με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας οργάνωσε το ταξίδι για οχτώ δημοσιογράφους, με λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης τη Θεσσαλονίκη και η πρωτοβουλία της είχε στόχο την προβολή της πόλης ως αφετηρία κρουαζιέρας για τα ελληνικά νησιά και την ανάδειξη της νέας τουριστικής υπηρεσίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στις συγκεκριμένες αγορές – στόχους. Η πρωτοβουλία υλοποιήθηκε σε συνεργασία και με τα Γραφεία του ΕΟΤ στις τρεις χώρες.
Στο πλαίσιο του ταξιδιού εξοικείωσης οι δημοσιογράφοι φιλοξενήθηκαν στην πόλη της Θεσσαλονίκης, γνωρίζοντας την υπερχιλιετή Ιστορία της, τον πολιτισμό και το μητροπολιτικό χαρακτήρα της, ενώ ακολούθησε η κρουαζιέρα επτά διανυκτερεύσεων «Ειδυλλιακό Αιγαίο», με το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Crystal», το οποίο πραγματοποιεί επιβίβαση και αποβίβαση (homeporting) κάθε Κυριακή στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Όπως δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος, «συνεχίζοντας τη στρατηγικής σημασίας συνεργασία με τον ΟΛΘ, προχωρούμε στην υλοποίηση δράσεων για την προβολή της Θεσσαλονίκης ως αφετηρία κρουαζιέρας, ώστε να μπορέσουμε έτσι να την τοποθετήσουμε στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας ως έναν δυναμικό προορισμό εκκίνησης της κρουαζιέρας στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο. Επιλέξαμε δημοσιογράφους από τα Βαλκάνια, προκειμένου να προβάλουμε το προϊόν αυτό σε τουρίστες, οι οποίοι έχουν και οδική (συνεπώς πιο εύκολη) πρόσβαση στην Κεντρική Μακεδονία και τους καθιστά δυνητικούς αποδέκτες της υπηρεσίας της κρουαζιέρας».
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International