Ξεπέρασε το 80% ο πληθωρισμός στην Τουρκία τον Αύγουστο σε διάστημα έτους, έναντι 79,6% τον Ιούλιο, επίπεδο ρεκόρ από το 1998. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στην δημοσιότητα, αυτή η πολύ μεγάλη άνοδος των τιμών εξηγείται σε μεγάλο μέρος από την κατάρρευση της τουρκικής λίρας, η οποία έχει χάσει μέσα σε ένα χρόνο σχεδόν 55% της αξίας της έναντι του δολαρίου.
Διαβάστε επίσης: Τουρκία: Στο 7,6% η ανάπτυξη στο δεύτερο τρίμηνο
Ο Ερντογάν και η νομισματική πολιτική
Αντίθετα από τις κλασικές οικονομικές θεωρίες, ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν εκτιμά ότι τα υψηλά επιτόκια ευνοούν τον πληθωρισμό.
Όμως η ανορθόδοξη νομισματική πολιτική του έχει επιφέρει μια πτώση του εθνικού νομίσματος, πράγμα που τροφοδοτεί την άνοδο των τιμών.
Έτσι η τουρκική κεντρική τράπεζα εξέπληξε για άλλη μια φορά τις αγορές στα μέσα Αυγούστου, μειώνοντας το κύριο επιτόκιό της από 14% σε 13% παρά τον καλπάζοντα πληθωρισμό.
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε αυτή τη στιγμή είναι το κόστος ζωής», παραδέχθηκε την περασμένη Τρίτη ο αρχηγός του τουρκικού κράτους, ο οποίος αρνείται ωστόσο να αλλάξει κατεύθυνση στην οικονομική πολιτική του εννιάμισι μήνες πριν από τις επόμενες προεδρικές εκλογές.
Η άνοδος των τιμών
Παρά τις δύο αυξήσεις του κατώτατου μισθού που έχουν γίνει από την 1η Ιανουαρίου, η άνοδος των τιμών είναι δύσκολο να αντιμετωπισθεί από ένα μέρος των Τούρκων.
Η αντιπολίτευση και πολλοί οικονομολόγοι, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, κατηγορούν εξάλλου το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής (Tüik) ότι υποτιμά τουλάχιστον κατά το ήμισι την έκταση του πληθωρισμού.
Η Ομάδα Έρευνας για τον Πληθωρισμό (ENAG), που αποτελείται από ανεξάρτητους τούρκους οικονομολόγους, υποστήριξε έτσι σήμερα το πρωί ότι ο πληθωρισμός τον Αύγουστο έφθασε το 181,4% σε διάστημα έτους.
Η Τουρκία έχει διψήφιο πληθωρισμό σχεδόν συνεχώς από τις αρχές του 2017, όμως αυτός δεν είχε φθάσει ποτέ σε τέτοια επίπεδα από την άνοδο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην εξουσία, το 2003.
Latest News
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη
Νέο αντιμονοπωλιακό πλήγμα για τη Google - Στο στόχαστρο των ιαπωνικών αρχών
Οι ιαπωνικές αρχές αναμένεται να εκδώσουν σύντομα εντολή παύσης ζητώντας από την Google να σταματήσει τις μονοπωλιακές πρακτικές της
Ευρώπη: Παγιδευμένη στον ιστό των χιλιάδων κανόνων, που η ίδια ψήφισε
Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προσπαθεί να ανταποκριθεί στις επικρίσεις με την υπόσχεση να αντιμετωπίσει τις επαχθείς απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων στην ΕΕ
Sueddeutsche Zeitung: Η Volkswagen θα μειώσει έως και 10% τις αποδοχές διοικητικών στελεχών
Σύμφωνα με την Sueddeutsche Zeitung, η μείωση θα ισχύσει για τις πληρωμές μπόνους του Μαΐου, οδηγώντας στη μείωση των αποδοχών κατά 10% το 2025 και το 2026